O szkoleniu
Szkolenie przygotowuje do samodzielnego prowadzenia szkoleń wdrożeniowych, stanowiskowych lub produktowych. Uczestnicy przejadą przez etapy planowania, projektowania, realizacji oraz podsumowania szkoleń. Dowiedzą się jak koncentrować uwagę słuchaczy podczas jego realizacji oraz jak efektywnie udzielać feedbacku.
Zawartość szkolenia:
- Umiejętność diagnozowania potrzeb i potencjału pracowników oraz dobierania odpowiednich metod rozwojowych do ich poziomu,
- Tworzenie efektywnych planów szkoleniowych i harmonogramów działań rozwojowych,
- Prowadzenie konstruktywnej informacji zwrotnej wspierającej rozwój i zaangażowanie pracowników,
- Planowanie dalszego rozwoju pracowników poprzez ustalanie konkretnych celów, zadań i ścieżek rozwoju,
- Ćwiczenia trenerskie – trening umiejętności
Szkolenie skierowane jest do osób odpowiedzialnych za wdrożenie nowych pracowników, osób prowadzących szkolenia stanowiskowe lub produktowe, trenerów wewnętrznych oraz osób przygotowujących się do pełnienia tej funkcji.
Program szkolenia
MODUŁ I
Umiejętności i cechy trenera
- podstawowe zadania stojące przed Trenerem Wewnętrznym – za co jesteśmy odpowiedzialni?
- próba dokonania autodiagnozy – co jako trener robię dobrze, a czego chciałbym się nauczyć?
- jak budować swój autorytet w kontaktach ze współpracownikami?
MODUŁ II
Fazy rozwoju pracowników, czyli według jakich prawidłowości rozwijają się ludzie w organizacjach
- umiejętność diagnozy potencjału pracownika – metody określania „poziomu wyjściowego”,
- umiejętność dostosowania sposobu przekazywania treści i zadań do poziomu dojrzałości pracowników,
- jak zmienia się sposób pracy z pracownikiem na poszczególnych etapach rozwoju?
MODUŁ III
Przygotowanie szkolenia – plan pracy trenera
- tworzenie planu szkolenia, czyli cele, priorytety i ich kolejność,
- tworzenie harmonogramu szkolenia – jak osadzić plan w czasie,
- przygotowanie materiałów szkoleniowych,
- rola podsumowań, monitorowanie nabytej wiedzy i umiejętności,
- sposoby raportowania.
Ćwiczenie:
Każdy z uczestników przeprowadzi kilkuminutową prezentację obejmującą wstępne elementy szkolenia: przedstawienie się, określenie celu szkolenia, ram czasowych i zasad spotkania. Po ćwiczeniu uczestnicy otrzymają informacje zwrotne dotyczące wywarcia wrażenia, budowanego wizerunku, mocnych stron, obszarów do poprawy oraz sugestii związanych z doskonaleniem elementów wizerunkowych.
MODUŁ IV
Jak uczyć – praktyczne metody i narzędzia pracy trenera
- lista „to do” – checklista trenerska, IKRP (Indywidualna Karta Rozwoju Pracownika),
- narzędzia pracy trenera (arkusze, tabele, ćwiczenia – gotowe i do przygotowania),
- zasada 4P w praktyce trenerskiej, wg Training Within Industry (TWI),
- kroki milowe w pracy trenera – uczenie etapami,
- notowanie – zapisywanie postępów,
- motywowanie i angażowanie – od zadawania pytań, poprzez konsultowanie i delegowanie uprawnień,
- sytuacje trudne – kryzysy, opór, frustracja, radzenie sobie ze stresem.
MODUŁ V
Komunikacja jako podstawowe narzędzie przekazywania informacji i wiedzy
- precyzja – dbałość o klarowność wypowiedzi i dostosowanie języka do uczestników szkoleń,
- komunikacja – co pomaga, a co przeszkadza w wzajemnym zrozumieniu,
- sposoby przeciwdziałania niezrozumieniu,
- konieczność porcjowania informacji i właściwej kolejności wprowadzanych elementów,
- podstawowe umiejętności z obszaru sprawdzania zrozumienia – techniki aktywnego słuchania (zadawanie pytań otwartych i zamkniętych, powtarzanie, parafraza, podsumowywanie),
- sposoby mobilizowania uczestników szkoleń do otwartości i zaangażowania w proces przekazywania wiedzy.
MODUŁ VI
Sposoby koncentrowania uwagi uczestników szkolenia
- ogólne prawidłowości dotyczące sposobów koncentrowania uwagi innych na własnej wypowiedzi,
- niewerbalne sposoby koncentrowania uwagi (mimika, gestykulacja, intonacja),
- werbalne sposoby koncentrowania uwagi (dobór słownictwa),
- „techniczne” sposoby koncentrowania uwagi audytorium – wykorzystanie możliwości audiowizualnych, sposób budowania prezentacji.
MODUŁ VII
Zasady przekazywania informacji zwrotnych
- jaką rolę pełnią informacje zwrotne,
- rola pozytywnych informacji zwrotnych w procesie uczenia się,
- rola negatywnego feedbacku w procesie doskonalenia umiejętności,
- zasada FUKO jako rama porządkująca proces przekazywania informacji zwrotnej,
- odwoływanie się do faktów jako podstawowy element informacji zwrotnej,
- rola uzasadnień w procesie budowania zrozumienia,
- omawianie konsekwencji niewłaściwych działań – dla lepszego zrozumienia obowiązujących zasad czy procedur,
- znaczenie precyzyjnego formułowania zaleceń w procesie doskonalenia sposobu działania,
- FEEDFORWARD – koncentracja na formułowaniu zmiany w przyszłości: kiedy stosować, a kiedy nie.
Ćwiczenie:
Trening prowadzenia szkoleń – każdy uczestnik poprowadzi fragment szkolenia i otrzyma informację zwrotną od trenera i zespołu. Omówione zostaną sytuacje trudnych uczestników i problemy pojawiające się w trakcie wystąpień. Uczestnicy uzyskają wskazówki dotyczące elementów do dalszego rozwoju trenerskiego.
MODUŁ VIII
Planowanie dalszego rozwoju pracownika
- klarowne stawianie celów i zadań (zasada SMART),
- umiejętność prowadzenia obserwacji,
- wyciąganie wniosków na podstawie obserwacji,
- umiejętność właściwego doboru zadań do osób (poziomu ich dojrzałości i kompetencji),
- ustalanie zadań w oparciu o poczynione obserwacje – planowanie „obszaru najbliższego rozwoju”.
Czas trwania
2 dni szkoleniowe, godz. 9:00-16:00
Prelegenci
Projektuje i realizuje działania rozwojowe dla właścicieli firm, kadry zarządzającej, menedżerów, liderów, brygadzistów oraz trenerów wewnętrznych. Jest ekspertem w dziedzinie audytu i wdrażania wartości organizacyjnych. Wspiera firmy przy budowaniu i implementacji systemów kompetencyjnych. Prowadzi coaching i konsultacje indywidualne dla kadry zarządzającej różnego szczebla. Jako asesor tworzy i realizuje badania Assessment i Development Center. Projektuje i realizuje badania satysfakcji pracowników oraz badania oceny pracownika metodą 270/360 stopni. Projektuje i prowadzi działania usprawniające komunikację wewnętrzną oraz współpracę w zespole. Ma doświadczenie jako mediator w sytuacji konfliktu.
Posiada certyfikaty: TA 101 w zakresie Analizy Transakcyjnej (wydany przez European Association for Transactional Analysis), certyfikat European Association for Psychotherapy oraz DiSC Certification. Jest aktywnym członkiem zespołu poznańskiego Ośrodka Psychoterapii i Treningów Psychologicznych AION. Prowadzi również zajęcia w ramach podyplomowych studiów MBA na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
61-696 Poznań
Serbska 6a/1
woj. wielkopolskie
Rejestracja
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 690 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- parking
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Warunkiem wzięcia udziału w szkoleniu jest wypełnienie formularza rejestracyjnego.
Po jego otrzymaniu skontaktujemy się z Państwem mailowo w celu potwierdzenia rejestracji.
Organizator może odwołać szkolenie, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa 3 osób.
------------------------------------------------------
Rezygnacja:
1. Zamawiający ma możliwość bezkosztowej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem. W przypadku rezygnacji po tym czasie, Zamawiający ponosi 50% kosztów uczestnictwa, zgodnie z formularzem zgłoszenia.
2. Nie odwołanie, nie wzięcie udziału w szkoleniu skutkuje pełnym obciążeniem kosztami udziału.
3. Zamiast osoby zgłoszonej, w szkoleniu może uczestniczyć inny pracownik firmy. O tym fakcie należy poinformować do 2 dni przed rozpoczęciem szkolenia.
4. W przypadku informacji o rezygnacji ze szkolenia później niż mowa jest w pkt. 1, Organizator w uzasadnionych przypadkach dopuszcza:
● możliwość wzięcia udziału w kolejnej edycji szkolenia, w miarę dostępności miejsc;
● możliwość wykorzystania wpłaconych środków na inne, szkolenie z oferty, w miarę dostępności miejsc.
- Nazwa firmy: OPEN Konsultacje & Szkolenia
- Ulica i nr: ul. Serbska 6a/1
- Kod pocztowy: 61-696
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7792263350
Masz pytania? Napisz do nas
Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
