Szkolenie

Tworzenie strategii rozwoju biznesu

O szkoleniu

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW

Zrozumienie podstawowych aspektów procesu strategicznego zarządzania obszarami biznesowymi w przedsiębiorstwie.

Zrozumienie mechanizmów rządzących procesem formułowania strategii rozwojowych na poziomie biznesu.

Poznanie metod analizy strategicznej jako podstawy do wyznaczania celów biznesowych.

Umiejętność przeprowadzenia procesu analizy strategicznej na poziomie biznesu.

Opanowanie metodyki budowy strategii zapewniającej przewagę konkurencyjną.

Zapoznanie się z modelowymi strategiami konkurowania na rynku.

Zdobycie umiejętności w zakresie weryfikacji strategii konkurencyjności.

Rozwinięcie umiejętności interdyscyplinarnego, kompleksowego spojrzenia na działalność obszarów biznesowych w długim okresie czasu.
Kto powinien wziąć udział?
  • kadry menedżerskiej
  • dyrektorów
  • prezesów firm

Program szkolenia

  1. DZIEŃ I

Kształtowanie tożsamości firmy

  1. Wyróżniająca tożsamość firmy
  2. Określanie wizji firmy - funkcje misji
  3. Wybór strategiczny określony misją firmy
  4. Określanie celów kierunkowych firm

Proces formułowania strategii rozwoju biznesu

  1. Zarządzanie strategiczne biznesem jako proces
  2. Etapy procesu formułowania strategii konkurencyjności
  3. Analiza strategiczna jako podstawowe źródło informacji
  4. Kryteria wyboru strategii rozwoju biznesu

Środowisko biznesowe przedsiębiorstwa I

  1. Determinanty konkurencyjności przedsiębiorstw
  2. Analiza atrakcyjności sektora metodą 5 sił Portera
  3. Bariery wejścia i wyjścia w sektorze

Środowisko biznesowe przedsiębiorstwa II

  1. Mapa grup strategicznych
  2. Strategie konkurencyjności wg Portera
  3. Źródła przewagi konkurencyjnej
  4. Wybór strategii wygrywających na poziomie biznesu

DZIEŃ II

Strategiczna diagnoza organizacji

  1. Analiza zasobów strategicznych firmy
  2. Wykorzystanie metod portfelowych w procesie budowy strategii biznesowej
  3. Macierz BCG i GE
  4. Analiza SWOT

Strategia rozwoju biznesu w oparciu o trwałą przewagę konkurencyjną

  1. Konkurencyjność biznesu z punktu widzenia odbiorców
  2. Konkurencyjność biznesu z punktu widzenia zarządu, właścicieli i inwestorów
  3. Metody oceny konkurencyjności i pozycji konkurencyjnej firmy
  4. Wybór strategii wygrywających na poziomie biznesu

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

Cytat

Jarosław Bogusz

Współpracuje z Gdańską Fundacją Kształcenia Menedżerów od 1996 r. Ukończył Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny na Uniwersytecie Łódzkim o specjalności: Organizacja i Zarządzanie oraz odbył szereg staży naukowych: w European School of Management w Niemczech (Paris – Berlin – Oxford – Madrid – Berlin), Middlesex University Business School w Wielkiej Brytanii oraz School of Management (Lund University) w Szwecji. Od wielu lat współpracuje jako doradca i konsultant z ośrodkami kształcenia biznesu w Polsce. Obecnie specjalizuje się w zarządzaniu strategicznym, zarządzaniu przez cele, zarządzaniu zmianą, zarządzaniu organizacją, kształtowaniu struktur organizacyjnych, zarządzaniu wartością firmy oraz kierowniczych grach decyzyjnych. Będąc konsultantem w powyższych dziedzinach, służy wiedzą i doświadczeniem polskim i międzynarodowym firmom działającym w Polsce. Brał udział w licznych programach szkoleniowych dla wielu firm: BOT Górnictwo i Energetyka, Energa, Energomontaż-Północ, FM Logistic, Generali, Grupa Lotos, Grupa Żywiec, Lotos Paliwa, Makro Cash and Carry, Marwit, Ministerstwo Gospodarki, PKO BP, Poczta Polska, Polfa, Polkomtel, Polpharma, Polski Koncern Naftowy ORLEN, Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo, Przedsiębiorstwo Eksploatacji Rurociągów Naftowych Przyjaźń, Telekomunikacja Polska, Telewizja Polska, Wólczanka, WSK PZL Rzeszów, Zespół Elektrociepłowni Bydgoszcz, Związek Pracodawców Kolejowych. Jest jest ponadto wykładowcą na podyplomowych studiach Master of Business Administration, prowadzonych przez GFKM we współpracy Rotterdam School of Management oraz Podyplomowych Studiach Menedżerskich „Europejski Model Zarządzania” realizowanych przez GFKM we współpracy z Akademią Leona Koźmińskiego.

Gdzie i kiedy

Warszawa 5 - 6 października 2020
Golden Floor

02-326 Warszawa

Al. Jerozolimskie

woj. mazowieckie

Zapisz się

Cena 1
zł + 23% VAT za osobę
960 PLN
Cena zawiera:
  • materiały szkoleniowe, notatnik i długopis, przerwy kawowe, lunch, certyfikat
Zapisz się

Organizator

Russell Bedford Poland Akademia Sp. z o.o.
02-017 Warszawa
al. Jerozolimskie 123A
woj. mazowieckie
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Russell Bedford Poland Akademia Sp. z o.o.
02-017 Warszawa al. Jerozolimskie 123A
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!