Prawidłowe zamykanie projektów współfinansowanych ze środków unijnych w praktyce (końcowe rozliczanie projektu, kontrola, monitorowanie trwałości projektu). Szk

O szkoleniu

Celem szkolenia jest wyposażenie Uczestników w specjalistyczną wiedzę i praktyczne umiejętności w zakresie:

  • Głównych zobowiązań Beneficjentów wynikających z Umowy o dofinansowanie
  • Zasad rozliczenia końcowego projektu
  • Kontroli na zakończenie projektu
  • Monitorowania projektu w okresie jego trwałości
  • Monitorowania dochodowości projektów na etapie ich eksploatacji
  • Korekt finansowych
Dlaczego warto wziąć udział?
  • Uczestnicy szkolenia będą mieli możliwość uzyskania specjalistycznej wiedzy, dokonania analizy praktycznych przykładów oraz skorzystania z indywidualnych konsultacji.
  • Szkolenie będzie dla osób uczestniczących kompleksowym kompendium wiedzy pozwalającym na prawidłowe zamknięcie projektu unijnego z uwzględnieniem wszelkich aspektów budzących wątpliwości.
  • Każdy z uczestników otrzyma komplet interesujących materiałów szkoleniowych.
  • Utrwalenie przekazanej wiedzy poprzez ćwiczenia, analizę konkretnych przypadków oraz rozwiązywanie trudności z jakimi spotykają się Uczestnicy w codziennej pracy.
  • Dyskusja moderowana dla zobrazowania najistotniejszych kwestii.
Kto powinien wziąć udział?
  • pracownicy administracji publicznej i samorządowej zaangażowani w proces realizacji poszczególnych projektów unijnych;
  • projektodawcy;
  • beneficjenci pomocy;
  • oraz wszystkie osoby dla których proces zamknięcia projektu unijnego wymaga analizy praktycznych zagadnień, niezbędnych w zakresie pełnionych obowiązków.

Zakres merytoryczny szkolenia przygotowany jest tak aby w zajęciach mogły uczestniczyć zarówno osoby z doświadczeniem w zakresie procesu zamykania projektów unijnych, jak również przedstawiciele instytucji, organizacji i przedsiębiorstw, którzy nie mieli jeszcze styczności z procesem zamykania projektów dotowanych z Unii Europejskiej.

Program szkolenia

DZIEŃ 1
1. Główne zobowiązania Beneficjenta w kontekście zamykania projektu współfinansowanego ze środków UE w latach 2014-2020
§ Obowiązek realizacji Projektu z należytą starannością zgodnie z Wnioskiem o dofinansowanie oraz przepisami prawa i procedurami w ramach Programu Operacyjnego
§ Obowiązek i formy prowadzenia odrębnej ewidencji księgowej
§ Obowiązek i terminy archiwizacji dokumentacji związanej z realizacją projektu
§ Zasady opisywania dowodów księgowych
§ Obowiązek ujawniania wszystkich dochodów powstałych w związku z realizacją projektu
§ Obowiązek i terminy utrzymania trwałości projektu
2. Rozliczenie końcowe projektu w perspektywie finansowej 2014-2020
§ Termin złożenia Wniosku o płatność końcową
§ Wykazywanie postępu rzeczowo-finansowego projektu
§ Omówienie pól sprawozdawczych we wniosku o płatność
§ Uproszczone formy dokonywania rozliczeń: stawki jednostkowe i metody ryczałtowe
§ Prezentacja wniosku o płatność końcową oraz przykładów dokumentów rozliczeniowych
§ Załączniki do Wniosku o płatność
§ Obsługa systemu informatycznego służącego składaniu Wniosków o płatność
§ Typowe błędy w toku procesu rozliczeń końcowych
§ Warsztaty - Studium przypadku
o Weryfikacja kwalifikowalności wydatków na podstawie przykładowych dowodów księgowych
o Weryfikacja poprawności dokumentacji rozliczeniowej służącej dokumentowaniu wydatków
o Sporządzanie Wniosku o płatność końcową na podstawie zadań rozliczeniowych
o Ustalanie finalnej wysokości kosztów kwalifikowanych i wysokości należnego dofinansowania,
3. Kontrola na zakończenie projektu
§ Podstawowe reguły przeprowadzania kontroli na zakończenie realizacji projektu
§ Metodyka doboru obszarów do kontroli na zakończenie realizacji projektu
§ Zakres kontroli na zakończenie realizacji projektu przeprowadzanej na dokumentach dla wszystkich projektów
§ Zakres kontroli na zakończenie realizacji projektu przeprowadzanej na miejscu realizacji projektu
§ Warsztaty - kontrola zakończenia rzeczowej i finansowej realizacji projektu oraz osiągnięcia założonych wskaźników produktu.

DZIEŃ 2
1. Trwałość Projektu w rozumieniu art. 71 rozporządzenia 1303/2013
§ Nowa definicja trwałości projektu
§ Okoliczności powodujące naruszenie trwałości projektu:
o zaprzestanie działalności produkcyjnej lub przeniesienie jej poza obszar objęty programem;
o zmiana własności elementu infrastruktury, która daje przedsiębiorstwu lub podmiotowi publicznemu nienależne korzyści;
o istotna zmiana wpływająca na charakter operacji, jej cele lub warunki wdrażania, która mogłaby doprowadzić do naruszenia jej pierwotnych celów
§ Weryfikacja podwójnego finansowania projektu (w tym związanego z odzyskaniem podatku VAT)
§ Kontrola sposobu prowadzenia działań promocyjnych
§ Kontrola sposobu archiwizacji dokumentacji związanej z realizacją projektu
2. Trwałość instytucjonalna
§ Dopuszczalne przekształcenia prawno-własnościowe Beneficjenta
§ Zasada (nie)oszukańczego bankructwa
§ Zmiana Operatora / podmiotów zarządzających produktami projektu
§ Następstwo prawne a wymogi trwałości instytucjonalnej projektu
3. Wskaźniki realizacji celów projektu
§ Obowiązek osiągnięcia wskaźników produktu oraz rezultatu na poziomie określonym we wniosku o dofinansowanie
§ Dokumentowanie postępu rzeczowego i osiągnięcia zakładanych wskaźników w projekcie
§ Monitorowanie wskaźników na poziomie Beneficjenta
§ Dokumentacja sprawozdawcza w zakresie realizacji wskaźników
§ Sankcje w przypadku nieutrzymania wskaźników produktu oraz
§ Sposób eksploatacji aparatury zakupionej ze środków projektu w okresie trwałości
§ Obowiązek w zakresie odtworzenia i lub wymiany dofinansowanej infrastruktury
§ Sankcje z tytułu nieosiągnięcia wskaźników rezultatu
§ Zasada €žsiły wyższej i wyjątkowych okoliczności €
4. Trwałość finansowa
§ Nowa definicja projektu generującego dochód
§ Monitorowanie dochodu oraz kosztów kwalifikowalnych w przypadku projektów generujących dochód
§ Metoda luki w finansowaniu
§ Postepowanie w przypadku zryczałtowanych procentowych stawkach dochodów
§ Monitorowanie dochodu generowanego wyłącznie podczas wdrażania projektu
§ Trwałość finansowa projektów objętych pomocą publiczną
5. Warsztaty - Monitorowanie obszarów szczególnego ryzyka: studia przypadku i ćwiczenia
§ Zmiana lokalizacji projektu
§ Zmiana wysokości wskaźników realizacji projektu (produktów i rezultatów)
§ Zmiany sposobu użytkowania części powierzchni w ramach infrastruktury objętej wsparciem
§ Zmiany podmiotów zarządzających produktami projektu
§ Obowiązek w zakresie odtworzenia i lub wymiany dofinansowanej infrastruktury
§ Kwestie dodatkowych i nieplanowanych dochodów
§ Naruszenie zakazu podwójnego finansowania
§ Zmiana zasad rozliczania podatku VAT
§ Kwestia siły wyższej i wyjątkowych okoliczności
§ Zmiana warunków udzielenia pomocy publicznej.
 

W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.

Czas trwania

2 dni

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

-
-
-

Rejestracja

szkolenie online
1 154
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 190 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
  • Ulica i nr: Libelta 1a/2
  • Kod pocztowy: 61-706
  • Miejscowość: Poznań
  • Numer NIP: 7772616176

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań, Polska Libelta 1a/2

Organizator

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań, Polska
Libelta 1a/2
woj. wielkopolskie
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER to oddany, profesjonalny zespół fachowców dogłębnie analizujący Państwa potrzeby, działając z pełną odpowiedzialnością i zaangażowaniem. SEMPER Szkolenia to instytucja głównie specjalizująca się w real...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!