Zarządzanie Projektami w Administracji Publicznej - 2-dniowe warsztaty praktyczne. Kompendium najskuteczniejszych metodyk.

O szkoleniu

Podstawowym celem szkolenia jest rozwijanie kluczowych umiejętności niezbędnych do sprawnego prowadzenia projektów w Administracji Publicznej we wszystkich jego etapach ze szczególnym uwzględnieniem najlepszych praktyk zarządzania projektami oraz ograniczeń prawnych.

Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści dla uczestników

Uczestnicy rozwiną i poszerzą wiedzę na temat nowoczesnego zarządzania projektami i zasobami ludzkimi oraz zdobędą praktyczne umiejętności w zakresie planowania, realizacji i złożonych przedsięwzięć. Będą również potrafili wybrać i dostosować do swojej organizacji i specyfiki poszczególne metody i techniki zarządzania. Główne korzyści wynikające z udziału w szkoleniu to m.in.:

-Nabycie umiejętności przygotowywania projektów.
-Nabycie umiejętności związanych z zarządzaniem ryzykiem.
-Dostrzeganie różnic w prowadzeniu inwestycji systemami: zadaniowym, zadaniowo - zleceniowym, obiektowym.
-Dostrzeganie punktów krytycznych w projektach.
-Reagowanie na symptomy niekorzystnych zmian zachodzących w projektach.

Kto powinien wziąć udział?

Grupa docelowa

Szkolenie w szczególności kierowane jest do:

-obecnych i przyszłych kierowników projektów,
-uczestników zespołów realizujących projekty w sektorze publicznym,
-wszystkich zainteresowanych obszarem z zarządzania projektami.

Program szkolenia

I. WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH.
Powitanie uczestników – zasady, przerwy, wzajemne poznanie się.
Identyfikacja oczekiwań i doświadczenia uczestników.
Przedstawienie głównych celów i agendy szkolenia.

II. WPROWADZENIE DO ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI.
Definiowanie głównych pojęć w zarządzaniu projektem.
Cykl życia projektu.
Analiza środowiska i udziałowców.
Główne czynniki wpływające na rezultaty projektu.
Obowiązki kierownika projektu i członków zespołu.
Struktura organizacyjna projektu – przykłady różnych rozwiązań w administracji publicznej.
Główne pułapki i typowe błędy w realizacji projektów.

III. PROCESY ZARZADZANIA PROJEKTAMI.
 Grupa procesów rozpoczęcia projektu.
Grupa procesów realizacji.
Grupa procesów monitorowania i kontroli.
Grupa procesów zamknięcia projektu.

IV. OBSZARY WIEDZY O ZARZĄDZANIU PROJKETAMI.
Zarządzanie integracją projektu.
Zarządzanie zakresem w projekcie.
Zarządzanie czasem w projekcie.
Zarządzane kosztami w projekcie.
Zarządzanie jakością w projekcie.
Zarządzanie zasobami ludzkimi w projekcie.
Zarządzanie komunikacją w projekcie.
Zarządzanie ryzykiem w projekcie.
Zarządzanie zamówieniami w projekcie.

V. INICJACJA PROJEKTU. 
Zrozumienie roli kierownictwa wyższego szczebla.
Wybór projektów w Administracji Publicznej.
Opracowanie celów projektu.  
Formuła realizacyjna projektu.
Uzasadnienie biznesowe (powody realizacji przedsięwzięcia).
Określanie wymagań realizacyjnych.
Opracowanie karty projektu i planu projektu.

VI. PLANOWANIE PROJEKTU - ZAKRES, BUDŻET, CZAS.
Planowanie zakresu.
Struktura podziału pracy (WBS):
Tworzenie struktury podziału pracy.
Metoda ścieżki krytycznej.
Wykres Gantta.
Uwzględnianie czynności zarządczych i zarządzania ryzykiem w planie i harmonogramie.
Bilansowanie zasobów.
Definiowanie produktów projektu:
Zarządzanie wytwarzaniem produktów projektu.
Technika planowania opartego na produktach.
Struktura podziału produktów projektu.
Diagram następstwa produktów.
Szacowanie budżetu i czasu realizacji– przegląd głównych technik.
Macierz kompromisów projektowych.
Opracowanie Planu Projektu.
Planowanie zarządzania ryzykiem.
Planowanie zamówień.
Planowanie jakości. 

VII. WYKORZYSTANIE TECHNIK ALOKACJI I ESTYMACJI WYKORZYSTANIA ZASOBÓW W PROJEKTACH.
Omówienie elementów związanych z monitorowaniem i kontrolą kosztów projektu.
Przedstawienie głównych technik szacowania zasobów w projektach.
Podział kosztów w projektach i metodyki ich szacowania.
Uwzględnienie ograniczeń i bilansowanie zasobów.

VIII. EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE WYMAGANIAMI W PROJEKCIE.
Jak powinny wyglądać dobre wymagania? – Technika MOSCOW.
Uzasadnienie biznesowe: definiowanie podstawowych parametrów, potrzeb i celów biznesowych projektu.
Kierowanie procesem uzgadniania i spełniania wymagań.

IX. ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM I KOMUNIKACJĄ. 
Plan komunikacji – główne zasady jego opracowania.
Struktura Organizacyjna Projektu.
Macierz obowiązków.
Identyfikacja zakresu informacyjnego dla interesariuszy projektu.
Elementy przywództwa dla Kierownika Projektu i Zespołu Projektowego.

X. MONITOROWANIE I REALIZACJA PROJEKTU.
Plany bazowe i ich wykorzystanie przez zespół projektowy.
Kształtowanie zespołu projektu – czyli jak osiągnąć zaplanowane rezultaty.
Zarządzanie zmianami i ich wpływ na kryteria sukcesu.
Sprawozdawczość wykonania – monitoring realizacji projektu.
Ocena i monitorowanie wykonania zakresu projektu.
Zarządzanie zagadnieniami i zmianami w projekcie.

XI. ZARZĄDZANIE RYZYKIEM
Cele i korzyści zarządzania ryzykiem.     
Czym jest ryzyko, niepewność, prawdopodobieństwo?     
Sposoby określania prawdopodobieństwa.     
Błędy szacowania.   
Proces zarządzania ryzykiem.      
Dokumenty (produkty zarządcze) wspierające zarządzanie ryzykiem.

XII. ROZLICZANIE I ZAMKNIĘCIE PROJEKTU.
Weryfikacja zakresu i akceptacja (odbiór) przez klienta.
Zamknięcie administracyjne i zamknięcie kontraktów.
Przekazanie wyciągniętych wniosków do przyszłych projektów.
Rozliczanie projektu i przedstawienie osiągniętych rezultatów.

XIII. ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA – PODSUMOWANIE.
Omówienie alternatywnych metodyk zarządzania projektami.
Literatura i certyfikacja z zakresu zarządzania projektami.
Organizacje i instytucje związane z zarządzaniem projektami.
Rozdanie certyfikatów uczestnictwa w szkoleniu.
Zakończenie szkolenia.

 

 W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

Wybitny trener biznesu i konsultant z kilkuletnim doświadczeniem menedżerskim w organizacjach. Specjalizuje się w opracowywaniu i realizacji długofalowych strategii rozwoju z wykorzystaniem narzędzi myślowych Teorii Ograniczeń oraz w ich realizacji w oparciu o zarządzanie projektami. Przedsiębiorca, menedżer i doradca w zakresie zarządzania organizacjami i zespołami projektowymi. Doradzał przy opracowaniu kilkudziesięciu projektów inwestycyjnych wprowadzających do oferty firm nowe produkty i usługi. Współtworzył kilkanaście strategii rozwoju firm i instytucji publicznych, strategii komercjalizacji wynalazku i pozyskania inwestora. Zwolennik ciągłego i dobrze zaplanowanego doskonalenia organizacji w oparciu o zestaw narzędzi dobranych indywidualnie do jej sytuacji i potrzeb. Aktualnie zajmuje stanowisko Dyrektora Departamentu Inwestycji w Agencji Rozwoju Innowacji Sp. z o.o. oraz zarządza dwoma innymi firmami. Zajęcia prowadzi żywiołowo z powodzeniem zachęcając osoby uczestniczące do licznych aktywności, inspiruje do zmian, rozwoju i podnoszenia efektywności organizacji.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

-
-
-

Rejestracja

Cena 1
1 057
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 090 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
  • Ulica i nr: Libelta 1a/2
  • Kod pocztowy: 61-706
  • Miejscowość: Poznań
  • Numer NIP: 7772616176

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań, Polska Libelta 1a/2

Organizator

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań, Polska
Libelta 1a/2
woj. wielkopolskie
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER to oddany, profesjonalny zespół fachowców dogłębnie analizujący Państwa potrzeby, działając z pełną odpowiedzialnością i zaangażowaniem. SEMPER Szkolenia to instytucja głównie specjalizująca się w real...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!