O szkoleniu
Mediację w postępowaniu administracyjnym we wszystkich sprawach, których charakter na to pozwala można prowadzić od 1 czerwca 2017 r. Organy administracji publicznej są zobowiązane do podejmowania czynności, umożliwiających przeprowadzenie mediacji lub zawarcia ugody, a w szczególności do udzielania wyjaśnień o możliwościach i korzyściach polubownego załatwienia sprawy. Od lipca 20225 roku, po nowelizacji k.p.a., następuje powrót do postępowania mediacyjnego, czyli w praktyce, wchodzą nowe obowiązki - konieczność podjęcia przez organ kolejnych działań, w tym dotyczących dokumentowania w aktach sprawy.
Uzyskanie wiedzy na temat roli i znaczenia mediacji w postępowaniu administracyjnym po nowelizacji Kodeksu postępowania administracyjnego.
Omówienie nowych obowiązków organów administracji publicznej, związanych z oceną zasadności mediacji, informowaniem stron oraz dokumentowaniem przebiegu postępowania.
Wyposażenie uczestników w praktyczne narzędzia – wzory zawiadomień, adnotacji i protokołów związanych z prowadzeniem mediacji.
Przygotowanie do prawidłowego prowadzenia i dokumentowania postępowań mediacyjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadą dobrowolności.
Rozwój kompetencji w zakresie rozwiązywania spraw spornych w sposób ugodowy, z korzyścią dla stron i sprawności działania administracji.
Szkolenie poprowadzi ceniony ekspert, członek SKO, bardzo wysoko oceniany przez uczestników szkoleń.
Wszyscy pracownicy administracji rządowej i samorządowej, biorący udział w wydawaniu decyzji administracyjnych i stosujący przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego.
Program szkolenia
Kiedy organ prowadzi mediację w postępowaniu?
Obowiązki oceny czy w sprawie może być prowadzona mediacja - jakie sprawy podlegają mediacji co do zasady?
Obowiązki informacyjne:
jakie informacje i kiedy organ musi przekazać stronie postępowania?
wzory pism,
ponawianie informacji o mediacji.
Obowiązek adnotacji w aktach sprawy, dlaczego adnotacja nie jest prowadzona -odstąpienie od zawiadomienia – czy wymaga odnotowania?
Zasady mediacji, cel mediacji, cechy postępowania, dobrowolność mediacji.
Kto może być mediatorem? Rola organu.
Skierowanie sprawy do mediacji, wszczęcie postępowania mediacyjnego.
Przebieg postępowania mediacyjnego. Odroczenie rozpatrzenia sprawy skierowanej do mediacji.
Koszty mediacji.
Zakończenie mediacji i dokumenty z tym związane. Protokół z przebiegu mediacji.
Czas trwania mediacji a terminy w postępowaniu.
Załatwienie sprawy administracyjnej zgodnie z ustaleniami mediacji.
Odpowiedzi na pytania.
Czas trwania
09:00 - 13:00
Prelegenci
Specjalistka z zakresu postępowania administracyjnego, rodzinnego, świadczeń rodzinnych i społecznych, członek etatowy Samorządowego Kolegium Odwoławczego, wieloletni praktyk orzecznik, trener szkoleń prawnych z zakresu zabezpieczenia społecznego oraz procedury administracyjnej, konsultant Warszawskiego Centrum Pomocy Rodzinie oraz ośrodków pomocy społecznej.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- konsultacje indywidualne
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego
- Ulica i nr: Jelinka 6
- Kod pocztowy: 01-646
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5220001895
Masz pytania? Napisz do nas
Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator