O kursie
- wykorzystać praktyczną wiedzę z zakresu stosowania funkcji i narzędzi arkusza kalkulacyjnego MS Excel w rozwiązywaniu analitycznych i optymalizacyjnych problemów w zarządzaniu sprzedażą,
- tworzyć modele kalkulacji kosztów, cen i zysku, oraz korzystać z przydatnych funkcji i narzędzi arkusza MS Excel,
- pracować z wieloma skoroszytami i arkuszami oraz tworzyć pomiędzy nimi powiązania,
- tworzyć tabelę przestawną i wykorzystywać jej możliwości w analizie danych,
- klasyfikować towary/kontrahentów wg metody ABC,
- klasyfikować towary/kontrahentów wg metody XYZ,
- analizować wielkość i strukturę zapasów,
- odnajdywać towary, które są zamawiane niepotrzebnie,
- prognozować popyt na towary wg danych historycznych,
- tworzyć bezpieczny zapas magazynowy.
Certyfikat
Po ukończonym kursie otrzymasz od nas certyfikat potwierdzający kwalifikacje zdobyte podczas szkolenia. Na certyfikacie znajduje się numer wpisu do rejestru instytucji szkoleniowych 2.12/00238/2015. Jest to potwierdzenie, że szkolenie przeprowadzone jest przez profesjonalną firmę szkoleniową.
Opieka poszkoleniowa
Po zakończonym szkoleniu dajemy Ci możliwość korzystania z merytorycznej pomocy trenera. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości lub pytania związane z tematyką odbytego szkolenia, możesz wybrać jedną z dwóch możliwych form kontaktu z trenerem, w przeciągu 1 roku po zakończonym szkoleniu: konsultację telefoniczną lub e-mailową (dwukrotnie) lub konsultacje face to face z trenerem w Krakowie w wymiarze 2 godzin lekcyjnych.
Osoby, które:
- znają podstawy programu Microsoft Excel,
- pracują lub zarządzają działami sprzedaży lub logistyki,
- chcą zoptymalizować czas przygotowywania analiz, procesów i kosztów.
Program kursu
1. Sposoby doskonalenia zagadnień logistycznych przy pomocy MS Excel. Przykłady prostych rozwiązań ułatwiających codzienną pracę w dziale logistycznym:
- zasady prawidłowego wprowadzania danych – format liczbowy, walutowy, procentowy, tekstowy, daty,
- parametry czcionki, wyrównanie i obramowanie,
- wypełnianie serią danych,
- malarz formatów.
2. Metody importu danych do MS Excel. Walidacja importowanych danych logistycznych:
- import plików tekstowych, bazodanowych i ze stron www,
- import i analiza danych z plików tekstowych, wykorzystanie odpowiednich narzędzi związanych z przetwarzaniem danych tekstowych.
3. Formatowanie warunkowe – zasady używania:
- budowa przykładowych raportów w oparciu o raporty logistyczne – budżetowe i operacyjne,
- raporty bieżące, skumulowane, raporty o wyjątkach,
- graficzne ujęcie danych.
4. Zastosowanie narzędzia MS Query:
- wprowadzenie do wybranych elementów relacyjnych baz danych,
- filtrowanie danych i łączenie danych z wielu tabel w obrębie zapytań.
5. Analiza ekonomiczna procesów logistycznych przy użyciu funkcji:
- adresowanie względne i bezwzględne,
- funkcje logiczne – jeżeli, lub, oraz,
- funkcje statystyczne i matematyczne – licz.jeżeli, suma.jeżeli, suma.warunkow, licz.warunki,
- funkcje wyszukiwania i odwołań – wyszukaj.pionowo, wyszukaj.poziomo, indeks, podaj.pozycję,
- funkcje daty i czasu – dziś, dzień, miesiąc, rok, dzień.tyg, networkdays, workday,
- funkcje tekstowe – lewy, prawy, fragment.tekstu, dł, litery.wielkie, litery.małe, usuń.zbędne.odstępy, z.wielkiej.litery,
- składanie kilku funkcji w jedną – zagnieżdżanie.
6. Prognozowanie popytu na towar w zależności od typu rozkładu (Normalny, Poisson).
7. Prognozowanie popytu na towar:
- średnia arytmetyczna,
- średnia ruchoma,
- ruchoma średnia arytmetyczna ważona,
- wygładzanie wykładnicze.
8. Analiza danych przy użyciu tabeli przestawnej:
- zasady budowy i działania tabeli przestawnej,
- filtrowanie i sortowanie w tabelach przestawnych,
- grupowanie danych w tabelach przestawnych (grupowanie wg czasu, liczb, tekstu),
- analiza wielkości i struktury zapasów,
- analiza sprzedaży,
- analiza kosztów logistycznych,
- analiza zachowania się mierników sprzedażowych i logistycznych w czasie.
9. Mierniki w działaniach sprzedażowych i logistycznych:
- strategiczne wskaźniki,
- analiza ABC – XYZ w odniesieniu do kosztów sprzedaży,
- analiza ABC – XYZ w odniesieniu do logistyki.
10. Praca z wieloma arkuszami i skoroszytami oraz tworzenie połączeń pomiędzy nimi. Seryjne pobieranie danych z otwartych arkuszy budżetów. Konsolidacja zaimportowanych budżetów cząstkowych.
11. Narzędzie Szukaj wyniku. Dodatek Solver:
- szukanie wskaźnika narzutu na cenę zakupu uzyskując planowany zysk,
- szukanie wskaźnika wzrostu sprzedaży uzyskując odpowiedni poziom wzrostu zysku,
- optymalizacja kosztów transportu,
- optymalizacja wydatków marketingowych.
12. Wykresy – graficzne ujęcie danych w raportach.
13. Praktyczne aspekty:
- obliczanie wskaźników rotacji i zalegania, analiza terminów ważności,
- obliczanie optymalnej wielkości zamówienia,
- obliczanie częstotliwości składania zamówień,
- analiza wyników inwentaryzacji w podziale na grupy towarowe, producentów, grupę rotacji, grupę zalegania itp.,
- analiza zużycia paliwa na podstawie faktury za zakup paliwa w podziale na działy, samochody, stanowiska, dni i godziny tankowania, ilości zatankowanego paliwa.
Czas trwania
Prelegenci

Trener Cognity
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
