O szkoleniu
Celem warsztatu jest przedstawienie technik i narzędzi na rzecz podnoszenia jakości procesów biznesowych wynikających z aktualnych i przyszłych potrzeb Klientów.
Szkolenie zostało tak zaprojektowane, aby przy wykorzystaniu metodyki Six-Sigma uczestnicy po szkoleniu byli w stanie na bazie uzyskanych informacji i wskazówek od Klientów płynących z otoczenia zewnętrznego i procesów biznesowych wykorzystać wiedzę do wdrożenia zmian transformacyjnych zwiększając przewagę konkurencyjną na tak dynamicznie zmieniającym się rynku usług i produktów.
Ten wysoce interdyscyplinarny kurs daje pracownikom możliwość przeprowadzenia wszystkich pięciu etapów projektu doskonalenia procesów: definicji, pomiaru, analizy, wdrożenia i sterowania, które opracowano na podstawie wiodących branżowych modeli doskonalenia procesów. Wysiłki podejmowane w ramach projektu bądź programu Six-Sigma skupiają się na ciągłym usprawnieniu procesów, w celu zapewnienia całkowitego zaspokojenia wymagań Klienta. Cykl DMAIC jest metodyką optymalizacji procesów, umożliwiającą obiektywne spojrzenie na problem i zrozumienie – poprzez zastosowanie analizy bazującej na faktach – co należy zrobić żeby takie usprawnienie stało się faktem.
Podczas kursu uczestnicy będą mieli okazję sprawdzenia w praktyce sposobów rozpoznawania i hierarchizacji procesów wymagających doskonalenia, w tym obsługi Klienta oraz tworzenia dokumentów niezbędnych podczas komunikowania tych zmian pozostałej części organizacji. Poznają techniki tworzenia map stanu istniejącego i stanu docelowego procesu oraz przeprowadzą analizę interesariuszy. Na koniec, rozwiną kompetencje niezbędne do tworzenia wzorców oraz metod pomiaru nowych procesów.
Szkolenie przybliża aspekty wdrażania Six-Sigma i ułatwia kadrze kierowniczej podjęcie decyzji związanych z wdrażaniem programów transformacyjnych.
Uczestnicy będą wiedzieli:
1. W jaki sposób wykorzystywać narzędzia do optymalizacji procesów biznesowych.
2. Jak definiować i analizować kluczowe mierniki procesów biznesowych (KPI).
3. Jak wdrażać projekty i świadomie zarządzać zmianą organizacyjną.
4. W jaki sposób identyfikować i modelować procesy biznesowe.
5. Kiedy wykorzystać głos Klienta do usprawniania procesów i projektowania nowych produktów bankowych.
Uczestnicy będą potrafili:
1. Wykorzystać zdobytą wiedzę do zarządzania zmianą procesów biznesowych i wzrostu satysfakcji Klientów.
2. Identyfikować potrzeby Klientów w zakresie jakości produktów i usług.
3. Opracować kompleksowy program poprawy jakości procesów obsługi Klienta i dostarczania nowych produktów bankowych.
4. Definiować i analizować kluczowe mierniki procesów (KPI).
5. Modelować procesy biznesowe i inicjować działania korygujące.
-Kadra Menedżerska
-Liderzy Projektów
Program szkolenia
|Program szkolenia jest własnością intelektualną SEMPER i przetwarzanie go dla celów komercyjnych bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.|
DZIEŃ I
Prezentacja trenera i uczestników szkolenia.
I. Wprowadzenie do zarządzania procesem ciągłego doskonalenia.
Projektowanie strumienia wartości.
Doskonalenie strumienia wartości.
Tradycyjna strategia zwiększania konkurencyjności przedsiębiorstwa.
Narzędzia ciągłego doskonalenia.
II. Kluczowe terminy i pojęcia zarządzania modelowaniem procesów.
Modelowanie procesu, zarządzanie procesowe, doskonalenie procesów.
Działania w ramach zarządzania procesowego.
Model przebiegu pracy.
Kluczowe korzyści z zarządzania modelowaniem procesów.
Etapy projektu doskonalenia procesów.
Zarządzanie zmianami organizacyjnymi.
III. Wykorzystanie głosu Klienta (VoC) na rzecz wzrostu jakości usług.
Czym jest Głos Klienta (VoC)
Wartość postrzegana przez klienta
Satysfakcja - całkowita satysfakcja Klienta
Narzędzia do śledzenia i pomiaru satysfakcji klienta
Oczekiwania Klienta a zdolność procesów biznesowych do ich zaspokajania.
Wpływ VoC na strategię biznesową
Informacja VoC, CTQ: plan działań.
IV. Modelowanie i optymalizacja procesów biznesowych - Six-Sigma (cykl DMAIC).
Etap Definiowania (D)
Karta Projektu: definiowanie przyczyn powstawania problemów i opracowanie uzasadnienia wyboru zagadnienia z perspektywy Klienta i organizacji.
Opracowanie celu i harmonogramu projektu jakościowego.
Modelowanie procesu - SIPOC.
Orientacja na Klienta: czyli jak głos Klienta opisać w formie mierzalnej i wykorzystać wiedzę do wdrożenia usprawnień.
DZIEŃ II
Przegląd zagadnień omówionych w dniu pierwszym.
Etap Pomiaru (M)
Kluczowe wskaźniki procesu (KPI): czyli w jaki sposób należy patrzeć na proces, aby identyfikować problemy.
4 kroki do zbierania danych (definicja operacyjna, źródła i typy danych, analiza systemu pomiarowego, próbki losowe)
Analiza czynników wpływające na niespełnienie oczekiwań Klientów.
Miary jakościowe: sposoby opisu zbiorów danych i wyników obserwacji procesów.
Graficzna prezentacja wyników: obiektywny sposób prezentacji wyników.
Etap Analizy (A)
Szukanie głównych przyczyn problemu (istota burzy mózgów)
Analiza statystyczna procesu czyli co trzeba zrobić, aby wiedzieć o swoim procesie wszystko.
Mapowanie procesu: zapis obserwacji procesu w formie graficznej (istota GEMBA).
Analiza dodawanej wartości (podstawy filozofii LEAN):gdzie i jak zaobserwować elementy generujące straty i nie dodające wartości w naszych procesach
Analiza ryzyka i krytycznych elementów procesu.
Etap Usprawnień (I)
Generowanie rozwiązań: jak w najkrótszym czasie uzyskać i wdrożyć jak najwięcej potencjalnie dobrych rozwiązań (strategia Quick-Win).
Wykorzystanie sprawdzonych narzędzi i technik jakości na rzecz doskonalenia.
Wybór rozwiązań: narzędzia i sposoby wyboru najlepszych rozwiązań i podejmowania właściwych decyzji.
Plan wdrożenia usprawnień: przegląd najlepszych praktyk w zarządzaniu projektami.
Etap Sterowania (C)
Dokumentowanie zmian
Monitorowanie procesu
Zamknięcie projektu: co jest ważne, aby po zamknięciu projektu zmiana pozostała, a pracownicy chcieli ponownie wziąć udział w kolejny projektach.
Podsumowanie i wnioski końcowe.
W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.
Czas trwania
2 dni
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 690 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
- Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
- Ulica i nr: Libelta 1a/2
- Kod pocztowy: 61-706
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7772616176