Szkolenie Zarządzanie Procesami

O szkoleniu

Szkolenie ma za zadanie przygotować słuchaczy do samodzielnej implementacji systemu zarządzania procesami, dlatego też oprócz wykładu teoretycznego, zawiera także część praktyczną, która pozwala na wykorzystanie zdobytej w trakcie szkolenia wiedzy. Słuchaczom szkolenia zostaną przedstawione krok po kroku etapy tworzenia systemu zarządzania procesami biznesowymi. Dowiedzą się również na czym polega mapowanie procesów, modelowanie i ich optymalizacja. Będą mogli również opracować system pomiaru efektywności procesu a także określić role i ramy formalne systemu w organizacji. W ramach szkolenia uczestnicy będą mogli również przy wsparciu trenera, zaprojektować taki system dla wybranego procesu w swojej organizacji.

Dlaczego warto wziąć udział?

Podczas niniejszego szkolenia uczestnicy nauczą się m.in.:

  1. projektować system zarządzania procesami (ustalać zakres ról i odpowiedzialności),
  2. określać procesy biznesowe będące przedmiotem zarządzania,
  3. definiować najistotniejsze wymagania jakościowe klientów,
  4. w jaki sposób projektować system pomiarowy dla procesu i zbierać dane na podstawie wymagań,
  5.  w jaki sposób tworzyć mapy procesów?
  6. monitorować skuteczność procesu przy użyciu dashboardów,
  7. w jaki sposób powinien działać system raportowania wyników procesów oraz przeglądu i ustanawianie celów?
  8. rozpoznawać obszary do usprawnienia,
  9. budować i koordynować pracę Zespołów Procesowych,
  10. zintegrować oraz sformalizować strukturę organizacyjną wraz z zarządzaniem procesami biznesowymi,
  11. inicjować projekty usprawniające na podstawie pozyskanych danych,
  12. jak zorganizować i przeprowadzić wdrożenie zarządzania procesowego w organizacji,
  13. systematycznie rozwijać zarządzanie procesami biznesowymi w organizacji.
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie Zarządzanie procesami biznesowymi jest przeznaczone dla:

  • Managerów i Dyrektorów Działów/Departamentów Zarządzania Jakością
  • Specjalistów ds. Systemu Zarządzania Jakością
  • kierownictwa i pracowników jednostek zajmujących się doskonaleniem procesów
  • kierownictwa i pracowników działów zarządzania procesem produkcyjnym
  • kierowników i pracowników działów logistyki
  • kierowników i pracowników jednostek odpowiedzialnych za jakość obsługi klienta
  • kierowników projektów

Program szkolenia

Dzień 1:

Identyfikacja i dokumentowanie procesów1. Wprowadzenie do zarządzania procesami biznesowymi

  • Definicja procesu biznesowego.
  • Pojęcie silosów w przedsiębiorstwie i ich skutków.
  • Kluczowe etapy zarządzania procesami: identyfikacja, dokumentowanie, pomiar, analiza, doskonalenie.
  • Elementy systemu zarządzania procesami
  • Cykl życia procesu.

2. Ramy formalne oraz rola właściciela procesu

  • Kim jest właściciel procesu?
  • Obowiązki i kompetencje właściciela procesu.
  • Struktura organizacyjna a procesy – obszary konfliktów.
  • Jak skutecznie zarządzać procesem?

3. Identyfikacja procesów

  • Jak identyfikować kluczowe procesy w organizacji?
  • Metody identyfikacji procesów: wywiady, warsztaty, analiza dokumentów.
  • Identyfikacja strumieni wartości
  • Określanie zależności pomiędzy procesami
  • Ćwiczenie: Identyfikacja kluczowych procesów w wybranej organizacji.

4. Mapowanie procesów

  • Dlaczego mapowanie procesów jest kluczowe?
  • Metody mapowania: diagramy przepływu, SIPOC, BPMN.
  • Ustalanie szczegółowości mapowania.
  • Narzędzia do mapowania procesów: Aris, Adonis, Lucidcharts, Miro
  • Ćwiczenie: Dokumentowanie wybranego procesu przy użyciu narzędzi mapowania (SIPOC oraz BPMN).

5. Tworzenie wielopoziomowej architektury procesów

  • Definicja wielopoziomowej architektury procesów.
  • Jak uporządkować procesy w hierarchię, która odpowiada potrzebom organizacji?
  • Przykłady typów procesów: procesy główne, wspierające, podstawowe.
  • Ćwiczenie: Opracowanie wielopoziomowej architektury procesów dla wybranej organizacji.

6. Repozytorium dokumentacji procesów i zarządzanie nim

  • Rola repozytorium w organizacji.
  • Jak skutecznie organizować dokumentację procesów?
  • Karta procesu i jej zastsosowanie
  • Przykłady narzędzi do zarządzania repozytorium procesów.
  • Ćwiczenie: Koncepcja repozytorium procesów i klasyfikacja dokumentacji.

7. Zarządzanie procedurami i instrukcjami w powiązaniu z mapami procesów

  • Zależność pomiędzy procedurami, instrukcjami a mapami procesów.
  • Jak efektywnie zarządzać dokumentacją operacyjną w kontekście procesów?
  • Ćwiczenie: Opracowanie procedury opartej na mapie procesu.


Dzień 2:

Pomiar i analiza procesów1. Zbieranie wymagań klienta (VOC – Voice of Customer)

  • Definicja i znaczenie VOC w zarządzaniu procesami.
  • Techniki zbierania wymagań klienta: ankiety, wywiady, grupy fokusowe, analiza reklamacji.
  • Ćwiczenie: Zidentyfikowanie i zebranie wymagań VOC dla wybranego procesu.

2. Tworzenie systemu pomiarowego

  • Dlaczego system pomiarowy jest ważny w zarządzaniu procesami?
  • Kluczowe wskaźniki wydajności (KPI) i ich rola w ocenie procesów.
  • Tworzenie systemu pomiarowego: wybór odpowiednich wskaźników.
  • Ćwiczenie: Definiowanie KPI dla wybranego procesu.

3. Zbieranie danych pomiarowych

  • Źródła danych pomiarowych: manualne i automatyczne zbieranie danych.
  • Jak monitorować wydajność procesów?
  • Przegląd narzędzi do zbierania danych .
  • Ćwiczenie: Sporządzenie planu zbierania danych pomiarowych dla zidentyfikowanego procesu.

4. Analiza procesu

  • Identyfikacja problemów
  • Analiza danych pomiarowych: jak wyciągać wnioski z zebranych danych.
  • Techniki analizy: analiza Pareto, diagramy Ishikawy, analiza przyczynowo-skutkowa (C&E).
  • Metoda pytań zadawanych do każdej z czynności w procesie
  • Identyfikacja wąskich gardeł i marnotrawstwa w procesie.
  • Ćwiczenie: Analiza procesu na podstawie zebranych danych pomiarowych.

5. Identyfikacja usprawnień

  • Jak rozpoznawać obszary do usprawnienia?
  • Narzędzia doskonalenia procesów: Lean, Kaizen, Six Sigma.
  • Ćwiczenie: Identyfikacja usprawnień w wybranym procesie.

6. Analiza efektywności procesów z wykorzystaniem KPI

Analiza wskaźników wydajności procesów. Jak KPI wpływają na ocenę stanu procesów? Ćwiczenie: Ocena wydajności procesu na podstawie KPI.

7. Monitorowanie i kontrola procesów

  • Metody monitorowania procesów w czasie rzeczywistym.
  • Wskaźniki kontrolne i ich znaczenie.
  • Ćwiczenie: Stworzenie systemu monitorowania dla wybranego procesu.

8. Audyt procesów i ocena efektywności

  • Jak przeprowadzać regularne audyty procesów?
  • Narzędzia do oceny efektywności procesów po wdrożeniu usprawnień.
  • Ćwiczenie: Przygotowanie planu audytu procesu.

Czas trwania

Szkolenie trwa 2 dni-16h


Prelegenci

Ekspert procesowy z kilkunastoletnim doświadczeniem w zarządzaniu procesami oraz usprawnianiu procesów w przedsiębiorstwach z wielu branż

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

szkolenie na platformie ZOOM
Centrum Żoliborz

Warszawa

woj. mazowieckie

szkolenie na platformie ZOOM

Rejestracja

Cena 1
1 300
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji papierowej
  • certyfikat uczestnictwa
  • konsultacje indywidualne
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Po otrzymaniu zgłoszenia w ciągu 48 godzin potwierdzimy jego przyjęcie i przekażemy informacje organizacyjne.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Open Horizon Consulting Sp z o.o. Sp.k.
  • Ulica i nr: Młyńska 5/9
  • Kod pocztowy: 61-729
  • Miejscowość: Poznań
  • Numer NIP: 7831738456

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Open Horizon Consulting Sp z o.o. Sp.k.
61-729 Poznań, Polska Młyńska 5/9

Organizator

Open Horizon Consulting Sp z o.o. Sp.k.
61-729 Poznań, Polska
Młyńska 5/9
woj. wielkopolskie
Jesteśmy liderami w dziedzinie szkoleń oraz doradztwa związanego z zarządzaniem i usprawnianiem procesów biznesowych, specjalizując się w dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań dla przedsiębiorstw na całym świecie. Dostarczamy najwyższej jakości usługi...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!