O szkoleniu
Nowoczesne przywództwo opiera się nie tylko na umiejętności współpracy z zespołem, motywowaniu go do działania w trudnych sytuacjach biznesowych, ale także do angażowania i inspirowania podwładnych. Podczas szkolenia poruszane będą zagadnienia związane z określeniem kompetencji współczesnego lidera, budowaniem autorytetu bez używania władzy formalnej, skuteczną i efektywną komunikacją oraz zarządzaniem, z wykorzystaniem modelu przywództwa sytuacyjnego i modelu wartości. Odpowiemy na pytanie jak stać się liderem, za którym chcą podążać ludzie.
Na szkoleniu nauczysz się:
stosowania zasad przewodzenia i budowania własnego wizerunku nowoczesnego leadera
odkrywania różnic między menedżerem/ liderem a przywódcą oraz poznanie różnych koncepcji przywództwa
komunikacji poprzez ćwiczenie technik optymalnej komunikacji z trudnym „odbiorcą”
stosowania zasad zarządzania sytuacyjnego wg Blancharda
stosowania różnych stylów kierowania- odpowiednio do etapu rozwoju członka zespołu oraz jego motywacji
odpowiedniego diagnozowania sytuacji oraz określenia potrzeb i kompetencji indywidualnych członka zespołu
definiowania technik ułatwiających porozumiewanie się ze współpracownikiem, aby efektywniej zrealizować cele
zdefiniowania technik używanych przez najlepszych menedżerów na świecie
wypracowania własnego spojrzenia na sposób kierowania podwładnymi i dostosowania go do realiów firmy w której się pracuje
Metody pracy:
Metoda nauczania oparta na cyklu Kolba – każdy moduł składa się z elementów związanych z diagnozą wiedzy i umiejętności uczestników, następnym krokiem jest przekazanie nowej wiedzy i przećwiczenie umiejętności. Moduł kończy się ćwiczeniem utrwalającym nową wiedzę i umiejętności. W ramach pracy szczególne baczenie kładzione jest na transfer nowej wiedzy i umiejętności do rzeczywistej sytuacji uczestnika szkolenia, tak, żeby nową wiedzę i umiejętności wiedział kiedy, gdzie i jak może zastosować. Wśród technik aktywizujących uczestników pojawią się m.in.
studium przypadku
ćwiczenia indywidualne i grupowe
kwestionariusze i testy zachowań
odgrywanie scenek/ról
dyskusje
burze mózgów
Menedżerowie, kierownicy, właściciele firm.
Program szkolenia
Zarządzanie i przywództwo
zarządzanie i przywództwo, w czym są podobne a w czym się różnią
przywództwo – kilka kluczowych informacji
władza i jej źródła
idea „Przywództwa”
budowanie relacji lider – pracownik jako podstawa motywowania
budowanie autorytetu, czyli jak pogodzić troskę o ludzi, z troską o zadania?
metody budowania autorytetu
przywództwo a zaufanie i odpowiedzialność
cechy przywódcze i anty-przywódcze
kilka słów o etyce przywódców i menedżerów oraz o etyce pracy
różne podejścia do przywództwa: cechy, zachowania, sytuacje i środowiska kreujące przywódców
Etyczne wywieranie wpływu w praktyce lidera
perswazja i manipulacja – w czym są podobne a czym się różnią?
charakterystyka technik wywierania wpływu
taktyki wpływu społecznego – jak przekonywać ludzi do swojej wizji.
budowanie kultury skutecznej i bezkonfliktowej współpracy na bazie wspólnych wartości
wartości w pracy zawodowej – co nas łączy?
rozpoznawanie własnej i podwładnych hierarchii wartości.
metody komunikacji trudnych i kontrowersyjnych decyzji
sposoby radzenia sobie z narzekaniem, malkontenctwem i przekonaniem, że to się nigdy nie uda
bezinwazyjnie kierowanie uwagą rozmówcy
motywacja w przywództwie – dlaczego jest tak istotna?
Znani przywódcy i ich metody zarządzania ludźmi – przegląd praktyk najskuteczniejszych sposobów działania do osiągnięć na przykładzie realnych przywódców, mających różne metody działania i style przywódcze.
Wybrane techniki w rozwoju przywództwa
organizacja w 6 ramkach
7 kluczy do przywództwa
analiza studiów przypadków kryzysu przywództwa w firmie i zespole oraz praktyczne budowanie rozwiązań budowy autorytetu szefa
teoria i praktyka w obszarze kręgu wpływu ws kręgu zainteresowań
trening pro aktywności ws reaktywności
rozwój działanie w kategoriach “wygrana-wygrana”
kilka słów o radzeniu sobie ze stresem
Efektywne zarządzanie sobą i w organizacji wg K. Blancharda (model HPO SCORES)
diagnozowanie poziomu rozwoju pracownika
poziomy kompetencji i zaangażowania w realizację zadań
diagnozowanie poziomu kompetencji podległego zespołu
typy pracowników ze względu na motywację, wiedzę, umiejętności
systemowe stosowanie technik przywódczych – rady dla charyzmatycznego przywódcy
skuteczność przywódcy transformacyjnego
optymistyczna wizja przyszłości
poświęcenie celów jednostkowych celom organizacji
wspieranie innowacyjności
modelowanie etyką własną
efektywne funkcjonowanie zespołu – organizacja i otoczenie biznesowe – koncepcja przywództwa 4D
Metody wspomagające rozwiązywanie problemów skutecznego przywódcy
technika Walta Disneya
technika da Vinciego
technika Kapeluszy De Bono
zasady i techniki zarządzania zmianą
coachingowy styl zarządzania a przywództwo sytuacyjne – elastyczne podejście
piramida Lencioni i jej wpływ na przywództwo
Inteligencja emocjonalna i analiza transakcyjna w przewodzeniu ludźmi
koło umiejętności- podstawowe obszary kompetencji nowoczesnego menedżera
silne strony menedżera i obszary do rozwoju, mapa rozwoju osobistego
kluczowe elementy analizy transakcyjnej i jej oddziaływanie na zmianę postaw i zachowań
Podsumowanie szkolenia i utrwalenie zdobytej wiedzy i umiejętności
Czas trwania
1 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 10:00
Przerwa obiadowa 13:00 – 13:40
Zakończenie szkolenia 17:00
2 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00
Prelegenci
Ekspert obszaru – Praktyk. Mediator. Certyfikowany Trener biznesu. Menadżer z kilkunastoletnim oświadczeniem w biznesie. Posiada kilkuletnie doświadczenie w zarządzaniu działem personalnym w organizacji, o profilu produkcyjnym, funkcjonującej w dynamicznym otoczeniu biznesowym (restrukturyzacja, standaryzacje procesów HR/operacje, wdrożenie zmiany modelu zarządzania, systemy ewaluacji pracowniczej – bieżącej i okresowej, systemy motywacyjne/rozliczeniowe). Projektant narzędzi diagnostycznych i programów rozwojowe dla pracowników przedsiębiorstw i organizacji. Obszar wiedzy fachowej: Zarządzanie kapitałem pracowniczym, Inicjowanie i koordynacja procesów HR, (w tym restrukturyzacje) Interwencyjny HR (mediacje, negocjacje pracownicze, rezyliencja) Onboarding, projektowanie programów adaptacyjnych, standaryzacja procesu i narzędzi, wdrożenia Projektowanie i realizacja projektów rozwojowych dla pracowników Ewaluacje skuteczności działań rozwojowych w organizacjach Zmiany organizacyjne i zarządzanie zmianą (w tym restrukturyzacje) Standaryzacja procesów i działań organizacyjnych HR, projektowanie, testy, wdrożenia dedykowanych narzędzi diagnostycznych Certyfikaty: Trenera rozwoju umiejętności coachingowych, metod i technik pracy rozwojowej Szkoła Trenerów i Doradców Biznesu Management Trainers School MATRIK Szkoła Tutorów Akademickich Collegium Wratislaviense Mediatora w postępowaniu z prawa pracy i mediacji w organizacji Mediatora w postępowaniu cywilnym i gospodarczym
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Kompetea Sp. z o.o. stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu i zobowiązanie do uiszczenia umówionej opłaty z tytułu uczestnictwa.
- Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych zamieszczonych w niniejszym formularzu zgłoszeniowym na potrzeby udziału w szkoleniu, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000) i ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz na otrzymywanie od Kompetea Sp. z o.o. informacji niezbędnych do realizacji szkolenia, za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.)
- Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie informacji o aktualnej ofercie szkoleń i webinarów Kompetea Sp. z o.o., za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.) oraz na wykorzystywanie w tym celu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących zgodnie z art. 172 Prawa Telekomunikacyjnego
- W przypadku osób zgłaszających się z ramienia firm i Instytuacji Administracji Publicznej opłata za szkolenie następuje przelewem w ciągu 7 dni od daty zakończenia szkolenia, na wskazane na fakturze konto bankowe. Fakturę przekażemy zgłaszającemu mailowo po szkoleniu.
Płatność przed szkoleniem obowiązuje w przypadku:
Osób prywatnych,
Firm, które we wcześniejszej współpracy zalegały z opłatą za faktury,
Firm i osób widniejących w spisie Krajowego Rejestru Długów
Zakładów będących w upadłości
- Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest na 7 dni roboczych przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania Organizatora o rezygnacji za pośrednictwem poczty elektronicznej lub na piśmie. Odwołanie uczestnictwa po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty za szkolenie.
- Brak udziału w szkoleniu nie stanowi odstąpienia od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty pełnej ceny uczestnictwa.
- Umożliwiamy bezpłatne jednorazowe przeniesienie zgłoszenia na inny termin tego samego szkolenia (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystanie wpłaconej kwoty na inne nasze szkolenie pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi w części bądź całości.
- Zastrzegamy sobie prawo wprowadzania niewielkich zmian w programie szkolenia, a także zmiany terminu i miejsca szkolenia oraz jego odwołania z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego). W przypadku zaistnienia takiej sytuacji zawiadomimy Zgłaszającego o zmianach na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz dokonamy zwrotu wpłaconych kwot w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego zaproponujemy inny termin/miejsce realizacji szkolenia.
- Nazwa firmy: Kompetea Sp. z o.o.
- Ulica i nr: Ludwika Rydygiera 8
- Kod pocztowy: 01-793
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5223008314
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
