O szkoleniu
W dniu 4 września br. Sejm ostatecznie uchwalił zmiany do ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy o ewidencji podatników. Ustawa została podpisana przez Prezydenta i opublikowana w Dz.U. z 2026 r. pod. poz. 1270
Sejm dokonał łącznie 39 istotnych zmian do ustawy o VAT oraz wprowadza obszerny rozdział regulujący tak zwaną procedurę Składu VAT, stosowaną już w krajach Unii Europejskiej.
Ustawa zmieniająca będzie wchodziła w życie w kilku terminach, poczynając już od 1 grudnia 2026 r., a następnie od 1 stycznia 2027 r. i od 1 lipca 2027 r. i 1 stycznia 2028 r.
Na szkoleniu wyjaśniona zostanie istota zmian ustawy o VAT i konsekwencje tych zmian dla ustalania przez podatników podatku VAT w praktyce ich działalności gospodarczej.
Szklenie odbywa się w formie stacjonarnej w Szczecinie z transmisją online na platformie Clickmeeting.
Na szkolenie można się zgłosić:
- stacjonarnie - zgłoszenie zapewnia miejsce w sali, materiały wydrukowane i przerwę kawową z poczęstunkiem
- on-line - na podany e-mail, dzień przed szkoleniem, wyślemy link do wejścia na szkolenie i materiały do samodzielnego wydrukowania
Cena udziału w szkoleniu zdalnie jest pomniejszona o koszt druku materiałów szkoleniowych, przerw kawowych i poczęstunku.
Pracownicy działów księgowych, pracownicy biur rachunkowych, właściciele firm i inne osoby chcących poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności.
Program szkolenia
I. Uchwalone zmiany do ustawy o VAT wprowadzana od 1.12.2026 r. i w roku 2027
Uchylenie obowiązku zawiadomienia US o remanencie likwidacyjnym.
Zmiany w zakresie ustalenie kto jest podatnikiem VAT w przypadku działalności rolniczej małżonków.
Likwidacja obowiązku wykazywania w deklaracji podstawy opodatkowania w VAT w przypadku nabycia towarów i usług korzystających ze zwolnienia od podatku.
Momentu powstania obowiązku podatkowego dla dostaw towarów oraz świadczenia usług wykonywanych z nakazu organu władzy publicznej lub z mocy prawa w zamian za odszkodowanie.
Doprecyzowanie przepisów w zakresie importu towarów – zmiana art. 33 i art. 33a ustawy o VAT.
Ograniczenie poboru odsetek z tytułu importu towarów – zmiana art. 37 ustawy o VAT.
Stosowanie właściwej stawki podatku VAT dla rozliczenia wartości niezwróconej kaucji od opakowań objętych systemem kaucyjnym – dodanie ust. 14i w art. 41 ustawy o VAT.
Wprowadzenie możliwości zastosowania stawki 0 % do usług ubezpieczenia oraz usług dotyczących importu towarów zwolnionych od podatku, w przypadku gdy wartość tych usług została włączona do podstawy opodatkowania – zmiana przepisu art. 83 ust. 1 pkt 20 ustawy o VAT.
Wykonanie wyroku TSUE z 25 maja 2023 r. w sprawie C‑114/22 – zakaz odliczania VAT w przypadku nadużycia prawa.
Doprecyzowanie przepisów dot. tzw. ulgi na złe długi, w przypadku gdy uprawdopodobnienie nieściągalności wierzytelności następuje przed powstaniem obowiązku podatkowego – zmiana art. 89a ustawy o VAT.
Zmiany w przepisach dotyczących rejestracji podatników – zmiana art. 96 ustawy o VAT ( odmowa, wykreślenie, zawieszenie ).
Wprowadzenie możliwości sprawdzenia w wykazie podatników VAT statusu podatnika 5 lat wstecz – zmiana art. 96b ust. 2 ustawy o VAT.
Likwidacja obowiązku zapłaty VAT w ciągu 14 dni od WNT środków transportu – uchylenie art. 103 ust. 4, 5 i 7 oraz dodanie art. 99 ust. 10a-10d oraz 14ba w ustawie o VAT.
Rozszerzenie zakresu stosowania odpowiedzialności solidarnej za zaległości podatkowe sprzedawcy z tytułu VAT – zmiana art. 105a ustawy o VAT.
Zmiany w zakresie przepisów dotyczących kas rejestrujących (obowiązek wyrejestrowania kasy, kary za niewyrejestrowanie, serwis kas wirtualnych).
Zmiana sposobu obliczania obrotu podatnika dla potrzeb stosowania zwolnienia podmiotowego w VAT – zmiana art. 113 ust. 1a oraz art. 113a ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT.
Wprowadzenie instytucji tzw. składu VAT stanowiącej uproszczenie rozliczenia i poboru VAT dla podmiotów prowadzących działalność w obszarze międzynarodowego obrotu towarowego – dodane art. 138k–138x do ustawy o VAT.
Wprowadzeniu zakazu wymiany pamięci fiskalnej w kasach rejestrujących z elektronicznym zapisem kopii – zmiana art. 145a ustawy o VAT (zmieniany ust. 5 oraz dodawany ust. 10a).
Zmiana sposobu klasyfikowania towarów wymienionych w załączniku nr 15 do ustawy o VAT z Polskiej Klasyfikacji Towarów i Usług (PKWiU) na rzecz Nomenklatury Scalonej (CN) – dotyczy MPP.
Terminy wejścia w życie ustawy zmieniającej (art. 7 projektu ustawy).
II. Wprowadzenie nowej procedury „Składu VAT” – 1.01.2027 r. – stawka 0% dla wybranych podatników
Warunki uzyskania zezwolenia na prowadzenie Składu VAT
Procedura Składu VAT – cel regulacji
Obowiązki dokumentacyjne prowadzących składy VAT
Nowa informacja podsumowująca
Zakończenie procedury – obowiązek podatkowy
Eksport i WDT po zakończeniu procedury Składu VAT
Kary za naruszenie przepisów o składzie VAT
Dostawa w kraju ze składu VAT – rozliczenie podatkowe
Czas trwania
10.00-14.00
Forma zajęć
Prelegenci
Robert Goch
Radca prawny, wieloletni praktyk i wykładowca, specjalista w dziedzinie stosowania prawa podatkowego (w szczególności podatku VAT), wieloletni pracownik służb skarbowych w Szczecinie, m.in. zastępca naczelnika Trzeciego Urzędu Skarbowego w Szczecinie, radca prawny w Izbie Skarbowej w Szczecinie oraz w Zachodniopomorskim Urzędzie Skarbowym w Szczecinie.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Szczecin
woj. zachodniopomorskie
Rejestracja
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 590 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- dla opłacających szkolenie w min. 70% ze środków publicznych – VAT zw.
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 400 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- dla opłacających szkolenie w min. 70% ze środków publicznych – VAT zw.
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- przesłanie karty zgłoszenia w terminie do 31.08.2026 do firmy FORTIS na e-mail: [email protected]
- wniesienie opłaty za udział w szkoleniu na konto:
FORTIS Ośrodek Szkoleniowo-Seminaryjny
nr r-ku: 71 1140 2004 0000 3802 8440 2402 (mBank S.A.)
2.KFS- po środki należy się zgłosić do PUP właściwego ze względu na miejsce prowadzenia działalności.
3.Bony
- Nazwa firmy: FORTIS Ośrodek Szkoleniowo Seminaryjny Katarzyna Majewska
- Ulica i nr: Jagiellońska 86/6
- Kod pocztowy: 70-437
- Miejscowość: Szczecin
- Numer NIP: 8512511417
Masz pytania? Napisz do nas
Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator