O szkoleniu
Celem proponowanego szkolenia jest dostarczenie wiedzy z zakresu prawnych aspektów zarządzania reklamacjami i zmian jakie weszły w życie, w 2023 roku. Udział w szkoleniu ma za zadanie przybliżyć nowe regulacje prawne i obowiązki w procesie reklamacji. Zostaną omówione również potencjalne problemy jakie mogą pojawiać się w związku ze stosowaniem nowych przepisów. Ponadto podczas szkolenia będzie można uzyskać odpowiedzi na nurtujące pytania, by rozwiać pojawiające się wątpliwości dotyczące praktycznych aspektów stosowania nowych przepisów z zakresu omawianej tematyki. Podczas szkolenia zostaną poruszone zagadnienia odnoszące się do istoty i pojęcia reklamacji jak również dotyczące sprzedaży konsumenckiej. Zaproponowane zostaną nowe schematy postępowania w stosunku do nowej grupy uprzywilejowanych przedsiębiorców do których zastosowanie mają znowelizowane przepisy reklamacji konsumenckiej. Zaprezentowany zostanie ponadto przebieg postępowania reklamacyjnego w firmie oraz pozycja konsumenta w procesie reklamacji. Zostaną określone procedury i dokumenty, które należy zmodyfikować w firmie i dostosować je do nowych regulacji prawnych. Niezwykle ważne jest także postępowanie przed Rzecznikiem Praw Konsumentów jak również postępowanie polubowne oraz sądowe w procesie reklamacji. Omówione zostaną także skutki oddziaływań nowych przepisów oraz sankcje za niezastosowanie się do nich.
Uczestnicy nabędą praktyczne umiejętności w zakresie realizacji procedur reklamacyjnych i dochodzenia roszczeń w zakresie rękojmi, gwarancji i odpowiedzialności za szkody spowodowane przez produkty. Uczestnicy warsztatów będą mieli możliwość dogłębnej analizy umów, kart gwarancyjnych stosowanych wobec swoich klientów, czy ogólnych warunków umów zarówno pod kątem ich zgodności z prawem jak i ochrony interesów firmy.
Szkolenie skierowane jest do każdej komórki zajmującej się reklamacjami zarówno w stosunku do przedsiębiorców jak i konsumentów, niezależnie od branży i formy w jakiej ta reklamacja funkcjonuje.
Program szkolenia
MODUŁ I. REGULACJE PRAWNE REKLAMACJI - OMÓWIENIE OSTATNICH ZMIAN PRZEPISÓW
Po zakończeniu modułu, Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat podstaw prawnych regulujących kwestię reklamacji i najnowszych zmian przepisów. Omawiane podczas szkolenia aspekty prawne, znajdą swoje źródło w konkretnych przepisach powołanych ustaw.
Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. 2019, poz. 1145)
Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, poz. 827)
Ustawa z dnia 23 sierpnia 2007 o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz. U. 2007 nr 171, poz. 1206)
Ustawa z dnia 16 lutego 2007 o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. 2007 nr 50, poz. 331 ze zm.)
Ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (t.j. Dz. U. 2014, poz. 148)
Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich (Dz. U. 2001 nr 113, poz. 1214)
MODUŁ II. CO TO JEST REKLAMACJA?
Dzięki zdobytej wiedzy w ramach tego modułu - każdy Uczestnik zapozna się z podstawowymi kwestiami dotyczącymi istoty reklamacji. Wyjaśnione zostanie samo pojęcie reklamacji oraz okoliczności jej stosowania.
Pojęcie reklamacji
Kto może złożyć reklamację?
Czemu nie należy bać się reklamacji?
Przyczyny reklamacji
MODUŁ III. ZMIANY OD 1 STYCZNIA 2023 R. W ZAKRESIE SPRZEDAŻY KONSUMENCKIEJ ORAZ REKLAMACJI KONSUMENCKIEJ
Po zakończeniu tego modułu, Uczestnicy zapoznają się z wprowadzonymi zmianami w zakresie sprzedaży konsumenckiej oraz reklamacji składanej przez konsumenta i niektórych przedsiębiorców, która to procedura została wyłączona obecnie z przepisów kodeksu cywilnego. Poruszane zagadnienia wyjaśnią najistotniejsze uregulowania przy zawieraniu umów, w tym umów o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej.
Umowy i ich rodzaje
Ogólne uregulowania przy zawieraniu umów z konsumentami
Nowe definicje i rodzaje umów objęte procesem reklamacji.
Umowy o dostarczanie treści cyfrowych lub usług cyfrowych.
Wyłączenie regulacji dotyczących reklamacji konsumenckich z kodeksu cywilnego – dwa tryby dochodzenia roszczeń.
Rozszerzenie odpowiedzialności sprzedawcy w przypadku niezgodności towaru z umową poprzez zastosowanie definicji pozytywnej.
Modyfikacja roszczeń przysługujących konsumentowi z tytułu rękojmi – gradacja i wybór sprzedawcy.
Wymiana lub naprawa towaru jako podstawowe obowiązki sprzedawcy w przypadku reklamacji konsumenckiej.
Nowe regulacje dotyczące żądania obniżenia ceny oraz odstąpienia od umowy – domniemanie istotności wady i trudności dowodowe sprzedawcy.
Termin realizacji uprawnień z tytułu rękojmi oraz wydłużony termin domniemania istnienia wady.
6 letni termin przedawnienia w przypadku zgłaszania roszczeń przez konsumenta.
Wyłączenie odpowiedzialności sprzedawcy – nowe, bardziej restrykcyjne obowiązki.
Zmiany w przepisach dotyczących gwarancji w stosunku do konsumenta.
Rękojmia z kodeksu cywilnego – zestawienie zmian od początku 2023 r.
Istnienie i treść gwarancji.
Zastosowanie nowych przepisów do poprzednio obowiązujących umów.
MODUŁ IV. PROCES REKLAMACJI W FIRMIE
Uczestnicy będą wiedzieli jak wygląda organizacja i proces reklamacyjny w firmie. Poznają także rodzaje reklamacji i ich definicje.
Organizacja komórki ds. reklamacji
Odpowiedzialność komórki ds. reklamacji
Rodzaje reklamacji i ich definicje
Karta gwarancyjna
Organizacja i opis postępowania reklamacyjnego w firmie
MODUŁ V. POZYCJA KONSUMENTA W PROCESIE REKLAMACJI
Po zakończeniu modułu, Uczestnicy dowiedzą się jak wygląda pozycja konsumenta w procesie reklamacji, jak wygląda tryb zgłaszania reklamacji oraz jakie prawa i obowiązki ma konsument.
Prawa i obowiązki konsumenta
Tryb zgłaszania reklamacji
MODUŁ VI. RZECZNIK PRAW KONSUMENTÓW W PROCESIE REKLAMACJI
Dzięki zdobytej wiedzy w ramach tego modułu Uczestnicy dowiedzą się kim jest Rzecznik Praw Konsumentów i jaka jest jego pozycja w procesie reklamacji. Omówione zostanie postępowanie przed Rzecznikiem oraz jego prawa i obowiązki
Prawa i obowiązki Rzecznika Praw Konsumenta
Tryb postępowania przed Rzecznikiem Praw Konsumentów
MODUŁ VII. POSTĘPOWANIE POLUBOWNE W PROCESIE REKLAMACJI
Po zakończeniu tego modułu, Uczestnicy zapoznają się z istotą postępowania polubownego w procesie reklamacji. Omówiona zostanie także kwestia zawierania ugody z konsumentem na etapie rozpatrywania reklamacji.
Ugoda z konsumentem na etapie rozpatrywania reklamacji
Sądownictwo polubowne działające przy Inspekcji Handlowej
MODUŁ VIII. POSTĘPOWANIE SĄDOWE W ZAKRESIE REKLAMACJI
Uczestnicy będą wiedzieli jak wygląda postępowanie sądowe w zakresie reklamacji, oraz jakie czynności są podejmowane na każdym jego etapie.
MODUŁ IX. CASE STUDY
Dzięki zdobytej wiedzy w ramach tego modułu – każdy Uczestnik będzie znał praktyczne występowanie omawianych zagadnień w konkretnych stanach faktycznych.
Czas trwania
10:00-17:00
Forma zajęć
Prelegenci
Mec Łukasz Miętkowski
Świadczy stałą obsługę prawną spółek kapitałowych działających na rynku polskim i niemieckim w zakresie prawa gospodarczego, cywilnego, karnego oraz karno-skarbowego związaną także z odpowiedzialnością członków organów spółek za podejmowane działania; reprezentuje podmioty gospodarcze przed sądami oraz organami administracji. Doradza przy planowaniu optymalizacji podatkowych oraz inwestycyjnych.
Przygotowuje kompleksowe działania nakierowane na obowiązek ochrony środowiska informacyjnego - ochrony danych osobowych, ochrony informacji niejawnych i dostępu do informacji publicznej.
Wykształcenie i doświadczenie zawodowe
- Adwokat - Członek Izby Adwokackiej w Krakowie
- Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie
- Doktorant w Katedrze Prawa Karnego Materialnego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego
- Sekretarz Zespołów Ekspertów w Ministerstwie Sprawiedliwości
- Trener prawa współpracujący z największymi wydawnictwami i firmami szkoleniowymi w Polsce
- Wieloletni pracownik i konsultant wiodących kancelarii prawnych
- Doradca biznesowy i prawny klientów instytucjonalnych
- Autor publikacji z zakresu prawa karnego
Obszary specjalizacji
Świadczy stałą obsługę prawną spółek kapitałowych działających na rynku polskim i niemieckim w zakresie prawa gospodarczego, cywilnego, karnego oraz karno – skarbowego związaną także z odpowiedzialnością członków organów spółek za podejmowane działania; reprezentuje podmioty gospodarcze przed sądami oraz organami administracji. Doradza przy planowaniu optymalizacji podatkowych oraz inwestycyjnych. Przygotowuje kompleksowe działania nakierowane na obowiązek ochrony środowiska informacyjnego - ochrony danych osobowych, ochrony informacji niejawnych i dostępu do informacji publicznej.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
WARSZAWA
Wspólna 56
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 8 dni przed terminem
- Wsparcie poszkoleniowe Trenera
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Bezkosztowa anulacja możliwa do 8 dni przed planowanym terminem szkolenia
- Wypełnienie formularza zgłoszeniowego jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu szkoleń otwartych AVENHANSEN, który jest dostępny pod linkiem:
https://szkolenia.avenhansen.pl/regulamin-szkolen-otwartych.html
REALIZUJEMY SZKOLENIA W RAMACH BAZY USŁUG ROZWOJOWYCH i POZYSKANYCH PRZEZ KLIENTA ŚRODKÓW Z KFS.
- Nazwa firmy: Avenhansen Sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Podłącze 31
- Kod pocztowy: 30-218
- Miejscowość: Kraków
- Numer NIP: 6772295062