O szkoleniu
Celem szkolenia jest przedstawienie uczestnikom skutecznych metod i technik zarządzania projektami ze szczególnym uwzględnieniem takich obszarów tematycznych jak: planowanie, kontrolowanie, zarządzanie czasem, zmianą oraz komunikacją w projektach przy wykorzystaniu praktycznych i sprawdzonych narzędzi. Trener będzie koncentrował swoją uwagę na zintegrowanym podejściu do opracowania harmonogramu i monitorowania różnych aspektów realizacji projektów w oparciu o studia przypadków. W ramach programu omówione zostaną główne ograniczenia, których nieuwzględnienie podczas realizacji własnych przedsięwzięć może skutkować brakiem realizacji celów i osiągnięcia oczekiwanych korzyści.
Cel:
• Przekazanie uczestnikom szkolenia w sposób przystępny i uporządkowany wiedzy z zarządzania projektami.
• Nabycie przez uczestników szkolenia praktycznych umiejętności, które będą mogli wykorzystać realizując projekty.
• Zachęcenie uczestników szkolenia do zastosowania poznanych w trakcie szkolenia technik i narzędzi do realizacji swoich zadań i przedsięwzięć w codziennej pracy.
Uczestnicy rozwiną i poszerzą wiedzę na temat nowoczesnego zarządzania projektami oraz zdobędą praktyczne umiejętności w zakresie planowania i realizacji złożonych przedsięwzięć. Będą również potrafili wybrać i dostosować do swojej organizacji i specyfiki poszczególne metody i techniki zarządzania.
Główne korzyści wynikające z udziału w szkoleniu to m.in.:
• Nabycie umiejętności przygotowywania projektów.
• Nabycie umiejętności związanych z zarządzaniem ryzykiem.
• Dostrzeganie punktów krytycznych w projektach.
• Reagowanie na symptomy niekorzystnych zmian zachodzących w projektach.
• Ocena i weryfikacja zaplanowanych działań.
• Wyznaczanie kamieni milowych oraz analiza wykresów Gantta.
• Wykorzystanie techniki PERT do minimalizacji ryzyka opóźnień realizacji projektu.
Program szkolenia przeznaczony jest dla osób chcących zdobyć kompleksową wiedzę w zakresie skutecznego organizowania i zarządzania projektami. Głównymi adresatami są więc specjaliści oraz kadra kierownicza średniego i wyższego szczebla zarządzania.
Program szkolenia
1. WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW.
• Prezentacja trenera i uczestników warsztatów.
• Omówienie głównych elementów warsztatów.
2. KLUCZOWE ZAGADNIENIA W ZARZĄDZANIU PROJEKTAMI.
• Podstawowe założenia zarządzania projektami.
• Definiowanie głównych pojęć: projekt, program, portfel.
• Analiza środowiska i udziałowców – interesariusze projektu i ich wymagania.
• Miary efektywności w zarządzaniu projektami – czyli jakie elementy wpływają na końcową ocenę realizacji projektu.
• Główne czynniki wpływające na rezultaty projektu - studium przypadku.
• Wiodące metodyki zarządzania projektami - praktyczne aspekty dla kierowników i członków zespołów projektowych.
3. INICJOWANIE PROJEKTU.
• Zrozumienie roli kierownictwa wyższego szczebla.
• Opracowanie celów projektu zgodnie z zasadą SMART i POTI.
• Formuła realizacyjna projektu i deklaracja zakresu.
• Uzasadnienie biznesowe projektu.
• Określanie wymagań realizacyjnych.
• Opracowanie Dokumentacji Inicjującej Projekt.
4. PRZEGLĄD WIEDZY Z ZAKRESU PLANOWANIA PROJEKTU.
• Cykl życia projektu i elementy planistyczne – czyli jak zachować zintegrowane podejście do planowania.
• Wykorzystanie modelu ograniczeń do opracowania planu realizacji projektu.
• Przegląd narzędzi i technik planowania przedsięwzięć.
o Omówienie struktury podziału pracy (WBS).
o Definiowanie produktów projektu.
o Techniki szacowania zasobów działań.
o Analiza sieciowa harmonogramu.
o Bilansowanie zasobów.
o Stosowanie zwłoki i wyprzedzenia.
o Techniki kompresji harmonogramu.
• Narzędzia i aplikacje wspomagające harmonogramowanie.
5. TECHNIKI I METODY OPRACOWYWANIA HARMONOGRAMÓW.
• Diagramy sieciowe i wyznaczanie ścieżki krytycznej.
• Ocena i weryfikacja zaplanowanych działań.
• Wyznaczanie kamieni milowych oraz analiza wykresów Gantta.
• Wykorzystanie techniki PERT do minimalizacji ryzyka opóźnień realizacji projektu.
6. TECHNIKI MONITOROWANIA PROJEKTU.
• Diagnozowanie przyczyn wystąpienia odchyleń i konieczność wprowadzania aktualizacji harmonogramu.
• Wykorzystanie harmonogramu w budowaniu pozytywnych relacji i oczekiwań z głównymi interesariuszami projektu.
• Kontrola kosztów i zalokowanych zasobów na różnych etapach cyklu życia projektu.
• Ocena i monitorowanie wykonania zakresu projektu:
o Kamienie milowe.
o Analiza trendu kamieni milowych.
o Ocena wpływu zmian na zdefiniowane kamienie milowe.
• Ratowanie zagrożonych projektów w praktyce.
7. ZARZĄDZANIE ZMIANĄ W PROJEKTACH.
• Etapy procesu zarządzania zmianą w projektach.
• Aktywne zarządzanie interesariuszami – praktyczne zagadnienia związane z analizą wymagań.
• Identyfikacja wpływu zmiany na obszary w projekcie.
• Opracowanie propozycji realizacji zmiany.
• Ocena i podejmowanie decyzji.
• Wdrożenie przedmiotu zmiany.
• Ocena osiągniętych rezultatów.
8. ZARZĄDZANIE RYZYKIEM W PROJEKTACH.
• Cele i korzyści zarządzania ryzykiem.
• Czym jest ryzyko, niepewność, prawdopodobieństwo?
o Sposoby określania prawdopodobieństwa – ćwiczenia.
o Błędy szacowania.
• Źródła ryzyka dla poszczególnych szczebli zarządzania organizacją.
• Zadania menedżerów związane z zarządzaniem ryzykiem.
• Proces zarządzania ryzykiem:
o Identyfikowanie kontekstu.
o Identyfikacja ryzyk.
o Ocena zagrożeń i szans.
o Planowanie reakcji na ryzyko.
o Wdrożenia wybranej reakcji.
o Komunikacja w projekcie w kontekście zarządzania ryzykiem.
• Narzędzia i techniki do identyfikacji i analizy ryzyk.
9. KOMUNIKACJA W ZARZĄDZANIU ZESPOŁEM PROJEKTOWYM.
• Czym jest komunikacja w projektach?
• Główne style kierowania i funkcje kierownicze, typy i rodzaje przywództwa.
• Komunikowanie się lidera z zespołem.
• Przegląd błędów komunikacyjnych w projektach.
10. ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM I KOMUNIKACJĄ.
• Plan komunikacji – główne zasady jego opracowania.
• Struktura Organizacyjna Projektu – budowanie zespołu projektowego.
• Macierz obowiązków.
• Funkcje w zespole projektowym – rozpoznanie i dostosowanie zadań.
• Elementy przywództwa dla Kierownika Projektu i Zespołu Projektowego.
11. KLUCZOWE ZAGADNIENIA ZWIĄZANE Z BUDOWANIEM ZESPOŁU.
• Wyznaczanie celów i ich egzekwowanie.
• Rola lidera w zespole projektowym – zadania lidera i narzędzia, którymi dysponuje.
• Budowanie zespołów wysokiej skuteczności, wykorzystanie ról zespołowych.
• Proces podejmowania decyzji w zespole projektowym.
• Motywowanie i ocenianie członków zespołu projektowego.
• Pozytywne podejście do współpracy.
• Konstruktywne reakcje i postawy.
12. ROZLICZANIE I ZAMKNIĘCIE PROJEKTU.
• Raportowanie i rozliczanie projektu.
• Weryfikacja zakresu i akceptacja (odbiór) przez klienta.
• Zamknięcie administracyjne i zamknięcie kontraktów.
• Przekazanie wyciągniętych wniosków do przyszłych projektów.
• Rozliczanie projektu i przedstawienie osiągniętych rezultatów głównym interesariuszom projektu.
13. ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA – PODSUMOWANIE.
W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.
Czas trwania
3 dni
Prelegenci
1. WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW.
• Prezentacja trenera i uczestników warsztatów.
• Omówienie głównych elementów warsztatów.
2. KLUCZOWE ZAGADNIENIA W ZARZĄDZANIU PROJEKTAMI.
• Podstawowe założenia zarządzania projektami.
• Definiowanie głównych pojęć: projekt, program, portfel.
• Analiza środowiska i udziałowców – interesariusze projektu i ich wymagania.
• Miary efektywności w zarządzaniu projektami – czyli jakie elementy wpływają na końcową ocenę realizacji projektu.
• Główne czynniki wpływające na rezultaty projektu - studium przypadku.
• Wiodące metodyki zarządzania projektami - praktyczne aspekty dla kierowników i członków zespołów projektowych.
3. INICJOWANIE PROJEKTU.
• Zrozumienie roli kierownictwa wyższego szczebla.
• Opracowanie celów projektu zgodnie z zasadą SMART i POTI.
• Formuła realizacyjna projektu i deklaracja zakresu.
• Uzasadnienie biznesowe projektu.
• Określanie wymagań realizacyjnych.
• Opracowanie Dokumentacji Inicjującej Projekt.
4. PRZEGLĄD WIEDZY Z ZAKRESU PLANOWANIA PROJEKTU.
• Cykl życia projektu i elementy planistyczne – czyli jak zachować zintegrowane podejście do planowania.
• Wykorzystanie modelu ograniczeń do opracowania planu realizacji projektu.
• Przegląd narzędzi i technik planowania przedsięwzięć.
o Omówienie struktury podziału pracy (WBS).
o Definiowanie produktów projektu.
o Techniki szacowania zasobów działań.
o Analiza sieciowa harmonogramu.
o Bilansowanie zasobów.
o Stosowanie zwłoki i wyprzedzenia.
o Techniki kompresji harmonogramu.
• Narzędzia i aplikacje wspomagające harmonogramowanie.
5. TECHNIKI I METODY OPRACOWYWANIA HARMONOGRAMÓW.
• Diagramy sieciowe i wyznaczanie ścieżki krytycznej.
• Ocena i weryfikacja zaplanowanych działań.
• Wyznaczanie kamieni milowych oraz analiza wykresów Gantta.
• Wykorzystanie techniki PERT do minimalizacji ryzyka opóźnień realizacji projektu.
6. TECHNIKI MONITOROWANIA PROJEKTU.
• Diagnozowanie przyczyn wystąpienia odchyleń i konieczność wprowadzania aktualizacji harmonogramu.
• Wykorzystanie harmonogramu w budowaniu pozytywnych relacji i oczekiwań z głównymi interesariuszami projektu.
• Kontrola kosztów i zalokowanych zasobów na różnych etapach cyklu życia projektu.
• Ocena i monitorowanie wykonania zakresu projektu:
o Kamienie milowe.
o Analiza trendu kamieni milowych.
o Ocena wpływu zmian na zdefiniowane kamienie milowe.
• Ratowanie zagrożonych projektów w praktyce.
7. ZARZĄDZANIE ZMIANĄ W PROJEKTACH.
• Etapy procesu zarządzania zmianą w projektach.
• Aktywne zarządzanie interesariuszami – praktyczne zagadnienia związane z analizą wymagań.
• Identyfikacja wpływu zmiany na obszary w projekcie.
• Opracowanie propozycji realizacji zmiany.
• Ocena i podejmowanie decyzji.
• Wdrożenie przedmiotu zmiany.
• Ocena osiągniętych rezultatów.
8. ZARZĄDZANIE RYZYKIEM W PROJEKTACH.
• Cele i korzyści zarządzania ryzykiem.
• Czym jest ryzyko, niepewność, prawdopodobieństwo?
o Sposoby określania prawdopodobieństwa – ćwiczenia.
o Błędy szacowania.
• Źródła ryzyka dla poszczególnych szczebli zarządzania organizacją.
• Zadania menedżerów związane z zarządzaniem ryzykiem.
• Proces zarządzania ryzykiem:
o Identyfikowanie kontekstu.
o Identyfikacja ryzyk.
o Ocena zagrożeń i szans.
o Planowanie reakcji na ryzyko.
o Wdrożenia wybranej reakcji.
o Komunikacja w projekcie w kontekście zarządzania ryzykiem.
• Narzędzia i techniki do identyfikacji i analizy ryzyk.
9. KOMUNIKACJA W ZARZĄDZANIU ZESPOŁEM PROJEKTOWYM.
• Czym jest komunikacja w projektach?
• Główne style kierowania i funkcje kierownicze, typy i rodzaje przywództwa.
• Komunikowanie się lidera z zespołem.
• Przegląd błędów komunikacyjnych w projektach.
10. ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM I KOMUNIKACJĄ.
• Plan komunikacji – główne zasady jego opracowania.
• Struktura Organizacyjna Projektu – budowanie zespołu projektowego.
• Macierz obowiązków.
• Funkcje w zespole projektowym – rozpoznanie i dostosowanie zadań.
• Elementy przywództwa dla Kierownika Projektu i Zespołu Projektowego.
11. KLUCZOWE ZAGADNIENIA ZWIĄZANE Z BUDOWANIEM ZESPOŁU.
• Wyznaczanie celów i ich egzekwowanie.
• Rola lidera w zespole projektowym – zadania lidera i narzędzia, którymi dysponuje.
• Budowanie zespołów wysokiej skuteczności, wykorzystanie ról zespołowych.
• Proces podejmowania decyzji w zespole projektowym.
• Motywowanie i ocenianie członków zespołu projektowego.
• Pozytywne podejście do współpracy.
• Konstruktywne reakcje i postawy.
12. ROZLICZANIE I ZAMKNIĘCIE PROJEKTU.
• Raportowanie i rozliczanie projektu.
• Weryfikacja zakresu i akceptacja (odbiór) przez klienta.
• Zamknięcie administracyjne i zamknięcie kontraktów.
• Przekazanie wyciągniętych wniosków do przyszłych projektów.
• Rozliczanie projektu i przedstawienie osiągniętych rezultatów głównym interesariuszom projektu.
13. ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA – PODSUMOWANIE.
W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.
Inwestycja
Szkolenie stacjonarne2590.00zł netto (+23% VAT)
Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
-cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu,
-materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Koszt uczestnictwa w szkoleniu obejmuje również:
- 3 noclegi w Gdańsku w pokoju 2-osobowym (za dopłatą 550 zł możliwość rezerwacji pokoju 1-osobowego)
- pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu
- dostęp do bezprzewodowego internetu na terenie całego Hotelu.
Dodatkowe informacje dotyczące warunków finansowych:
2290 zł netto - udział w szkoleniu bez zakwaterowania (w cenie szkolenia zapewniamy materiały dydaktyczne, certyfikat, przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad w każdym dniu szkolenia);
2590 zł netto - udział w szkoleniu wraz z zakwaterowaniem w pokoju 2-osobowym (w cenie szkolenia zapewniamy materiały dydaktyczne, certyfikat, pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu);
3140 zł netto - udział w szkoleniu wraz z zakwaterowaniem w pokoju 1-osobowym (w cenie szkolenia zapewniamy materiały dydaktyczne, certyfikat, pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu).Szkolenie on-line2140.00zł netto (+23% VAT)
Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
-cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu on-line
-materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
-renomowany certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia (w wersji elektronicznej lub papierowej)
-konsultacje poszkoleniowe
-10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte i on-line organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Gdańsk
woj. pomorskie
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 2 140 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
- Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
- Ulica i nr: Libelta 1a/2
- Kod pocztowy: 61-706
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7772616176