O szkoleniu
Jednolity Plik Kontrolny dla podatku dochodowego od osób prawnych (JPK CIT i JPK ŚT) to nowe narzędzia raportowania, które zmienią sposób przekazywania danych finansowych organom podatkowym.
JPK CIT wchodzi w życie od 1 stycznia 2025 roku i będzie wysyłany wraz z CIT-8/CIT-8E.Druga struktura JPK ŚT wchodzi w życie od 1 stycznia 2026 roku.
JPK CIT dla różnych grup podatników.
- Rok rozpoczynający się po 31 grudnia 2024 r.
- podatnicy o przychodach przekraczających 50 mln euro rocznie
- podatkowe grupy kapitałowe (PGK)
- Rok rozpoczynający się po 31 grudnia 2025 r.
- wszyscy podatnicy CIT zobowiązani do przesyłania JPK_V7
- Rok rozpoczynający się po 31 grudnia 2026 r.
- wszyscy pozostali podatnicy CIT
- Główni księgowi,
- Pracownicy działów księgowości,
- Dyrektorzy finansowi,
- Prezesi
- Właściciele firm.
Program szkolenia
1. JPK_KR PD – obowiązek przekazywania ksiąg rachunkowych w świetle aktualnie obowiązujących przepisów - harmonogram wprowadzania zmian w latach 2025-2026 – jak przygotować się praktycznie do realizacji nowego obowiązku sprawozdawczego?
2. Omówienie elementów struktury JPK KD PD z prezentacją na przykładzie wygenerowanej bazy z programu księgowego
3. Dane, o które należy uzupełnić księgi rachunkowe od 2025 r., celem wypełnienia obowiązku obligatoryjnego raportowania - tworzenie znaczników:
Prezentacja znaczników bilansowych na przykładach operacji księgowych
Prezentacja znaczników wynikowych na przykładach operacji księgowych w wariancie porównawczym i kalkulacyjnym RZiS
Prezentacja znaczników podatkowych na przykładach operacji podatkowych
Prezentacja znaczników pozabilansowych na przykładach operacji podatkowych
Na jakich zasadach przypisywać znaczniki do poszczególnych kont?
Ile znaczników można przypisać do jednego konta?
Czy znaczniki powinny być przyporządkowane do kont syntetycznych czy analitycznych?
Jak sprawdzić czy dobrze przypisano znaczniki?
Wskazanie nietypowych operacji księgowych i znaczników do nich
4. Ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnych w JPK ŚT:
Podstawowe zasady prowadzenia ewidencji, problematyka ustalania wartości początkowej, ulepszenia i remont, likwidacja – bieżące problemy i ich wpływ na zakres raportowania.
Typy różnic pomiędzy wynikiem bilansowym i podatkowym (tj. różnice stałe oraz różnice przejściowe) – zasady uwzględniania w prowadzonych księgach
Jak prowadzić ewidencję uzupełnioną o dodatkowe dane w specyficznych przypadkach (np. dochodzi do wytworzenia ŚT lub nabyty WNiP podlega dostosowaniu co wiąże się z kosztami powiększającymi wartość początkową),
5. Znaczniki bilansowe, wynikowe i podatkowe dla estońskiego podatnika, fundacji rodzinnej.
Czas trwania
10.00 - 15.00
Forma zajęć
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
50-051 Wrocław
PL. KONSTYTUCJI 3 MAJA 3
woj. dolnośląskie
Rejestracja
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 690 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa
- przerwy kawowe
- konsultacje indywidualne
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
- Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
- Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
- Kod pocztowy: 65-021
- Miejscowość: Zielona Góra
- Numer NIP: 9730814671
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
