O szkoleniu
Zarządzanie sobą w czasie jest dziś bezcenną umiejętnością. To, w jaki sposób organizujemy sobie czas definiuje nasze sukcesy osobiste i zawodowe.
Szkolenie ma charakter praktycznego treningu umiejętności – podstawowe zagadnienia przekazywane są w formie prezentacji multimedialnej połączonej z mini - wykładem.
80% szkolenia stanowią ćwiczenia praktyczne, analiza przypadków – bazująca na autentycznych sytuacjach i problemach, które zdarzają się podczas planowania czasu, wyznaczania celów i zadań pracownikom i podczas ich motywowania do działania; dyskusje moderowane oparte o wymianę doświadczeń; gry symulacyjne.
Czy czasem rzeczywiście da się zarządzać?
Jakie znaczenie dla organizacji swojego czasu ma liczba 86 400?
Na co w naszym życiu mamy wpływ?
Dlaczego jedząc „żaby” będziemy szczęśliwsi?
Czym jest prokrastynacja?
Jak prawo Parkinsona pomoże nam zaoszczędzić czas?
Czy asertywność to rzeczywiście umiejętność mówienia NIE?
Jak wypracować tzw. równowagę między życiem prywatnym a zawodowym?
CELE SZKOLENIA:
Oto niektóre z umiejętności, które uczestnicy szkolenia nabędą po jego zakończeniu:
- poznanie skutecznych narzędzi usprawniających zarządzanie czasem
- nauczenie się, w jaki sposób oddzielać czynności priorytetowe od mało istotnych
- zdobycie wiedzy w jaki sposób ustalać adekwatne, realne i motywujące cele
- zdobycie umiejętności radzenia sobie ze złymi nawykami (odkładanie spraw na później) i złodziejami czasu
- poznanie techniki usprawniających budowanie relacji i asertywnej komunikacji: komunikowanie się ze zrozumieniem, świadome zarządzanie komunikacją werbalną i niewerbalną, komunikacja asertywna
Szkolenie kierujemy do wszystkich osób zainteresowanych poszerzeniem wiedzy i umiejętności w temacie zarządzania czasem - work-life balance.
Program szkolenia
MODUŁ I. CZYM JEST CZAS DLA KAŻDEGO Z NAS
- co to jest gospodarowanie czasem – elementy gospodarowania czasem
- powody, dla których tracimy czas
- analiza osobistego stylu zarządzania własnym czasem (diagnoza obszarów problematycznych i określenie planu działań w kierunku ich poprawy)
MODUŁ II. EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE
- definiowanie tzw. złodziei czasu i szukanie sposobów na ich unikanie
- radzenie sobie w sytuacjach trudnych
- analiza indywidualnych reakcji na stres
- źródła stresu
- automotywacja – jak niwelować stres - nawyk samodyscypliny w organizowaniu i realizacji zadań
- jakie sprawy/ zadania najczęściej odkładamy
- przyczyny odkładania działań na później
- destrukcyjny wpływ słów: „muszę”, „powinienem”
MODUŁ III. ZŁOTE REGUŁY NA BIERNOŚĆ – CO ZROBIĆ, BY NIE ODWLEKAĆ I NIE ODKŁADAĆ NA PÓŹNIEJ
- metoda „pull” samomotywacji – czyli od pracy wysokiej jakości do rozrywki bez poczucia winy
- metoda zbierania informacji
- wytyczanie zadań od „zaraz”
- zaczynanie od naj…..
- zasada Parkinsona – czyli cele ograniczone w czasie
- wyznaczanie SMART-nych celów jako klucz do skutecznego działania i odnoszenia sukcesów
- metoda „rozbijania” zadań
- metoda „kamienie – żwirek – piasek”
MODUŁ IV. ZWIĘKSZANIE EFEKTYWNOŚCI DZIAŁANIA
- zaplanowane planowanie – wyznaczanie priorytetów, oddzielanie spraw ważnych (=efektywność, skuteczność, sukces) od nieistotnych (= strata czasu, brak efektywności, frustracja)
- zarządzanie czasem według trzech Generacji
- matryca zarządzania czasem wg Eisenhowera
- zalety planowania na piśmie
- zalety przygotowywania planów dnia/ tygodnia/ miesiąca
- reguła 60/40
- zasada Pareto
- krzywa aktywności – „ranny ptaszek” czy „sowa”
MODUŁ V. JAK „ZYKSKAĆ NA CZASIE” DZIĘKI EFEKTYWNEJ I ASERTYWNEJ KOMUNIKACJI
- asertywna komunikacja – „ja” – jako technika zmniejszająca opór odbiorcy
- asertywność w ujęciu analizy transakcyjnej – mój wewnętrzny Dorosły
- jak radzić sobie z emocjami
MODUŁ VI. CO JEST DLA MNIE NAJWAŻNIEJSZE – SPRAWY PILNE/ SPRAWY WAŻNE
- fenomen efektywnego zarządzania sobą w czasie zgodnie z regułą 4. Generacji – czyli jak odnaleźć równowagę między życiem zawodowym, prywatnym i czasem dla siebie
MODUŁ VII. PODSUMOWANIE SZKOLENIA
- wnioski na poziomie indywidualnym i grupowym
- indywidualny harmonogram działań
Czas trwania
HARMONOGRAM SZKOLENIA:
- 08:45 - 09:00 - próba logowania
- 09:00 - 14:00 - szkolenie
Szkolenie dzieli się na 1,5-godzinne sesje. Po każdej sesji przewidziana jest 5-minutowa przerwa.
Prelegenci
Agnieszka Olejnik
Dyplomowany trener biznesu i coach, doświadczony menedżer i ekspert w dziedzinie Zarządzania Zasobami Ludzkimi i Rozwoju.
Z wykształcenia filolog, germanista, metodyk nauczania, trener biznesu. Absolwentka wydziału Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego. Absolwentka studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Europejskiej o specjalności coach i trener. Posiada dyplom Francuskiej Szkoły Stylizacji i Budowania Wizerunku w Krakowie.
Od ponad 12 lat lat zajmuję się sprawami rozwoju personelu w zakresie motywowania, rekrutacji, szkoleń, systemów rozwoju pracowników tj.: oceny okresowe, systemy premiowe, systemy płacowe, systemy budowania identyfikacji pracowników z firmą – wizerunek pracownika, wewnętrzny PR.
Byłam odpowiedzialna za rozwój zasobów ludzkich w takich firmach jak: real; Lafarge Beton i Kruszywa, coffeeheaven.
W ostatnich latach jako Międzynarodowy Menedżer ds. HR i Rozwoju Pracowników w firmie coffeeheaven zarządzałam projektami dot. szkoleń i ścieżek karier pracowników. Autor i kierownik projektu Szkoły Menedżerów. Wspierałam realizację strategii firmy, rozwoju jej kultury oraz poprawy komunikacji wewnętrznej.
Od 2004 roku trener szkoleń miękkich, wykładowca, doradca zawodowy i wizerunkowy, ekspert w dziedzinie ZZL. Prowadzę projekty z zakresu HR dla dużych i średnich przedsiębiorstw.
Specjalizuję się w realizacji szkoleń miękkich z zakresu komunikacji interpersonalnej, budowania zespołów, przywództwa, motywowania personelu, coachingu, zarządzania sobą w czasie, biznesowego savoir – vivre’u, budowania profesjonalnego wizerunku, autoprezentacji, budowania relacji w przedsiębiorstwie: pracownicy, współpracownicy, klienci.
Prowadzę szkolenia i kursy specjalistyczne z zakresu HR: zarządzanie szkoleniami w przedsiębiorstwie, rekrutacja i selekcja personelu, zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie, wprowadzanie i wykorzystywanie systemów ocen okresowych.
Ważniejsi klienci: Metsa Tissue, Coffeehaven, 5aSec, Pijalnie Wedel S.A., SAP, Zelmer, Cyfrowy Polsat, Opek, Dom Wiedzy, Blycolin Polska.
Hobby:
Miłośniczka historii starożytnej, dobrej książki, kawy i podróży kulinarnych.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
00-684 Warszawa
Wspólna 56
woj. mazowieckie
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 590 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 8 dni przed terminem
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Bezkosztowa anulacja możliwa do 8 dni przed planowanym terminem szkolenia
- Wypełnienie formularza zgłoszeniowego jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu szkoleń otwartych AVENHANSEN, który jest dostępny pod linkiem:
https://szkolenia.avenhansen.pl/regulamin-szkolen-otwartych.html
REALIZUJEMY SZKOLENIA W RAMACH BAZY USŁUG ROZWOJOWYCH i POZYSKANYCH PRZEZ KLIENTA ŚRODKÓW Z KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO (KFS).
- Nazwa firmy: Avenhansen Sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Podłącze 31
- Kod pocztowy: 30-218
- Miejscowość: Kraków
- Numer NIP: 6772295062