Rozliczanie projektów unijnych -ewidencja księgowa na każdym etapie ich realizacji. Rachunkowe i organizacyjne przygotowanie jednostki do realizacji projektu.

O szkoleniu

Projekty unijne są ogromną szansą na rozwój i zwiększenie efektywności każdej organizacji, ale ich realizacja wiąże się ze szczególnymi wymaganiami finansowymi i księgowymi. 

Środki unijne podlegają ścisłym wytycznym, a ewidencja księgowa i zasady rozliczania są precyzyjnie określone. 

Nasze szkolenie pomoże Ci zrozumieć, jak zarządzać projektem zgodnie z wytycznymi, zwiększając pewność prawidłowego rozliczenia i zmniejszając ryzyko utraty dofinansowania. 

Kto powinien wziąć udział?

Główni księgowi, 

Pracownicy działów księgowości,

 Dyrektorzy finansowi,

 Prezesi i Właściciele firm.

Program szkolenia

I. Przygotowanie jednostki do realizacji projektu

1. Dostosowanie polityki rachunkowości do potrzeb ewidencji projektów

2. Zmiany w zakładowym planie kont - wyodrębnienie kont kosztów, przychodów,  rozrachunków,  środków pieniężnych i innych aktywów projektu

3. Dostosowanie instrukcji obiegu dokumentów

4. Ustalenia w zakresie opisu dokumentów


II. Ewidencja księgowa realizacji projektu i prezentacja w sprawozdaniu  finansowym

1. Ogólne warunki kwalifikowalności wydatków w projektach

2. Prawidłowe dokumentowanie wydatków poniesionych w związku z realizacją projektów finansowanych ze środków unijnych

3. Odpisy amortyzacyjne jako wydatki kwalifikowalne

4. Przeliczanie wydatków wyrażonych w walutach obcych, w szczególności przeliczanie kosztów podróży zagranicznych          

5. Ewidencja wydatków dotyczących dotacji do aktywów  i ich rozliczanie (wartość początkowa środków trwałych a wydatki kwalifikowalne)

6. Ujęcie wydatków w zakresie dotacji do przychodów

7. Kwalifikowalność podatku VAT w projekcie  

8. Ewidencja wkładu własnego wniesionego do projektu

9. Dokumentowanie i ujmowanie kosztów pośrednich w projektach

10. Metody ujmowania dotacji w księgach rachunkowych  

11. Moment ujęcia dotacji w księgach (memoriałowo czy kasowo?)    

12. Ujęcie dotacji otrzymanej po zakończeniu projektu inwestycyjnego

13. Ewidencja zwrotu dotacji

14. Prezentacja dotacji w sprawozdaniu finansowym

15. Koszty projektu w świetle podatku dochodowego od osób prawnych

16. Otrzymane dotacje w podatku dochodowym od osób prawnych

17. Archiwizowanie dokumentacji

18. Okres trwałości projektu

19. Audyt zewnętrzny projektów unijnych

20. Kontrola projektu – przygotowanie do kontroli, zalecenia pokontrolne


Pytania i wątpliwości.

Czas trwania

10.00-15.00

Forma zajęć

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Rejestracja

Cena 1
560
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 590 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

 Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto:

mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598

W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.

Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.

Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.

Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.

Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.

Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.

Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.

Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
  • Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
  • Kod pocztowy: 65-021
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Numer NIP: 9730814671

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
65-021 Zielona Góra, Polska Dąbrowskiego 40

Organizator

Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
65-021 Zielona Góra, Polska
Dąbrowskiego 40
woj. lubuskie
Od 2005 roku szkolimy w zakresie prawa i podatków. Głównym celem naszych szkoleń jest uzyskanie przez każdego uczestnika maximum praktycznej wiedzy, którą wykorzysta bezpośrednio w życiu zawodowym. Programy szkoleń tworzone są na podstawie aktu...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!