O szkoleniu
Szkolenie ma za zadanie przygotować słuchaczy do samodzielnej implementacji systemu zarządzania procesami, dlatego też oprócz wykładu teoretycznego, zawiera także część praktyczną, która pozwala na wykorzystanie zdobytej w trakcie szkolenia wiedzy. Słuchaczom szkolenia zostaną przedstawione krok po kroku etapy tworzenia systemu zarządzania procesami biznesowymi. Dowiedzą się również na czym polega mapowanie procesów, modelowanie i ich optymalizacja. Będą mogli również opracować system pomiaru efektywności procesu a także określić role i ramy formalne systemu w organizacji. W ramach szkolenia uczestnicy będą mogli również przy wsparciu trenera, zaprojektować taki system dla wybranego procesu w swojej organizacji.
Podczas niniejszego szkolenia uczestnicy nauczą się m.in.:
- projektować system zarządzania procesami (ustalać zakres ról i odpowiedzialności),
- określać procesy biznesowe będące przedmiotem zarządzania,
- definiować najistotniejsze wymagania jakościowe klientów,
- w jaki sposób projektować system pomiarowy dla procesu i zbierać dane na podstawie wymagań,
- w jaki sposób tworzyć mapy procesów?
- monitorować skuteczność procesu przy użyciu dashboardów,
- w jaki sposób powinien działać system raportowania wyników procesów oraz przeglądu i ustanawianie celów?
- rozpoznawać obszary do usprawnienia,
- budować i koordynować pracę Zespołów Procesowych,
- zintegrować oraz sformalizować strukturę organizacyjną wraz z zarządzaniem procesami biznesowymi,
- inicjować projekty usprawniające na podstawie pozyskanych danych,
- jak zorganizować i przeprowadzić wdrożenie zarządzania procesowego w organizacji,
- systematycznie rozwijać zarządzanie procesami biznesowymi w organizacji.
Szkolenie Zarządzanie procesami biznesowymi jest przeznaczone dla:
- Managerów i Dyrektorów Działów/Departamentów Zarządzania Jakością
- Specjalistów ds. Systemu Zarządzania Jakością
- kierownictwa i pracowników jednostek zajmujących się doskonaleniem procesów
- kierownictwa i pracowników działów zarządzania procesem produkcyjnym
- kierowników i pracowników działów logistyki
- kierowników i pracowników jednostek odpowiedzialnych za jakość obsługi klienta
- kierowników projektów
Program szkolenia
Ogólny plan szkolenia zarządzanie procesami biznesowymi:
Dzień 1:
- Koncepcja zarządzania procesami biznesowymi (Business Process Management) – wprowadzenie.
- Strategia a zarządzanie procesami - istota zależności.
- Czy potrzebujemy strategii do zarządzania przedsiębiorstwem?
- Jak zidentyfikować procesy strategiczne?
- Procesy biznesowe a projekty - definicje i różnice.
- Różne typy mierników.
- Uwarunkowania organizacyjne zarządzania procesami.
- Od czego zacząć wdrażanie systemu zarządzania procesami biznesowymi?
- Co zarządzanie procesami zmieni w naszej organizacji?
- Kluczowe role, uprawnienia i odpowiedzialności.
- Struktura organizacyjna a zarządzanie procesami - problemy i potencjalne konflikty.
- Jak zarządzać projektami w organizacji zarządzającej procesami?
Dzień 2:
- Mapowanie procesów.
- Podstawowe podejścia i wykorzystywane notacje (SIPOC, Swim Lane, EPC, UML, BPMN itp.)
- Szczegółowość mapowania procesów.
- Jak zidentyfikować proces, czyli o podejściu End to End.
- Mamy mapę i co dalej?
- Procedury i instrukcje a mapy procesów
- Tworzenie i zarządzanie dokumentacją procesów - aspekty praktyczne.
- Mierzenie procesów.
- Pierwsze kroki w tworzeniu systemu pomiarowego.
- SIPOC i mapa a mierniki.
Dzień 3:
- Co należy mierzyć żeby zarządzać i doskonalić proces?
- Co to takiego Critical to Quality (CTQ)?
- Tworzenie mierników, zastosowanie wartości średniej i miar zmienności (np. odchylenie standardowe).
- Budujemy miary w praktyce.
- Tworzenie dashboardu wskaźników.
- Analiza i optymalizacja procesów.
- Jak ocenić czy proces jest efektywny?
- Definicja i rodzaje marnotrawstwa.
- Czy zmienność jest dobra?
- Identyfikacja marnotrawstwa w praktyce.
- Analiza danych w praktyce - histogram, mediana, średnia arytmetyczna, odchylenie standardowe.
- Identyfikacja przyczyn problemów - Root Cause Analysis, Pareto.
Czas trwania
Szkolenie trwa 3 dni-24h
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa
- konsultacje indywidualne
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa
- konsultacje indywidualne
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Po otrzymaniu zgłoszenia w ciągu 48 godzin potwierdzimy jego przyjęcie i przekażemy informacje organizacyjne.
- Nazwa firmy: Open Horizon Consulting Sp z o.o. Sp.k.
- Ulica i nr: Młyńska 5/9
- Kod pocztowy: 61-729
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7831738456