Zarządzanie projektami w praktyce - planowanie, kontrolowanie, zarządzanie czasem, zmianą oraz komunikacją przy wykorzystaniu praktycznych - 2 dniowe

O szkoleniu

Opis szkolenia:

Celem szkolenia jest przedstawienie uczestnikom skutecznych metod i technik zarządzania projektami ze szczególnym uwzględnieniem takich obszarów tematycznych jak: planowanie, kontrolowanie, zarządzanie czasem, zmianą oraz komunikacją w projektach przy wykorzystaniu praktycznych i sprawdzonych narzędzi. Trener będzie koncentrował swoją uwagę na zintegrowanym podejściu do opracowania harmonogramu i monitorowania różnych aspektów realizacji projektów w oparciu o studia przypadków. 
W ramach programu omówione zostaną główne ograniczenia, których nieuwzględnienie podczas realizacji własnych przedsięwzięć może skutkować brakiem realizacji celów i osiągnięcia oczekiwanych korzyści.


Cel:
• Przekazanie uczestnikom szkolenia w sposób przystępny i uporządkowany wiedzy z zarządzania projektami.
• Nabycie przez uczestników szkolenia praktycznych umiejętności, które będą mogli wykorzystać realizując projekty.
• Zachęcenie uczestników szkolenia do zastosowania poznanych w trakcie szkolenia technik i narzędzi do realizacji swoich zadań i przedsięwzięć w codziennej pracy.

Dlaczego warto wziąć udział?

Uczestnicy rozwiną i poszerzą wiedzę na temat nowoczesnego zarządzania projektami oraz zdobędą praktyczne umiejętności w zakresie planowania i realizacji złożonych przedsięwzięć. Będą również potrafili wybrać i dostosować do swojej organizacji i specyfiki poszczególne metody i techniki zarządzania. Główne korzyści wynikające z udziału w szkoleniu to między innymi:

• Nabycie umiejętności przygotowywania projektów.
• Nabycie umiejętności związanych z zarządzaniem ryzykiem.
• Dostrzeganie punktów krytycznych w projektach.
• Reagowanie na symptomy niekorzystnych zmian zachodzących w projektach.
• Ocena i weryfikacja zaplanowanych działań.
• Wyznaczanie kamieni milowych oraz analiza wykresów Gantta.
• Wykorzystanie techniki PERT do minimalizacji ryzyka opóźnień realizacji projektu.

Kto powinien wziąć udział?

Program szkolenia przeznaczony jest dla osób chcących zdobyć kompleksową wiedzę w zakresie skutecznego organizowania i zarządzania projektami. Głównymi adresatami są więc specjaliści oraz kadra kierownicza średniego i wyższego szczebla zarządzania.

Program szkolenia

DZIEŃ I
1. WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW.
• Prezentacja trenera i uczestników warsztatów.
• Omówienie głównych elementów warsztatów.
2. KLUCZOWE ZAGADNIENIA W ZARZĄDZANIU PROJEKTAMI.
• Podstawowe założenia zarządzania projektami.
• Definiowanie głównych pojęć: projekt, program, portfel.
• Analiza środowiska i udziałowców – interesariusze projektu i ich wymagania.
• Miary efektywności w zarządzaniu projektami – czyli jakie elementy wpływają na końcową ocenę realizacji projektu.
• Główne czynniki wpływające na rezultaty projektu - studium przypadku.
• Wiodące metodyki zarządzania projektami - praktyczne aspekty dla kierowników i członków zespołów projektowych.
3. INICJOWANIE PROJEKTU.
• Zrozumienie roli kierownictwa wyższego szczebla.
• Opracowanie celów projektu zgodnie z zasadą SMART i POTI.
• Formuła realizacyjna projektu i deklaracja zakresu.
• Uzasadnienie biznesowe projektu.
• Określanie wymagań realizacyjnych.
• Opracowanie Dokumentacji Inicjującej Projekt.
4. PRZEGLĄD WIEDZY Z ZAKRESU PLANOWANIA PROJEKTU.
• Cykl życia projektu i elementy planistyczne – czyli jak zachować zintegrowane podejście do planowania.
• Wykorzystanie modelu ograniczeń do opracowania planu realizacji projektu.
• Przegląd narzędzi i technik planowania przedsięwzięć.
o Omówienie struktury podziału pracy (WBS).
o Definiowanie produktów projektu.
o Techniki szacowania zasobów działań.
o Analiza sieciowa harmonogramu.
o Bilansowanie zasobów.
o Stosowanie zwłoki i wyprzedzenia.
o Techniki kompresji harmonogramu.
• Narzędzia i aplikacje wspomagające harmonogramowanie.
5. TECHNIKI I METODY OPRACOWYWANIA HARMONOGRAMÓW.
• Diagramy sieciowe i wyznaczanie ścieżki krytycznej.
• Ocena i weryfikacja zaplanowanych działań.
• Wyznaczanie kamieni milowych oraz analiza wykresów Gantta.
• Wykorzystanie techniki PERT do minimalizacji ryzyka opóźnień realizacji projektu.

DZIEŃ II
6. TECHNIKI MONITOROWANIA PROJEKTU.
• Diagnozowanie przyczyn wystąpienia odchyleń i konieczność wprowadzania aktualizacji harmonogramu.
• Wykorzystanie harmonogramu w budowaniu pozytywnych relacji i oczekiwań z głównymi interesariuszami projektu.
• Kontrola kosztów i zalokowanych zasobów na różnych etapach cyklu życia projektu.
• Ocena i monitorowanie wykonania zakresu projektu:
o Kamienie milowe.
o Analiza trendu kamieni milowych.
o Ocena wpływu zmian na zdefiniowane kamienie milowe.
• Ratowanie zagrożonych projektów w praktyce.
7. ZARZĄDZANIE ZMIANĄ W PROJEKTACH.
• Etapy procesu zarządzania zmianą w projektach.
• Aktywne zarządzanie interesariuszami – praktyczne zagadnienia związane z analizą wymagań.
• Identyfikacja wpływu zmiany na obszary w projekcie.
• Opracowanie propozycji realizacji zmiany.
• Ocena i podejmowanie decyzji.
• Wdrożenie przedmiotu zmiany.
• Ocena osiągniętych rezultatów.
8. ZARZĄDZANIE RYZYKIEM W PROJEKTACH.
• Cele i korzyści zarządzania ryzykiem.
• Czym jest ryzyko, niepewność, prawdopodobieństwo?
o Sposoby określania prawdopodobieństwa – ćwiczenia.
o Błędy szacowania.
• Źródła ryzyka dla poszczególnych szczebli zarządzania organizacją.
• Zadania menedżerów związane z zarządzaniem ryzykiem.
• Proces zarządzania ryzykiem:
o Identyfikowanie kontekstu.
o Identyfikacja ryzyk.
o Ocena zagrożeń i szans.
o Planowanie reakcji na ryzyko.
o Wdrożenia wybranej reakcji.
o Komunikacja w projekcie w kontekście zarządzania ryzykiem.
• Narzędzia i techniki do identyfikacji i analizy ryzyk.
9. KOMUNIKACJA W ZARZĄDZANIU ZESPOŁEM PROJEKTOWYM.
• Czym jest komunikacja w projektach?
• Główne style kierowania i funkcje kierownicze, typy i rodzaje przywództwa.
• Komunikowanie się lidera z zespołem.
• Przegląd błędów komunikacyjnych w projektach.
10. ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM I KOMUNIKACJĄ.
• Plan komunikacji – główne zasady jego opracowania.
• Struktura Organizacyjna Projektu – budowanie zespołu projektowego.
• Macierz obowiązków.
• Funkcje w zespole projektowym – rozpoznanie i dostosowanie zadań.
• Elementy przywództwa dla Kierownika Projektu i Zespołu Projektowego.
11. KLUCZOWE ZAGADNIENIA ZWIĄZANE Z BUDOWANIEM ZESPOŁU.
• Wyznaczanie celów i ich egzekwowanie.
• Rola lidera w zespole projektowym – zadania lidera i narzędzia, którymi dysponuje.
• Budowanie zespołów wysokiej skuteczności, wykorzystanie ról zespołowych.
• Proces podejmowania decyzji w zespole projektowym.
• Motywowanie i ocenianie członków zespołu projektowego.
• Pozytywne podejście do współpracy.
• Konstruktywne reakcje i postawy.
12. ROZLICZANIE I ZAMKNIĘCIE PROJEKTU.
• Raportowanie i rozliczanie projektu.
• Weryfikacja zakresu i akceptacja (odbiór) przez klienta.
• Zamknięcie administracyjne i zamknięcie kontraktów.
• Przekazanie wyciągniętych wniosków do przyszłych projektów.
• Rozliczanie projektu i przedstawienie osiągniętych rezultatów głównym interesariuszom projektu.
13. ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA – PODSUMOWANIE.
 

W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.

Czas trwania

2 dni

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

-
-
-

Rejestracja

szkolenie online
1 251
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 290 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
  • Ulica i nr: Libelta 1a/2
  • Kod pocztowy: 61-706
  • Miejscowość: Poznań
  • Numer NIP: 7772616176

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań, Polska Libelta 1a/2

Organizator

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań, Polska
Libelta 1a/2
woj. wielkopolskie
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER to oddany, profesjonalny zespół fachowców dogłębnie analizujący Państwa potrzeby, działając z pełną odpowiedzialnością i zaangażowaniem. SEMPER Szkolenia to instytucja głównie specjalizująca się w real...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!