Kursy e-commerce, konferencje i szkolenia eCommerce!

  • Znajdź szkolenia e-commerce oraz konferencje i kursy eCommerce w całej Polsce
  • Poznaj program zajęć, prelegentów oraz ceny uczestnictwa
  • Zgłoś swój udział wypełniając formularz rejestracji online
Rozwiń E-commerce to jedna z najszybciej rozwijających się dziedzin gospodarki. Wiele osób zastanawia się jak wejść do branży e-commerce oraz jakie umiejętności są potrzebne, aby odnieść sukces w eCommerce. Z myślą o nich powstała nasza baza ofert edukacyjnych obejmująca szkolenia e-commerce, kursy e Commerce oraz konferencje e-Commerce. Umożliwia ona zapoznanie się z terminami szkoleń, programem zajęć oraz cenami. Po wybraniu szkolenia, kursu lub konferencji e-commerce najlepiej spełniających nasze potrzeby możemy zarejestrować się na zajęcia poprzez nasze bezpłatne formularze rejestracji! Zwiń

szkolenia eCommerce, kursy e-commerce

Szkolenia, kursy i konferencje eCommerce: 174

  • Warszawa, 21-22 listopad 2022
  • 1 690 zł
1 690 zł
Artykuł

eCommerce w praktyce: poznaj konferencje eCommerce oraz kursy i szkolenia e-commerce.

Ostatnie lata przyniosły prawdziwą rewolucję w handlu, zwłaszcza handlu internetowym. Ogromny wzrost liczby klientów sklepów online, platform internetowych i zawieranych w nich transakcji kupna-sprzedaży sprawia, że zapotrzebowanie na specjalistów ds. e-commerce jest większe niż kiedykolwiek. E-commerce zmienia się jednak wyjątkowo szybko i cechuje wysoką konkurencyjnością. Nie powinna więc dziwić ogroma popularność wydarzeń dla e-commerce, takich jak szkolenia e-commerce, kursy e-commerce oraz konferencje, które pozwalają zdobywać wiedzę, umiejętności i nawiązywać kontakty zawodowe!

Spis treści:

  1. E-commerce
  2. Rozwijaj się lub zgiń: szkolenia eCommerce, kursy e-commerce
  3. Popularne tematy szkoleń e-commerce oraz kursów eCommerce
  4. Czym kierować się wybierając warsztaty, kursy i szkolenia e-commerce?
E-commerce

Co to jest e-commerce? E-commerce to inaczej e-handel, czyli handel elektroniczny. Obejmuje to prowadzenie sprzedaży przez Internet za pośrednictwem sklepów internetowych, stron www, platform aukcyjnych, portali ogłoszeniowych, mediów społecznościowych, a także aplikacji na smartfony. Sama nazwa e-commerce to skrót od słów "electronic commerce", a więc "handel elektroniczny". W obrocie często jednak spotkamy również nazwy takie jak handel internetowy, sprzedaż cyfrowa, eCommerce, m-commerce, które są pojęciami bliskoznacznymi i często używanymi zamiennie do e commerce.

Rozwijaj się lub zgiń: szkolenia eCommerce, kursy e-commerce

Zmiany w dziedzinie handlu cyfrowego (e-commerce) zachodzą dużo szybciej niż w handlu tradycyjnym. Każdego dnia na rynku pojawiają się dziesiątki sklepów internetowych, a także mnóstwo możliwości prowadzenia działań reklamowych i promocyjnych przez Internet. Do dyspozycji przedsiębiorstw z branży e-commerce oddawanych są setki platform umożliwiających prezentację i sprzedaż produktów, a także liczne narzędzia pozwalające analizować ofertę konkurencji, poprawiać komunikację z potencjalnymi klientami i usprawniać procesy sprzedażowe i logistyczne. Zrozumienie zmian zachodzących na tym rynku i wykorzystanie możliwości jakie stwarza firmom handlowym Internet wymaga ciągłego rozwoju, zdobywania wiedzy i kompetencji. Pomóc w tym mogą rozmaite szkolenia, kursy, warsztaty i konferencje dla branży e-commerce. Warto prześledzić jakie szkolenia e-commerce dostępne są na rynku i do kogo są skierowane.

  • Kurs e-commerce - kursy eCommerce oferują możliwość zdobywania wiedzy z zakresu handlu internetowego od podstaw. Z reguły kierowane są one do osób początkujących (np. Kurs E-commerce od podstaw, Kurs eCommerce od A do Z, eCommerce w praktyce), które bądź zastanawiają się nad podjęciem pracy w branży e-commerce, na przykład w charakterze specjalisty ds. e-commerce (np. Kurs Specjalista ds. E-commerce, Szkolenie na Specjalistę eCommerce), bądź też chciałyby rozpocząć prowadzić sprzedaż w Internecie. Kurs eCommerce pozwala zapoznać się z najważniejszymi pojęciami z zakresu handlu internetowego oraz narzędziami i kanałami prowadzenia sprzedaży w sieci. Oferta kursów e-commerce jest niezwykle bogata, znajdziemy zarówno kursy online, jak też kursy stacjonarne. Również pod względem cen oferta kursów eCommerce jest niezwykle rozbudowana, od zupełnie bezpłatnych, aż po kursy kosztujące od kilkudziesięciu do kilku tysięcy złotych. Jaki kurs wybrać? Na pewno nie warto kierować się tylko ceną - wiele kursów dostępnych za darmo pozostawia wiele w sferze ich jakości. Zanim zdecydujemy się na kurs warto więc zapoznać się szczegółowo z jego programem, sposobem prowadzenia zajęć i porównać z innymi ofertami.
  • Szkolenie e-commerce - szkolenia eCommerce pozwalają w krókim czasie szczegółowo poznać dane zagadnienie z zakresu handlu internetowego. Szkolenia e commerce dotyczą z reguły specjalistycznej wąskiej tematyki, np. pozycjonowania stron WWW, prowadzenia działań reklamowych (np. Szkolenie Marketing w E-commerce), prawa w Internecie, reklamy w wyszukiwarkach społecznościowych, projektowania sklepów czy witryn internetowych itp. Pozwalają one też poznać zasady funkcjonowania wielkich platform do sprzedaży przez Internet, np. Allegro, Amazon, Etsy czy Ebay. Przeciętne szkolenie z e-commerce trwa jeden lub dwa dni szkoleniowe, w trakcie których organizator stara się przekazać zarówno wiedzę teoretyczną, jak też rozwinąć praktyczne umiejętności jej zastosowania przez uczestników. Szkolenia e-commerce dostępne są zarówno w postaci szkoleń tradycyjnych realizowanych w sali szkoleniowej, jak i szkoleń e-commerce online, które prowadzone są na żywo. Oznacza to że jako uczestnik mamy możliwość uczestniczenia w dyskusji, ćwiczeniach i pracy grupowej, zadawania pytań i uzyskania porad ze strony trenera czy wykładowcy w trudnych obszarach.
  • Warsztat e-commerce - warsztaty eCommerce nastawione są przede wszystkim na rozwój umiejętności praktycznych. W programie warsztatu nie znajdziemy zbyt wielu prezentacji czy wykładów, ponieważ koncentrują się one głównie na ćwiczeniach praktycznych. Mogą to być na przykład warsztaty e-commerce z szacowania wielkości rynku dla danego produktu, w trakcie których uczestnicy korzystając z rozmaitych narzędzi analitycznych badają poziom zapytań o dany produkt w wyszukiwarkach internetowych. Podobnie wyglądają warsztaty dotyczące analityki internetowej, które koncentrują się na praktycznej implementacji narzędzi analitycznych, następnie prześledzenia ścieżek konwersji itp.
  • Konferencja e-commerce - konferencje eCommerce (a także kongresy, targi) pozwalają natomiast zapoznawać się z trendami w handlu cyfrowym, a także nawiązywać kontakty branżowe. Jest to dziedzina ulegająca wyjątkowo szybkim zmianom, dlatego śledzenie trendów, keirunków rozwoju jest niezwykle istotne. Konferencje e-commerce to wreszcie doskonała okazja do nawiązywania kontaktów zawodowych, czyli tzw. networkingu. W ich trakcie przedsiębiorstwa dzielą się włąsnymi doświadczeniami w handlu internetowym między innymi poprzez przedstawianie tzw. case study, czyli analiz przypadków z życia. 
Popularne szkolenia e-commerce oraz kursy eCommerce

Tematyka szkoleń e-commerce, warsztatów, kursów e commerce i konferencji jest niezwykle szeroka. Jest jednak kilka obszarów, które stanowią pewnego rodzaju fundament prowadzenia działalności w handlu internetowym. Tego typu szkolenia i kursy cieszą się popularnością bez względu na chwilowe mody. Są to przede wszystkim:

  • Szkolenia z marketingu internetowego - to podstawa dla każdego, kto chce, by jego produkty się sprzedawały. W ramach tego typu programów poznasz zagadnienia z zakresu budowania i promowania stron internetowych, prowadzenia działań reklamowych, obsługi narzędzi promocyjnych Google i nie tylko. Możesz się również dowiedzieć, co warto robić samodzielnie, a co zlecić profesjonalistom. Zaczniesz tworzyć spójne strategie marketingowe i lepiej rozumieć swojego klienta. To idealna propozycja zarówno dla osób bezpośrednio odpowiedzialnych za handel lub reklamę w internecie, jak i właścicieli firm o takim profilu czy kadry kierowniczej.
  • Szkolenia z pozycjonowania stron internetowych, czyli SEO, a także z content marketingu i copywritingu oraz e-PR - menedżerowie i osoby odpowiedzialne za marketing w firmie powinny sięgać po zdywersyfikowane sposoby pozyskiwania nowych klientów. Pomóc w tym mogą szkolenia dotyczące zasad pozycjonowania stron internetowych, prowadzenia działań z użyciem marketingu treści, tworzenia angażujących treści czyli copywritingu oraz z prowadzenia działań z zakresu e-PR. 
  • Szkolenia z obsługi klienta, w tym z obsługi trudnego klienta - wraz z popularnością sprzedaży w internecie rosną też wymagania nabywców, w szczególności co do obsługi. Sprzedawca powinien być dostępny i pomocny dzięki wykorzystaniu cyfrowych kanałów komunikacji. Dokładne poznanie tych kanałów oraz ich możliwości pomaga w podniesieniu standardów obsługi klienta. Dzięki nim pracownicy działów obsługi klienta, managerowie i handlowcy mogą poznać dobre praktyki w zakresie komunikacji i poznać złote zasady obsługi za pośrednictwem e-maila, telefonu, mediów społecznościowych czatów itp. W ramach szkolenia często można również zyskać wiedzę na temat radzenia sobie z emocjami, stresem i „trudnymi klientami".
  • Szkolenia z mediów społecznościowych - social media rozwijają się niezwykle szybko i coraz częściej stwarzają możliwość prowadzenia sprzedaży nie tylko dzięki wykorzystaniu reklamy w mediach społecznościowych, ale też rozwiązań pozwalających na złożenie zamówienia z poziomu aplikacji czy platformy społecznościowej. Dzisiaj, aby zakupić produkt klient nie musi opuszczać aplikacji Instagram, gdyż możliwe jest zamówienie towaru z jej poziomu. Nie powinna więc dziwić popularność szkoleń dotyczących wykorzystania platformy Facebook do sprzedaży i obsługi klienta czy też platform takich jak Instagram, TikTok czy LinekdIn.
  • Szkolenia i kursy logistyczne - e-commerce to nie tylko sprzedaż, ale też sprawna logistyka i umiejętność dostarczenia produktów szybko i efektywnie kosztowo. Sprawna logistyka jest jednym z kluczowych obszarów prowadzenia sprzedaży cyfrowej, a rozwój podmiotów zajmujących się takimi zagadnieniami jak fullfilment, gospodarka magazynowa, spedycja i logistyka, usługi kurierskie czy pakowanie towarów dowodzi, że może to być obszar znaczących przewag konkurencyjnych.
  • Szkolenia z zagadnień prawnych, takich jak bezpieczeństwo w sieci, prawa autorskie, RODO itd. - prowadząc działalność w internecie, powinieneś być doskonale zaznajomiony z kwestiami bezpieczeństwa sieciowego. Niestety nie każdy traktuje ten temat wystarczająco poważnie. Na szczęście istnieją szkolenia eCommerce, które w przystępny sposób pomogą Ci dowiedzieć się znacznie więcej o różnych aspektach związanych z bezpieczeństwem. Poznaj aktualne przepisy, np. te dotyczące ochrony danych osobowych zgodnie z RODO czy prawa autorskiego. Dowiedz się, jak zadbać o to, by nie stać się ofiarą hakerskiego ataku i zadbać o zaufanie klientów. Te bardzo ważne kwestie zbyt często są pomijane, dlatego decydując się na tego typu szkolenie, masz szansę wyróżnić się wśród konkurencji.
  • Szkolenia z UX/CX, szkolenia i kursy Design Thinking, szkolenia i kursy Wordpress itp. - Rosnące wymagania internautów sprawiają, że nieprzydatne, niewygodne w obsłudze i nieatrakcyjne strony internetowe czy aplikacje nie mają szans przebić się na rynku. Dlatego tak ważne jest staranne podejście do kwestii UX (User Experience – doświadczeń użytkownika) i CX (Customer Experience – doświadczeń klienta). Zadbaj o to, by zakupy w Twoim sklepie lub nawet sama wizyta na stronie były prawdziwą przyjemnością. Przejrzysty design, sprawne działanie, starannie opracowana ścieżka zakupowa – wszystko to pozwoli Ci na zwiększenie sprzedaży i podniesienie satysfakcji klienta. Pomóc w tym mogą między innymi szkolenia Design Thinking, czyli z zasad i dobrych praktyk projektowania i wdrażania produktów i usług spełaniających oczekiwania klientów.

Szkolenia e-commerce są przyszłością w wielu dziedzinach i zawodach. Z pewnością warto się nimi zainteresować! Dostęp do nich jest jednocześnie coraz szerszy dzięki coraz powszechniejszym szkoleniom i kursom realizowanym online. Kursy online dostępne w formie nagrań video oraz e-learningu pozwalają zdobyć wiedzę o podstawach e-commerce, a ich niewątpliwą zaletą jest przystępna cena oraz możliwość realizacji kursu e-commerce w dogodnym dla nas terminie, miejscu oraz tempie. Dla użytkowników średniozaawansowanych i dla zaawansowanych polecane są szkolenia online na żywo, a także szkolenia i kursy e-commerce stacjonarne. Pozwalają one na dużo efektywniejsze uczenie się, bezpośredni kontakt z trenerem i indywidualne konsultacje, a także na nawiązywanie cennych kontaktów zawodowych!

Czym kierować się wybierając warsztaty, kursy i szkolenia e-commerce?

Rynek szkoleniowy jest bardzo zróżnicowany. To samo bądź podobne szkolenie w zależności od organizatora, terminu, formuły szkolenia oraz dokładnego programu szkolenia może różnić się ceną nawet o kilkaset procent. Dlatego tak ważne jest analizowanie dostępnych ofert i porównywanie szkoleń oferowanych przez różne firmy szkoleniowe. Na co zwracać uwagę wybierając kurs e-commerce bądź szkolenie?

  • Program szkolenia - zawsze warto sprawdzać na ile w programie szkolenia poruszne są kwestie, na których nam najbardziej zależy. Pamiętać powinniśmy przy tym, że na program szklolenia składa się również sposób przedstawienia danego zagadnienia. Wykład czy prezentacja, jeśli są dobrze przygotowane i ciekawie poprowadzone, mogą być skuteczne, ale w dzisiejszych czasach w warsztacie szkoleniowca dostępne są case studies, ćwiczenia czy gry szkoleniowe, których efektywność i wartość praktyczna często przewyższa tradycyjne formy szkoleniowe.
  • Doświadczenie trenera - każdy z nas chciałby uczyć się od praktyka, który świetnie zrozumie realia i praktykę codziennej pracy oraz wyzwania jakie w niej napotykamy. Praktyczna zajomość zagadnień i szerokie doświadczenie zawodowe bez doświadczenia trenerskiego mogą być jednak niewystarczające. W prowadzeniu szkoleń liczą się nie tylko wiedza, ale też umiejętność jej przekaywania. Stąd warto zapoznać się z życiorysem prowadzącego zanim zdecydujemy się na udział w konkretnym szkoleniu e-commerce.
  • Cena szkolenia - kursy i szkolenie e-commerce znajdziemy w cenie zarówno kilkudziesięciu złotych, jak i kilku tysięcy. Kursy online multimedialne i na platformach e-learning pozwalają zaoferować bardzo atrakcyjne ceny, ale taka forma nauczania ma swoje ograniczenia. Program kursu nie jest dostosowany do grupy uczestników, nie dają one również możliwości uzyskania odpowiedzi na indywidualne, specyficzne pytania ani uczenia się z doświadczeń innych uczestników. Wszystkie te zalety znajdziemy w szkoleniach i warsztatach e-commerce realizowanych na żywo oraz stacjonarnych - ich koszt jest jednak wyższy, gdyż grupa szkoleniowa jest ograniczona pod względem wielkości, a na cenę składają się też wynajęcie sali szkoleniowej, serwis kawowy czy wyżywienie w trakcie szkolenia.
eCommerce w praktyce: poznaj konferencje eCommerce oraz kursy i szkolenia e-commerce.
Kurs e-Commerce, szkolenie eCommerce, konferencja e-Commerce

Zapisz się i otrzymaj powiadomienie, gdy w bazie pojawi się nowy kurs Ecommerce, szkolenie lub konferencja!