O szkoleniu
Lepiej rozumieć proces zarządzania strategicznego i jego rolę w funkcjonowaniu firmy
Rozumieć istotę i sposób funkcjonowania BSC
Tworzyć cele strategiczne firmy w 4 perspektywach BSC
Posiadać umiejętność tworzenia mapy strategii
Posiadać umiejętność doboru mierników dla BSC
Zrozumieć sposób tworzenia kart strategii w perspektywach BSC
Zrozumieć sposób zastosowania metody Balanced Scorecard do oceny realizacji strategii przedsiębiorstwa
- kadry menedżerskiej
- dyrektorów
- prezesów firm
Program szkolenia
PROJEKTOWANIE SYSTEMU BSC
- Proces formułowania strategii firmy
- Misja i wizja firmy
- Trzy poziomy strategii
- Analiza strategiczna otoczenia
- Analiza strategiczna organizacji
- Przełożenie strategii na działania operacyjne
ISTOTA BALANCED SCORECARD
- Struktura BSC
- Perspektywa finansowa
- Perspektywa klienta
- Perspektywa procesów
- Perspektywa rozwoju
- Krytyczne Czynniki Sukcesu w metodologii BSC
SYSTEM CELÓW STRATEGICZNYCH W BSC
- Podstawowe zasady formułowania celów
- Zdefiniowanie pojęcia celu i jego podstawowych atrybutów
- Współzależność celów od strategii przedsiębiorstwa,
- Wykorzystanie metody SMART w procesie wyznaczania celów,
- Fazy procesu generowania celów
- Zasady ustalania i wyboru celów strategicznych w czterech perspektywach BSC
- Związki przyczynowo-skutkowe
- Tworzenie mapy strategii
- Tworzenie systemu mierników
WDRAŻANIE SYSTEMU BSC W FIRMIE
- Proces wdrażania karty wyników w przedsiębiorstwie - „metoda krok po kroku”
- Komunikowanie wyników
- Kaskadowania BSC na wszystkie poziomy firmy
- Warunki niezbędne do realizacji strategii przy wykorzystaniu metodologii BSC
- Typowe problemy w procesie wdrażania BSC
Czas trwania
Prelegenci
Jarosław Bogusz
Współpracuje z Gdańską Fundacją Kształcenia Menedżerów od 1996 r. Ukończył Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny na Uniwersytecie Łódzkim o specjalności: Organizacja i Zarządzanie oraz odbył szereg staży naukowych: w European School of Management w Niemczech (Paris – Berlin – Oxford – Madrid – Berlin), Middlesex University Business School w Wielkiej Brytanii oraz School of Management (Lund University) w Szwecji. Od wielu lat współpracuje jako doradca i konsultant z ośrodkami kształcenia biznesu w Polsce. Obecnie specjalizuje się w zarządzaniu strategicznym, zarządzaniu przez cele, zarządzaniu zmianą, zarządzaniu organizacją, kształtowaniu struktur organizacyjnych, zarządzaniu wartością firmy oraz kierowniczych grach decyzyjnych. Będąc konsultantem w powyższych dziedzinach, służy wiedzą i doświadczeniem polskim i międzynarodowym firmom działającym w Polsce. Brał udział w licznych programach szkoleniowych dla wielu firm: BOT Górnictwo i Energetyka, Energa, Energomontaż-Północ, FM Logistic, Generali, Grupa Lotos, Grupa Żywiec, Lotos Paliwa, Makro Cash and Carry, Marwit, Ministerstwo Gospodarki, PKO BP, Poczta Polska, Polfa, Polkomtel, Polpharma, Polski Koncern Naftowy ORLEN, Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo, Przedsiębiorstwo Eksploatacji Rurociągów Naftowych Przyjaźń, Telekomunikacja Polska, Telewizja Polska, Wólczanka, WSK PZL Rzeszów, Zespół Elektrociepłowni Bydgoszcz, Związek Pracodawców Kolejowych. Jest jest ponadto wykładowcą na podyplomowych studiach Master of Business Administration, prowadzonych przez GFKM we współpracy Rotterdam School of Management oraz Podyplomowych Studiach Menedżerskich „Europejski Model Zarządzania” realizowanych przez GFKM we współpracy z Akademią Leona Koźmińskiego.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Gdańsk
woj. pomorskie
Poznań
woj. wielkopolskie
Łódź
woj. łódzkie
Rejestracja
- materiały szkoleniowe, notatnik i długopis, przerwy kawowe, lunch, certyfikat
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
Masz pytania? Napisz do nas
