O szkoleniu
-
Cel szkolenia
-Określenie mocnych i słabych stron regionu jako wyjście do stworzenia nowej i skutecznej koncepcji promocyjnej,
-Stworzenie ścieżki promocyjnej i budowania wizerunku od pomysłu do realizacji po sprawdzenie efektów przeprowadzonych działań,
-Rozwijanie umiejętności wykorzystania instrumentów promocji w sposób spójny, jasny i selektywny dla poszczególnych grup odbiorców przekazu: turystów, inwestorów i mieszkańców
-Opracowanie briefu skutecznej strategii promocji regiony, gminy, miasta nakierowanego na poszczególne segmenty: biznes, turystyka, tubylcy
-Dokonanie analizy posiadanych zasobów finansowych, ludzkich, materiałowych w odniesieniu do zaplanowanej kampanii promocyjnej
-Wypracowanie adekwatnych do kanału promocyjnego narzędzi promocji stosowanych z sukcesami przez inne miasta, gminy, regiony, kraje – efekt skojarzeń, stereotypów i uprzedzeń.
-Pilotażowe sprawdzenie funkcjonowania zaplanowanej kampanii promocyjno-wizerunkowej regionu/terenu.
Korzyści dla uczestników
-Wypracowanie spójnej strategii promocji miasta/regionu w oparciu atuty miejsca/regionu
-Stworzenie pomysłu na skuteczną kampanię promocyjną terytorium
-Poznanie zasad opracowania briefu marketingowego, segmentów docelowych kampanii marketingowej i kanałów przekazu komunikatów promocyjnych
-Samodzielna realizacja kampanii reklamowej w oparciu o marketing terytorialny
-Dokonanie analizy ram czasowych, budżetu promocyjnego, zasobów ludzkich i materiałowych,
-Zrealizowanie pilotażu opracowanej kampanii marketingu terytorialnego/regionu/miasta.
Przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego, Dyrektorzy departamentów promocji miast i regionów, specjaliści ds. PR, specjaliści ds. Marketingu i Promocji miast i regionów, pracownicy wydziałów promocji w samorządach miast, gmin i regionów, rzecznicy prasowi instytucji publicznych oraz wszystkie osoby zainteresowane omawianą podczas szkolenia tematyką.
Program szkolenia
1. Wstęp
-Przedstawienie trenera prowadzącego, podanie tematu i zagadnień
-Określenie celów szkoleniowych,
-Przedstawienie uczestników, zapoznanie z oczekiwaniami
-Logistyka szkolenia: czasokres, przerwy,
-Ćwiczenie wprowadzające w temat, dyskusja i podsumowanie
2. Rozwinięcie określenia: marketing terytorialny
-Pojęcie marketingu terytorialnego
-Miejsce promocji w strukturach regionu
-Superprodukt, megaprodukt – określenie miasta/regionu/miejsca
-Do kogo kierujemy przekaz marketingowy, do jakich grup, segmentów – końcowi zainteresowani wizerunkiem i promocją,
-Strategia promocji miast i regionów
3. Promocja regionu jako część wchodząca w skład marketingu terytorialnego
-Konkurencyjność regionów i jego wpływ na efekt końcowy kampanii
promocyjnej – czynniki konkurencyjności
-Walory regionu/miejsca
-Skuteczność działań promocyjnych , a istniejąca misja i strategia
-Marketing mix w ujęciu budowania promocji i wizerunku regionu/powiatu/województwa
-Aktualny wizerunek regionu/miasta
-Etapu kształtowania wizerunku regionu/terytorium
-Istniejące opinie, poglądy, stereotypy i uprzedzenia na temat regionu i jego atrakcyjności
-Etapy procesu promocji i budowania wizerunku
4. Kryterium funkcji jaką pełni region wobec otoczenia biznesowo-turystycznego
-Narzędzia kształtowania wizerunku w odniesieniu do otoczenia
-Elementy materialne i niematerialne regionu/okolicy
-Marketing mix, a promocja regionu, elementy marketingu mix
-Marketing terytorialny, a lokalny system polityczno-gospodarczy
5. Wizerunek jako efekt podejmowanych działań promocyjnych w regionie
-Istniejący w świadomości odbiorców wizerunek regionu
-Różnice pomiędzy tożsamością, a wizerunkiem
-Kształtowanie wizerunku
-Odbiorcy działań promocyjnych w regionie, a jego wizerunek w ich oczach
6. Charakterystyka grup odbiorców działań promocyjnych
-Kryteria wyboru adresatów promocji
-Działania promocyjne skierowane do mieszkańców regionu
-Cele działań promocyjnych nakierowanych na turystów
-Cele działań promocyjnych nakierowanych na inwestorów, instytucje, organizacje
-Instrumenty promocyjne – kreatywność i innowacyjność w cenie! (hasło, logo, flaga, kolorystyka, idea) - „Dla każdego coś trafnego, potrzebnego i miłego”
7. Budowa kampanii promocyjnej, strategii promocji dla regionu/terenu, sposoby i kanały komunikacyjne
-Zaprojektowanie założeń
-Cele strategiczne – od czego zacząć?
-Przygotowanie planu marketingowego
-Region jako marka, identyfikator, skojarzenia
-Ustalenie harmonogramu pracy i zasobów ludzkich i materiałowych
8. Badania fokusowe, panele, media i inne instrumenty głoszące: „dobra nowinę” o regionie i mieście.
-Niestandardowe instrumenty, metody i sposoby promocji (nowe usługi, nowe produkty, nowe sposoby
-Pomiar rezultatów kampanii promocyjnej regionu/miasta
-Monitoring zaplanowanych i realizowanych działań cząstkowych
-Przełożenie działań i wykorzystanie instrumentów na korzyści dla mieszkańców, inwestorów i turystów w regionie
9. Część warsztatowa
-Najlepsze praktyki z regionów, miast i gmin.
Metody warsztatowe:
• Analizy przypadków
• Ćwiczenia w parach
• Gry zespołowe
• Dyskusje moderowane
• „Burza mózgów”
• Metody rozwiązywania problemów wykorzystane w odniesieniu do tematu
• Mini wykład
• Pytania i odpowiedzi
W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.
Czas trwania
Harmonogram zajęć Szkolenie online
Dzień I
Godz.09:00-15.00-
Dzień II
Godz.09:00-15.00-
Harmonogram zajęć Szkolenie stacjonarne
Dzień I
Godz.10:00-18.00-
Dzień II
Godz.09:00-17.00-
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 290 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
PoRegulamin
1.Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie karty zgłoszenia
2.Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
3.W przypadku szkoleń online (webinarium) zastrzegamy sobie możliwość odwołania lub przesunięcia terminu webinarium w sytuacji, gdy nie zostanie
osiągnięta wystarczająca liczba uczestników. Informacje o zmianach w terminie przesłana będzie najpóźniej do 2 dni przed planowanym rozpoczęciem webinarium.
4.W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w webinarium powyżej 7 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia, SEMPER zwraca wpłatę w wysokości: pełna kwota.
5.W przypadku rezygnacji z webinarium w czasie krótszym niż 7 dni roboczych od daty jego rozpoczęcia Uczestnik zobowiązany jest pokryć 50% kosztów webinarium.
6.W przypadku odwołania webinarium z winy SEMPER, wpłata zostaje zwrócona w całości. Organizator ma prawo odwołać webinarium w każdej chwili. Szczegóły dotyczące webinarium:
7.Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w webinarium spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
8. 8. Przesłanie zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu Uczestnictwa w Certyfikowanym Szkoleniu Online (Webinarium) dostępnego na stronie ne akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem firmy SEMPER do wystawienia faktury VAT bez składania podpisu przez e osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego. Faktura zostanie przesłana pocztą na wskazany przez Państwa adres.
9.Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w webinarium i jest zobowiązaniem do zapłaty za uczestnictwo.
10.Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER w celu: dokonania zgłoszenia na webinarium; organizacji uczestnictwa w szkoleniu online, przygotowania certyfikatu oraz realizacji czynności rozliczeniowych.
Zgoda dotyczy danych osobowych zawartych w karcie zgłoszenia: imię i nazwisko, nr telefonu, adres e-mail.
Wymienione dane osobowe będą przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do wskazanych celów, w których dane te są przetwarzane. otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
- Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
- Ulica i nr: Libelta 1a/2
- Kod pocztowy: 61-706
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7772616176
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
