Mediacja w postępowaniu administracyjnym po nowelizacji k.p.a. Nowe obowiązki organu – wzory zawiadomień i adnotacji

O szkoleniu

Mediację w postępowaniu administracyjnym we wszystkich sprawach, których charakter na to pozwala można prowadzić od 1 czerwca 2017 r. Organy administracji publicznej są zobowiązane do podejmowania czynności, umożliwiających przeprowadzenie mediacji lub zawarcia ugody, a w szczególności do udzielania wyjaśnień o możliwościach i korzyściach polubownego załatwienia sprawy. Od lipca 20225 roku, po nowelizacji k.p.a., następuje powrót do postępowania mediacyjnego, czyli w praktyce, wchodzą nowe obowiązki - konieczność podjęcia przez organ kolejnych działań, w tym dotyczących dokumentowania w aktach sprawy.

Dlaczego warto wziąć udział?
  • Uzyskanie wiedzy na temat roli i znaczenia mediacji w postępowaniu administracyjnym po nowelizacji Kodeksu postępowania administracyjnego.

  • Omówienie nowych obowiązków organów administracji publicznej, związanych z oceną zasadności mediacji, informowaniem stron oraz dokumentowaniem przebiegu postępowania.

  • Wyposażenie uczestników w praktyczne narzędzia – wzory zawiadomień, adnotacji i protokołów związanych z prowadzeniem mediacji.

  • Przygotowanie do prawidłowego prowadzenia i dokumentowania postępowań mediacyjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadą dobrowolności.

  • Rozwój kompetencji w zakresie rozwiązywania spraw spornych w sposób ugodowy, z korzyścią dla stron i sprawności działania administracji.

  • Szkolenie poprowadzi ceniony ekspert, członek SKO, bardzo wysoko oceniany przez uczestników szkoleń.

Kto powinien wziąć udział?

Wszyscy pracownicy administracji rządowej i samorządowej, biorący udział w wydawaniu decyzji administracyjnych i stosujący przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego.

Program szkolenia

  1. Kiedy organ prowadzi mediację w postępowaniu?

  2. Obowiązki oceny czy w sprawie może być prowadzona mediacja - jakie sprawy podlegają mediacji co do zasady?

  3. Obowiązki informacyjne:

    • jakie informacje i kiedy organ musi przekazać stronie postępowania?

    • wzory pism,

    • ponawianie informacji o mediacji.

  4. Obowiązek adnotacji w aktach sprawy, dlaczego adnotacja nie jest prowadzona -odstąpienie od zawiadomienia – czy wymaga odnotowania?

  5. Zasady mediacji, cel mediacji, cechy postępowania, dobrowolność mediacji.

  6. Kto może być mediatorem? Rola organu.

  7. Skierowanie sprawy do mediacji, wszczęcie postępowania mediacyjnego.

  8. Przebieg postępowania mediacyjnego. Odroczenie rozpatrzenia sprawy skierowanej do mediacji.

  9. Koszty mediacji.

  10. Zakończenie mediacji i dokumenty z tym związane. Protokół z przebiegu mediacji.

  11. Czas trwania mediacji a terminy w postępowaniu.

  12. Załatwienie sprawy administracyjnej zgodnie z ustaleniami mediacji.

  13. Odpowiedzi na pytania.

Czas trwania

09:00 - 13:00

Prelegenci

Specjalistka z zakresu postępowania administracyjnego, rodzinnego, świadczeń rodzinnych i społecznych, członek etatowy Samorządowego Kolegium Odwoławczego, wieloletni praktyk orzecznik, trener szkoleń prawnych z zakresu zabezpieczenia społecznego oraz procedury administracyjnej, konsultant Warszawskiego Centrum Pomocy Rodzinie oraz ośrodków pomocy społecznej.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szkolenie będzie się odbywało na platformie ZOOM. Najlepiej korzystać z przeglądarki Chrome.

Rejestracja

Cena standardowa
449
zwolnione z vat
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
  • konsultacje indywidualne
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Krajowy Fundusz Szkoleniowy

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego
  • Ulica i nr: Jelinka 6
  • Kod pocztowy: 01-646
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5220001895

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego
01-646 Warszawa, Polska Jelinka 6

Organizator

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego
01-646 Warszawa, Polska
Jelinka 6
woj. mazowieckie
18 września 1989 roku inicjatorzy prac nad ustawą o samorządzie terytorialnym: Jerzy Regulski, Andrzej Celiński, Jerzy Stępień, Aleksander Paszyński i Walerian Pańko powołali do życia Fundację, która miała czuwać nad odradzającą się samorządnością te...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!