O szkoleniu
Szkolenie „Przygotowanie inwestycji budowlanej” to kompleksowe wprowadzenie w tematykę planowania, realizacji i zarządzania procesem inwestycyjnym zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz międzynarodowymi standardami kontraktowymi. Uczestnicy zapoznają się z kluczowymi etapami przygotowania inwestycji, począwszy od dokumentów planistycznych, poprzez wymogi Prawa budowlanego i Prawa zamówień publicznych, aż po zasady realizacji kontraktów opartych na warunkach FIDIC. Szkolenie obejmuje także zagadnienia związane z zarządzaniem ryzykiem, odpowiedzialnością stron kontraktu oraz rozwiązywaniem sporów.
- Pracownicy administracji publicznej (samorządy, urzędy, jednostki organizacyjne)
- Inwestorzy publiczni i prywatni
- Pracownicy firm inżynieryjno-konsultingowych
- Kierownicy projektów, inspektorzy nadzoru
- Przedstawiciele wykonawców i biur projektowych
Program szkolenia
Przygotowanie inwestycji budowlanej
• Fazy procesu budowlanego, studium wykonalności
Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
• Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
• Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego
• Decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu
• Decyzja o lokalizacji inwestycji celu publicznego
Decyzja o realizacji inwestycji drogowej
• Mapy
Ustawa Prawo budowlane
• Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie i uprawnienia budowlane;
• Cyfryzacja procesu
Ustawa Prawo zamówień publicznych
• Poprzednie zapisy pzp.;
• Aktulane pzp.
Wybór Konsultanta
• Na wolnym rynku/Wg. Pzp
• Rekomendacja MRR
Przykładowe kontrakty realizowane wg. FIDIC
Wprowadzenie do Warunków Kontraktowych FIDIC 1999
• Historia, zakres i cel działania:
• Przeznaczenie i zakres stosowania wzorów Warunków Kontraktowych FIDIC:
• Warunki Kontraktowe na budowę (czerwona książka)
• Warunki Kontraktowe na projekt i budowę (żółta książka)
• Warunki Kontraktowe na projekt, budowę i obsługę (złota książka)
• Warunki Kontraktowe FIDIC w świetle polskiego prawa
Uczestnicy Kontraktu wg Warunków Kontraktowych FIDIC
• Sekwencja wydarzeń
• Obowiązki Stron Kontraktu
• Zamawiający,
• Inżynier
• Wykonawca
• Personel, pełnienie nadzoru inwestorskiego
Zarządzanie ryzykiem
• Rozpoczęcie, opóźnienia i zawieszenie
• Próby końcowe i eksploatacyjne
• Przejęcie przez Zamawiającego/Wykonawcę
• Odpowiedzialność za wady
Zmiany i korekty
• Wg. FIDIC
• Wg. Pzp
• Opinia Prezesa UZP
Cena, płatności
• Roboty a płatność
• Ryczałt, obmiar
• Sekwencja płatności
Ubezpieczenia
Roszczenia i spory
• Przyczyny powstawania roszczeń
• Rozstrzyganie roszczeń przez Inżyniera
• Komisja Rozjemcza
• Arbitraż
„Tęczowy FIDIC” 2017
• Nowe warunki Kontraktowe FIDIC
• Podział klauzuli 20
Dyskusja, podsumowanie
Czas trwania
09:00-15:00
Prelegenci
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
1. Wypełnienie powyższego formularza jest równoznaczne z akceptacją regulaminu prowadzonych przez SEDNO Training szkoleń. Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w szkoleniu i jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
2. Płatność powinna być przekazana na konto SEDNO Training: PKO S.A. 63 1020 1013 0000 0902 03 98 7740, po uprzednim otrzymaniu potwierdzenia szkolenia które zostanie wysłane na 3 dni robocze przed terminem szkolenia.
Uwaga! Na wyraźną prośbę klienta – administracji publicznej przysługuje płatność na podstawie faktury wystawionej w dniu szkolenia.
3. Brak płatności na konto SEDNO Training przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
4. Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana wyłącznie w formie pisemnej najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty za szkolenie.
5. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia oraz do zmiany terminu szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku płatności zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
6. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
7. Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.
- Nazwa firmy: SEDNO Training Dorota Bieńkowska
- Ulica i nr: Lipowa 42 D lok 40
- Kod pocztowy: 05-803
- Miejscowość: Pruszków
- Numer NIP: 5661631042
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
