Umowy Zakupowe

O szkoleniu

ZAKUPY, SPRZEDAŻ

Organizacja procesu kontraktowania w zakupach wiąże się zarówno z ułożeniem prawidłowych regulacji wewnątrz firmy, takich które usprawnią funkcjonowanie działu zakupów i jego współpracę z pozostałymi działami, ale również z odpowiednim przygotowaniem wszelkiej dokumentacji kontraktowej. Wybór odpowiednich zapisów, konstrukcje które wytyczają czas, sposób realizacji, wymagania i formy zabezpieczeń to kluczowe elementy działań formalnych i organizacyjnych, które nie tylko ułatwiają współpracę, ale chronią interesy firmy na każdym etapie realizacji zamówień.

Zapraszamy do udziału w warsztacie poświęconym doskonaleniu procesu kontraktowania w  zakupach.

Zapraszamy do udziału w warsztacie, podczas którego dowiesz się m.in.:

  • Jak organizować wewnętrzne regulacje w zakresie dokonywania zakupów w organizacji?
  • Jak przygotować zapytania ofertowe?
  • Jak negocjować warunki kontraktu zakupowego, aby radzić sobie z ogólnymi warunkami dokonywania zakupów, które stosują firmy?
  • Jak regulować kwestie stosowania pełnomocnictw w umowach zakupowych?
  • Jak przygotowywać treści umów zakupowych i dokumentację kontraktować?
  • Jak wykorzystywać różne formy umów w procesie zakupów?
  • Jak rozwiązać niekorzystną umowę zakupową i chronić prawa firmy?
Dlaczego warto wziąć udział?
  • Poszerzysz swoją wiedzę w zakresie funkcjonalnego i sprawniejszego organizowania procesu kontraktowania zakupów dla firmy
  • Dowiesz się, jak usprawniać zawartość regulacji i dokumentacji potrzebnej w organizowaniu zakupów
  • Zdobędziesz wiedzę w zakresie negocjowania warunków umów zakupowych i radzenia sobie z ogólnymi warunkami zakupów
  • Poznasz krok po kroku metody tworzenia i zabezpieczania różnego rodzaju kontraktów zakupowych
  • Dowiesz się, jak minimalizować ryzyko umów zakupowych
  • Zwiększysz kontrolę nad realizowanymi umowami
  • Poznasz najważniejsze rozwiązania problemów w umowach zakupowych
Kto powinien wziąć udział?
  • Menedżerowie i kierownicy logistyki
  • Menedżerowie i kierownicy działów zakupów
  • Kierownicy ds. dystrybucji logistyki
  • Specjaliści ds. transportu i spedycji
  • Prawnicy odpowiedzialni za tworzenie umów zakupowych

Program szkolenia

Jak wykorzystać prawo do efektywnego prowadzenia procesów zakupowych?

9.15 – logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
9.30 – rozpoczęcie szkolenia

Najważniejsze problemy w umowach zakupowych w trudnych czasach

  • siła wyższa – kiedy występuje?
  • nadzwyczajna zmiana stosunków gospodarczych – kiedy można zastosować klauzulę?
  • klauzula zmiany okoliczności
  • klauzula rewizji ceny
  • łańcuchy dostaw, korzystanie z podwykonawców
  • zaliczka, zadatek, przedpłata, kara umowna, gwarancja bankowa, potrącenie i cesja
  • jakie działania podjąć, gdy kontrahent ogłosi upadłość?

Kiedy można zakończyć współpracę / rozwiązać umowę?

  • ugoda jako wzajemne ustępstwo stron
  • rozwiązanie, wypowiedzenie i odstąpienie
  • skuteczne zakończenie umowy: jakie są przesłanki i jak przygotować oświadczenie?
  • wybór formy roszczenia: rękojmia, gwarancja, „klasyczne” roszczenie odszkodowawcze
  • wybór postępowania sądowego: wybór sądu, postępowanie zabezpieczające oraz rozpoznawcze

Opóźnienia w płatnościach i odsetki

  • obowiązki przedsiębiorców wobec CRBR
  • zgłaszanie informacji o rzeczywistych beneficjentach
  • Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych
  • termin 6-miesięcy na przekazanie informacji
  • kto jest beneficjentem rzeczywistym?
  • identyfikacja klienta, beneficjenta rzeczywistego lub osoby działającej w imieniu klienta
  • procedura zgłaszania nieprawidłowości

Tworzenie zapytania ofertowego i negocjowanie umowy

  • czym jest oferta w rozumieniu kodeksu cywilnego
  • prawne kryteria konstrukcji zapytania ofertowego
  • okres obowiązywania oferty
  • przygotowanie treści zapytania ofertowego – istotne elementy formalno-prawne
  • czy i kiedy zapytanie ofertowe wywołuje skutki prawne?
  • milczenie – czy może być uznane za przyjęcie oferty?
  • przyjęcie oferty – skutki prawne dla kupujących
  • przyjęcie oferty ze zmianami
  • domniemanie z art. 97 KC
  • negocjacje w drodze elektronicznej: jak uniknąć błędów negocjowania z osobą nieupoważnioną, jak się uchronić przed zawarciem umowy w trybie negocjacji/oferty z osobą nieupoważnioną – ryzyko dla firmy, ryzyko dla pracownika, sposoby zabezpieczenia
  • negocjowanie warunków umów, alternatywne sposoby postępowania wobec ogólnych warunków zakupowych

Reprezentacja i pełnomocnictwa w kontraktach zakupowych

  • reprezentacja stron umowy zakupowej
  • sprawdzenie kontrahenta w KRS i CEiDG – pułapki i niebezpieczeństwa
  • uprawnienia pełnomocnika handlowego w zakupach dla firmy
  • tworzenie treści pełnomocnictwa
  • nadawania uprawnień pełnomocnikom
  • odpowiedzialność pełnomocnika (pracownika, współpracownika) za zawierany kontrakt
  • przekroczenie uprawnień – konsekwencje dla firmy i dla pełnomocnika
  • organizacja systemu pełnomocnictw w zależności od rodzaju zakupów

Zawieranie umów zakupowych oraz dokumentacja kontraktowa

  • określanie przedmiotu umowy
  • zapisy dotyczące obszaru współdziałania stron
  • określanie procedur i ich weryfikacja
  • wzory oświadczeń
  • formularze, zamówienia, czy umowy?
  • nowa ustawa o terminach płatności w transakcjach handlowych
  • jak liczyć terminy w umowach?
  • korzystanie z wzorców umownych – skutki, możliwość obrony przed niekorzystnymi zapisami
  • umowa przedwstępna, a umowa ostateczna – warunki i różnice
  • formy umowy. Jak wybrać właściwą formę umowy?
  • ogólne warunki zakupu i sprzedaży

 15.30 Zakończenie szkolenia

Czas trwania

9:15 - 15:30

Prelegenci

mec. Romana Pietruk

Radca prawny, specjalizuje się w temacie kontraktów handlowych, obsługi organów spółki, odpowiedzialności członków zarządu i rady nadzorczej, poprawy efektywności funkcjonowania biura zarządu i rady nadzorczej.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szkolenie odbędzie się na platformie szkoleniowej clickmeeting.
Szkolenie realizowane jest na platformie clickmeeting.

Rejestracja

Cena 1
1 396
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 470 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Ogólne warunki uczestnictwa w projektach edukacyjnych realizowanych przez Langas Group

https://langas.pl/wp-content/uploads/2020/11/Ogo%CC%81lne_warunki_uczestnictwa_w_projektach_edukacyjnych_realizowanych_przez_Langas_Group.pdf

BUR

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Langas Regtech sp. z o.o.
  • Ulica i nr: ul. Marszałkowska 58 lok. 15
  • Kod pocztowy: 00-545
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 7010991220

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Langas Regtech sp. z o.o.
00-545 Warszawa, Polska ul. Marszałkowska 58 lok. 15

Organizator

Langas Regtech sp. z o.o.
00-545 Warszawa, Polska
ul. Marszałkowska 58 lok. 15
woj. mazowieckie
W czasach dynamicznych zmian, postaw na firmę, która wie, co to znaczy SKUTECZNOŚĆ! Co nas wyróżnia? 1. Eksperci - nasi eksperci przechodzą najtrudniejszy etap selekcji doboru kadry trenerskiej szkoleń. Wśród nich jesteśmy uważani za najbardzie...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!