Rachunkowość i zarządzanie finansami wspólnoty mieszkaniowej

O szkoleniu

  

Kto powinien wziąć udział?
  • Zarządy wspólnot mieszkaniowych
  • Biura księgowe
  • Członkowie wspólnot mieszkaniowych

Program szkolenia

1. Obowiązki rejestracyjne wspólnot mieszkaniowych.
1.1. Podstawy prawne funkcjonowania wspólnot mieszkaniowych,
1.2. Obowiązki rejestracyjne: urząd statystyczny, urząd skarbowy, ZUS,
1.3. Wspólnoty mieszkaniowe jako podatnicy podatku dochodowego i podatku od towarów i usług.

2. Księgowość wspólnot mieszkaniowych na podstawie ustawy o własności lokali.
2.1. Cel prowadzenia obowiązkowej ewidencji pozaksięgowej,
2.2. Ewidencja pozaksięgowa przychodów i kosztów zarządu nieruchomością wspólną, zaliczek, rozliczeń oraz innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej,
2.3. Prezentacja sprawozdania finansowego na podstawie ustawy o własności lokali.

3. Rachunkowość wspólnot mieszkaniowych prowadzących księgi rachunkowe zgodnie z ustawą o rachunkowości.
3.1. Teoria rachunkowości – zagadnienia ogólne, polityka rachunkowości,
3.2. Sprawozdania finansowe wspólnot mieszkaniowych – jednostka mikro,
3.3. Sprawozdania finansowe wspólnot mieszkaniowych sporządzone na podstawie ustawy o rachunkowości,
3.4. Przykładowy plan kont wspólnot mieszkaniowych,
3.5. Najczęściej występujące operacje księgowe wspólnot mieszkaniowych – dekretacja,
3.6. Ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych,
3.7. Fundusze specjalne wspólnot mieszkaniowych,
3.8. Rozrachunki wspólnot mieszkaniowych.

4. Zamknięcie ksiąg rachunkowych wspólnot mieszkaniowych.
4.1. Przygotowanie do zamknięcia ksiąg rachunkowych,
4.2. Zamknięcie ksiąg rachunkowych wspólnoty mieszkaniowej,
4.3. Rozliczenia roczne wspólnot mieszkaniowych.

5. Rozliczenia świadczeń medialnych wspólnot mieszkaniowych.
5.1. Rozliczenie kosztów dostarczania gazu,
5.2. Koszt centralnego ogrzewania i podgrzania wody,
5.3. Rozliczenie kosztów dostarczania wody i odprowadzania ścieków,
5.4. Pozostałe rozliczenia – wywóz nieczystości stałych.

6. Opłaty i bieżące rozliczenia wspólnot mieszkaniowych.
6.1. Roczne rozliczenia wspólnot mieszkaniowych,
6.2. Wyznaczenie wysokości zaliczek.

7. Plan gospodarczy wspólnot mieszkaniowych.
7.1. Dane do opracowania planu gospodarczego,
7.2. Sporządzanie planu gospodarczego,
7.3. Zakres rzeczowy planu gospodarczego,
7.4. Zmiany planu gospodarczego,
7.5. Kalkulowanie opłat zaliczkowych na utrzymanie nieruchomości wspólnej.

8. Okresowe zebrania wspólnot mieszkaniowych.
8.1. Tryb zwołania zebrań wg ustawy o własności lokali,
8.2. Tryb głosowania uchwał,
8.3. Podsumowanie pracy zarządcy nieruchomości,
8.4. Przebieg zebrania wspólnoty,
8.5. Przygotowanie i prezentacja materiałów na zebraniu,
8.6. Uchwały i listy do głosowania.

9. Orzecznictwo sądowe – wybrane zagadnienia.

Czas trwania

9.00-14.00

Prelegenci

Anna Król-Błażejewska
Doświadczony księgowy przedsiębiorstw, jednostek sektora publicznego, organizacji pozarządowych. Wykładowca licznych szkoleń z zakresu rachunkowości i podatków. Właścicielka biura rachunkowego od 1996 r.

Autorka publikacji z zakresu rachunkowości przedsiębiorstw, jednostek administracji publicznej i organizacji pozarządowych.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szkolenie prowadzimy poprzez platformę Zoom.

Wymagania sprzętowe:
- komputer ze stabilnym łączem internetowym,
- przeglądarka internetowa (np. FireFox, Google Chrome),
- głośniki lub słuchawki,
- dodatkowo, dla osób oczekujących interakcji wizualnych - kamera internetowa (wbudowana lub podłączana na USB),
- w wypadku uczestniczenia w szkoleniu przy pomocy komputera stacjonarnego, rekomendujemy łączenie się poprzez aplikację Zoom.
Zoom

Rejestracja

Cena 1
650
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 4 dni przed terminem
  • konsultacje indywidualne
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Meeting Factory sp. z o. o.
  • Ulica i nr: Palacha 5/3
  • Kod pocztowy: 30-363
  • Miejscowość: Kraków
  • Numer NIP: 6762329345

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Meeting Factory sp. z o. o.
30-363 Kraków, Polska Palacha 5/3

Organizator

Meeting Factory sp. z o. o.
30-363 Kraków, Polska
Palacha 5/3
woj. małopolskie
Od 2001 roku organizujemy przedsięwzięcia w obszarze nieruchomości, architektury i budownictwa. Dostarczamy praktyczną wiedzę oferując szerokie spektrum szkoleń, konferencji i spotkań. Wielokierunkowe doświadczenie pozwoli nam spełnić oczekiwania wym...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!