Optima Kadry i Płace - solidne praktyczne podstawy dla początkujących i samouków. Jak ustawić system i zautomatyzować zadania? Warsztaty na przykładach.

O szkoleniu

Program szkolenia został zaprojektowaniu tak aby uczestnik po szkoleniu wiedział jak sprawdzić ustawienia kadrowo- płacowe, obsłużyć przyjęcie nowego pracownika, ewidencjonować zdarzenia dotyczące zatrudnienia w trakcie miesiąca a także naliczyć oraz zweryfikować listę płac.

Zagadnienia będziemy omawiać na przypadkach " z życia wziętych", dlatego szkolenia będzie bardzo praktyczne.

W trakcie szkolenia trener opowie także o wydrukach dostępnych w programie, raportach a także przydatnych możliwościach interfejsu. 

Kto powinien wziąć udział?

Pracownicy działu kadr i płac, księgowości.

Polecamy to szkolenie osobom, które rozpoczynają prace w systemie i chcą poznać wyczerpujące podstawy (i nie tylko) działania programu oraz tym, którzy działania systemu uczyli się samodzielnie i czują, że program może dawać więcej możliwości.

Program szkolenia

1. Założenie firmy

Utworzenie firmy w systemie Comarch Optima. Omówienie ustawień, które mają wpływ na działanie systemu przy naliczaniu wynagrodzeń i obsłudze kadrowej. Spojrzenie na ustawienia od strony praktycznego wykorzystania.

-konfiguracja ogólna

-konfiguracja pod względem kadrowo-płacowym

-kalendarze

-składniki wynagrodzeń (w tym tworzenie własnych składników)

-listy słownikowe

2. Zatrudnienie pracownika

Zatrudnienie pracownika od A do Z.

Omówienie pól obligatoryjnych, informacji wpływających na naliczenia.

-wprowadzenie podstawowe

-wprowadzenia danych niezbędnych do prawidłowego ewidencjonowania oraz naliczeń

-wprowadzenie dodatkowych danych

-omówienie i wprowadzenie limitów takich jak urlop wypoczynkowy, czy urlop dla niepełnosprawnych

-zgłoszenie do ZUS

-tworzenie umów o pracę

-wprowadzenia zmian jak aneks czy kolejna umowa

3. Zdarzenia w trakcie miesiąca

Wprowadzanie zdarzeń, które wystąpiły w danym miesiącu a bez których naliczenie i poprawna ewidencja nie byłyby możliwe.

-zagadnienie dotyczące planu pracy a czasu faktycznie przepracowanego

-urlopy, zwolnienia i inne nieobecności

-nadgodziny

-otrzymanie premie

-rozwiązanie umowy o pracę (ekwiwalent)

4. Lista płac

Naliczenie listy płac i wspólna weryfikacja na przykładach.

-omówienie rodzajów list dostępnych w programie

-generowanie list płac

-analiza wypłat np. przy zwolnieniu lekarskim, dodatkowym składniku czy urlopie

-weryfikacja listy płac

5. Zatrudnienie zleceniobiorcy

Od zatrudnienia do wypłaty.

-wprowadzenie umowy cywilnoprawnej wynagrodzenie stałe

-wprowadzenie umowy cywilnoprawnej wynagrodzenie godzinowe

-wprowadzenie umowy cywilnoprawnej powołanie

-naliczenie listy płac

6. Zakończenie miesiąca

Omówimy na przykładzie końcowe, ale jakże ważne kroki dotyczące PIT i ZUS . Sprawdzimy naliczoną zaliczkę i zobowiązanie do ZUS.

-naliczenie zaliczki na podatek

-naliczenie i tworzenie deklaracji ZUS

-weryfikacja naliczeń z listami płac


 

Czas trwania

10.00-15.00

Forma zajęć

Prelegenci

Ekspert systemów Optima, Enova, Saldeo

Doświadczona Księgowa, specjalista, wdrożeniowiec i praktyk w dziedzinie usprawniania pracy w systemach Optima, Enova, Saldeo ze znajomością wszystkich wad i zalet oprogramowania polskich producentów, zajmująca się pełną automatyzacją schematów księgowych, procesem wprowadzania dokumentów czyli wszystkim, co może ułatwić i przyspieszyć codzienne czynności księgowe z jednoczesnym eliminowaniem błędów. 

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Rejestracja

Cena 1
616
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 649 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

 Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto:

mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598

W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.

Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.

Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.

Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.

Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.

Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.

Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.

Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
  • Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
  • Kod pocztowy: 65-021
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Numer NIP: 9730814671

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
65-021 Zielona Góra, Polska Dąbrowskiego 40

Organizator

Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
65-021 Zielona Góra, Polska
Dąbrowskiego 40
woj. lubuskie
Od 2005 roku szkolimy w zakresie prawa i podatków. Głównym celem naszych szkoleń jest uzyskanie przez każdego uczestnika maximum praktycznej wiedzy, którą wykorzysta bezpośrednio w życiu zawodowym. Programy szkoleń tworzone są na podstawie aktu...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!