O szkoleniu
-
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom w sposób łatwy i zrozumiały wiedzy w zakresie podstawowych pojęć i zasad funkcjonowania finansów publicznych.
Korzyści dla uczestników
• zapoznanie z podstawowymi pojęciami i zasadami finansów publicznych;
• zrozumienia specyfiki funkcjonowania sektora finansów publicznych.
Kierownicy oraz pracownicy jednostek sektora finansów publicznych, a w tym w szczególności osoby rozpoczynające swoją karierę w sektorze finansów publicznych.
Program szkolenia
I. Podstawowe zasady systemu finansów publicznych w praktyce – przegląd aktualnego orzecznictwa.
1. Zakres przedmiotowy u. f. p. oraz wyłączenia w stosowaniu u.f.p. – problemy w
2. Zakres podmiotowy u. f. p.
II. Wybrane pojęcia z zakresu finansów publicznych:
1. Znaczenie definicji legalnej finansów publicznych w praktyce.
2. Środki publiczne dochody, przychody, wydatki i rozchody – problemy w praktyce.
3. System budżetowy.
4. Dyscyplina finansów publicznych – przegląd ostatnich i planowanych zmian.
5. Kontrola finansów publicznych – wybrane przykłady z orzecznictwa.
III. Budżet:
1. Definicja budżetu.
2. Zasady budżetowe.
3. Klasyfikacja budżetowa – znaczenie praktyczne.
4. Budżet państwa – zasady tworzenia i wykonywania, wątpliwości interpretacyjne w zakresie stosowania przepisów.
5. Budżety jednostek samorządu terytorialnego – zasady tworzenia i wykonywania, wątpliwości interpretacyjne w zakresie stosowania przepisów, najczęstsze błędy na przykładach z orzecznictwa.
IV. Jednostki sektora finansów publicznych – charakterystyka, zasady funkcjonowania wraz z omówieniem wybranych jsfp ze szczególnym uwzględnieniem praktycznych problemów w ich funkcjonowaniu:
1. Definicja i charakterystyka jednostek sektora finansów publicznych.
2. Forma budżetowania – praktyczne problemy na przykładach z orzecznictwa.
3. Jednostki budżetowe.
4. Samorządowe zakłady budżetowe.
5. Agencje wykonawcze.
6. Instytucje gospodarki budżetowej.
7. Państwowe fundusze celowe.
8. Jednostki sektora finansów publicznych – porównanie.
W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.
Czas trwania
Harmonogram zajęć Szkolenie online
Dzień I
Godz.09:00-15.00-
Dzień II
Godz.09:00-15.00-
Harmonogram zajęć Szkolenie stacjonarne
Dzień I
Godz.10:00-18.00-
Dzień II
Godz.09:00-17.00-
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 190 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Regulamin
1.Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie karty zgłoszenia
2.Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
3.W przypadku szkoleń online (webinarium) zastrzegamy sobie możliwość odwołania lub przesunięcia terminu webinarium w sytuacji, gdy nie zostanie
osiągnięta wystarczająca liczba uczestników. Informacje o zmianach w terminie przesłana będzie najpóźniej do 2 dni przed planowanym rozpoczęciem webinarium.
4.W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w webinarium powyżej 7 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia, SEMPER zwraca wpłatę w wysokości: pełna kwota.
5.W przypadku rezygnacji z webinarium w czasie krótszym niż 7 dni roboczych od daty jego rozpoczęcia Uczestnik zobowiązany jest pokryć 50% kosztów webinarium.
6.W przypadku odwołania webinarium z winy SEMPER, wpłata zostaje zwrócona w całości. Organizator ma prawo odwołać webinarium w każdej chwili. Szczegóły dotyczące webinarium:
7.Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w webinarium spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
8. 8. Przesłanie zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu Uczestnictwa w Certyfikowanym Szkoleniu Online (Webinarium) dostępnego na stronie ne akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem firmy SEMPER do wystawienia faktury VAT bez składania podpisu przez e osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego. Faktura zostanie przesłana pocztą na wskazany przez Państwa adres.
9.Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w webinarium i jest zobowiązaniem do zapłaty za uczestnictwo.
10.Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER w celu: dokonania zgłoszenia na webinarium; organizacji uczestnictwa w szkoleniu online, przygotowania certyfikatu oraz realizacji czynności rozliczeniowych.
Zgoda dotyczy danych osobowych zawartych w karcie zgłoszenia: imię i nazwisko, nr telefonu, adres e-mail.
Wymienione dane osobowe będą przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do wskazanych celów, w których dane te są przetwarzane.
- Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
- Ulica i nr: Libelta 1a/2
- Kod pocztowy: 61-706
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7772616176
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
