O szkoleniu
Jeśli jesteś przedsiębiorcą lub zawodowo zajmujesz się obsługą reklamacji i zwrotów, to nie mogłeś(-aś) lepiej trafić. Proponowane szkolenie pozwoli Ci na sprawną obsługę klientów, a przede wszystkim na zrozumienie prawa konsumentów. To przejrzyście przygotowany zasób wiedzy, objaśniany w trakcie szkolenia przez prawniczkę i przedsiębiorczynię Izabelę Zielińską – założycielkę Akademii COZiR.
Bądźmy szczerzy – nawet osoby o dużym doświadczeniu mogą poczuć się zagubione, widząc to, jak wiele przepisów trzeba brać pod uwagę, obsługując reklamacje, skargi i zwroty konsumentów. Szkolenia dostępne na rynku to najczęściej ogromna dawka teorii i nic poza tym. Po wielu latach nauki i pracy wiemy, że takie rozwiązanie nie daje wyników. Właśnie dlatego w naszym szkoleniu stawiamy na praktykę.
Pozyskaj nową wiedzę, uporządkuj dotychczasową i wreszcie zrozum to, jak działa prawo konsumenta w zakresie obsługi reklamacji i zwrotów. Poznaj razem z nami aspekty prawne oraz obowiązujące procedury. Szkolenie – Obsługa reklamacji i zwrotów to rozwój, jakiego szukasz.
Nasze szkolenie, nastawione na praktyczne aspekty i szybkie wdrożenie zdobytej wiedzy, to coś, co znacząco różni się od innych propozycji, jakie znajdziesz na rynku. Taka formuła sprawia, że da Ci ono mnóstwo korzyści.
- Poznasz i zrozumiesz prawa konsumentów. Nauczysz się jak rozpatrywać reklamacje, jak zabezpieczyć własny biznes;
- Zyskasz większą pewność siebie. Ze spokojem podejdziesz do wyzwań związanych z obsługą reklamacji;
- Nauczysz się obowiązujących procedur – np. chargeback. Zdobyta wiedza oraz zaprezentowane przykłady pozwolą Ci sprawnie poruszać się wśród przepisów i stosować konieczne procedury;
- Dowiesz się, na co zwrócić uwagę podczas analizy reklamacji. Poznasz techniki prowadzenia rozmów reklamacyjnych;
- Podniesiesz jakość obsługi posprzedażowej klientów. Przyspieszysz procesy związane z reklamacjami i zwrotami w swojej firmie bądź przedsiębiorstwie, w jakim pracujesz;
- Otrzymasz certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia. Nowe kompetencje sprawią, że będziesz atrakcyjniejsza(-y) na rynku pracy.
Jesteśmy wpisani do rejestru instytucji szkoleniowcyh pod numerem ewidencyjnym: 2.14/00256/2024.
Akademia COZiR prowadziła szkolenia m.in. dla Swatcg Group, Clovin SA, PAN TU NIE STAŁ, Baterie Przemysłowe, Mega Dron.oraz wileu innych małych, średnich i dużych firm.
Dołącz do grona zadowolonych klientów!
- Właściciele sklepów stacjonarnych i internetowych
- Pracownicy działów obsługi reklamacji i zwrotów
- Kandydaci do działów obsługi reklamacji i zwrotów
Szkolenie jest specjalistyczne i kompleksowe. Omawia i tłumaczy aspekty prawne oraz wszystkie procedury. Łączy teorię z praktyką. I właśnie z tego powodu jest przeznaczone dla wszystkich, którzy zawodowo zajmują się obsługą reklamacji i zwrotów lub prowadzą własny biznes. W Akademii COZiR znajdą przestrzeń do rozwoju swoich umiejętności – jesteśmy o tym przekonani.
Wybierz i zarezerwuj termin. Już wkrótce będziesz ekspertem w dziedzinie obsługi reklamacji i zwrotów.
Do zobaczenia na szkoleniu!
Program szkolenia
Szkolenie składa się z 6 modułów
Moduł 1. Wprowadzenie do tematyki reklamacji i zwrotów
- Wyjaśnienie pojęć z zakresu prawa konsumenta
- Omówienie regulacji prawnych dotyczących praw konsumenta
- Omówienie umów sprzedaży w relacjach B2B oraz B2C (w tym sprzedaż online)
- Rodzaje reklamacji
- Podsumowanie modułu i pytania uczestników
Moduł 2. Reklamacje u przewoźników
- Wyjaśnienie pojęć związanych z reklamacjami u przewoźników
- Omówienie regulacji prawnych dotyczących reklamacji u przewoźników
- Uszkodzona przesyłka (odpowiedzialność przewoźnika, sprzedawcy i klienta, terminy, orzecznictwo)
- Opóźnienie w dostawie (odpowiedzialność przewoźnika, sprzedawcy i klienta, terminy, orzecznictwo)
- Utracona przesyłka (odpowiedzialność przewoźnika, sprzedawcy i klienta, terminy, orzecznictwo)
- Ubytek zawartości przesyłki (odpowiedzialność przewoźnika, sprzedawcy i klienta, terminy, orzecznictwo)
- Dodatkowe opłaty (odpowiedzialność przewoźnika, sprzedawcy i klienta, terminy, orzecznictwo)
- Podsumowanie modułu i pytania uczestników
Moduł 3. Gwarancja
- Wyjaśnienie pojęć związanych z gwarancją
- Omówienie regulacji prawnych dotyczących gwarancji
- Obowiązki informacyjne sprzedawcy
- Tryb składania reklamacji z tytułu gwarancji (podmioty uprawnione, proces składania)
- Terminy obowiązujące przy gwarancji
- Gwarancja a odpowiedzialność producenta, importera, dystrybutora
- Gwarancja a odpowiedzialność sprzedawcy za produkt
- Podsumowanie modułu i pytania uczestników
Moduł 4. | część I Rękojmia B2B oraz B2C
- Wyjaśnienie pojęć związanych z rękojmią
- Omówienie regulacji prawnych dotyczących rękojmi
- Obowiązki informacyjne sprzedawcy
- Wymogi formalne reklamacji z tytułu rękojmi
- Podmioty uprawnione do składania reklamacji z tytułu rękojmi
- Rękojmia między przedsiębiorcami (uprawnienia, roszczenia, obowiązki, koszty i terminy)
- Rękojmia dla konsumenta (uprawnienia, roszczenia, obowiązku, koszty i terminy)
- Uprawnienia i obowiązki sprzedawcy
- Wyłączenie odpowiedzialności sprzedawcy
- Podstawy nieuznania reklamacji z tytułu rękojmi (m.in. uszkodzenia mechaniczne)
- Rękojmia przy sprzedaży za granicę
- Podsumowanie części I modułu 4 i pytania uczestników
Moduł 4. | część II Niezgodność towaru z umową dla umów od 01.01.2023 r.
- Wyjaśnienie pojęć związanych z niezgodnością towaru z umową
- Regulacje prawne dotyczące niezgodności towaru z umową
- Podmioty uprawnione do składania reklamacji na nowych zasadach
- Reklamacja towaru niezgodnego z umową - uprawnienia u obowiązki klienta
- Reklamacja towaru niezgodnego z umową - uprawnienia u obowiązki sprzedawcy
- Terminy i koszty przy reklamacji towaru niezgodnego z umową
- Sprzedaż towaru niepełnowartościowego
- Podsumowanie części II modułu 4 i pytania uczestników
Moduł 4.| część III Odpowiedzialność za produkt - od 13.12,2024 - GPDS - zmiany w przepisach
- Wyjaśnienie pojęć wprowadzonych przez GPSR
- Odpowiedzialność producenta za produkt
- Odpowiedzialność importera za produkt
- Odpowiedzialność dystrybutora za produkt
- Obowiązki podmiotów gospodarczych, wynikające z GPSR
- Podsumowanie części III modułu 4 i pytania uczestników
Moduł 5. Odstąpienie od umowy
- Obowiązki informacyjne związane z odstąpieniem od umowy
- Omówienie regulacji prawnych
- Podmioty uprawnione do składania oświadczenia o odstąpieniu od umowy
- Wymogi formalne odstąpienia od umowy
- Obowiązki konsumenta
- Obowiązki sprzedawcy
- Terminy obowiązujące przy odstąpieniu od umowy
- Wyłączenia z odstąpienia od umowy
- Koszty odstąpienia od umowy
- Problemy przy odstąpieniu od umowy (m.in. uszkodzona przesyłka, raty)
- Podsumowanie modułu i pytania uczestników
Moduł 6. Obsługa reklamacji i zwrotów
- Procedura reklamacyjna
- Procedura odstąpienia od umowy
- Sądowe i pozasądowe sposoby rozstrzygania sporów (m.in. mediacje, Rzecznicy Konsumentów, ODR)
- Korespondencja z klientem
- Podsumowanie modułu i pytania uczestników
Wszystkie tematy omawiane są na przykładach.
Czas trwania
Szkolenie rozpoczyna się o godzinie 9.00 i kończy o godzinie 18.00.
Forma zajęć
Prelegenci
Szkolenie prowadzi Izabela Zielińska, prawniczka, przedsiębiorczyni, założycielka Akademii COZiR. W Akademii COZiR szkoli jak obsługiwać reklamacje i zwroty w sprzedaży zgodnie z obowiązującym prawem, objaśnia sposoby właściwego podejścia do trudnych przypadków, tworzy regulaminy, umowy oraz polityki prywatności zgodne z RODO. Bezpośrednio wspiera partnerów w kwestiach spornych z ich klientami. Sprawuje opiekę prawną nad firmami dostosowując na bieżąco wewnętrzne regulacje sprzedażowe do dynamicznych zmian w prawie.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 824 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia nastąpi w ciągu 12 godzin od momentu jego otrzymania.
- Wraz z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia zostanie wysłana faktura proforma. Faktura właściwa zostanie wystawiona po szkoleniu.
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest dokonanie płatności najpóźniej na dzień przed planowanym terminem spotkania. W przypadku dokonania zapłaty w/w terminie prosimy o przesłanie potwierdzenia płatności
Dołącz do grona zadowolonych klientów!
- Nazwa firmy: COZiR Sp. z o.o.
- Ulica i nr: Stefana Batorego 18/108
- Kod pocztowy: 02-591
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 7011194135