O szkoleniu
Szkolenie „Trening asertywności. Sztuka mówienia NIE!” przygotowuje do podniesienia samoświadomości w zakresie własnych mocnych stron oraz obszarów do rozwoju w sferze asertywności, stosowania asertywnej, dyplomatycznej odmowy i prezentowania poglądów, radzenia sobie z atakami personalnymi ze strony otoczenia, asertywnego radzenia sobie z manipulacją ze strony otoczenia oraz posiadania postawy asertywnej w kontakcie z innymi.
Szkolenie „Trening asertywności. Sztuka mówienia NIE!” adresowane jest do osób, które współpracują z innymi osobami, zarządzają zespołem, mają kontakt z klientami lub kontrahentami, są kierownikami, project managerami czy team leaderami.
Program szkolenia
- Czym jest asertywność?
- Skutki braku asertywności oraz korzyści płynące z bycia asertywnym.
- Agresja, uległość, asertywność – czym się od siebie różnią?
- Warunki asertywności – „ja jestem OK i ty jesteś OK”.
- Jakie są warunki asertywności? – siły hamujące i wspierające asertywność.
- Poczucie własnej wartości i świadomość własnych umiejętności z zakresu asertywności w życiu codziennym i w pracy.
- Jak odmawiać i jak mówić o tym, czego potrzebujemy?
- Analiza transakcyjna Berne’a, czyli w co grają ludzie: dziecko, rodzic i dorosły?
- Trójkąt dramatyczny S. Karpmana – kiedy możesz wejść w rolę wybawcy, prześladowcy lub ofiary? Jakie niezrealizowane potrzeby stoją za każdą z tych ról?
- Asertywność w komunikacji werbalnej i niewerbalnej, czyli jak zajmować przestrzeń, przyjąć postawę oraz dbać o ton głosu, aby być postrzeganym jako asertywna osoba?
- W jaki sposób budować asertywne komunikaty? Rola komunikatu „ja” – na co zwracać uwagę, kiedy zastosować „taniec społeczny” ze świadomością kim jest nasz rozmówca (jego rola w naszym życiu)?
- Jak skutecznie używać technik asertywności, aby nie być postrzeganym jako osoba uległa lub agresywna?
- Jak asertywnie radzić sobie z trudnymi rozmówcami?
- Asertywne zachowanie w kontaktach z przełożonym, z klientami i współpracownikami, czyli o zasadzie precedencji.
- Jak zadbać o klarowność naszych intencji?
- W jaki sposób asertywnie prosić o realizację ustaleń i naszych potrzeb?
- Jak asertywnie odmawiać?
- Czy i kiedy warto się tłumaczyć?
- Jak z taktem i kulturą osobistą odpowiadać na nieprzyjemne zachowania?
- Jak asertywnie wymieniać poglądy, aby nie zostać wykorzystanym?
- Jak asertywnie radzić sobie z różnymi osobami w otoczeniu?
- Różne rodzaje wampirów energetycznych i ich strategie.
- Osoby agresywne.
- Ludzie wykorzystujący innych do realizacji własnych potrzeb.
- Osoby stosujące techniki manipulacji.
- Jak pilnować własnej asertywności na co dzień?
- Jak budować/odbudować asertywność?
Czas trwania
Prelegenci
MAŁGORZATA BEDNARZ - jest socjologiem i trenerem umiejętności społecznych, co daje pokaźny zasób w pracy z grupami. Jako psychoterapeuta w trakcie szkolenia widzi procesy, które ujawniają się w grupach, ale także w pracy z liderami. Szkoli liderów, współpracuje z zespołami, które okresowo prezentują różną dynamikę pracy.
Podczas warsztatów wykorzystuje ogromną wiedzę i doświadczenie z różnych obszarów, zdobywaną na stanowiskach kierowniczych.
Zaprasza do współpracy liderów, którzy są zarówno na początku swojej drogi zawodowej jak i starszych stażem managerów do efektywnej pracy nad poszerzaniem zasobów. Szkoli w obszarze umiejętności miękkich, umiejętności społecznych, zarządzania zasobami ludzkimi, delegowania obowiązków.
Chętnie pracuje z zespołami w zakresie udrażniania kanałów komunikacyjnych, co w znaczny sposób oczyszcza atmosferę i jednocześnie powoduje automatyczny wzrost efektywności i motywacji w zespole.
Jako moderator procesów Design Thinking tworzy skuteczne rozwiązania w zakresie innowacyjnych rozwiązań dotyczących nowych produktów i usług.
Współpracuje z Akademią Inspiracji Makro, gdzie prowadzi warsztaty dla managerów i właścicieli firm, podczas których skupiamy się na aspektach dotyczących motywowania, komunikowania i delegowania. Prowadziła warsztaty stacjonarne między innymi dla Oberża PRL, Hotel Silesian, Plac Nowy 1, Restauracja Sioux, Manufaktura Smakowitości, Holiday Inn, Hotel Conrad, Dynia Resto Bar, Termy Chochołowskie, Skansen Smaków, ZR Hotele i wiele innych.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Centrum Zarządzania Jakością INFOX Sp. z o.o.
- Ulica i nr: Kalwaryjska 69
- Kod pocztowy: 30-504
- Miejscowość: Kraków
- Numer NIP: 7352389549