O szkoleniu
Cel szkolenia
Przedstawienie i omówienie zamówień publicznych w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa w związku z wejściem w życie Nowej ustawy PZP. Wykazanie różnic dla zamówień z dziedziny obronności i bezpieczeństwa w kontekście zamówień klasycznych.
Korzyści dla uczestnikówUdział w szkoleniu pozwoli uczestnikom:
-zapoznać się z aktualnie obowiązującymi regulacjami prawnymi dotyczącymi zamówień publicznych w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa,
-zdobyć nowe kwalifikacje, cenione przez pracodawców,
-uzyskać odpowiedzi na nurtujące Uczestników pytania,
-skorzystać z konsultacji z ekspertem w dziedzinie zamówień publicznych.
Grupa docelowa
Do udziału w szkoleniu serdecznie zapraszamy osoby biorące udział w przygotowaniu i przeprowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia, wszystkich zaangażowanych w przygotowanie i realizację zamówień publicznych w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa oraz wszystkie osoby zainteresowane omawianą podczas szkolenia tematyką.
Program szkolenia
|Program szkolenia jest własnością intelektualną SEMPER i przetwarzanie go dla celów komercyjnych bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.|
1. Omówienie najważniejszych zmian wynikających z nowego systemu prawnego, który wszedł w życie w dniu 01.01.2021 roku.
a) Zestawienie istotnych zmian w porównaniu do dotychczasowego systemu prawnego.
b) Nowe istotne pojęcia i definicje.
c) Systematyka nowej ustawy.
2. Nowe „prawo zamówień publicznych”, a wewnętrzne regulacje zamawiającego.
3. Postępowanie z dziedziny obronności i bezpieczeństwa – wprowadzenie.
a) Ustawowe obowiązki zamawiającego w związane z zamówienia
z dziedziny obronności i bezpieczeństwa – co muszę, a czego nie muszę robić?
b) Tryby dla zamówień z dziedziny obronności i bezpieczeństwa (wprowadzenie).
4. Zamówienia z dziedziny obronności i bezpieczeństwa – dział IV Nowej ustawy Pzp.
a) Uregulowania prawne dla zamówień z dziedziny obronności
i bezpieczeństwa.
b) Odmienność procedury w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa od zamówienia klasycznego.
c) Wyłączenia dla niektórych przepisów ustawy w zakresie zamówień
z dziedziny obronności i bezpieczeństwa.
d) Analiza potrzeb i wymagań – cel oraz decyzja związana z jej realizacją.
5. Przeprowadzenie postępowania z dziedziny obronności i bezpieczeństwa.
a) Kwalifikacja zamówienia w kontekście zamówienia zwolnionego
z stosowania ustawy lub zamówienia prowadzonego zgodnie z działem IV nowej ustawy Pzp.
b) Zamówienia mieszane – szacowanie (podstawy prawne).
c) Tryb postępowania w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa (zestawienie różnic w porównaniu zamówień klasycznych).
d) Opis przedmiotu zamówienia.
e) Kryteria oceny ofert.
f) Warunki.
g) Terminy ustawowe w postepowaniu.
6. Dokumenty zamówienia.
a) SWZ, ogłoszenia itd…
b) Ochrona informacji niejawnych.
c) Sposób przekazania dokumentów (zależny od sposobu prowadzenia postępowania).
7. Sposób przeprowadzenia postępowania z dziedziny obronności i bezpieczeństwa – zamówienie pisemne kontra elektroniczne, analiza możliwych rozwiązań i udogodnień.
a) Omówienie zagadnień związanych z elektronizacją zamówień publicznych.
b) Omówienie, przedstawienie i porównanie rozwiązań informatycznych.
c) Rodzaje „podpisów elektronicznych” jako „narzędzie” do elektronicznego udzielania zamówień publicznych. Zasady posługiwania się podpisem elektronicznym.
d) Podpis elektroniczny w porównaniu z podpisem odręcznym – podstawy prawne.
e) Oferta elektroniczna, kontra oferta pisemna – analiza problemów, błędów i nieprawidłowości.
f) Formaty plików i zasady prawidłowego opatrzenia ich treści podpisem elektronicznym.
g) Sposoby i zasady weryfikacji dokumentów opatrzonych podpisem elektronicznym.
8. Umowa cywilno-prawna w sprawie zamówienia publicznego – analiza nowego stanu prawnego.
a) Klauzule niedozwolone.
b) Klauzule obowiązkowe.
c) Waloryzacja wynagrodzenia – kiedy?
d) Zaliczki i płatności częściowe.
e) Projektowane postanowienia umowy kontra odwołanie.
9. Środki ochrony prawnej – nowe regulacje.
10. Archiwizacja dokumentacji – zasady, forma i warunki bezpieczeństwa.
11. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.
Czas trwania
2 dni
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 290 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
- Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
- Ulica i nr: Libelta 1a/2
- Kod pocztowy: 61-706
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7772616176