Zamknięcie roku w Comarch Optima - od bilansu otwarcia po wygenerowanie sprawozdania finansowego w E-sprawozdania.

O szkoleniu

Szkolenie prowadzone warsztatowo przez czynną księgową - wdrożeniowca, w czasie rzeczywistym, z prezentacją poszczególnych operacji na uruchomionym programie COMARCH OPTIMA. 

Aby maksymalnie zwiększyć efektywność szkolenia, zalecamy korzystanie z dwóch ekranów. Jeden przeznaczony do wyświetlania szkolenia, a drugi do pracy w programie OPTIMA. Może to być dodatkowy monitor lub inne urządzenie, takie jak telefon czy tablet.

W trakcie zajęć prowadzona jest dyskusja temat problemów i wątpliwości zgłaszanych przez uczestników szkolenia.

Indywidualne konsultacje.

Dlaczego warto wziąć udział?

Dzięki naszemu szkoleniu poznasz krok po kroku, jak sprawnie przeprowadzić proces zamknięcia rocznego, uwzględniając wszystkie istotne kroki: od bilansu otwarcia, przez księgowanie operacji rocznych, aż po generację sprawozdań finansowych i przygotowanie JPK. 

Nauczysz się, jak unikać typowych błędów, oraz dowiesz się, jak korzystać z automatyzacji i nowości w wersji Optima 2025.

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie jest skierowane dla doświadczonych księgowych już pracujących w Comarch Optima.

Program szkolenia

  • Plan kont, kategorie omówienie wraz z przypisanie odpowiednich rodzajów kont -na które konta zwrócić uwagę-zmiany pod kontem JPK_KR_PD.

  • Wprowadzanie BO do systemu, miejsca pozycji w bilansie, wygenerowanie bilansu otwarcia (niestandardowe metody wprowadzania BO szczególnie gdy trzeba zrobić wycenę walutową lub wykorzystanie pliku JPK VAT).

  • Księgowanie kredytów i pożyczek podział na krótkoterminowe i długoterminowe.

  • Księgowanie dotacji.

  • Raporty uzgadniające rozrachunki, dokumenty potwierdzeń sald, raport wiekowania do biegłego.

  • Generacja bilansu, rachunku wyników na podstawie zaksięgowanych operacji z szczegółowym omówieniem pozycji.

  • Kolumna-dodanie kolumny z definicjami na wyliczonym zestawieniu.

  • Przeksięgowanie na wynik finansowy.

  • Przeniesienie sprawozdania do E-sprowozdań.

  • Robotyzacja, Chat GPT-analiza sprawozdania.

  • Najczęstsze błędy w systemie Optima.

  • Kilka słów JPK-KR jak się przygotować nowości w wersji 2025 Optima.

  • Pytanie uczestników.

Czas trwania

10.00-15.00

Forma zajęć

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Rejestracja

Cena 1
616
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 649 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

 Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto:

mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598

W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.

Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.

Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.

Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.

Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.

Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.

Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.

Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
  • Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
  • Kod pocztowy: 65-021
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Numer NIP: 9730814671

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
65-021 Zielona Góra, Polska Dąbrowskiego 40

Organizator

Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
65-021 Zielona Góra, Polska
Dąbrowskiego 40
woj. lubuskie
Od 2005 roku szkolimy w zakresie prawa i podatków. Głównym celem naszych szkoleń jest uzyskanie przez każdego uczestnika maximum praktycznej wiedzy, którą wykorzysta bezpośrednio w życiu zawodowym. Programy szkoleń tworzone są na podstawie aktu...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!