O szkoleniu
Warsztaty Zakupów Operacyjnych (Purchasing Process Operations) koncentrują się na operacyjnej części związanej z zaopatrzeniem w firmie. Główny nacisk zostanie położony na tematykę związaną z bieżącą, codzienną współpracą z dostawcami, nadzorowaniem przepływu materiałowego od dostawcy do momentu przyjęcia do magazynu oraz z obsługą tego procesu pod względem procesowym, proceduralnym i dokumentacyjnym. Zagadnienia i aspekty operacyjne w działach zakupowych będą przedstawione w taki sposób, aby uczestnik warsztatów mógł wynieść teoretyczną i praktyczną wiedzę w tym zakresie, a także wybrać aspekty kluczowe dla swojej firmy do wdrożeń lub usprawnień.
CELE SZKOLENIA:
- Określenie zakresu przebiegu informacji w firmie, niezbędnego dla prawidłowego zdefiniowania potrzeb zakupowych
- Zrozumienie roli planowania i jego wpływu na poprawność realizowanych zakupów
- Umiejętność pracy z narzędziami wspomagającymi klasyfikację materiałów – Analiza ABC oraz XYZ
- Zrozumienie metodologii pracy w systemie klasy MRP II
- Umiejętność modelowania procesu zakupów operacyjnych
- Określenie granic zakresu obowiązków w zakupach operacyjnych
Jest to szkolenie dedykowane zakupom operacyjnym i podstawom takich zakupów. Dla osób stawiających pierwsze kroki w zakupach operacyjnych lub tych, którzy o zakupach operacyjnych, codziennych chcą wiedzieć więcej, chcą usystematyzować swoją wiedzę na temat tychże zakupów oraz ich relacji z otoczeniem (wejście/wyjście), tak aby działały poprawnie.
Nie jest to szkolenie dla kupców strategicznych (Sourcing), czy doświadczonych kupców.
Program szkolenia
SESJE:
- Prawidłowe planowanie i jego wpływ na generowanie zapotrzebowania zakupu
- Elementy składowe procesu zakupów operacyjnych
- Składanie zamówień, akceptacja, kontrola – jak nie dopuścić do przerostu biurokracji
- Praca w systemie MRP , w tym kontrola komunikatów wyjątku
- Nadzór nad zmianami zamówienia zakupu, dostawami, reklamacjami oraz obiegiem dokumentów potwierdzającym zakończenie zamówienia
- Działania eskalacyjne w procesie zakupu
- Podstawowe wskaźniki kontroli zakupów operacyjnych
- Zarządzanie zapasami i odpowiedzialność za stany magazynowe
- Analiza ABC i interpretacja wyników
- Analiza XYZ i jej wpływ na realizację zakupów
Czas trwania
2 dni po 8 godzin
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Poznań
woj. wielkopolskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: MPM Productivity Management Sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Śląska 2a
- Kod pocztowy: 60-614
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7792011571