Utrzymanie i rozwój Systemu TPM Certyfikowany Praktyk TPM – Moduł IV

O szkoleniu

Podczas szkolenia opracowywane i tworzone są metody planowania i harmonogramowania działań obsługi technicznej w ramach istniejącego systemu TPM. Kontrola i ocena efektywności systemu jest przeprowadzana na zasadzie audytów i analizy poszczególnych wskaźników. Wdrożenie efektywnego systemu planowania i harmonogramowania prac obsługi technicznej pozwoli na pełną kontrolę działań mających na celu poprawę niezawodności pracy maszyn i urządzeń poprzez integrację planów produkcyjnych z tworzonymi planami przeglądów technicznych maszyn i urządzeń.

Dlaczego warto wziąć udział?

Cele szkolenia:

  • wypracowanie metodyki pomiaru prac obsługi technicznej,
  • ustalenie procesu planowania przez proces,
  • wypracowanie wizualnej metodyki harmonogramowania działań obsługi technicznej,
  • opracowanie technik planowania remontów i przeglądów generalnych,
  • wprowadzenie do systemów CMMS,
  • wykorzystanie CMMS do planowania i harmonogramowania działań obsługi technicznej,
  • ustalenie systemu zbierania danych do oceny dokładności planowania zadań obsługi technicznej,
  • wypracowanie standardów oceny efektywności pracy pracowników w ramach prowadzonych działań w filarach AM i PM,
  • wykorzystanie wskaźników do oceny realizacji planów PM, PdM,
  • zastosowanie Koła Życia TPM w połączeniu z stosowaną metodą PDCI w celu rozwoju systemu TPM,
  • podział prac obsługi technicznej na trzy poziomy MRO.
Kto powinien wziąć udział?

W szkoleniu powinny uczestniczyć osoby zajmujące się zarządzaniem obsługą techniczną i wdrażaniem obsługi profilaktycznej (Koordynator UR, Inżynier UR/Produkcji, Planista UR, Dyrektor/Kierownik Produkcji, Dyrektor/Kierownik UR, Inżynier Jakości) oraz osoby zainteresowane tematyką ciągłego doskonalenia obsługi technicznej z działów: Technologicznego, Produkcji, Utrzymania Ruchu oraz Jakości.

Uczestnicy powinni być liderami zespołów pracowniczych, które zaangażowane są w bieżące działania mające na celu poprawę produktywności oraz eliminowanie problemów pojawiających się na produkcji jak i w działach utrzymania ruchu.

Program szkolenia

Dzień I

1. Zdefiniowanie poziomów Obsługi Technicznej

  • Przejście do niezawodności i dostępności infrastruktury technicznej
  • Porównanie Lean Manufacturing z Lean Maintenance
  • Metodologia określania Budżetu Obsługi Technicznej

2. Czym jest Zarządzanie Pracami UR?

  • Zarządzanie maszynami i obsługą techniczną
  • Rola planowanej obsługi technicznej
  • Rola zarządzania pracami w TPM
  • Wprowadzenie do LCC
  • Wprowadzenie do 5 stopniowego modelu zarządzania pracami obsługi technicznej

3. Identyfikacja Prac UR

  • Proces identyfikacji prac w pętli planistycznej
  • Zgłaszanie prac poprzez system CMMS i w sposób manualny
  • Budowa Zlecenia Pracy
  • Błędy w tworzeniu zleceń pracy
  • Rodzaje Prac obsługi technicznej

4. Planowanie Prac obsługi technicznej

  • Definicja planowania
  • Podział pracy planisty TPM
  • Rola planisty TPM
  • 5 zasad planowania

5. Metody Planowania Prac obsługi technicznej

  • Ukierunkowanie planisty na przyszłych pracach
  • Tworzenie systemu archiwizującego
  • Planowanie poprzez proces
  • Techniki szacowania czasu pracy

Część warsztatowa

W ramach indywidualnej jak i zespołowej pracy uczestnicy warsztatów nauczą się jak planować prace obsługi technicznej oraz w jaki sposób stworzyć harmonogram planowanych prac i raport z wykonanych prac obsługi technicznej.

1. Tworzenie Zlecenia Pracy obsługi technicznej (warsztat)

  • Projektowanie arkusza zlecenia pracy
  • Tworzenie różnych rodzajów zleceń pracy
  • Proces archiwizacji zleceń pracy
  • Planowanie poprzez proces
  • Stworzenie zleceń pracy dla prac powtarzających się, czyli standaryzacja procesu wykonania prac

2. Planowanie prac obsługi technicznej (warsztat)

  • Planowanie poprzez proces
  • Stworzenie zleceń pracy dla prac powtarzających się, czyli standaryzacja procesu wykonania prac
  • Tworzenie procedury planowania pracy obsługi technicznej

 

Dzień II

6. Harmonogramowanie prac obsługi technicznej

  • Definicja harmonogramowania
  • Zarządzanie priorytetami zleceń pracy
  • Zarządzanie backlogami planistycznymi
  • 13 kroków harmonogramowania
  • Pomiar efektywności planowania i harmonogramowania – OCE

7. Realizacja prac obsługi technicznej

  • Nadzór nad pracami
  • Techniki zarządzania tygodniowymi backlogami
  • Systemy kolejkowania w bieżącym harmonogramie
  • Dokładność zapisów

8. Zakończenie prac obsługi technicznej

  • Kompletacja dokumentacji z wykonanych prac
  • Powiązanie magazynu części zamiennych z zleceniami pracy
  • Analiza wykonanych zleceń pracy
  • Aktualizacja systemu planowania
  • Raportowanie w TPM

9. Koło Życia TPM

  • Pomiar efektywności prowadzonych prac za pomocą matrycy wskaźników
  • Podział wskaźników na 3 główne kategorie
  • Wybór głównych wskaźników w poszczególnych kategoriach
  • Metody analizy danych
  • Pulpity menedżerskie w TPM

10. CMMS a TPM

  • Wprowadzenie do CMMS
  • Wykorzystanie systemów CMMS w planowaniu i harmonogramowaniu prac obsługi technicznej
  • Automatyzacja zbierania danych
  • Diagram przepływu danych w procesie TPM
  • Wykorzystanie diagramu przepływu danych do parametryzacji systemu CMMS
  • Funkcjonalność CMMS w arkuszach kalkulacyjnych

Część warsztatowa

W ramach indywidualnej jak i zespołowej pracy uczestnicy warsztatów nauczą się jak przeprowadzić proces optymalizacji programu PM.

3. Budowa Harmonogramu UR (warsztat)

  • Wypracowanie efektywnej wizualizacji systemu harmonogramowania prac UR
  • Budowa Tablic WMH (Weekly Maintenance Hejiunka)
  • Opracowanie systemu codziennej kontroli tablic WMH

4. Budowa Raportów UR (warsztat)

  • Rodzaje Raportowania
  • Budowa arkusza raportu UR
  • Stworzenie procedury tygodniowych spotkań planistycznych TPM
  • Wizualizacja wyników wychodzących bezpośrednio z raportów TPM
  • Budowa matrycy wskaźników na podstawie przykładowej bazy danych
  • Analiza danych na poziomie trendów w tworzonych wykresach

Czas trwania

2 dni

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Hotel Europeum

Wrocław

woj. dolnośląskie

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
2 100
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: WoMa Solution
  • Ulica i nr: Arkadia 8
  • Kod pocztowy: 67-100
  • Miejscowość: Nowa Sól
  • Numer NIP: 8251031396

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22

Organizator

WoMa Solution
67-100 Nowa Sól, Polska
Arkadia 8
woj. lubuskie
Jesteśmy specjalistami z zakresu optymalizacji procesów produkcyjnych i utrzymania ruchu. Wierzymy, że zarządzanie inżynierią utrzymania ruchu i niezawodnością środków trwałych jest podstawą do osiągnięcia celów każdej organizacji, dlatego od 2005 ro...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!