Podstawy obsługi reklamacji i zwrotów. Szkolenie obejmuje aspekty prawne i procedury.

O szkoleniu

Jeśli jesteś przedsiębiorcą lub zawodowo zajmujesz się obsługą reklamacji i zwrotów, to nie mogłeś(-aś) lepiej trafić. Proponowane szkolenie pozwoli Ci na sprawną obsługę klientów, a przede wszystkim na zrozumienie prawa konsumentów. To przejrzyście przygotowany zasób wiedzy, objaśniany w trakcie szkolenia przez prawniczkę i przedsiębiorczynię Izabelę Zielińską – założycielkę Akademii COZiR.

Bądźmy szczerzy – nawet osoby o dużym doświadczeniu mogą poczuć się zagubione, widząc to, jak wiele przepisów trzeba brać pod uwagę, obsługując reklamacje, skargi i zwroty konsumentów. Szkolenia dostępne na rynku to najczęściej ogromna dawka teorii i nic poza tym. Po wielu latach nauki i pracy wiemy, że takie rozwiązanie nie daje wyników. Właśnie dlatego w naszym szkoleniu stawiamy na praktykę.

Pozyskaj nową wiedzę, uporządkuj dotychczasową i wreszcie zrozum to, jak działa prawo konsumenta w zakresie obsługi reklamacji i zwrotów. Poznaj razem z nami aspekty prawne oraz obowiązujące procedury. Szkolenie – Obsługa reklamacji i zwrotów to rozwój, jakiego szukasz.

Dlaczego warto wziąć udział?

Nasze szkolenie, nastawione na praktyczne aspekty i szybkie wdrożenie zdobytej wiedzy, to coś, co znacząco różni się od innych propozycji, jakie znajdziesz na rynku. Taka formuła sprawia, że da Ci ono mnóstwo korzyści.

  • Poznasz i zrozumiesz prawa konsumentów. Nauczysz się jak rozpatrywać reklamacje, jak zabezpieczyć własny biznes;
  • Zyskasz większą pewność siebie. Ze spokojem podejdziesz do wyzwań związanych z obsługą reklamacji;
  • Nauczysz się obowiązujących procedur – np. chargeback. Zdobyta wiedza oraz zaprezentowane przykłady pozwolą Ci sprawnie poruszać się wśród przepisów i stosować konieczne procedury;
  • Dowiesz się, na co zwrócić uwagę podczas analizy reklamacji. Poznasz techniki prowadzenia rozmów reklamacyjnych;
  • Podniesiesz jakość obsługi posprzedażowej klientów. Przyspieszysz procesy związane z reklamacjami i zwrotami w swojej firmie bądź przedsiębiorstwie, w jakim pracujesz;
  • Otrzymasz certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia. Nowe kompetencje sprawią, że będziesz atrakcyjniejsza(-y) na rynku pracy.

Jesteśmy wpisani do rejestru instytucji szkoleniowcyh pod numerem ewidencyjnym: 2.14/00259/2023.

Akademia COZiR prowadziła szkolenia m.in. dla Swatcg Group, Clovin SA, PAN TU NIE STAŁ, Baterie Przemysłowe, Mega Dron.oraz wileu innych małych, średnich i dużych firm.

 

Dołącz do grona zadowolonych klientów!

Kto powinien wziąć udział?
  • Właściciele sklepów stacjonarnych i internetowych
  • Pracownicy działów obsługi reklamacji i zwrotów
  • Kandydaci do działów obsługi reklamacji i zwrotów

Szkolenie jest specjalistyczne i kompleksowe. Omawia i tłumaczy aspekty prawne oraz wszystkie procedury. Łączy teorię z praktyką. I właśnie z tego powodu jest przeznaczone dla wszystkich, którzy zawodowo zajmują się obsługą reklamacji i zwrotów lub prowadzą własny biznes. W Akademii COZiR znajdą przestrzeń do rozwoju swoich umiejętności – jesteśmy o tym przekonani.

Wybierz i zarezerwuj termin. Już wkrótce będziesz ekspertem w dziedzinie obsługi reklamacji i zwrotów. 

Do zobaczenia na szkoleniu!

Program szkolenia

Szkolenie składa się z 6 modułów

Moduł 1. Wprowadzenie do tematyki reklamacji i zwrotów

  • Wyjaśnienie pojęć z zakresu prawa konsumenta
  • Omówienie regulacji prawnych dotyczących praw konsumenta
  • Omówienie umów sprzedaży w relacjach B2B oraz B2C (w tym sprzedaż online)
  • Rodzaje reklamacji
  • Podsumowanie modułu i pytania uczestników

Moduł 2. Reklamacje u przeowźników

  • Wyjaśnienie pojęć związanych z reklamacjami u przewoźników
  • Omówienie regulacji prawnych dotyczących reklamacji u przeowźników
  • Uszkodzona przesyłka (odpowiedzialność przewoźnika, sprzedawcy i klienta, terminy, orzecznictwo)
  • Opóźnienie w dostawie (odpowiedzialność przewoźnika, sprzedawcy i klienta, terminy, orzecznictwo)
  • Utracona przesyłka (odpowiedzialność przewoźnika, sprzedawcy i klienta, terminy, orzecznictwo)
  • Ubytek zawartości przesyłki (odpowiedzialność przewoźnika, sprzedawcy i klienta, terminy, orzecznictwo)
  • Dodatkowe opłaty (odpowiedzialność przewoźnika, sprzedawcy i klienta, terminy, orzecznictwo)
  • Podsumowanie modułu i pytania uczestników

Moduł 3. Gwarancja

  • Wyjaśnienie pojęć związanych z gwarancją
  • Omówienie regulacji prawnych dotyczących gwarancji
  • Obowiązki informacyjne sprzedawcy
  • Tryb składania reklamacji z tytułu gwarancji (podmioty uprawnione, proces składania)
  • Terminy obowiązujące przy gwarancji
  • Gwarancja a odpowiedzialność producenta, importera, dystrybutora
  • Gwarancja a odpowiedzialnośc sprzedawcy za produkt
  • Podsumowanie modułu i pytania uczestników

Moduł 4. | część I Rękojmia B2B oraz B2C

  • Wyjaśnienie pojęć związanych z rękojmią
  • Omówienie regulacji prawnych dotyczących rękojmi
  • Obowiązki informacyjne sprzedawcy
  • Wymogi formalne reklamacji z tytułu rękojmi
  • Podmioty uprawnione do składania reklamacji z tytułu rękojmi
  • Rękojmia między przedsiębiorcami (uprawnienia, roszczenia, obowiązki, koszty i terminy)
  • Rękojmia dla konsumenta (uprawnienia, roszczenia, obowiązku, koszty i terminy)
  • Uprawnienia i obowiązki sprzedawcy
  • Wyłączenie odpowiedzialności sprzedawcy
  • Podstawy nieuznania reklamacji z tytułu rękojmi (m.in. uszkodzenia mechaniczne)
  • Rękojmia przy sprzedaży za granicę
  • Podsumowanie części I modułu 4 i pytania uczestników

Moduł 4. | część II  Niezgodność towaru z umową dla umó od 01.01.2023 r.

  • Wyjaśnienie pojęć związanych z niezgodnością towaru z umową
  • Regulacje prawne dotyczące niezgodności towaru z umową
  • Podmioty uprawnione do składania reklamacji na nowych zasadach
  • Reklamacja towaru niezgodnego z umową - uprawnienia u obowiązki klienta
  • Reklamacja towaru niezgodnego z umową - uprawnienia u obowiązki sprzedawcy
  • Terminy i koszty przy reklamacji towaru niezgodnego z umową
  • Sprzedaż towaru niepełnowartościowego
  • Podsumowanie części II modułu 4 i pytania uczestników

Moduł 5. Odstąpienie od umowy

  • Obowiązki informacyjne związane z odstąpieniem od umowy
  • Omówienie regulacji prawnych
  • Podmioty uprawnione do składania oświadczenia o odstąpieniu od umowy
  • Wymogi formalne odstąpienia od umowy
  • Obowiązki konsumenta
  • Obowiązki sprzedawcy
  • Terminy obowiązujące przy odstąpieniu od umowy
  • Wyłączenia z odstąpienia od umowy
  • Koszty odstąpienia od umowy
  • Problemy przy odstąpieniu od umowy (m.in. uszkodzona przesyłka, raty)
  • Podsumowanie modułu i pytania uczestników

Moduł 6. Obsługa reklamacji i zwrotów

  • Procedura reklamacyjna
  • Procedura odstąpienia od umowy
  • Sądowe i pozasądowe sposoby rozstrzygania sporów (m.in. mediacje, Rzecznicy Konsumentów, ODR)
  • Korespondencja z klientem
  • Podsumowanie modułu i pytania uczestników

Wszystkie tematy omawaiane są na przykładach.

Czas trwania

Szkolenie rozpoczyna się o godzinie 9.00 i kończy o godzinie 17.00.

Prelegenci

Izabela Zielińska

Szkolenie prowadzi Izabela Zielińska, prawniczka, przedsiębiorczyni, założycielka Akademii COZiR. W Akademii COZiR szkoli jak obsługiwać reklamacje i zwroty w sprzedaży zgodnie z obowiązującym prawem, objaśnia sposoby właściwego podejścia do trudnych przypadków, tworzy regulaminy, umowy oraz polityki prywatności zgodne z RODO. Bezpośrednio wspiera partnerów w kwestiach spornych z ich klientami. Sprawuje opiekę prawną nad firmami dostosowując na bieżąco wewnętrzne regulacje sprzedażowe do dynamicznych zmian w prawie.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szkolenie online na platformie ClickMeeting. Wymagany jest dostęp do urządzenia z internetem. Podczas szkolenia jest możliwość zadawania pytań na czacie lub głosowo.

Rejestracja

Cena 1
702
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 724 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia nastąpi w ciągu 12 godzin od momentu jego otrzymania.
  2. Wraz z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia zostanie wysłana faktura proforma. Faktura właściwa zostanie wystawiona po szkoleniu.
  3. Warunkiem udziału w szkoleniu jest dokonanie płatności najpóźniej na dzień przed planowanym terminem spotkania. W przypadku dokonania zapłaty w/w terminie prosimy o przesłanie potwierdzenia płatności

Dołącz do grona zadowolonych klientów!

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: COZiR Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: Stefana Batorego 18/108
  • Kod pocztowy: 02-591
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 7011194135

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

COZiR Sp. z o.o.
02-591 Warszawa, Polska Stefana Batorego 18/108

Organizator

COZiR Sp. z o.o.
02-591 Warszawa, Polska
Stefana Batorego 18/108
woj. mazowieckie
Akademia COZiR jest polską firmą specjalizującą się w szkoleniach z zakresu praw konsumenta. Od 4 lat z powodzeniem organizujemy szkolenia na terenie całego kraju. Uczmy jak obsługiwać reklamacje i zwroty w sklepie internetowym zgodnie z obowiązujący...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!