Zamówienia publiczne w 2025 roku – jak unikać błędów i skutecznie stosować przepisy. Analiza zmian, orzeczeń i kontroli

O szkoleniu

Zamówienia publiczne 2025 – jak unikać błędów i ryzyk proceduralnych

Zmieniające się przepisy, rosnące oczekiwania wobec dokumentacji, nowe obowiązki w zakresie zatrudnienia czy RODO – to wszystko sprawia, że każde postępowanie przetargowe niesie ze sobą realne ryzyko błędów. To szkolenie powstało po to, by pomóc Ci ich unikać.

Omówimy najczęstsze uchybienia, przykłady z kontroli, aktualne orzecznictwo i praktyczne sposoby reagowania na sytuacje problemowe: od opisów równoważności i wyjaśnień ofert, przez zatrudnianie na podstawie stosunku pracy, aż po właściwe stosowanie klauzul społecznych i opcjonalnych.

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie dla osób, które chcą działać świadomie, ograniczać ryzyko korekt finansowych i mieć większą pewność przy prowadzeniu postępowań – niezależnie od ich wartości i źródeł finansowania.

Zapisz się, jeśli zależy Ci na praktycznym podejściu i minimalizowaniu błędów zanim staną się problemem.

Program szkolenia

  1. Nadchodzące zmiany w przepisach - omówienie.
  2. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego, a realny sposób przekazania zasobu.
  3. Skrócenie terminu i pilna potrzeba – jak prawidłowo uzasadnić, przykłady naruszeń.
  4. Nieprawidłowości w stosowaniu art. 95 Pzp w zamówieniach na usługi i roboty budowlane, rodzaje zamówień, w których Zamawiający powinien stawiać wymagania w zakresie zatrudniania osób na podstawie stosunku pracy, zamówienia krótkoterminowe, zamówienia długoterminowe wykonywane sporadycznie (np. catering, naprawy samochodów itp.), umowy B2B.
  5. „Typu”, „przykładowo” – czy to to samo co „lub równoważne”? Prawidłowe opisywanie kryteriów równoważności
  6. Czy zamawiający ma prawo weryfikować właściwości zaoferowanego produktu w ogólnodostępnych kartach katalogowych producenta i na tej podstawie podważać ofertę?
  7. Aspekty i klauzule społeczne ze szczególnym uwzględnieniem zamówień finansowanych ze środków UE.
  8. Wyjaśnianie ofert, poprawianie omyłek w ofertach na przykładach;
  9. Niespójność i błędy w dokumentach postępowania i sposób postępowania Zamawiającego po terminie składania ofert.
  10. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie prawidłowa ocena składanych dokumentów w przypadku spółek cywilnych.
  11. Udostępnianie dokumentów w świetle przepisów RODO: czy właściwa jest anonimizacja dokumentów,.
  12. Przedmiotowe środki dowodowe a opis równoważności.
  13. Opis i ocena równoważności certyfikatów, etykiet i innych przedmiotowych środków dowodowych
  14. Rażąco niska cena w świetle orzecznictwa.
  15. Zmiana zapisów SWZ po wniesieniu odwołania.
  16. Narzucanie jednolitych cen w przypadku zastosowania prawa opcji - konsekwencje dla wykonawcy
  17. Pozacenowe kryteria oceny ofert, próbki, testy, okazania, sprawdziany dla osób, wizja lokalna przeprowadzana przez zamawiającego - czy takie sposoby weryfikacji ofert są prawidłowe i dopuszczalne?
  18. Przegląd orzecznictwa na temat klauzul abuzywnych w umowach.

Czas trwania

09:30-15:30

Prelegenci

Iwona Holka

Prawnik, trener i doradca w zakresie zamówień publicznych. Były członek KIO.

Od 17 lat z sukcesem wspiera klientów w procesach ubiegania się o zamówienia publiczne, a także przy realizacji zamówień. Ma za sobą dziesiątki rozpraw przed Krajową Izbą Odwoławczą i tysiące przeszkolonych uczestników.

Prowadzi również obsługę podmiotów zamawiających, co przekłada się na doświadczenie po obu stronach procedury przetargowej.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
1 099
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: ApexNet Sp. z o.o. Sp. k.
  • Ulica i nr: ul. Atlasowa 41
  • Kod pocztowy: 02-437
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 7010371279

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

ApexNet Sp. z o.o. Sp. k.
02-437 Warszawa, Polska ul. Atlasowa 41

Organizator

ApexNet Sp. z o.o. Sp. k.
02-437 Warszawa, Polska
ul. Atlasowa 41
woj. mazowieckie
Firma ApexNet powstała w 2001 roku. ApexNet to doświadczony organizator szkoleń biznesowych, specjalizujący się głównie w nowoczesnych szkoleniach biznesowych. Oferta firmy jest szeroka i skierowana głównie do firm, oferując różnorodne formy szkoleń,...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!