O szkoleniu
Zadania Trenera ewaluują, zmieniły się nie tylko metody szkoleniowe, ale również samo podejście do rozwoju zawodowego i budowania kompetencji pracowników. Samo szkolenie jest jedynie elementem większej układanki i to co najważniejsze trener musi ją poznać, tak aby wspierać cele nie tylko samych uczestników, ale przede wszystkim organizacji, które inwestują w ich rozwój zawodowy.
Podczas warsztatów zobaczysz jak wzbudzić i utrzymywać zainteresowanie, jak efektywnie wykorzystać różne pomoce i techniki szkoleniowe. Inaczej mówić i jak działać, aby uczestnicy mieli poczucie bycia z nimi „w wielkiej podróży”, która wymaga zaplanowania, samej realizacji i błyskotliwego podsumowania. Trener jest aktorem w różnych postaciach, musisz wiedzieć kiedy i kim być - czy instruktorem, nauczycielem, mentorem, a może coachem? Zapytasz po co? – by Twoje szkolenia inspirowały innych do zmian i dawały niepowtarzalną wartość.
Na naszym szkoleniu skupiamy się na tym jak ekspertów z danej dziedziny biznesowej nauczyć przekazywania wiedzy innym, czyli inaczej mówiąc jak być efektywnym trenerem. Na warsztatach uzyskasz naprawdę dużą porcje wiedzy, nie będziemy tworzyli strefy komfortu, którą dobrze znasz, nie będzie zasypiania, ziewania wertowania kartek w segregatorze – na to nie będzie po prostu czasu. Będziesz ćwiczył, uczył, znowu ćwiczył i zmieniał postawy w oparciu o konstruktywną informację zwrotną. Poznasz wiele technik i je wykorzystasz w praktyce, lepiej lub gorzej na samym początku, ale doskonale pod koniec szkolenia.
Praca trenera to naprawdę inspirujące zajęcie dające mnóstwo satysfakcji z wyników – lecz niestety nie jest ono trywialne. Brak kluczowych kompetencji może być koszmarem dla uczestników szkolenia, co w konsekwencji może prowadzić do tego, że nie otrzymasz kolejnego zlecenia lub informacje negatywne zostaną rozpowszechnione wśród firm szkoleniowych lub u pracodawcy. Opracowując ten program warsztatów postawiliśmy sobie nie lada poprzeczkę, gdyż chcemy abyś potrafił:
• Proaktywnie doskonalić własny warsztat trenerski przyjmując różne role w zależności od grupy docelowej odbiorców szkolenia.
• Zaprojektować i poprowadzić swoje warsztaty uwzględniając różne nastawienie uczestników.
• Zastosować różne metody pracy z grupą, ale tylko takie, które dana grupa akceptuje i widzi w nich wartość dla siebie.
• Zaangażować uczestników do udziału w ćwiczeniach, dyskusjach itp.
• Opracować interesujące programy szkoleniowe i definiować poprawnie cele warsztatów.
• Dokonać właściwej selekcji materiału merytorycznego i opracować właściwe ćwiczenia.
• Rozpoznawać i właściwie radzić sobie z trudnymi sytuacjami szkoleniowymi.
Wartość dodana:
Dostrzegamy wartość mentoringu w naszym zawodzie, stąd oprócz intensywnych warsztatów jesteśmy dostępni dla Ciebie w ramach konsultacji indywidualnych. Zapewnimy Tobie wsparcie ze strony naszych najlepszych trenerów.
Uczestnicy warsztatów zdobędą umiejętności praktyczne w zakresie:
-projektowania i prowadzenia szkoleń metodami aktywizującymi uczestników
-kształtowania właściwych narzędzi w zakresie pracy z różnymi grupami szkoleniowymi
-kształtowania profesjonalnych rozwiązań w zakresie ewaluacji procesów szkoleniowych
-kształtowania kluczowych umiejętności trenerskich.
Program jest dedykowany zarówno dla osób, które debiutują w roli trenera jak i osób, które mają za sobą wielogodzinną praktykę szkoleniową lub podejmują się nowych zadań i chcą poznać od strony praktycznej jak wygląda cały proces uczenia i tworzenia wartościowych projektów rozwojowych.
Adresatami warsztatów są przede wszystkim:
-pracownicy działów szkoleń,
-wewnętrzni lub samodzielni trenerzy i konsultanci,
-pracownicy firm szkoleniowych,
-doradcy zawodowi, wykładowcy
-oraz wszystkie osoby zainteresowane podniesieniem swoich kwalifikacje w zakresie pracy z grupą.
Program szkolenia
|Program szkolenia jest własnością intelektualną SEMPER i przetwarzanie go dla celów komercyjnych bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.|
1. INDYWIDUALNE PODEJŚCIE - METODY PRACY Z GRUPĄ SZKOLENIOWĄ.
• Początek szkolenia – czyli, co trener powinien wiedzieć?
• Pierwsze wrażenie, nie aż tak istotne jak się niektórym wydaje.
• Agenda szkolenia – zbudujmy poczucie bezpieczeństwa i wjedźmy stopniowo w obszar merytoryczny.
• Kluczowe pytania – po co tu jestem, czego oczekuję i z czym się mierzę na co dzień?
• Dlaczego skracam dystans? – perspektywa dobrej nowiny, jako trener „nie jestem tak groźny na jakiego wyglądam”.
• Tradycyjne i aktywizujące podejście do nauczania – nie będzie lekko jedno i drugie podejście musi wystąpić, ale we właściwej kolejności.
2. ETAPY PROCESU NAUCZANIA DOROSŁYCH.
• Cykl uczenia się dorosłych – czyli tak naprawdę co Kolb miał na myśli i dlaczego jest to dla nas ważne?
• Indywidualne style przyswajania wiedzy, czyli praktyczny problem zbioru osobowości zgromadzonych na sali oczekujących atrakcji.
• Pokonywanie barier w nauczaniu – elastyczność metod, dryfowanie i rzeczywista empatia trenera.
• Wzbudzanie ciekawości i pozytywnej energii na kolejny etap warsztatów – praktyczne wskazówki trenera.
3. WARSZTAT TRENERA – CO, GDZIE, KIEDY I W JAKIEJ KOLEJNOŚCI?
• Przygotowanie materiałów: ergonomia, użyteczność i poprawność.
• Wykład – dlaczego uczestnicy nie lubią teorii, na pewno nie dlatego, że ją znają i potrafią wyciągać właściwe wnioski.
• Prezentacja - wszyscy ją chcą poza kadrą zarządzającą NASA?
• Dyskusja – dobra na wszystko, byle w odpowiedniej relacji i w odniesieniu do konkretnego problemu.
• Studium przypadku – weryfikator sprawności przyswojonej wiedzy przez uczestników szkolenia, tylko jak go dobrze opracować.
• Nagrania audiowizualne – co wtedy, gdy uczestnicy nie chcą w nich brać udziału?
• Gry symulacyjne – kompetencje rozwijane za pomocą gier i symulacji, jak brać odpowiedzialność za emocje.
4. ROZPOZNANIE ROLI TRENERA - TEATR A JA W GŁÓWNEJ ROLI I W DODATKU NA GŁÓWNEJ SCENIE.
• Autorytet Trenera - kim ja tak naprawdę jestem?
• Mój obszar działania - Trener
• Mój obszar działania - Coach
• Mój obszar działania - Konsultant
• Trio odpowiedzialności – czyli jak pracować z uczestnikami szkolenia.
5. KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA PODCZAS WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH.
• Umiejętności komunikacyjne trenera – spójność komunikatów werbalnych i niewerbalnych, czyli jak to wszystko zgrać w spójną całość.
• Znaczenie reguł podczas szkolenia – bądź uważny, gdyż zaakceptowane reguły przez grupę staja się normą.
• Jak udzielać informacji zwrotnych? – być uprzejmym, a może stosować styl prowokacyjny?
• Skąd wiesz, że uczestnicy szkolenia są z tobą? – tego nie wie się do końca, ale można to sprawdzić, trzeba wiedzieć jedynie jak.
• Zasady omawiania ćwiczeń – problemy życia biznesowego, kiedy 1+1 wcale nie zawsze równa się dwa.
• Asertywna postawa trenera – nie bój się powiedzieć nie wiem.
6. DYNAMIKA GRUPY LUB JEJ NIEOCZEKIWANY BRAK.
• Etapy rozwoju grupy i jej obszary wsparcia przez trenera.
• Procesy rozwojowe zachodzące w grupie.
• Style rozwojowe i proaktywna postawa trenera.
• Co zrobić, gdy wszystkie działania zawodzą – uczestnicy są znudzeni.
7. PROWADZENIE GRUPY SZKOLENIOWEJ PRZEZ RAFY WIEDZY I OGRANICZEŃ.
• Aktywne moderowanie dyskusji – co zrobić kiedy dyskusja jest wieloaspektowa.
• Rozwiązywanie trudnych problemów - przegląd przypadków i możliwych rozwiązań.
• Trudne sytuacje z uczestnikami warsztatów – kanalizowanie dyskusji i świadomie parkowanie zagadnień.
8. OPRACOWANIE MATERIAŁÓW SZKOLENIOWYCH I REALIZACJA SAMEGO SZKOLENIA.
• Wytyczne w zakresie opracowania inspirującego programu szkolenia – jakość ma znaczenie.
• Znaczenie konspektu szkoleniowego i planu realizacji ćwiczeń.
• Zasady tworzenia materiałów szkoleniowych – kilka praktycznych wskazówek odnośnie do materiałów multimedialnych.
• Problemy techniczne – czyli jak zachować wewnętrzny spokój i wykorzystać na pozór negatywne zdarzenia w kreowaniu autorytetu trenerskiego.
• Przedstawienie zagadnień merytorycznych – zrównoważone style komunikacyjne z selektywnie dobranymi analogiami i metaforami.
9. DUET TRENERSKI – NOWE OCZEKIWANIA ODBIORCÓW SZKOLEŃ.
• Zasady i reguły pracy duetu trenerskiego.
• Korzyści i ograniczenia pracy grupowej trenerów.
• Projektowanie wspólne programu warsztatów szkoleniowych.
• Prowadzenie wspólne treningu – dialog, monolog czy ekshibicjonizm niedoskonałości.
• Ewaluacja szkolenia – wdrożenie ciągłego doskonalenia warsztatu trenerskiego.
10. KSZTAŁTOWANIE POZYCJI TRENERA NA RYNKU SZKOLEŃ ZEWNĘTRZNYCH.
• Elementy kształtujące pozycję trenera na rynku szkoleniowym.
• Doświadczenie praktyczne oraz referencje – jak je zdobyć w praktyce?
• Kreowanie wizerunku na portalach społecznościowych i własnej stronie www.
• Budowanie pozycji eksperta dziedzinowego.
11. SPECYFIKA SZKOLEŃ BIZNESOWYCH - PERSPEKTYWY SPOJRZENIA RÓŻNYCH ZAINTERESOWANYCH STRON.
• Oczekiwania: pracowników HR, menedżerów i samych uczestników szkolenia – jak to wszystko efektywnie zorganizować.
• Subtelne różnice między procesem rozwojowym a szkoleniem – na co zwrócić uwagę projektując program.
• Narzędzia do badania potrzeb szkoleniowych – dlaczego, tak trudno zdiagnozować rzeczywiste braki kompetencyjne.
• To czego nie zdiagnozowałeś i nie pokryłeś w programie, a jest wymagane przez uczestników – zestaw dobrych praktyk postępowania.
12. PODSUMOWANIE WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH Z PERSPEKTYWY TRENERA.
• Utrwalenie wiadomości przez pryzmat zdefiniowanych na początku szkolenia celów i problemów zgłoszonych przez uczestników.
• Zaproszenie uczestników do uzupełnienia ankiety ewaluacyjnej i opracowanie syntetycznego raportu.
• Podziękowanie za włożony trud i wskazanie na dalsze możliwości rozwojowe
Czas trwania
3 dni
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 2 490 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
- Nazwa firmy: Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST
- Ulica i nr: Grottgera 16/1
- Kod pocztowy: 60-758
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7773150627