O szkoleniu
-
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników szkolenia w aktualną wiedzę dotyczącą zakładania, prowadzenia i zakończenia działalności gospodarczej, jak również podstawowych instytucji prawa cywilnego i gospodarczego niezbędnych w prowadzeniu działalności gospodarczej . Ponadto szkolenie ma na celu nabycie przez uczestników szkolenia umiejętności praktycznych:
• dokonania wyboru formy prowadzenia działalności gospodarczej
• Formułowania i analizowania zapisów umownych pod kątem ryzyka gospodarczego
• oceny wiarygodności kontrahenta
• podejmowania podstawowych czynności zmierzających do odzyskania należności
• podejmowania podstawowych czynności sądowych zmierzających do obrony swoich interesów.
Korzyści dla uczestników
•Zapoznanie uczestników z najważniejszymi aspektami zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej
•Zapoznanie uczestników z najważniejszymi zapisami umów, które są istotne z punktu widzenia odpowiedzialności przedsiębiorcy, jak również otrzymania wynagrodzenia za wykonanie umowy
•Zapoznanie uczestników szkolenia z funkcjonowaniem sądów oraz trybami w jakich toczą się najczęściej postępowania wynikające ze sporów pomiędzy przedsiębiorcami
•Nabycie umiejętności praktycznych niezbędnych w prowadzeniu działalności gospodarczej.
Szkolenie jest adresowane dla
• Właścicieli firm i przedsiębiorców
• Managerów i kierowników działów
• Aktualnych i potencjalnych członków zarządów i prokurentów
• Osób planujących rozpoczęcie prowadzenia działalności gospodarczej
• Osób odpowiedzialnych za realizacje umów.
Program szkolenia
1. Podejmowanie działalności gospodarczej
1.1. Zasady konstytucji biznesu
1.2. Cechy działalności gospodarczej
1.3. Reglementacja działalności gospodarczej
2. Wybór formy prowadzenia działalności gospodarczej
2.1. Rodzaje form prowadzenia działalności gospodarczej
2.2. Odpowiedzialność i ryzyko gospodarcze związane z wyborem formy prowadzenia działalności gospodarczej
2.3. Rejestry działalności gospodarczej
2.4. Zmiana formy prowadzenia działalności gospodarczej w tym przekształcenie jednoosobowej działalności gospodarczej w spółkę prawa handlowego
2.5. Sesja warsztatowa - Case study
3. Zarządzanie działalnością gospodarczą
3.1. Reprezentacja a prowadzenie spraw
3.2. Prokura, pełnomocnictwo i przedstawicielstwo
3.3. Kontrakt menadżerski
4. Umowy cywilnoprawne na początku prowadzenia działalności gospodarczej
4.1. Umowa najmu a umowa użyczenia
4.2. Umowa leasingu a umowa dzierżawy
4.3. Umowa zlecenia a umowa o dzieło
4.4. Sesja warsztatowa - Case study
5. Sporządzanie umów gospodarczych
5.1. Zasada swobody umów
5.2. Umowy pomiędzy przedsiębiorcami
5.3 Umowy pomiędzy przedsiębiorcą a konsumentem
5.4 Problematyka oświadczenia woli
5.5. Formy czynności prawnej oraz skutki niezachowania formy zastrzeżonej
5.6. Wadliwa czynność prawna
5.7. Formułowanie postanowień umownych
5.8. Podstawowe klauzule umowne w umowach gospodarczych, w tym zakaz konkurencji
5.9. Sesja warsztatowa - Case sudy
6. Wykonywanie umowy gospodarczej
6.1. Weryfikacja wiarygodności kontrahenta
6.2. Wykonanie zobowiązań umownych i odpowiedzialność kontraktowa
6.3. Przedawnienie
6.4. Dochodzenie roszczeń wynikających z umowy i windykacja należności
6.5. Sesja warsztatowa - Case study
7. Przedsiębiorca w sądzie
7.1. Struktura sądów
7.2. Koszty postępowania sądowego
7.3. Szczególne postępowanie w sprawach gospodarczych
7.4. Wniesienie sprawy do sądu
7.5. Postępowanie uproszczone, upominawcze, nakazowe
7.6. Przebieg postępowania, w tym odpowiedź na pozew, sprzeciw i zarzuty od nakazu zapłaty
7.7. Pozew przeciwko członkom zarządu spółki
7.8. Sesja warsztatowa - Case study
8. Zakończenie działalności gospodarczej
8.1. Zawieszenie działalności gospodarczej
8.2. Likwidacja działalności gospodarczej
8.3. Dziedziczenie działalności gospodarczej
8.4. Upadłość działalności gospodarczej
Czas trwania
2 dni
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 380 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
- Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
- Ulica i nr: Libelta 1a/2
- Kod pocztowy: 61-706
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7772616176