O szkoleniu
-
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest przede wszystkim omówienie przebiegu procesu inwestycyjnego krok po kroku z uwzględnieniem ustawy Prawo budowlane. Uczestnicy szkolenia będą mieli możliwość ugruntowania swojej wiedzy z zakresu prawa budowlanego, zdobycia praktycznych umiejętności przygotowania dokumentacji, zaplanowania inwestycji budowlanej oraz nadzoru w sprawowaniu kontroli nad przebiegiem procesu budowlanego.
Korzyści dla uczestników
- zapoznanie się z zakresem odpowiedzialności uczestników procesu inwestycyjnego, ich zadaniami i rolą oraz możliwymi do wystąpienia ryzykami,
- utrwalenie przekazanej wiedzy poprzez ćwiczenia, analizę konkretnych przypadków oraz rozwiązywanie trudności z jakimi spotykają się Uczestnicy w codziennej pracy,
- poznanie trudnych zagadnień zarządzania oraz procedur stosowanych w kontraktach realizowanych według wzorców FIDIC w zrozumiałym i przystępnym przekazie,
- dyskusja moderowana dla zobrazowania najistotniejszych kwestii.
Grupa docelowa
Szkolenie zostało przygotowane z myślą o pracownikach urzędów administracji publicznej, pracownikach firm działających w branży budowlanej oraz wszystkich osobach, które uczestniczą w procesie budowlanym. Szkolenie pozwoli na rozszerzenie umiejętności i kompetencji w zakresie przepisów regulujących prawidłową realizację procesu inwestycyjnego oraz zastosowanie ich w praktyce.
Program szkolenia
Prawo Budowlane i ustawy powiązane - systematyzacja norm prawnych
1.Źródła informacji o nieruchomości
Skąd czerpać wiedzę o nieruchomościach?
Kiedy można powiedzieć, że działka ma status działki budowlanej?
Jakie elementy księgi wieczystej będą kluczowe w trakcie procesu budowlanego?
Audyt nieruchomości warsztat z identyfikacji podstawowych problemów budowlanych
2.Planowanie przestrzenne w procesie budowlanym
Jakie znaczenie prawne ma studium przestrzenne?
Plan miejscowy jako podstawowy akt planistyczny.
Decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu a Decyzja o lokalizacji inwestycji celu publicznego przeznaczenie i procedura uzyskiwania.
Dla jakich inwestycji dokumenty planistyczne są niewymagane?
3.Kluczowe pojęcia w Prawie Budowlanym
Obiekty budowlane: budynki, obiekty małej architektury, budowle.
Czy dziura w ziemi jest obiektem budowlanym?
Co to są urządzenia budowlane?
Roboty budowlane: budowa, przebudowa, montaż, remont i rozbiórka obiektu budowlanego.
Kiedy roboty kwalifikujemy jako remont a kiedy jako bieżącą konserwacje?
Zmiana sposobu użytkowania obiektu budowlanego.
4.Dokumenty niezbędne do rozpoczęcia i prowadzenia robót budowlanych
Pozwolenie na budowę.
Jak prawidłowo zidentyfikować obszar oddziaływania obiektu budowlanego.
Ograniczanie katalogu stron postępowania ws. pozwolenia na budowę.
Które inwestycje musimy poprzedzić uzyskaniem Decyzji Środowiskowej?
Kto może złożyć oświadczenie o dysponowaniu nieruchomością na cele budowlane?
Wymagane przepisami szczególnymi pozwolenia, uzgodnienia i opinie.
Odstępstwo od przepisów techniczno - budowlanych szansa na inwestycje niekonwencjonalne.
Zakres sprawdzenia dokumentacji przez organ.
5.Wznoszenie obiektów na podstawie uproszczonych procedur
Katalog obiektów na zgłoszenie.
Procedura i wymogi formalne zgłoszeń.
Formy rozstrzygnięcia i terminy ustawowe .
Kto ponosi odpowiedzialność za prawidłową kwalifikację obiektu?
6.Przebieg procesu budowlanego
Rozpoczęcie robót budowlanych.
Zawiadomienie o rozpoczęciu robót budowlanych.
Dziennik budowy - urzędowy dokument przebiegu robót budowlanych.
Prawa i obowiązki uczestników procesu budowlanego:
1) Inwestor,
2) Inspektor nadzoru inwestorskiego,
3) Projektant,
4) Kierownik budowy (robót).
Istotne i nieistotne zmiany w projekcie budowlanym (charakterystyka pojęć skutki).
Elementy umów z uczestnikami procesu budowlanego regulowane przez Prawo Budowlane.
Odpowiedzialność uczestników procesu budowlanego.
7.Dokumentacja odbiorowa i powykonawcza
Obmiar (inwentaryzacja) powykonawczy.
Inspektor Sanitarny i Strażak na odbiorach.
Dokumenty gwarancyjne / eksploatacyjne.
8.Oddanie obiektu do użytkowania
Zgłoszenie obiektu do użytkowania.
Dla których inwestycji wymagane jest pozwolenie na użytkowanie?
Zakres obowiązkowej kontroli.
Kto i kiedy może wzruszyć pozwolenie na użytkowanie?
Przystąpienie do użytkowania przed oddaniem obiektu sankcje.
9.Samowola budowlana i jej konsekwencje
Procedura postępowania ws. samowoli budowlanej.
Z jakiej wysokości opłatą legalizacyjną musi liczyć się właściciel?
Jakie sankcje są przewidziane za wzniesienie samowoli?
10.Zmiana sposobu użytkowania obiektu budowlanego
Dokumentacja niezbędna do dokonania zmiany sposobu użytkowania.
Zmiana sposobu użytkowania połączona z pozwoleniem na budowę.
Skutki braku zgłoszenia dokonania zmiany sposobu użytkowania.
11.Konserwator zabytków a inwestycja budowlana
Formy ochrony zabytków w odniesieniu do terenu / obiektów.
Konserwator zabytków w trakcie procesu inwestycyjnego.
Uprawnienia konserwatora zabytków.
12. Podsumowanie warsztatów szkoleniowych.
W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.
UwagiPowyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt:
Czas trwania
Harmonogram zajęć Szkolenie online
Dzień I
Godz.09:00-15.00-
Dzień II
Godz.09:00-15.00-
Harmonogram zajęć Szkolenie stacjonarne
Dzień I
Godz.10:00-18.00-
Dzień II
Godz.09:00-17.00-
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 290 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Regulamin
1.Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie karty zgłoszenia
2.Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
3.W przypadku szkoleń online (webinarium) zastrzegamy sobie możliwość odwołania lub przesunięcia terminu webinarium w sytuacji, gdy nie zostanie
osiągnięta wystarczająca liczba uczestników. Informacje o zmianach w terminie przesłana będzie najpóźniej do 2 dni przed planowanym rozpoczęciem webinarium.
4.W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w webinarium powyżej 7 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia, SEMPER zwraca wpłatę w wysokości: pełna kwota.
5.W przypadku rezygnacji z webinarium w czasie krótszym niż 7 dni roboczych od daty jego rozpoczęcia Uczestnik zobowiązany jest pokryć 50% kosztów webinarium.
6.W przypadku odwołania webinarium z winy SEMPER, wpłata zostaje zwrócona w całości. Organizator ma prawo odwołać webinarium w każdej chwili. Szczegóły dotyczące webinarium:
7.Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w webinarium spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
8. 8. Przesłanie zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu Uczestnictwa w Certyfikowanym Szkoleniu Online (Webinarium) dostępnego na stronie ne akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem firmy SEMPER do wystawienia faktury VAT bez składania podpisu przez e osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego. Faktura zostanie przesłana pocztą na wskazany przez Państwa adres.
9.Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w webinarium i jest zobowiązaniem do zapłaty za uczestnictwo.
10.Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER w celu: dokonania zgłoszenia na webinarium; organizacji uczestnictwa w szkoleniu online, przygotowania certyfikatu oraz realizacji czynności rozliczeniowych.
Zgoda dotyczy danych osobowych zawartych w karcie zgłoszenia: imię i nazwisko, nr telefonu, adres e-mail.
Wymienione dane osobowe będą przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do wskazanych celów, w których dane te są przetwarzane.
- Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
- Ulica i nr: Libelta 1a/2
- Kod pocztowy: 61-706
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7772616176
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
