O szkoleniu
Obszar zakupów jest bardzo podatny na różnorodne zagrożenia, które mogą wpływać na efektywność, koszty i stabilność operacyjną firmy.
Właściwie skonstruowany proces zakupowy pozwala na uwzględnienie odpowiednich mechanizmów kontrolnych i technik eliminowania ryzyka, które stają się jednym z głównych wyzwań tego obszaru.
Jesteś przygotowany na zarządzanie ryzykiem w swoim dziale zakupów? Masz odpowiednich dostawców i procesy zabezpieczania przed ryzykiem utraty kluczowego dostawcy? Zapraszamy na intensywne szkolenie, podczas którego przedstawimy sprawdzone sposoby zarządzania ryzykiem w zakupach oraz budowania odporności organizacji w krótkiej i długiej perspektywie. Warsztat będzie oparty na wielu przykładach oraz praktycznym doświadczeniu eksperta (25 lat w organizacjach międzynarodowych).
- Nauczysz się identyfikować ukryte ryzyka, zyskując wgląd w sytuacje, które mogą wpływać na stabilność procesów zakupowych.
- Zdobędziesz praktyczne umiejętności korzystania z różnorodnych narzędzi pozwalających na skutecznie analizowanie i priorytetyzowanie działań w obszarze zakupów.
- Dostaniesz wskazówki jak wprowadzić zabezpieczenia przed ryzykiem związanym z kluczowymi dostawcami.
- Dowiesz się w czym pomoże transparentność danych i automatyzacja procesów zakupowych.
- Dowiesz się kiedy stosować przygotowany plan zarządzania ryzykiem.
- Dyrektorzy, Kierownicy, Menedżerowie Zakupów
- Menedżerowie ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw
- Kierownicy Zaopatrzenia
- Kierownicy Organizacji i Logistyki
- Kierownicy Działów Logistyki
- Specjaliści ds. zakupów
Program szkolenia
DZIEŃ 1
9.30 – Rejestracja uczestników oraz powitalna kawa i herbata
10.00 – Rozpoczęcie szkolenia
RYZYKO W ZAKUPACH – „GASZENIE POŻARÓW” CZY SPODZIEWANY EFEKT?
- Pożar, zmiana właściciela, monopol czy dodatkowe koszty – gdzie czają się zagrożenia?
- „Czarne Łabędzie”
- Nowe wyzwania – czyli ryzyka w obszarze ESG (Environmental, Social, Governance)
- Niespodziewane konsekwencje czy brak należytej staranności?
- Kto i dlaczego zaniedbał?
JAKICH NARZĘDZI I KONCEPCJI BRAKUJE A CZEGO ZA DUŻO?
- Dojrzałość działu zakupów a proces zarządzania ryzykiem
- Wpływ strategii naszej firmy na wyniki działu zakupów (Make or Buy, globalizacja, regionalizacja, inne )
- „Full picture” – w czym pomoże nam holistyczna analiza bazy dostawców? Czy widzimy wszystkie ryzyka?
- Jakich narzędzi i koncepcji zabrakło w zarządzaniu ryzykiem?
PRIORYTETY, PARTNERSTWO, PREFERENCJE, MACIERZ ZARZĄDZANIA I ZAGROŻENIA
- Jak ustalić priorytety działań zakupów za pomocą Matrycy Kraljic (Macierz Portfela Zakupów)?
- Na czym się skupić, a co odpuścić? – zastosowanie Macierzy Kraljic do segmentacji zakupów (produkt/usługa) lub dostawców – ćwiczenie
- Czy jesteśmy atrakcyjnym partnerem biznesowym? Ocena preferencji dostawcy i ich wpływ na ryzyko w zakupach
- Co ma piernik do wiatraka? -czyli powiązanie Macierzy Portfela Zakupów z Matrycą Zarządzania Ryzykiem
- Korzyści zastosowania Macierzy Zarządzania Ryzykiem w procesach zakupowych
- Stworzenie listy zagrożeń i planu zarządzania ryzykiem – warsztat
16.00 – Zakończenie szkolenia
DZIEŃ 2
8.30 – Rejestracja uczestników oraz powitalna kawa i herbata
9.00 – Rozpoczęcie szkolenia
ODPORNOŚĆ NA RYZYKO W PERSPEKTYWIE DŁUGOOKRESOWEJ, ELIMINACJA RYZYKA
- Czy w obecnych czasach można jeszcze planować długofalowo?
- Wpływ jakości bazy dostawców i dojrzałości działu zakupów na redukcję ryzyka
- Korzyści czy ograniczenie? – wdrożenie procesu zakupowego
- Modele oceny i wyboru kluczowego dostawcy jako podstawowy warunek eliminacji ryzyka
CZY NOWY DOSTAWCA JEST GOTOWY DO WSPÓŁPRACY?
- Wstępna samoocena dostawcy (przykład)
- Model audytu dostawcy stosowanego przez silne organizacje (kompleksowy przegląd i ocena partnera) – warsztat
- Rozwój procesów i produktów we współpracy z dostawcą i partnerami wewnętrznymi
- Kiedy i jak rozwijać relacje? SRM, czyli zarządzanie i współpraca w oparciu o Matrycę Kraljic
- Wdrożenie podstawowych zabezpieczeń przed wystąpieniem ryzyka u kluczowych dostawców (umowy, analizy, monitorowanie i działania korygujące)
- Zarządzanie kategoriami dostawców i strategią zakupową z uwzględnieniem Macierzy Ryzyka
- W czym pomoże nam transparentność danych i automatyzacja procesów zakupowych?
RYZYKIEM ZAKUPOWE W PERSPEKTYWIE KRÓTKOOKRESOWEJ, ALTERNATYWNE ŹRÓDŁA
- Jak eskalować działania wobec dostawcy? – przykład modelu eskalacji
- A może problem powstał u nas? Kiedy stosować przygotowany plan zarządzania ryzykiem?
- Rewizja umów i warunków współpracy z dostawcą
- Kiedy ustalenie działań korygujących (wewnętrznie i zewnętrznie) przynosi oczekiwane efekty?
- Co wspólnego ma audyt dostawcy z planem zapewnienia kontynuacji produkcji/ działalności?
- Weryfikacja strategii zakupowej i alternatywnych źródeł dostaw lub substytutów
- A gdy zdusisz problem w zarodku – wyciągnij wnioski i…działaj dalej z dostawcami!
15.00 – Zakończenie szkolenia
Czas trwania
Dzień 1 - 10:00 - 16.00
Dzień 2 - 09:00 - 15.00
Prelegenci
Gabriela Kaflik
Med-Invest Consulting
Doświadczony konsultant i menedżer z ponad 20 letnim doświadczeniem pracy w polskich, jak i międzynarodowych organizacjach, od trzynastu lat związana z branżą medyczną.
Karierę zawodową w zakupach rozpoczęła w 2004r. pracując dla międzynarodowych światowych liderów doradztwa personalnego Grupy Adecco i Manpower. Realizowała projekty zakupowe i inwestycyjne dla największych spółek medycznych w kraju: Centrum Medycznym Enel-Med, PZU Zdrowie oraz Grupie Orpea.
Pracowała również jako Account Sourcing Manager na Europę Środkowo- Wschodnią dla amerykańskiej firmy doradczej JLL świadczącą swoje usługi na rynku nieruchomości na wszystkich kontynentach. Doradzała w obszarze zakupów 24 klientom na terenie EMEA: UK, Irlandii, Niemiec, Francji, Luksemburgu, Austrii, Węgier, Czech, Słowacji i Polsce. Wspomagała klientów w zarządzaniu budżetem operacyjnym na poziomie 88 mln pln. Od 2022r. prowadzi własną firmę doradczą w zakresie usprawnień procesów zakupowych i projektów inwestycyjnych dla opieki krótko, jak i długoterminowej.
Absolwentka Politechniki Warszawskiej: Magister Administracji i Podyplomowych Studiów Zarządzania Nieruchomościami (Licencjonowany Zarządca Nieruchomości Nr 19425) oraz Szkoły Głównej Handlowej: Podyplomowego Studium Menedżersko- Finansowego, a także Akademii Leona Koźmińskiego: Podyplomowych Studiów Psychologii Biznesu dla Menedżerów.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
Belwederska 23
woj. mazowieckie
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 2 870 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- egzamin
- Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Ogólne warunki uczestnictwa w projektach edukacyjnych realizowanych przez Langas Group
https://langas.pl/wp-content/uploads/2020/11/Ogo%CC%81lne_warunki_uczestnictwa_w_projektach_edukacyjnych_realizowanych_przez_Langas_Group.pdf
- Nazwa firmy: Langas Regtech sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Marszałkowska 58 lok. 15
- Kod pocztowy: 00-545
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 7010991220
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
