Szkolenie

Prawo autorskie w internecie

O szkoleniu

Serdecznie zapraszamy na szkolenie o prawie autorskim w internecie. Celem szkolenia jest uzyskanie przez uczestników (wydawcy, redaktorzy, administratorzy, osoby związane z promocja, marketingiem, PR) praktycznej i rzetelnej wiedzy w zakresie problematyki prawnoautorskiej działalności w sieci Internet.
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie adresowane jest do podmiotów i/lub osób, które w ramach bieżącej działalności wykorzystują sieć Internet do publikowania lub udostępniania utworów oraz korzystają z zasobów dostępnych w sieci Internet (utwory słowne, graficzne, muzyczne, plastyczne), w tym w zakresie działalności wydawniczej, marketingowej, promocyjnej, szkoleniowej, rzeczników prasowych, a także szeroko rozumianych działań komunikacyjnych (fora, portale otwarte, serwisy społecznościowe). Celem szkolenia jest uzyskanie przez uczestników (wydawcy, redaktorzy, administratorzy, osoby związane z promocja, marketingiem, PR) praktycznej i rzetelnej wiedzy w zakresie problematyki prawnoautorskiej działalności w sieci Internet.

Program szkolenia

Prawo autorskie - wprowadzenie, źródła prawa (ustawa prawo autorskie, konwencje międzynarodowe); podstawowe pojęcia z zakresu prawa autorskiego w sieci Internet (downloading, uploading, caching, przejściowe i incydentalne zwielokrotnienie utworu, udostępniania utworów w taki sposób, aby każdy mógł mieć do nich dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym); zakres obowiązywania ustawy prawo autorskie a Internet (właściwość prawa, właściwość sądu, lokalizacja serwera, przeznaczenie strony).

Autorskie prawa majątkowe i osobiste - pojęcie autorskich praw majątkowych i osobistych; okres ochrony autorskich praw majątkowych (wygaśnięcie); zasady obliczania terminów wygaśnięcia praw majątkowych; nabycie autorskich praw majątkowych; umowy przenoszące autorskie prawa majątkowe i umowy licencyjne; pola eksploatacji, istota autorskich praw osobistych; podstawowe typy autorskich praw osobistych (m.in. autorstwo, integralność utworu, rzetelne wykorzystanie); zmiany w utworze a ochrona autorskich prawa osobistych (m.in. korekta, opracowanie); autorskie prawa osobiste a twórczość zależna.

Specyfika utworu w sieci Internet - twórczość powstała lub rozpowszechniana przy użyciu sieci Internet (m.in. programy graficzne, projekty stron www); ochrona utworów w sieci Internet (noty copyrightowe, ochrona techniczna utworów w sieci); strona www jako prawnie chroniony utwór (układ, layout, kolorystka); skutek umieszczenia utworu w sieci Internet; Internet a dzieła słowne, muzyczne, graficzne, plastyczne, fotografie.

Podstawy prawne wykorzystania utworów w sieci Internet: umowy licencyjne; dozwolony użytek utworów chronionych (prywatny, rozpowszechnianie w celach informacyjnych); sprawozdania o aktualnych wydarzeniach; prawo przedruku; prawo cytatu (rodzaje cytatu, zakres cytatu, oznaczanie cytatu).

Prawo autorskie a ochrona wizerunku w sieci Internet: pojęcie wizerunku; zakres ochrony, wymóg zgody; wykorzystanie wizerunku bez obowiązku uzyskania zgody; roszczenia.

Wolne licencje oraz serwisy z tzw. contentem: idea wolnych licencji; open source a wolne licencje; najpopularniejsze wolne licencje (GNU, Creative Commons); zasady i ryzyka związane z wykorzystaniem wolnych licencji; dokumentacja wykorzystania; serwisy z tzw. contentem: zasady korzystania serwisów z tzw. contentem (muzyka, film, grafika), zakres wykorzystania i ryzyka naruszeń.

Prawo autorskie a portale społecznościowe: regulaminy portali społecznościowych (m.in. Facebook) a prawo autorskie; zakres uprawnień portali i skutki umieszczenia utworu na w sieci Internet; możliwość wykorzystania utworów z portali.

Świadczenie usług drogą elektroniczną: adres elektroniczny; informacja handlowa, świadczenie usług drogą elektroniczną; regulaminy (obowiązek wprowadzenia regulaminu, treść regulaminu, wyłączenia odpowiedzialności); odpowiedzialność administratorów stron internetowych (zakres odpowiedzialności, wyłączenia, zgłoszenie naruszeń, obowiązek usunięcia materiałów ze strony internetowej).

Linkowanie: pojęcie linkowania; ramy prawne linkowania w kontekście prawa autorskiego; rodzaje linkowania (m.in. deep link, frame, odesłanie); zasady zgodnego z prawem linkowania i ryzyka prawne; oznaczanie linku.

Naruszenie praw autorskich w sieci Internet: zakres naruszenia; rodzaje roszczeń; postępowanie w przypadku roszczeń osób trzecich; problematyka dowodowa.

Czas trwania

10.00-15.30

Prelegenci

Cytat

Piotr Łada

Adwokat, członek Izby Adwokackiej w Warszawie, Kierownik Biura Prawa Autorskiego Związku Polskich Artystów Fotografików (OZZ ZPAF), absolwent prawa (UMCS), kulturoznawstwa (UMCS) oraz historii sztuki (Uniwersytet Warszawski), ekspert z zakresu prawa autorskiego i własności intelektualnej, autor licznych publikacji (m.in. Dziennik Gazeta Prawna, Rzeczpospolita), autor monografii "Sztuka a prawo autorskie" (LexisNexis, 2014) oraz "Prawo autorskie w muzeum" (WoltersKluwer, 2018), wykładowca i szkoleniowiec".

Gdzie i kiedy

Online 10 lutego 2022

Zapisz się

Cena promocyjna
przy zgłoszeniach do 28 stycznia
690 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
Cena standardowa
po okresie promocji
790 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
04-041 Warszawa
Międzyborska 50
woj. mazowieckie
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
04-041 Warszawa Międzyborska 50
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!