O szkoleniu
Podczas szkolenia opracowywane i tworzone są metody planowania i harmonogramowania działań obsługi technicznej w ramach istniejącego systemu TPM. Kontrola i ocena efektywności systemu jest przeprowadzana na zasadzie audytów i analizy poszczególnych wskaźników. Wdrożenie efektywnego systemu planowania i harmonogramowania prac obsługi technicznej pozwoli na pełną kontrolę działań mających na celu poprawę niezawodności pracy maszyn i urządzeń poprzez integrację planów produkcyjnych z tworzonymi planami przeglądów technicznych maszyn i urządzeń.
Cele szkolenia:
- wypracowanie metodyki pomiaru prac obsługi technicznej,
- ustalenie procesu planowania przez proces,
- wypracowanie wizualnej metodyki harmonogramowania działań obsługi technicznej,
- opracowanie technik planowania remontów i przeglądów generalnych,
- wprowadzenie do systemów CMMS,
- wykorzystanie CMMS do planowania i harmonogramowania działań obsługi technicznej,
- ustalenie systemu zbierania danych do oceny dokładności planowania zadań obsługi technicznej,
- wypracowanie standardów oceny efektywności pracy pracowników w ramach prowadzonych działań w filarach AM i PM,
- wykorzystanie wskaźników do oceny realizacji planów PM, PdM,
- zastosowanie Koła Życia TPM w połączeniu z stosowaną metodą PDCI w celu rozwoju systemu TPM,
- podział prac obsługi technicznej na trzy poziomy MRO.
W szkoleniu powinny uczestniczyć osoby zajmujące się zarządzaniem obsługą techniczną i wdrażaniem obsługi profilaktycznej (Koordynator UR, Inżynier UR/Produkcji, Planista UR, Dyrektor/Kierownik Produkcji, Dyrektor/Kierownik UR, Inżynier Jakości) oraz osoby zainteresowane tematyką ciągłego doskonalenia obsługi technicznej z działów: Technologicznego, Produkcji, Utrzymania Ruchu oraz Jakości.
Uczestnicy powinni być liderami zespołów pracowniczych, które zaangażowane są w bieżące działania mające na celu poprawę produktywności oraz eliminowanie problemów pojawiających się na produkcji jak i w działach utrzymania ruchu.
Program szkolenia
Dzień I
1. Zdefiniowanie poziomów Obsługi Technicznej
- Przejście do niezawodności i dostępności infrastruktury technicznej
- Porównanie Lean Manufacturing z Lean Maintenance
- Metodologia określania Budżetu Obsługi Technicznej
2. Czym jest Zarządzanie Pracami UR?
- Zarządzanie maszynami i obsługą techniczną
- Rola planowanej obsługi technicznej
- Rola zarządzania pracami w TPM
- Wprowadzenie do LCC
- Wprowadzenie do 5 stopniowego modelu zarządzania pracami obsługi technicznej
3. Identyfikacja Prac UR
- Proces identyfikacji prac w pętli planistycznej
- Zgłaszanie prac poprzez system CMMS i w sposób manualny
- Budowa Zlecenia Pracy
- Błędy w tworzeniu zleceń pracy
- Rodzaje Prac obsługi technicznej
4. Planowanie Prac obsługi technicznej
- Definicja planowania
- Podział pracy planisty TPM
- Rola planisty TPM
- 5 zasad planowania
5. Metody Planowania Prac obsługi technicznej
- Ukierunkowanie planisty na przyszłych pracach
- Tworzenie systemu archiwizującego
- Planowanie poprzez proces
- Techniki szacowania czasu pracy
Część warsztatowa
W ramach indywidualnej jak i zespołowej pracy uczestnicy warsztatów nauczą się jak planować prace obsługi technicznej oraz w jaki sposób stworzyć harmonogram planowanych prac i raport z wykonanych prac obsługi technicznej.
1. Tworzenie Zlecenia Pracy obsługi technicznej (warsztat)
- Projektowanie arkusza zlecenia pracy
- Tworzenie różnych rodzajów zleceń pracy
- Proces archiwizacji zleceń pracy
- Planowanie poprzez proces
- Stworzenie zleceń pracy dla prac powtarzających się, czyli standaryzacja procesu wykonania prac
2. Planowanie prac obsługi technicznej (warsztat)
- Planowanie poprzez proces
- Stworzenie zleceń pracy dla prac powtarzających się, czyli standaryzacja procesu wykonania prac
- Tworzenie procedury planowania pracy obsługi technicznej
Dzień II
6. Harmonogramowanie prac obsługi technicznej
- Definicja harmonogramowania
- Zarządzanie priorytetami zleceń pracy
- Zarządzanie backlogami planistycznymi
- 13 kroków harmonogramowania
- Pomiar efektywności planowania i harmonogramowania – OCE
7. Realizacja prac obsługi technicznej
- Nadzór nad pracami
- Techniki zarządzania tygodniowymi backlogami
- Systemy kolejkowania w bieżącym harmonogramie
- Dokładność zapisów
8. Zakończenie prac obsługi technicznej
- Kompletacja dokumentacji z wykonanych prac
- Powiązanie magazynu części zamiennych z zleceniami pracy
- Analiza wykonanych zleceń pracy
- Aktualizacja systemu planowania
- Raportowanie w TPM
9. Koło Życia TPM
- Pomiar efektywności prowadzonych prac za pomocą matrycy wskaźników
- Podział wskaźników na 3 główne kategorie
- Wybór głównych wskaźników w poszczególnych kategoriach
- Metody analizy danych
- Pulpity menedżerskie w TPM
10. CMMS a TPM
- Wprowadzenie do CMMS
- Wykorzystanie systemów CMMS w planowaniu i harmonogramowaniu prac obsługi technicznej
- Automatyzacja zbierania danych
- Diagram przepływu danych w procesie TPM
- Wykorzystanie diagramu przepływu danych do parametryzacji systemu CMMS
- Funkcjonalność CMMS w arkuszach kalkulacyjnych
Część warsztatowa
W ramach indywidualnej jak i zespołowej pracy uczestnicy warsztatów nauczą się jak przeprowadzić proces optymalizacji programu PM.
3. Budowa Harmonogramu UR (warsztat)
- Wypracowanie efektywnej wizualizacji systemu harmonogramowania prac UR
- Budowa Tablic WMH (Weekly Maintenance Hejiunka)
- Opracowanie systemu codziennej kontroli tablic WMH
4. Budowa Raportów UR (warsztat)
- Rodzaje Raportowania
- Budowa arkusza raportu UR
- Stworzenie procedury tygodniowych spotkań planistycznych TPM
- Wizualizacja wyników wychodzących bezpośrednio z raportów TPM
- Budowa matrycy wskaźników na podstawie przykładowej bazy danych
- Analiza danych na poziomie trendów w tworzonych wykresach
Czas trwania
2 dni
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Wrocław
woj. dolnośląskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: WoMa Solution
- Ulica i nr: Arkadia 8
- Kod pocztowy: 67-100
- Miejscowość: Nowa Sól
- Numer NIP: 8251031396