O szkoleniu
Przygotowanie uczestników do prawidłowej realizacji i rozliczenia projektów unijnych rozliczanych metodami uproszczonymi w Perspektywie Finansowej 2021-2027. Zapoznanie się z wiedzą niezbędną do tworzenia wniosków aplikacyjnych rozliczanych w całości lub w części metodami uproszczonymi. Poszerzenie wiedzy pracowników instytucji pośredniczących/ zarządzających niezbędnej do prawidłowego procesu zatwierdzania wniosków o płatności i kontroli. Omówienie zmian i nowych możliwości w zakresie metod uproszczonych w nowej perspektywie.
Uczestnicy otrzymają praktyczne wskazówki pozwalające na uniknięcie najczęściej popełnianych błędów.
·zdobycie wiedzy w zakresie rozliczanie kosztów metodami uproszczonymi w nowej perspektywy finansowej na lata 2021-2027
·zapoznanie się najważniejszymi zmianami w stosunku do perspektywy finansowej 2014-2020
·zdobycie wiedzy w zakresie najczęściej popełnianych błędów i nieprawidłowości w projektów unijnych
·przygotowanie się do opracowania wniosku aplikacyjnego z zastosowaniem kosztów rozliczanych metodami uproszczonymi
·zdobycie umiejętności opracowania wniosku o płatność z zastosowaniem kosztów rozliczanych metodami uproszczonymi
·zapoznanie się z procedurami kontroli metod uproszczonych
· pracownicy instytucji pośredniczących/zarządzających odpowiedzialni za rozliczanie projektów unijnych
· pracownicy instytucji pośredniczących/zarządzających odpowiedzialni za kontrolę projektów unijnych oraz odpowiedzialni za tworzenie procedur kontroli
· pracownicy podmiotów mających zamiar aplikować o wsparcie finansowe z UE w perspektywie 2021-2027
· beneficjenci realizujący projekty ze środków unijnych
· kierownicy/koordynatorzy projektów, wewnętrzne działy kontroli, działy księgowe odpowiedzialne za ewidencje kosztów rozliczanych metodami uproszonym
· wszystkie osoby zainteresowane omawianą podczas szkolenia tematyką
Program szkolenia
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.
1. Metody uproszczone w nowej perspektywie finansowej 2021-2027
Ø Podstawy prawne dotyczące metod uproszczonych w perspektywie finansowej 2021-2027
Ø Formy dotacji 2021-2027
Ø Warunki stosowania obowiązku uproszczonych metod rozliczania wydatków Finansowanie ryczałtowe kosztów pośrednich 2021-2027
Ø Koszty bezpośrednie personelu 2021-2027 a metody uproszczone
Ø Finansowanie w oparciu o stawki ryczałtowe kosztów kwalifikowalnych innych niż bezpośrednie koszty personelu 2021-2027
2. Charakterystyka i zasady stosowania oraz przykłady poszczególnych form kosztów uproszczonych
Ø stawki jednostkowe,
Ø kwoty ryczałtowe,
Ø stawki ryczałtowe
Ø kombinacja ww. sposobów
3. Zasady rozliczania poszczególnych form kosztów uproszczonych
4. Koszty uproszczone w zakresie wydatków objętych ograniczeniami (np. cross-financing).
5. Zasady kontroli projektów realizowanych przy zastosowaniu metod uproszczonych
6. Dokumentacja poświadczające wydatkowanie kosztów/realizacje zadań metodami uproszczonymi
7. Zmiany w projektach i możliwość akceptacji zmian w trakcie trwania projektu w przypadku stosowania metod uproszczonych
8. Możliwości stosowania korekt finansowych w przypadkach niezrealizowania części projektu.
9. Zasady rozliczania udzielonych zaliczek kosztami uproszczonymi.
10. Reguła proporcjonalności – w przypadku stosowania metod uproszczonych
w projektach
11. Ewidencja księgowa kosztów rozliczanych metodami uproszczonymi wymogi wynikające z umowy o dofinansowanie oraz wymogi związane z rozliczaniem podatku dochodowego i rzetelnością ksiąg rachunkowych.
12. Metody uproszczone – pozytywne i negatywne aspekty.
W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.
Czas trwania
Harmonogram zajęć Szkolenie online
Dzień I
Godz.09:00-15.00-
Dzień II
Godz.09:00-15.00-
Harmonogram zajęć Szkolenie stacjonarne
Dzień I
Godz.10:00-18.00-
Dzień II
Godz.09:00-17.00-
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 290 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Regulamin
1.Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie karty zgłoszenia
2.Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
3.W przypadku szkoleń online (webinarium) zastrzegamy sobie możliwość odwołania lub przesunięcia terminu webinarium w sytuacji, gdy nie zostanie
osiągnięta wystarczająca liczba uczestników. Informacje o zmianach w terminie przesłana będzie najpóźniej do 2 dni przed planowanym rozpoczęciem webinarium.
4.W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w webinarium powyżej 7 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia, SEMPER zwraca wpłatę w wysokości: pełna kwota.
5.W przypadku rezygnacji z webinarium w czasie krótszym niż 7 dni roboczych od daty jego rozpoczęcia Uczestnik zobowiązany jest pokryć 50% kosztów webinarium.
6.W przypadku odwołania webinarium z winy SEMPER, wpłata zostaje zwrócona w całości. Organizator ma prawo odwołać webinarium w każdej chwili. Szczegóły dotyczące webinarium:
7.Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w webinarium spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
8. 8. Przesłanie zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu Uczestnictwa w Certyfikowanym Szkoleniu Online (Webinarium) dostępnego na stronie ne akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem firmy SEMPER do wystawienia faktury VAT bez składania podpisu przez e osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego. Faktura zostanie przesłana pocztą na wskazany przez Państwa adres.
9.Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w webinarium i jest zobowiązaniem do zapłaty za uczestnictwo.
10.Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER w celu: dokonania zgłoszenia na webinarium; organizacji uczestnictwa w szkoleniu online, przygotowania certyfikatu oraz realizacji czynności rozliczeniowych.
Zgoda dotyczy danych osobowych zawartych w karcie zgłoszenia: imię i nazwisko, nr telefonu, adres e-mail.
Wymienione dane osobowe będą przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do wskazanych celów, w których dane te są przetwarzane.
- Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
- Ulica i nr: Libelta 1a/2
- Kod pocztowy: 61-706
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7772616176
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
