O szkoleniu
Cel szkolenia jest dostarczyć wiedzę oraz uporządkować już nabytą wiedzę odnośnie transportu drogowego towarów, wskazać obowiązki i prawa stron umowy przewozu, pokazać jak to robić prawidłowo i bezpiecznie a w przypadku szkody jak należy się zachować aby proces reklamacyjny przebiegł prawidłowo i sprawnie a przede wszystkim skutecznie. Szkolenie z transportu drogowego sprawi, że nauczymy się też jak odpierać nieuzasadnione roszczenia.
Na warsztaty zapraszamy:
- logistyków
- spedytorów
- przewoźników
- osoby mające zawiązek z nadawaniem i odbieraniem towarów przewożonych transportem drogowym
Program szkolenia
1. Przepisy regulujące odpowiedzialność przewoźnika drogowego za ubytek, uszkodzenie, utratę towaru oraz za opóźnienie w dostawie
- Ustawa Prawo przewozowe, zakres stosowania
- Konwencja o umowie międzynarodowego drogowego przewozu towarów (CMR), zakres stosowania.
- rola spedytora w przewozach drogowych i jego odpowiedzialność
- problem fałszywych przewoźników
- prawa i obowiązki przewoźnika drogowego
- prawa i obowiązki nadawcy i odbiorcy
- problem odpowiedzialności za prawidłowy załadunek i rozmieszczenie towaru, kto mocuje towar na pojeździe, czy kierowca ma „pomagać” przy załadunku lub rozładunku?
- bardzo ważna (a niedoceniana) rola listu przewozowego i wysokie kary z ich nieprawidłowe lub niedostateczne wypełnienie.
2. Zakres odpowiedzialności przewoźnika drogowego i przesłanki zwalniające od odpowiedzialności
- ubytek, uszkodzenie, utrata towaru
- opóźnienie w dostawie
- przesłanki zwalniające podstawowe i „uprzywilejowane”
- ograniczenie wysokości odszkodowania
3. Ubezpieczenia w transporcie drogowym towarów
- OCPD czyli ubezpieczenie przewoźnika, co daje a czego nie daje, ograniczenia i wyłączenia w ubezpieczeniach
- ubezpieczenie CARGO czyli ładunku, rodzaje ubezpieczeń, ograniczenia i wyłączenia z ubezpieczenia,
- czy wysokie ubezpieczanie OCPD (przewoźnika) może zastąpić CARGO i dlaczego zdecydowanie nie
4. Terminy i składanie zastrzeżeń i reklamacji
- czym się różni zastrzeżenie od reklamacji
- forma pisemna i co to znaczy
- zawieszenie biegu przedawnienia a jego przerwanie
- znaczące różnice w terminach i formie w reklamacjach krajowych i międzynarodowych
- protokół o stanie przesyłki
- obowiązek wykazania szkody i jej wysokości
- jak to robić prawidłowo i skutecznie
Czas trwania
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
Masz pytania? Napisz do nas
