Szkolenie

Proces reklamacyjny i dochodzenie odszkodowań

O szkoleniu

Cel szkolenia jest dostarczyć wiedzę oraz uporządkować już nabytą wiedzę odnośnie transportu drogowego towarów, wskazać obowiązki i prawa stron umowy przewozu, pokazać jak to robić prawidłowo i bezpiecznie a w przypadku szkody jak należy się zachować aby proces reklamacyjny przebiegł prawidłowo i sprawnie a przede wszystkim skutecznie. Szkolenie z transportu drogowego sprawi, że nauczymy się też jak odpierać nieuzasadnione roszczenia.
Kto powinien wziąć udział?

Na warsztaty zapraszamy:    

  • logistyków
  • spedytorów
  • przewoźników
  • osoby mające zawiązek z nadawaniem i odbieraniem towarów przewożonych transportem drogowym

Program szkolenia

1. Przepisy regulujące odpowiedzialność przewoźnika drogowego za ubytek, uszkodzenie, utratę towaru oraz za opóźnienie w dostawie

  • Ustawa Prawo przewozowe, zakres stosowania
  • Konwencja o umowie międzynarodowego drogowego przewozu towarów (CMR), zakres stosowania.
  • rola spedytora w przewozach drogowych i jego odpowiedzialność
  • problem fałszywych przewoźników
  • prawa i obowiązki przewoźnika drogowego
  • prawa i obowiązki nadawcy i odbiorcy
  • problem odpowiedzialności za prawidłowy załadunek i rozmieszczenie towaru, kto mocuje towar na pojeździe, czy kierowca ma „pomagać” przy załadunku lub rozładunku?
  • bardzo ważna (a niedoceniana) rola listu przewozowego i wysokie kary z ich nieprawidłowe lub niedostateczne wypełnienie.

2. Zakres odpowiedzialności przewoźnika drogowego i przesłanki zwalniające od odpowiedzialności

  • ubytek, uszkodzenie, utrata towaru
  • opóźnienie w dostawie
  • przesłanki zwalniające podstawowe i „uprzywilejowane”
  • ograniczenie wysokości odszkodowania

3. Ubezpieczenia w transporcie drogowym towarów

  • OCPD czyli ubezpieczenie przewoźnika, co daje a czego nie daje, ograniczenia i wyłączenia w ubezpieczeniach
  • ubezpieczenie CARGO czyli ładunku, rodzaje ubezpieczeń, ograniczenia i wyłączenia z ubezpieczenia,
  • czy wysokie ubezpieczanie OCPD (przewoźnika) może zastąpić CARGO i dlaczego zdecydowanie nie

4. Terminy i składanie zastrzeżeń i reklamacji

  • czym się różni zastrzeżenie od reklamacji
  • forma pisemna i co to znaczy
  • zawieszenie biegu przedawnienia a jego przerwanie
  • znaczące różnice w terminach i formie w reklamacjach krajowych i międzynarodowych
  • protokół o stanie przesyłki
  • obowiązek wykazania szkody i jej wysokości
  • jak to robić prawidłowo i skutecznie

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

Cytat

 Trener Gamma Sp. z o.o. Sp. k.

Gdzie i kiedy

Online 20 - 21 grudnia 2021

Zapisz się

Cena standardowa
za osobę
1090 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Gamma Sp. z o.o. Sp.k.
01-612 Warszawa
Mysłowicka 15
woj. mazowieckie
W firmie szkoleniowej Gamma dbamy, aby wszystkie realizowane przez nas projekty szkoleniowe przyczyniały się do podnoszenia efektywności osobistej ich uczestników, a także zespołów i całych przedsiębiorstw. Staramy się wspierać naszych klientów w dos...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Gamma Sp. z o.o. Sp.k.
01-612 Warszawa Mysłowicka 15
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!