Zarządzanie konfliktami – praktyczne narzędzia skutecznego rozwiązywania sporów i budowania pozytywnych relacji w środowisku pracy

O szkoleniu

Szkolenie ma na celu przybliżenie tematyki zarządzania konfliktem, sporów i kryzysów relacyjnych w zespołach pracowniczych. Jego zadaniem jest przeprowadzenie uczestników przez modele psychologicznych mechanizmów omawianych zjawisk i sytuacji, które towarzyszą dynamice sytuacji konfliktowych do praktycznego ćwiczenia i nabycia wiedzy, umiejętności w zakresie diagnozowania sytuacji konfliktowych oraz gotowości efektywnego zarządzania konfliktami w środowisku zawodowym.

Założeniem warsztatu jest zbudowanie osobistego portfolio kompetencyjnego dla każdego uczestnika i przygotował go do przyjęcia roli mediatora, rozjemcy sporów, zarządzającego  w organizacji – niezależnie od jej wielkości, profilu, sektora czy branży

Warsztat prowadzony jest przez certyfikowanego mediatora w postępowaniu z prawa pracy i mediacji w organizacji.

Dlaczego warto wziąć udział?

Po szkoleniu uczestnicy będą umieli:

  • Samodzielnie podjąć interwencję w sytuacji sporu lub konfliktu w zespole

  • Wybrać właściwa ścieżkę postępowania w analizowaniu przyczyn zachowań konfliktowych współpracowników

  • Samodzielnie podjąć inicjatywę neutralizacji budującego się lub trwającego konfliktu w zespole i/lub organizacji

  • Przeprowadzić proces mediacyjny w środowisku pracy

  • Odpowiednio zareagować na kryzys odpowiedzialności w zespole i wybrać rozwiązanie

  • Doskonalić umiejętności menadżerskie w oparciu o praktykę metodologii zarządzania konfliktami


NARZĘDZIA

  • STANDARYZOWANA DOKUMENTACJA – modele rozmów, ścieżek postepowania, wehikułów działań mediacyjnych, rekomendacji działań neutralizujących konflikty  przydatnych w praktyce menadżerskiej

  • Pakiet materiałów, dobrych praktyk i rekomendacji literatury, artykułów branżowych, narzędzi psychometrycznych

  • Praca z narzędziem diagnostycznym TKI diagnozujących strategię postępowania w sytuacji konfliktowej wraz z rekomendacjami rozwojowymi dla każdego uczestnika


BONUS

Uczestnicy szkolenia mają możliwość skorzystać ze ZDALNEJ KONSULTACJI POSZKOLENIOWEJ z Trenerem, w wymiarze do 2 h, z obszaru zagadnień podejmowanych na szkoleniu.

Metody pracy:

Szkolenie ma charakter warsztatowy, ukierunkowane jest na przekazanie wiedzy i praktycznych umiejętności uczestników. Prowadząca dostarczy użytecznych modeli, wskazówek, dokumentów i rekomendacji do zastosowania przez uczestników w późniejszej praktyce zawodowej.

  • Mini wykłady, pigułki wiedzy

  • Gry szkoleniowe – Dylemat więźnia, Wybór eliminacyjny

  • Prezentacje i instruktaże narzędziowe

  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe

  • Analiza studiów przypadków i praktyk własnych uczestników

  • Rozwiązywanie zagadnień problemowych

  • Instruktaże aktywizujące

  • Analiza dobrych praktyk (modeli teoretycznych i rozwiązań rynnowych)

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie adresowane jest do osób, które obecnie lub w przyszłości będą odpowiedzialne za zarzadzanie pracownikami, współpracownikami, projektami, grupami eksperckimi. Szczególnie polecane osobom pełniącym funkcję personalną lub zarządczą w zespołach, projektach i organizacjach.

Program szkolenia

Moduł 1 Wprowadzenie do Konfliktów w Zespole

  1. Dlaczego powstają konflikty i spory w zespołach? Dlaczego się utrzymują?

  2. Przejawy konfliktów w miejscu pracy – aktywne i pasywne przejawy zachowań kontr produktywnych i jak sobie z tym poradzić?

  3. Po co nam konflikt? Konstruktywna i de-konstruktywna rola konfliktu

Moduł 2 Natura konfliktu czyli wykorzystanie mechanizmów psychologicznych w zarządzaniu konfliktami

  1. Toolbox metodyczny w pigułce – metodyka działań w sytuacjach spornych


    • FAZY KONFLIKTU – jak przewidywać zmiany konfliktu w czasie

    • ETAPY ROZWOJU KONFLIKTU – jak sterować dynamika sytuacji konfliktowej

    • KOŁO KONFLIKTÓW MOORE’A – jak diagnozować źródła konfliktu i dobrać skuteczny sposób ich rozwiązywania

    • CYKL KONFLIKTU – postawy uczestników zespołu sytuacji wobec sytuacji konfliktowej

    • „ZAPALNIKI” KONFLIKTU – jak rozpoznać mechanizmy psychologiczne odpowiedzialne za eskalację

  2. Alternatywne metody rozwiązywania sporów (ADR) – uzasadnienie do zastosowania konkretnej metody w odniesieniu do korzyści i ograniczeń zastosowania w sytuacji sporu/ konfliktu w zespole – studia przypadków

    • Negocjacje

    • Mediacje

    • Facylitacja

    • Arbitraż

    • Proces sądowy

    • Decyzja administracyjna/proceduralna


Moduł 3 Doskonalenie umiejętności komunikacyjnych w konfliktach i sporach

  1. Komunikacja jako istota działań pojednawczych czyli podstawy konstruktywnego porozumiewania się:

    • Budowanie zaufania pomiędzy stronami sporu

    • Używanie adekwatnego języka budującego autorytet trzeciej strony

    • Techniki budowania klimatu wspierającego komunikację pomiędzy stronami

  2. Mowa ciała w kontaktach interpersonalnych wykorzystywana do skutecznego działania w metodach ADR

    • Dotyk i kontakt fizyczny – jak się witać, żegnać, prezentować postawę w relacji spornej

    • Utrzymywanie odpowiedniego dystansu fizycznego – KONCEPT E.T. HALLA

    • Gesty sygnalizujące kłamstwo/niespójność/ocenę/decyzję

    • Kontakt wzrokowy – jak czytać sygnały kierunkujące decyzje

    • Miejsce spotkania i pozycja ciała – jak skutecznie zarządzać przestrzenią

    • Wygląd zewnętrzny – jak możemy wpływać na reakcję drugiej strony

  3. Kierowanie przebiegiem rozmowy w sporze – narzędzia moderacji spotkań rozjemczych

    • Umiejętne wyrażanie zainteresowania w stosunku do stron

    • Klaryfikacja – narzędzie przydatne do przywracania głównych wątków

    • Dowartościowanie obu stron sporu jako podbudowa skutecznego rozwiązania

    • Przeformułowanie celu/problemu

    • Konkretyzowanie komunikatów/zarzutów/rozwiązań

    • Perswazja jako umiejętność nakłaniania do własnych poglądów, pomysłów lub działań

  4. Techniki aktywnego słuchania

    • Moc parafrazy, czyli sztuka zrozumienia sedna

    • Kluczowa rola pytań w konfliktach – model Model pytań Haynes ‘a

    • Doskonalenie umiejętności asertywności w sytuacjach konfliktowych

Moduł 4 Techniki i narzędzia przydatne w  rozwiązywaniu sporów, konfliktów i trudnych sytuacji w zespołach

  1. Technika 7 STEPS

  2. Technika POOCO

  3. Szablony rozmów wspierające rozwiązanie sytuacji konfliktowej w zespole:

    • INFORMACJA ZWROTNA

    • KOMUNIKOWANIE DECYZJI

    • ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW

    • KONSULTACJA PRACOWNICZA

  4. Zastosowanie techniki “burzy mózgów” do generowania rozwiązań sporów zespołowych

  5. ARKUSZ PRAKTYK NEGOCJATORA/ Mediatora/ Rozjemcy czyli jak rozpoznać „zapalniki” konfliktu?

Moduł 5 Trening rozwiązywania konfliktów z wykorzystaniem technik negocjacyjnych – symulacja sytuacji sporu wielopodmiotowego wraz z rekomendacjami rozwiązań

  1. Dyrektywy taktyczne dla używających technik negocjacyjnych w rozwiązywaniu sporów

  2. Harvardzki model negocjacyjny: zasady negocjacji win-win, fazy negocjacji, impas, BATNA, WATNA, 5 NEGOCJATORA

  3. Sterowanie procesem rozwiązywania sporów  czyli rodzaje i możliwości ustępstw w postępowaniu spornym

  4. Przegląd technik negocjacyjnych zgodnie z podziałem na typy perswazji

  5. Czy da się znaleźć rozwiązanie satysfakcjonujące dla wszystkich zaangażowanych stron? Najczęstsze błędy i pułapki oraz sposoby ich neutralizowania

Moduł 6  Trening rozwiązywania konfliktów z wykorzystaniem technik mediacji – symulacja sytuacji konfliktowej wraz z rekomendacjami rozwiązań

  1. Budowanie wzajemnego zaufania podmiotów procesu

  2. Definiowanie kwestii stanowisk i interesów

  3. Docieranie do rzeczywistych potrzeb i formułowanie stanowisk

  4. Poszukiwanie rozwiązań

  5. Wybór najlepszego rozwiązania dla stron

  6. Tworzenie ugody mediacyjnej

  7. Postępowanie po procesie mediacyjnym

  8. Powrót do rzeczywistości zawodowej

Moduł 7: Przywództwo w rozwiązywaniu konfliktów – jak zbudować autorytet rozjemcy

  1. Rola lidera w sytuacji konfliktowej – czego oczekują wszystkie strony zainteresowane konfliktem?

  2. Opór wobec lidera – co zrobić kiedy pracownicy mają kłopot z akceptacją przełożonego w roli interwencyjnej?

  3. Mój styl postępowania w konflikcie (autodiagnostyka) -KONTEKSTOWY TEST NA WYBÓR STRATEGII REAGOWANIA W KONFLIKCIE (TKI)

  4. Wykorzystanie autorytetu formalnego i nieformalnego

  5. Możliwe nieefektywne postawy przyjmowane w odpowiedzi na sytuację konfliktową – ignorowanie, odwlekanie, pokojowe współistnienie, deprecjonowanie, reorientacja, separacja, eskalacja

  6. Kiedy tworzą się sojusze i koalicje – jak skutecznie zarządzić sytuacją sporu wieloosobowego?

Moduł 8: Krok przed konfliktem – jak budować zdrowe relacje w środowisku pracy

  1. Tworzenie klimatu sprzyjającego rozwiązywaniu konfliktów i sporów

    • Proces grupowy jako kluczowy element efektywnego funkcjonowania zespołu

    • Typowe wyzwania i trudności lidera z neutralizacją zagrożeń konfliktowych

    • Strategie zarządzania grupą w celu przyspieszenia rozwoju i minimalizacji konfliktów

    • Wskazówki dotyczące budowania zaufania, komunikacji i współpracy w grupie

  2. Możliwości wykorzystania sytuacji konfliktowej dla rozwoju więzi zespołowych i wartości dodanej sporu

    • Rozwój kreatywności i innowacyjności poprzez różnorodność perspektyw

    • Zwiększenie zaufania i zrozumienia między członkami zespołu po skutecznym rozwiązaniu konfliktu

    • Poprawa umiejętności komunikacyjnych i negocjacyjnych członków zespołu

    • Systemowe zarzadzanie konfliktami organizacyjnymi

Czas trwania

1 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 13:00 – 13:40
Zakończenie szkolenia 17:00

2 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 08:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00

Prelegenci

Trener - Ekspert Kompetea

Warsztat prowadzony jest przez certyfikowanego mediatora w postępowaniu z prawa pracy i mediacji w organizacji. Szczegóły u Organizatora szkolenia.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Centrum Konferencyjne w centrum Warszawy – szczegóły u Organizatora

00-844 Warszawa

woj. mazowieckie

Rejestracja

Cena 1
1 650
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji papierowej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
  • konsultacje indywidualne
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Kompetea Sp. z o.o. stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu i zobowiązanie do uiszczenia umówionej opłaty z tytułu uczestnictwa.
  2. Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych zamieszczonych w niniejszym formularzu zgłoszeniowym na potrzeby udziału w szkoleniu, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000) i ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz na otrzymywanie od Kompetea Sp. z o.o. informacji niezbędnych do realizacji szkolenia, za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.) 
  3. Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie informacji o aktualnej ofercie szkoleń i webinarów Kompetea Sp. z o.o., za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.) oraz na wykorzystywanie w tym celu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących zgodnie z art. 172 Prawa Telekomunikacyjnego
  4. W przypadku osób zgłaszających się z ramienia firm i Instytuacji Administracji Publicznej opłata za szkolenie następuje przelewem w ciągu 7 dni od daty zakończenia szkolenia, na wskazane na fakturze konto bankowe. Fakturę przekażemy zgłaszającemu mailowo po szkoleniu.
  5. Płatność przed szkoleniem obowiązuje w przypadku:

    Osób prywatnych,                                                             

     Firm, które we wcześniejszej współpracy zalegały z opłatą za faktury,                                                                          

    Firm i osób widniejących w spisie Krajowego Rejestru Długów                                                                                

    Zakładów będących w upadłości

  6. Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest na 7 dni roboczych przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania Organizatora o rezygnacji za pośrednictwem poczty elektronicznej lub na piśmie. Odwołanie uczestnictwa po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty za szkolenie.
  7. Brak udziału w szkoleniu nie stanowi odstąpienia od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty pełnej ceny uczestnictwa.
  8. Umożliwiamy bezpłatne jednorazowe przeniesienie zgłoszenia na inny termin tego samego szkolenia (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystanie wpłaconej kwoty na inne nasze szkolenie pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi w części bądź całości.
  9. Zastrzegamy sobie prawo wprowadzania niewielkich zmian w programie szkolenia, a także zmiany terminu i miejsca szkolenia oraz jego odwołania z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego). W przypadku zaistnienia takiej sytuacji zawiadomimy Zgłaszającego o zmianach na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz dokonamy zwrotu wpłaconych kwot w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego zaproponujemy inny termin/miejsce realizacji szkolenia.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Kompetea Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: Ludwika Rydygiera 8
  • Kod pocztowy: 01-793
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5223008314

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Kompetea Sp. z o.o.
01-793 Warszawa, Polska Ludwika Rydygiera 8

Organizator

Kompetea Sp. z o.o.
01-793 Warszawa, Polska
Ludwika Rydygiera 8
woj. mazowieckie
MISJĄ naszej firmy jest wpieranie rozwoju przedsiębiorstw poprzez dostarczanie wiedzy i umiejętności w procesie szkoleniowym. Zależy nam na tym, by umiejętności nabywane podczas warsztatów przez pracowników przekładały się na wymierne efekty biznesow...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!