Ordynacja podatkowa - zmiany obowiązujące, uchwalone i planowane.

O szkoleniu

Celem naszego szkolenia jest przekazanie uczestnikowi, pod okiem najlepszych ekspertów i trenerów,   

rzetelnej, teoretycznej i praktycznej wiedzy niezbędnej w codziennej pracy. 

Uczestnik zapozna się z obowiązującymi przepisami prawa, a także dowie się o planowanych nowelizacjach. Dzięki szczegółowym omówieniom i licznym przykładom ugruntuje i zaktualizuje swoją wiedzę. 

Znajomość aktualnych przepisów pozwoli uczestnikowi uniknąć niekorzystnych konsekwencji, związanych

 z brakiem wypełniania ciążących na nim obowiązków. 

Kto powinien wziąć udział?
  • Główni księgowi, 
  • Pracownicy działów księgowości, 
  • Dyrektorzy finansowi, 
  • Prezesi,
  • Właściciele firm.

Program szkolenia

I. Ordynacja podatkowa

1.Wzmocnienie ochrony praw i interesów podatnika poprzez wprowadzenie zasady domniemania niewinności.

2.Wprowadzenie 6-miesięcznego okresu vacatio legis dla projektów ustaw podatkowych.

3.Ordynacja podatkowa. Nienaliczanie odsetek za zwłokę, jeżeli kontrola podatkowa albo kontrola celno-skarbowa będą trwały dłużej niż 6 miesięcy.

4.Doprecyzowanie terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego, w sytuacji, w którym przypada on na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy.

5.Zlikwidowanie możliwości występowania o interpretacje indywidualne w sprawie schematów podatkowych.

6.Doprecyzowanie kolejności zaliczania wpłat dokonanych tytułem rat, na które rozłożono podatek lub zaległość podatkową wraz z odsetkami za zwłokę, oraz rat podatku.

7.Podwyższenie kwoty uprawniającej do zapłaty podatku przez inny podmiot niż podatnik do 5 tys. złotych.

8.Doprecyzowanie wyłączenia obowiązku zaokrąglania odsetek za zwłokę w przypadku zaliczenia wpłaty, nadpłaty lub zwrotu podatku.

9.Wprowadzenie możliwości umorzenia podatku przed terminem jego płatności.

10.Zmiany w zakresie zawieszenia biegu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego, przerwania biegu terminu przedawnienia.

11.Wydłużenie terminu przedawnienia, w przypadku skorygowania przez podatnika deklaracji, w okresie krótszym niż 12 miesięcy przed upływem 5 letniego terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego.

12.Zniesienie wymogu składania wniosku o stwierdzenie nadpłaty w przypadku, gdy nadpłata wynika ze skorygowanego zeznania.

13.Inne zmiany.


II. Ordynacja podatkowa. Raportowanie schematów podatkowych

1.Zmiana definicji ustawowych, w tym m.in definicji: uzgodnienia, promotora i innych.

2.Zmiany w zakresie ogólnych, szczególnych i innych szczególnych cech rozpoznawczych.

3.Doprecyzowanie (rozszerzenie definicji) kryterium głównej korzyści.

4.Wprowadzenie instytucji „uczestnika uzgodnienia”, czynności wspomagających.

5.Likwidacja pojęcia wspomagającego.

6.Ograniczenia w raportowaniu MDR.

7.Możliwość wprowadzenia zwolnień podmiotowych i przedmiotowych.

8.Likwidacja obowiązku przekazywania MDR-2.

9.Doprecyzowanie obowiązków promotorów obowiązanych do zachowania prawnie chronionej tajemnicy zawodowej

10.Wprowadzenie generalnego obowiązku przekazywania informacji o zastosowaniu schematu podatkowego (MDR-3) w jednym terminie raz do roku.

11.Możliwość składania MDR-3 przez pełnomocnika.

12.Zmiany w zakresie kar związanych z niedopełnieniem obowiązków MDR.

13.Inne proponowane zmiany. 

Czas trwania

10.00 - 15.00 

Forma zajęć

Prelegenci

Doradca podatkowy, ekspert w dziedzinie prawa podatkowego

 

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.

Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.

Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.

Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.

Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.

Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.

Rejestracja

Cena 1
616
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 649 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  • Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto: mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
  • W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
  • Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
  • Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
  • Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
  • Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
  • Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
  • Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
  • Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
  • Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.

Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
  • Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
  • Kod pocztowy: 65-021
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Numer NIP: 9730814671

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
65-021 Zielona Góra, Polska Dąbrowskiego 40

Organizator

Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
65-021 Zielona Góra, Polska
Dąbrowskiego 40
woj. lubuskie
Od 2005 roku szkolimy w zakresie prawa i podatków. Głównym celem naszych szkoleń jest uzyskanie przez każdego uczestnika maximum praktycznej wiedzy, którą wykorzysta bezpośrednio w życiu zawodowym. Programy szkoleń tworzone są na podstawie aktu...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!