O szkoleniu
Szkolenie ma na celu przybliżenie tematyki zarządzania konfliktem, sporów i kryzysów relacyjnych w zespołach pracowniczych. Jego zadaniem jest przeprowadzenie uczestników przez modele psychologicznych mechanizmów omawianych zjawisk i sytuacji, które towarzyszą dynamice sytuacji konfliktowych do praktycznego ćwiczenia i nabycia wiedzy, umiejętności w zakresie diagnozowania sytuacji konfliktowych oraz gotowości efektywnego zarządzania konfliktami w środowisku zawodowym.
Założeniem warsztatu jest zbudowanie osobistego portfolio kompetencyjnego dla każdego uczestnika i przygotował go do przyjęcia roli mediatora, rozjemcy sporów, zarządzającego w organizacji – niezależnie od jej wielkości, profilu, sektora czy branży
Warsztat prowadzony jest przez certyfikowanego mediatora w postępowaniu z prawa pracy i mediacji w organizacji.
Po szkoleniu uczestnicy będą umieli:
Samodzielnie podjąć interwencję w sytuacji sporu lub konfliktu w zespole
Wybrać właściwa ścieżkę postępowania w analizowaniu przyczyn zachowań konfliktowych współpracowników
Samodzielnie podjąć inicjatywę neutralizacji budującego się lub trwającego konfliktu w zespole i/lub organizacji
Przeprowadzić proces mediacyjny w środowisku pracy
Odpowiednio zareagować na kryzys odpowiedzialności w zespole i wybrać rozwiązanie
Doskonalić umiejętności menadżerskie w oparciu o praktykę metodologii zarządzania konfliktami
NARZĘDZIA
STANDARYZOWANA DOKUMENTACJA – modele rozmów, ścieżek postepowania, wehikułów działań mediacyjnych, rekomendacji działań neutralizujących konflikty przydatnych w praktyce menadżerskiej
Pakiet materiałów, dobrych praktyk i rekomendacji literatury, artykułów branżowych, narzędzi psychometrycznych
Praca z narzędziem diagnostycznym TKI diagnozujących strategię postępowania w sytuacji konfliktowej wraz z rekomendacjami rozwojowymi dla każdego uczestnika
BONUS
Uczestnicy szkolenia mają możliwość skorzystać ze ZDALNEJ KONSULTACJI POSZKOLENIOWEJ z Trenerem, w wymiarze do 2 h, z obszaru zagadnień podejmowanych na szkoleniu.
Metody pracy:
Szkolenie ma charakter warsztatowy, ukierunkowane jest na przekazanie wiedzy i praktycznych umiejętności uczestników. Prowadząca dostarczy użytecznych modeli, wskazówek, dokumentów i rekomendacji do zastosowania przez uczestników w późniejszej praktyce zawodowej.
Mini wykłady, pigułki wiedzy
Gry szkoleniowe – Dylemat więźnia, Wybór eliminacyjny
Prezentacje i instruktaże narzędziowe
Ćwiczenia indywidualne i grupowe
Analiza studiów przypadków i praktyk własnych uczestników
Rozwiązywanie zagadnień problemowych
Instruktaże aktywizujące
Analiza dobrych praktyk (modeli teoretycznych i rozwiązań rynnowych)
Szkolenie adresowane jest do osób, które obecnie lub w przyszłości będą odpowiedzialne za zarzadzanie pracownikami, współpracownikami, projektami, grupami eksperckimi. Szczególnie polecane osobom pełniącym funkcję personalną lub zarządczą w zespołach, projektach i organizacjach.
Program szkolenia
Moduł 1 Wprowadzenie do Konfliktów w Zespole
Dlaczego powstają konflikty i spory w zespołach? Dlaczego się utrzymują?
Przejawy konfliktów w miejscu pracy – aktywne i pasywne przejawy zachowań kontr produktywnych i jak sobie z tym poradzić?
Po co nam konflikt? Konstruktywna i de-konstruktywna rola konfliktu
Moduł 2 Natura konfliktu czyli wykorzystanie mechanizmów psychologicznych w zarządzaniu konfliktami
Toolbox metodyczny w pigułce – metodyka działań w sytuacjach spornych
FAZY KONFLIKTU – jak przewidywać zmiany konfliktu w czasie
ETAPY ROZWOJU KONFLIKTU – jak sterować dynamika sytuacji konfliktowej
KOŁO KONFLIKTÓW MOORE’A – jak diagnozować źródła konfliktu i dobrać skuteczny sposób ich rozwiązywania
CYKL KONFLIKTU – postawy uczestników zespołu sytuacji wobec sytuacji konfliktowej
„ZAPALNIKI” KONFLIKTU – jak rozpoznać mechanizmy psychologiczne odpowiedzialne za eskalację
Alternatywne metody rozwiązywania sporów (ADR) – uzasadnienie do zastosowania konkretnej metody w odniesieniu do korzyści i ograniczeń zastosowania w sytuacji sporu/ konfliktu w zespole – studia przypadków
Negocjacje
Mediacje
Facylitacja
Arbitraż
Proces sądowy
Decyzja administracyjna/proceduralna
Moduł 3 Doskonalenie umiejętności komunikacyjnych w konfliktach i sporach
Komunikacja jako istota działań pojednawczych czyli podstawy konstruktywnego porozumiewania się:
Budowanie zaufania pomiędzy stronami sporu
Używanie adekwatnego języka budującego autorytet trzeciej strony
Techniki budowania klimatu wspierającego komunikację pomiędzy stronami
Mowa ciała w kontaktach interpersonalnych wykorzystywana do skutecznego działania w metodach ADR
Dotyk i kontakt fizyczny – jak się witać, żegnać, prezentować postawę w relacji spornej
Utrzymywanie odpowiedniego dystansu fizycznego – KONCEPT E.T. HALLA
Gesty sygnalizujące kłamstwo/niespójność/ocenę/decyzję
Kontakt wzrokowy – jak czytać sygnały kierunkujące decyzje
Miejsce spotkania i pozycja ciała – jak skutecznie zarządzać przestrzenią
Wygląd zewnętrzny – jak możemy wpływać na reakcję drugiej strony
Kierowanie przebiegiem rozmowy w sporze – narzędzia moderacji spotkań rozjemczych
Umiejętne wyrażanie zainteresowania w stosunku do stron
Klaryfikacja – narzędzie przydatne do przywracania głównych wątków
Dowartościowanie obu stron sporu jako podbudowa skutecznego rozwiązania
Przeformułowanie celu/problemu
Konkretyzowanie komunikatów/zarzutów/rozwiązań
Perswazja jako umiejętność nakłaniania do własnych poglądów, pomysłów lub działań
Techniki aktywnego słuchania
Moc parafrazy, czyli sztuka zrozumienia sedna
Kluczowa rola pytań w konfliktach – model Model pytań Haynes ‘a
Doskonalenie umiejętności asertywności w sytuacjach konfliktowych
Moduł 4 Techniki i narzędzia przydatne w rozwiązywaniu sporów, konfliktów i trudnych sytuacji w zespołach
Technika 7 STEPS
Technika POOCO
Szablony rozmów wspierające rozwiązanie sytuacji konfliktowej w zespole:
INFORMACJA ZWROTNA
KOMUNIKOWANIE DECYZJI
ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW
KONSULTACJA PRACOWNICZA
Zastosowanie techniki “burzy mózgów” do generowania rozwiązań sporów zespołowych
ARKUSZ PRAKTYK NEGOCJATORA/ Mediatora/ Rozjemcy czyli jak rozpoznać „zapalniki” konfliktu?
Moduł 5 Trening rozwiązywania konfliktów z wykorzystaniem technik negocjacyjnych – symulacja sytuacji sporu wielopodmiotowego wraz z rekomendacjami rozwiązań
Dyrektywy taktyczne dla używających technik negocjacyjnych w rozwiązywaniu sporów
Harvardzki model negocjacyjny: zasady negocjacji win-win, fazy negocjacji, impas, BATNA, WATNA, 5 NEGOCJATORA
Sterowanie procesem rozwiązywania sporów czyli rodzaje i możliwości ustępstw w postępowaniu spornym
Przegląd technik negocjacyjnych zgodnie z podziałem na typy perswazji
Czy da się znaleźć rozwiązanie satysfakcjonujące dla wszystkich zaangażowanych stron? Najczęstsze błędy i pułapki oraz sposoby ich neutralizowania
Moduł 6 Trening rozwiązywania konfliktów z wykorzystaniem technik mediacji – symulacja sytuacji konfliktowej wraz z rekomendacjami rozwiązań
Budowanie wzajemnego zaufania podmiotów procesu
Definiowanie kwestii stanowisk i interesów
Docieranie do rzeczywistych potrzeb i formułowanie stanowisk
Poszukiwanie rozwiązań
Wybór najlepszego rozwiązania dla stron
Tworzenie ugody mediacyjnej
Postępowanie po procesie mediacyjnym
Powrót do rzeczywistości zawodowej
Moduł 7: Przywództwo w rozwiązywaniu konfliktów – jak zbudować autorytet rozjemcy
Rola lidera w sytuacji konfliktowej – czego oczekują wszystkie strony zainteresowane konfliktem?
Opór wobec lidera – co zrobić kiedy pracownicy mają kłopot z akceptacją przełożonego w roli interwencyjnej?
Mój styl postępowania w konflikcie (autodiagnostyka) -KONTEKSTOWY TEST NA WYBÓR STRATEGII REAGOWANIA W KONFLIKCIE (TKI)
Wykorzystanie autorytetu formalnego i nieformalnego
Możliwe nieefektywne postawy przyjmowane w odpowiedzi na sytuację konfliktową – ignorowanie, odwlekanie, pokojowe współistnienie, deprecjonowanie, reorientacja, separacja, eskalacja
Kiedy tworzą się sojusze i koalicje – jak skutecznie zarządzić sytuacją sporu wieloosobowego?
Moduł 8: Krok przed konfliktem – jak budować zdrowe relacje w środowisku pracy
Tworzenie klimatu sprzyjającego rozwiązywaniu konfliktów i sporów
Proces grupowy jako kluczowy element efektywnego funkcjonowania zespołu
Typowe wyzwania i trudności lidera z neutralizacją zagrożeń konfliktowych
Strategie zarządzania grupą w celu przyspieszenia rozwoju i minimalizacji konfliktów
Wskazówki dotyczące budowania zaufania, komunikacji i współpracy w grupie
Możliwości wykorzystania sytuacji konfliktowej dla rozwoju więzi zespołowych i wartości dodanej sporu
Rozwój kreatywności i innowacyjności poprzez różnorodność perspektyw
Zwiększenie zaufania i zrozumienia między członkami zespołu po skutecznym rozwiązaniu konfliktu
Poprawa umiejętności komunikacyjnych i negocjacyjnych członków zespołu
Systemowe zarzadzanie konfliktami organizacyjnymi
Czas trwania
1 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 09:00
Przerwa obiadowa 13:00 – 13:40
Zakończenie szkolenia 17:00
2 dzień.
Rozpoczęcie szkolenia 08:00
Przerwa obiadowa 12:30 – 13:10
Zakończenie szkolenia 16:00
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
00-844 Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
- Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Kompetea Sp. z o.o. stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu i zobowiązanie do uiszczenia umówionej opłaty z tytułu uczestnictwa.
- Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych zamieszczonych w niniejszym formularzu zgłoszeniowym na potrzeby udziału w szkoleniu, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000) i ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz na otrzymywanie od Kompetea Sp. z o.o. informacji niezbędnych do realizacji szkolenia, za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.)
- Zgłoszenie się na szkolenie jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie informacji o aktualnej ofercie szkoleń i webinarów Kompetea Sp. z o.o., za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.) oraz na wykorzystywanie w tym celu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących zgodnie z art. 172 Prawa Telekomunikacyjnego
- W przypadku osób zgłaszających się z ramienia firm i Instytuacji Administracji Publicznej opłata za szkolenie następuje przelewem w ciągu 7 dni od daty zakończenia szkolenia, na wskazane na fakturze konto bankowe. Fakturę przekażemy zgłaszającemu mailowo po szkoleniu.
Płatność przed szkoleniem obowiązuje w przypadku:
Osób prywatnych,
Firm, które we wcześniejszej współpracy zalegały z opłatą za faktury,
Firm i osób widniejących w spisie Krajowego Rejestru Długów
Zakładów będących w upadłości
- Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest na 7 dni roboczych przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania Organizatora o rezygnacji za pośrednictwem poczty elektronicznej lub na piśmie. Odwołanie uczestnictwa po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty za szkolenie.
- Brak udziału w szkoleniu nie stanowi odstąpienia od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty pełnej ceny uczestnictwa.
- Umożliwiamy bezpłatne jednorazowe przeniesienie zgłoszenia na inny termin tego samego szkolenia (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystanie wpłaconej kwoty na inne nasze szkolenie pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi w części bądź całości.
- Zastrzegamy sobie prawo wprowadzania niewielkich zmian w programie szkolenia, a także zmiany terminu i miejsca szkolenia oraz jego odwołania z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego). W przypadku zaistnienia takiej sytuacji zawiadomimy Zgłaszającego o zmianach na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz dokonamy zwrotu wpłaconych kwot w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego zaproponujemy inny termin/miejsce realizacji szkolenia.
- Nazwa firmy: Kompetea Sp. z o.o.
- Ulica i nr: Ludwika Rydygiera 8
- Kod pocztowy: 01-793
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5223008314
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
