O szkoleniu
Cel szkolenia
Czy wiesz:
• Jakie znaczenie dla gospodarki finansowej wspólnoty ma określenie granicy części wspólnej?
• Czy ustawa o rachunkowości reguluje gospodarkę ekonomiczną we wspólnocie?
• Czy rachunki wspólnoty musi prowadzić licencjonowana księgowa/księgowy?
• Czy wspólnota musi odprowadzić składki ZUS od wynagrodzenia członków zarządu?
• Dlaczego jest tyle problemów z rozliczaniem mediów?
• Czy we wspólnocie należy media refakturować na członków wspólnoty?
• Czy wspólnota musi wystawiać faktury VAT swoim członkom?
• Jakie podatki odprowadzane są od umowy o odpracowanie długu?
Szkolenie stanowi kompendium wiedzy na temat zasad prowadzenia gospodarki finansowej we wspólnocie mieszkaniowej. Omówione zostaną przepisy prawa dotyczące funkcjonowania wspólnoty i wynikających z nich zasad prowadzenia jej rozrachunków., Powiemy jakie uchwały w tym zakresie wspólnota musi przyjąć. Wskażemy w jakich przypadkach wspólnota może prowadzić pełną księgowość na zasadach określonych w ustawie o rachunkowości, a kiedy nie. Odpowiemy na nurtujące Państwa pytania.
Korzyści dla uczestników
• Uczestnikom szkolenia zostaną przedstawione podstawy prawne regulujące gospodarkę finansową we wspólnocie.
• Uczestnicy szkolenia dowiedzą się jaką treść powinny posiadać wymagane prawem oraz inne niezbędne uchwały dotyczące finansów wspólnoty.
• Omówione zostaną zadania, obowiązki oraz odpowiedzialność zarządu i zarządcy nieruchomości w zakresie gospodarki finansowej wspólnoty.
Grupa docelowa
Do udziału w szkoleniu zapraszamy na szkolenie:
• Specjalistów i pracowników finansowo – księgowych wspólnot mieszkaniowych.
• Członków zarządów wspólnot mieszkaniowych.
• Administratorów i zarządców nieruchomości.
• Pracowników administracji związanych z rynkiem nieruchomości.
• Osoby związane zawodowo z tematem i zainteresowane tematyką.
Program szkolenia
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.
1 Wprowadzanie do przepisów prawa regulujących działalność wspólnoty mieszkaniowej.
1.1 Ustawa o własności lokali – akt regulujący gospodarkę finansową wspólnot
1.2 Kodeks cywilny
2 Nieruchomości wspólna, lokale oraz członkowie wspólnoty – czyli zakres podmiotowy i przedmiotowy „księgowości” wspólnot
2.1 Granica nieruchomości wspólnej
2.2 Samodzielny lokal i wyodrębniony lokal
2.3 Udziały
2.4 Członkowie wspólnoty
3 Powstanie wspólnoty mieszkaniowej.
3.1 Akt założycielski
3.2 Rejestracja
4 Statut wspólnoty mieszkaniowej, czyli określenie zasad funkcjonowania wspólnoty, a w tym jej „księgowości”
4.1 Statut czy umowa o sposobie zarządu nieruchomością wspólną
4.2 Organy wspólnoty mieszkaniowej
4.3 Zarząd wspólnoty
4.3.1 Skład i odpowiedzialność zarządu oraz jego członków
4.3.2 Obowiązki i prawa i zarządu
4.3.3 Wynagrodzenie członków zarządu
4.3.4 Kontrola działalności zarządu
5 Prawa i obowiązki członków wspólnoty
6 Gospodarka finansowa w „małej” i „dużej” wspólnocie
7 Zebrania wspólnoty – najważniejszego organu kontrolnego wspólnoty
7.1 Zwoływanie
7.2 Głosowanie nad uchwałami
7.3 Protokołowanie zebrania
7.4 Zaskarżanie uchwał
8 Plan gospodarczy
9 Określenie zakresu i sposobu prowadzenia ewidencji pozaksięgowej wspólnoty
10 Fundusz remontowy
11 Windykacja dłużników
12 Regulamin rozliczania mediów
13 Przyjęcie innych uchwał istotnych dla gospodarki finansowej wspólnoty
13.1 Określenie granicy części wspólnej
13.2 Przyjęcie sposobu dostarczania korespondencji
13.3 Regulamin pracy zarządu wspólnoty
13.4 Regulamin porządku domowego
14 Finanse we wspólnocie mieszkaniowej
14.1 Przepisy prawa regulujące gospodarkę finansową we wspólnocie:
14.1.1 ustawa o własności lokali
14.1.2 ustawa o rachunkowości
14.1.3 ustawa prawo energetyczne
14.1.4 ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych
14.1.5 ustawa o podatku od towarów i usług
14.2 Prowadzenie rozrachunków wspólnoty, czyli jakie zasady przyjąć - ewidencja pozaksięgowa czy pełna księgowość i czy jest konieczne określenie planu kont
14.2.2 zasady przygotowania planu gospodarczego i wyliczenia zaliczek
14.2.3 co powinno zawierać sprawozdanie finansowe i rozliczenie zaliczek
14.2.4 zasady kontroli finansów wspólnoty – kto i w jaki sposób dokonuje kontroli, dyscyplina budżetowa,
14.3 Zasady rozliczania mediów
14.3.1 media i ich specyfika
14.3.2 regulamin rozliczania mediów
14.3.3 rozliczanie mediów:
14.3.3.1 częstotliwość
14.3.3.2 zawartość rozliczenia
14.3.4 czy refakturujemy media właścicielom lokali?
Inne zagadnienia finansowe we wspólnocie mieszkaniowej:
14.5.1 wynagrodzenie Zarządu
14.5.2. odpracowanie długu wobec Wspólnoty
14.5.3. podatek dochodowy
14.5.4. czy wspólnota musi, czy może być płatnikiem podatku VAT
15 Sprawozdawczości wspólnot
15.1 Zebranie sprawozdawcze
15.2 Sprawozdanie finansowe
15.3 Sprawozdanie rzeczowe
15.4 Absolutorium
15.5 Plan remontów a wymiar stawki na fundusz remontowy
16 Wspólnota a inne nieruchomości w aspekcie rozliczeń kosztów ich eksploatacji
16.1 Lokale garażowe we wspólnocie
16.2 Tereny zewnętrzne
17 Problemy w rozliczeniach finansowych wspólnot
17.1 Wspólnoty w nieruchomościach deweloperskich
17.2 Zakupy za gotówkę, czyli kasa wspólnoty
18 Podsumowanie szkolenia.
Uwaga!
W programie szkolenia nie przewidziano pracy w arkuszu kalkulacyjnym i/lub programach księgowych. Szkolenie nie obejmuje kwestii prowadzenia księgowań rozrachunków wspólnot mieszkaniowych.
W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.
Czas trwania
Harmonogram zajęć Szkolenie online
Dzień I
Godz.09:00-15.00-
Dzień II
Godz.09:00-15.00-
Harmonogram zajęć Szkolenie stacjonarne
Dzień I
Godz.10:00-18.00-
Dzień II
Godz.09:00-17.00-
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Poznań
woj. wielkopolskie
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 290 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Regulamin
1.Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie karty zgłoszenia
2.Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
3.W przypadku szkoleń online (webinarium) zastrzegamy sobie możliwość odwołania lub przesunięcia terminu webinarium w sytuacji, gdy nie zostanie
osiągnięta wystarczająca liczba uczestników. Informacje o zmianach w terminie przesłana będzie najpóźniej do 2 dni przed planowanym rozpoczęciem webinarium.
4.W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w webinarium powyżej 7 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia, SEMPER zwraca wpłatę w wysokości: pełna kwota.
5.W przypadku rezygnacji z webinarium w czasie krótszym niż 7 dni roboczych od daty jego rozpoczęcia Uczestnik zobowiązany jest pokryć 50% kosztów webinarium.
6.W przypadku odwołania webinarium z winy SEMPER, wpłata zostaje zwrócona w całości. Organizator ma prawo odwołać webinarium w każdej chwili. Szczegóły dotyczące webinarium:
7.Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w webinarium spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
8. 8. Przesłanie zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu Uczestnictwa w Certyfikowanym Szkoleniu Online (Webinarium) dostępnego na stronie ne akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem firmy SEMPER do wystawienia faktury VAT bez składania podpisu przez e osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego. Faktura zostanie przesłana pocztą na wskazany przez Państwa adres.
9.Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w webinarium i jest zobowiązaniem do zapłaty za uczestnictwo.
10.Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER w celu: dokonania zgłoszenia na webinarium; organizacji uczestnictwa w szkoleniu online, przygotowania certyfikatu oraz realizacji czynności rozliczeniowych.
Zgoda dotyczy danych osobowych zawartych w karcie zgłoszenia: imię i nazwisko, nr telefonu, adres e-mail.
Wymienione dane osobowe będą przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do wskazanych celów, w których dane te są przetwarzane.
- Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
- Ulica i nr: Libelta 1a/2
- Kod pocztowy: 61-706
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7772616176
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
