Rozliczanie kosztów w projektach unijnych metodami uproszczonymi w perspektywie finansowej 2021-2027 - 2-dniowe warsztaty praktyczne.

O szkoleniu

Przygotowanie uczestników do prawidłowej realizacji i rozliczenia projektów unijnych rozliczanych metodami uproszczonymi w Perspektywie Finansowej 2021-2027. Zapoznanie się z wiedzą niezbędną do tworzenia wniosków aplikacyjnych rozliczanych w całości lub w części metodami uproszczonymi. Poszerzenie wiedzy pracowników instytucji pośredniczących/ zarządzających niezbędnej do prawidłowego procesu zatwierdzania wniosków o płatności i kontroli. Omówienie zmian i nowych możliwości w zakresie metod uproszczonych w nowej perspektywie.
Uczestnicy otrzymają praktyczne wskazówki pozwalające na uniknięcie najczęściej popełnianych błędów.

Dlaczego warto wziąć udział?

·zdobycie wiedzy w zakresie rozliczanie kosztów metodami uproszczonymi w nowej perspektywy finansowej na lata 2021-2027
·zapoznanie się najważniejszymi zmianami w stosunku do perspektywy finansowej 2014-2020
·zdobycie wiedzy w zakresie najczęściej popełnianych błędów i nieprawidłowości w projektów unijnych
·przygotowanie się do opracowania wniosku aplikacyjnego z zastosowaniem kosztów rozliczanych metodami uproszczonymi
·zdobycie umiejętności opracowania wniosku o płatność z zastosowaniem kosztów rozliczanych metodami uproszczonymi
·zapoznanie się z procedurami kontroli metod uproszczonych

Kto powinien wziąć udział?

· pracownicy instytucji pośredniczących/zarządzających odpowiedzialni za rozliczanie projektów unijnych
· pracownicy instytucji pośredniczących/zarządzających odpowiedzialni za kontrolę projektów unijnych oraz odpowiedzialni za tworzenie procedur kontroli
· pracownicy podmiotów mających zamiar aplikować o wsparcie finansowe z UE w perspektywie 2021-2027
· beneficjenci realizujący projekty ze środków unijnych
· kierownicy/koordynatorzy projektów, wewnętrzne działy kontroli, działy księgowe odpowiedzialne za ewidencje kosztów rozliczanych metodami uproszonym
· wszystkie osoby zainteresowane omawianą podczas szkolenia tematyką

Program szkolenia

Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

1. Metody uproszczone w nowej perspektywie finansowej 2021-2027
Ø Podstawy prawne dotyczące metod uproszczonych w perspektywie finansowej 2021-2027
Ø Formy dotacji 2021-2027
Ø Warunki stosowania obowiązku uproszczonych metod rozliczania wydatków Finansowanie ryczałtowe kosztów pośrednich 2021-2027
Ø Koszty bezpośrednie personelu 2021-2027 a metody uproszczone
Ø Finansowanie w oparciu o stawki ryczałtowe kosztów kwalifikowalnych innych niż bezpośrednie koszty personelu 2021-2027

2. Charakterystyka i zasady stosowania oraz przykłady poszczególnych form kosztów uproszczonych
Ø stawki jednostkowe,
Ø kwoty ryczałtowe,
Ø stawki ryczałtowe
Ø kombinacja ww. sposobów

3. Zasady rozliczania poszczególnych form kosztów uproszczonych

4. Koszty uproszczone w zakresie wydatków objętych ograniczeniami (np. cross-financing).

5. Zasady kontroli projektów realizowanych przy zastosowaniu metod uproszczonych

6. Dokumentacja poświadczające wydatkowanie kosztów/realizacje zadań metodami uproszczonymi

7. Zmiany w projektach i możliwość akceptacji zmian w trakcie trwania projektu w przypadku stosowania metod uproszczonych

8. Możliwości stosowania korekt finansowych w przypadkach niezrealizowania części projektu.

9. Zasady rozliczania udzielonych zaliczek kosztami uproszczonymi.

10. Reguła proporcjonalności – w przypadku stosowania metod uproszczonych
w projektach

11. Ewidencja księgowa kosztów rozliczanych metodami uproszczonymi wymogi wynikające z umowy o dofinansowanie oraz wymogi związane z rozliczaniem podatku dochodowego i rzetelnością ksiąg rachunkowych.

12. Metody uproszczone – pozytywne i negatywne aspekty.


W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.

Czas trwania

Harmonogram zajęć Szkolenie online
Dzień I
Godz.09:00-15.00- 
Dzień II
Godz.09:00-15.00- 

Harmonogram zajęć Szkolenie stacjonarne
Dzień I
Godz.10:00-18.00- 
Dzień II
Godz.09:00-17.00- 

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagania techniczne: Komputer, smartfon lub tablet podłączony do internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek
Wymagania techniczne: Komputer, smartfon lub tablet podłączony do internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek
-

Rejestracja

Szkolenie online
-
1 251
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 290 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Regulamin

1.Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie karty zgłoszenia 

2.Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.

3.W przypadku szkoleń online (webinarium) zastrzegamy sobie możliwość odwołania lub przesunięcia terminu webinarium w sytuacji, gdy nie zostanie

osiągnięta wystarczająca liczba uczestników. Informacje o zmianach w terminie przesłana będzie najpóźniej do 2 dni przed planowanym rozpoczęciem webinarium.

4.W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w webinarium powyżej 7 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia, SEMPER zwraca wpłatę w wysokości: pełna kwota.

5.W przypadku rezygnacji z webinarium w czasie krótszym niż 7 dni roboczych od daty jego rozpoczęcia Uczestnik zobowiązany jest pokryć 50% kosztów webinarium.

6.W przypadku odwołania webinarium z winy SEMPER, wpłata zostaje zwrócona w całości. Organizator ma prawo odwołać webinarium w każdej chwili. Szczegóły dotyczące webinarium:

7.Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w webinarium spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.

8. 8. Przesłanie zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu Uczestnictwa w Certyfikowanym Szkoleniu Online (Webinarium) dostępnego na stronie ne akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem firmy SEMPER do wystawienia faktury VAT bez składania podpisu przez e osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego. Faktura zostanie przesłana pocztą na wskazany przez Państwa adres.                    

9.Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w webinarium i jest zobowiązaniem do zapłaty za uczestnictwo.

10.Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER w celu: dokonania zgłoszenia na webinarium; organizacji uczestnictwa w szkoleniu online, przygotowania certyfikatu oraz realizacji czynności rozliczeniowych.

Zgoda dotyczy danych osobowych zawartych w karcie zgłoszenia: imię i nazwisko, nr telefonu, adres e-mail.

Wymienione dane osobowe będą przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do wskazanych celów, w których dane te są przetwarzane.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
  • Ulica i nr: Libelta 1a/2
  • Kod pocztowy: 61-706
  • Miejscowość: Poznań
  • Numer NIP: 7772616176

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań, Polska Libelta 1a/2

Organizator

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań, Polska
Libelta 1a/2
woj. wielkopolskie
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER to oddany, profesjonalny zespół fachowców dogłębnie analizujący Państwa potrzeby, działając z pełną odpowiedzialnością i zaangażowaniem. SEMPER Szkolenia to instytucja głównie specjalizująca się w real...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!