Opakowania z tworzyw sztucznych i produkty jednorazowe - Dyrektywa SUP, zmiany w ustawie opakowaniowej i sprawozdawczość BDO.

O szkoleniu

Celem szkolenia jest dostarczenie uczestnikom praktycznej wiedzy na temat obowiązków związanych z opłatami, rejestracją, ewidencją oraz sprawozdawczością w zakresie opakowań i produktów jednorazowych z tworzyw sztucznych. Szkolenie szczegółowo omawia zmiany wprowadzone w ustawie o gospodarce opakowaniami oraz nowe regulacje wynikające z Dyrektywy SUP (Single-Use Plastics).

Kto powinien wziąć udział?
  • podmioty produkujące opakowania z tworzyw sztucznych, 
  • podmioty oferujące produkty/posiłki w opakowaniach jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych,
  • podmioty wprowadzające towar w opakowaniu, 
  • branża gastronomiczna, spożywcza, handlowa.

Program szkolenia

1. Regulacje prawne:

  • dyrektywa SUP (Single – use plastics)
  • definicje
  • obowiązki
  • zakres obowiązywania

3. Ustawa z 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi – zmiana wprowadzona 24 maja 2023 r.

  • definicje ustawowe
  • oznaczenia opakowań
  • kto ma obowiązek oznaczania opakowań z tworzyw sztucznych
  • obowiązki przedsiębiorców wynikające z ustawy
  • wpis do rejestru BDO
  • opłata za produkty jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych
  • oznaczenia produktów jednorazowego użytku
  • ewidencja/sprawozdawczość
  • kampanie edukacyjne
  • opłata kaucyjna
  • koszty zagospodarowania odpadów
  • jakie produkty nie mogą być wprowadzane
  • kary i sankcje administracyjne

4. Nowe obowiązki wprowadzających  jak i udostępniających produkty jednorazowe z tworzywa sztucznego

  • rejestracja/aktualizacja wpisu w BDO
  • jak realizować obowiązek prowadzenia ewidencji nie narażając firmy na  sankcje karne
  • sprawozdawczość, kogo dotyczy
  • kary za nie zrealizowanie obowiązków

5. Opłata recyklingowa w aspekcie ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi

  • lekkie torby na zakupy z tworzyw sztucznych – obowiązki nałożone na firmę   
  • wpis do rejestru BDO
  • opłata recyklingowa, jak ją poprawnie realizować
  • sprawozdawczość w BDO
  • ewidencja – jak często aktualizować
  • etykietowanie artykułów objętych systemem kaucyjnym
  • sankcje karne i kary administracyjne
  • co to jest kod EAN i kogo dotyczy
  • sankcje karne za brak realizacji obowiązków.

Czas trwania

10.00-15.00

Forma zajęć

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Rejestracja

Cena 1
560
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 590 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

 Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto:

mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598

W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.

Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.

Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.

Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.

Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.

Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.

Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.

Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
  • Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
  • Kod pocztowy: 65-021
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Numer NIP: 9730814671

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
65-021 Zielona Góra, Polska Dąbrowskiego 40

Organizator

Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
65-021 Zielona Góra, Polska
Dąbrowskiego 40
woj. lubuskie
Od 2005 roku szkolimy w zakresie prawa i podatków. Głównym celem naszych szkoleń jest uzyskanie przez każdego uczestnika maximum praktycznej wiedzy, którą wykorzysta bezpośrednio w życiu zawodowym. Programy szkoleń tworzone są na podstawie aktu...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!