O szkoleniu
Celem naszego szkolenia jest przekazanie uczestnikowi, pod okiem najlepszych ekspertów i trenerów,
rzetelnej, teoretycznej i praktycznej wiedzy niezbędnej w codziennej pracy.
Uczestnik zapozna się z obowiązującymi przepisami prawa, a także dowie się o planowanych nowelizacjach. Dzięki szczegółowym omówieniom i licznym przykładom ugruntuje i zaktualizuje swoją wiedzę.
Znajomość aktualnych przepisów pozwoli uczestnikowi uniknąć niekorzystnych konsekwencji, związanych
z brakiem wypełniania ciążących na nim obowiązków.
- Główni księgowi,
- Pracownicy działów księgowości,
- Dyrektorzy finansowi,
- Prezesi,
- Właściciele firm.
Program szkolenia
I. Ordynacja podatkowa
1.Wzmocnienie ochrony praw i interesów podatnika poprzez wprowadzenie zasady domniemania niewinności.
2.Wprowadzenie 6-miesięcznego okresu vacatio legis dla projektów ustaw podatkowych.
3.Ordynacja podatkowa. Nienaliczanie odsetek za zwłokę, jeżeli kontrola podatkowa albo kontrola celno-skarbowa będą trwały dłużej niż 6 miesięcy.
4.Doprecyzowanie terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego, w sytuacji, w którym przypada on na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy.
5.Zlikwidowanie możliwości występowania o interpretacje indywidualne w sprawie schematów podatkowych.
6.Doprecyzowanie kolejności zaliczania wpłat dokonanych tytułem rat, na które rozłożono podatek lub zaległość podatkową wraz z odsetkami za zwłokę, oraz rat podatku.
7.Podwyższenie kwoty uprawniającej do zapłaty podatku przez inny podmiot niż podatnik do 5 tys. złotych.
8.Doprecyzowanie wyłączenia obowiązku zaokrąglania odsetek za zwłokę w przypadku zaliczenia wpłaty, nadpłaty lub zwrotu podatku.
9.Wprowadzenie możliwości umorzenia podatku przed terminem jego płatności.
10.Zmiany w zakresie zawieszenia biegu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego, przerwania biegu terminu przedawnienia.
11.Wydłużenie terminu przedawnienia, w przypadku skorygowania przez podatnika deklaracji, w okresie krótszym niż 12 miesięcy przed upływem 5 letniego terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego.
12.Zniesienie wymogu składania wniosku o stwierdzenie nadpłaty w przypadku, gdy nadpłata wynika ze skorygowanego zeznania.
13.Inne zmiany.
II. Ordynacja podatkowa. Raportowanie schematów podatkowych
1.Zmiana definicji ustawowych, w tym m.in definicji: uzgodnienia, promotora i innych.
2.Zmiany w zakresie ogólnych, szczególnych i innych szczególnych cech rozpoznawczych.
3.Doprecyzowanie (rozszerzenie definicji) kryterium głównej korzyści.
4.Wprowadzenie instytucji „uczestnika uzgodnienia”, czynności wspomagających.
5.Likwidacja pojęcia wspomagającego.
6.Ograniczenia w raportowaniu MDR.
7.Możliwość wprowadzenia zwolnień podmiotowych i przedmiotowych.
8.Likwidacja obowiązku przekazywania MDR-2.
9.Doprecyzowanie obowiązków promotorów obowiązanych do zachowania prawnie chronionej tajemnicy zawodowej
10.Wprowadzenie generalnego obowiązku przekazywania informacji o zastosowaniu schematu podatkowego (MDR-3) w jednym terminie raz do roku.
11.Możliwość składania MDR-3 przez pełnomocnika.
12.Zmiany w zakresie kar związanych z niedopełnieniem obowiązków MDR.
13.Inne proponowane zmiany.
Czas trwania
10.00 - 15.00
Forma zajęć
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.
Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.
Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.
Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Rejestracja
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 649 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto: mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
- W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
- Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
- Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
- Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
- Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
- Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
- Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
- Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
- Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
- Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
- Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
- Kod pocztowy: 65-021
- Miejscowość: Zielona Góra
- Numer NIP: 9730814671
Masz pytania? Napisz do nas
Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator