O szkoleniu
Cel szkolenia
- Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w podstawową wiedzę dotyczącą projektów unijnych od momentu złożenia wniosku o dofinansowanie, poprzez prawidłową realizację, aż do chwili rozliczenia dotacji.
- W ramach szkolenia uczestnicy zdobędą wiedzę o możliwościach realizacji projektów finansowanych z funduszy europejskich.
Korzyści dla uczestników
Uczestnicy szkolenia zdobędą informacje na temat projektów unijnych od podstaw. Poznają możliwości dofinansowania wybranych przedsięwzięć, najważniejsze zasady związane z przygotowaniem wniosku o dotację, przykłady najczęstszych nieprawidłowości oraz uzyskają wiedzę dotyczącą perspektywy finansowej 2014-2020 oraz 2021-2027.
Szkolenie jest doskonałym wprowadzeniem dla osób, które planują realizować w przyszłości projekty unijne ale dotychczas nie zdobyły doświadczenia w tym zakresie.
Podczas szkolenia zostaną omówione zagadnienia:
- Nowe założenia programowe dla funduszy UE na kolejne lata
- Wprowadzenie do tematyki Wniosku aplikacyjnego
- Praca z Generatorami Wniosków o dofinansowanie
- Nowe zasady tworzenia dokumentacji aplikacyjnej
- Zasady finansowania i oceny zasadności ekonomicznej projektu.
Grupa docelowa
Szkolenie przeznaczone jest dla: kadry zarządzającej, przedsiębiorców, księgowych, pracowników i specjalistów, którzy planują pozyskać dotacje unijne, wszystkich zainteresowanych sfinansowaniem inwestycji z funduszy unijnych oraz osób, które zainteresowane są omawianą podczas szkolenia tematyką.
Program szkolenia
Program szkolenia
NOWA PERSPEKTYWA FINANSOWANIA 2021-2027
1. Cele polityki UE w nowej perspektywie 2021 -2027
2. Zasady programowania nowej perspektywy
3. Założenia do Umowy Partnerstwa pomiędzy Polską a KE na lata 2021-2027
ŹRÓDŁA FINANSOWANIA PROJEKTÓW UNIJNYCH - w ramach programów operacyjnych
1. Kiedy aplikować do Regionalnego Programu Operacyjnego
2. Kiedy aplikować do krajowego Programu Operacyjnego
3. Projekty partnerskie szansa, czy zagrożenie?
JAK SKUTECZNIE UBIEGAĆ SIĘ O DOFINANSOWANIE ?
1. Jak czytać dokumentację konkursową i co z tego wynika?
2. Kwalifikowalność wnioskodawcy i projektu
3. Analiza dokumentacji konkursowej, w tym m.in.: Regulaminu konkursu, Kryteriów wyboru projektów, załączników do wniosku aplikacyjnego, list sprawdzających, itp.
ZASADY TWORZENIA DOKUMENTACJI APLIKACYJNEJ NA PRZYKŁADZIE AKTUALNYCH KONKURSÓW Z PERSPEKTYWY FINANSOWEJ 2014-2020
1. Określenie Beneficjenta i wybór typu projektu
2. Formułowanie celów projektu i ich zgodność z celami programu operacyjnego
3. Pomiar poziomu osiągnięcia celów w projekcie - wskaźniki produktu i rezultatu
4. Uzasadnienie realizacji projektu
5. Zgodność projektu z politykami horyzontalnymi UE.
ZASADY FINANSOWANIA I OCENY EKONOMICZNEJ PROJEKTU
1. Konstruowanie budżetu projektu
2. Kwalifikowalność wydatków w projekcie
3. Kategorie wydatków w projekcie
4. Montaż finansowy i wyliczanie wnioskowanego dofinansowania
5. Wkład własny i jego rodzaje
6. Niezbędność planowanych wydatków w projekcie.
ANALIZA DWÓCH FORMULARZY WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE (DLA PROJEKTU INWESTYCYJNEGO I TZW „MIĘKKIEGO” – SZKOLENIOWEGO LUB DORADCZEGO) WRAZ Z ELEMENTAMI METODYKI PRAC NAD WNIOSKIEM APLIKACYJNYM - WARSZTAT:
• charakterystyka projektu
• zadania merytoryczne w projekcie i wybór wskaźników
• harmonogram realizacji projektu
• zasoby zaplanowane do realizacji projektu
• budżet projektu i płynność finansowa.
OPRACOWANIE WNIOSKU O DOFINANSOWANIE DLA PLANOWANEGO PROJEKTU
1. Jak skutecznie zwiększyć szanse projektu na pozyskanie dofinansowania?
2. Warsztat: Opracowanie wybranych merytorycznych elementów wniosku o dofinansowanie – warsztat – praca uczestników szkolenia na aktualnych dokumentach
3. Warsztat: Omówienie wyników warsztatów
4. Złożenie wniosku o dofinansowanie i co dalej ?
PRACA Z GENERATOREM WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE
1. Wymogi systemowe
2. Zasady bezpiecznego korzystania z aplikacji
3. Praca w generatorze wniosków aplikacyjnych
4. Skuteczne złożenie wniosku o dofinansowanie w generatorze wniosków.
W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.
Czas trwania
Harmonogram zajęć Szkolenie online
Dzień I
Godz.09:00-15.00-
Dzień II
Godz.09:00-15.00-
Harmonogram zajęć Szkolenie stacjonarne
Dzień I
Godz.10:00-18.00-
Dzień II
Godz.09:00-17.00-
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 290 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Regulamin
1.Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie karty zgłoszenia faksem pod numer (61) 6 247 936 lub mailem na adres: info@szkolenia-semper.pl
2.Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
3.W przypadku szkoleń online (webinarium) zastrzegamy sobie możliwość odwołania lub przesunięcia terminu webinarium w sytuacji, gdy nie zostanie
osiągnięta wystarczająca liczba uczestników. Informacje o zmianach w terminie przesłana będzie najpóźniej do 2 dni przed planowanym rozpoczęciem
webinarium.
4.W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w webinarium powyżej 7 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia, SEMPER zwraca wpłatę w wysokości:
pełna kwota.
5.W przypadku rezygnacji z webinarium w czasie krótszym niż 7 dni roboczych od daty jego rozpoczęcia Uczestnik zobowiązany jest pokryć 50% kosztów
webinarium.
6.W przypadku odwołania webinarium z winy SEMPER, wpłata zostaje zwrócona w całości. Organizator ma prawo odwołać webinarium w każdej chwili.
KARTA ZGŁOSZENIA UDZIAŁU W WEBINARIUM
UZUPEŁNIONE ZGŁOSZENIE NALEŻY
PRZESŁAĆ FAKSEM (61 6 247 936) LUB
MAILEM (INFO@SZKOLENIA-SEMPER.PL)
Szczegóły dotyczące webinarium:
7.Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w webinarium spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
8. 8. Przesłanie zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu Uczestnictwa w Certyfikowanym Szkoleniu Online (Webinarium) dostępnego na stronie ne www.szkolenia-semper.pl, akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem firmy SEMPER do wystawienia faktury VAT bez składania podpisu przez
e osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego. Faktura zostanie przesłana pocztą na wskazany przez Państwa adres.
9.Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w webinarium i jest zobowiązaniem do zapłaty za uczestnictwo.
10.Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER w celu: dokonania zgłoszenia na
webinarium; organizacji uczestnictwa w szkoleniu online, przygotowania certyfikatu oraz realizacji czynności rozliczeniowych.
Zgoda dotyczy danych osobowych zawartych w karcie zgłoszenia: imię i nazwisko, nr telefonu, adres e-mail.
Wymienione dane osobowe będą przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to
niezbędne do wskazanych celów, w których dane te są przetwarzane.
- Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
- Ulica i nr: Libelta 1a/2
- Kod pocztowy: 61-706
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7772616176
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
