Szkolenie

Specjalista ds. środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych

O szkoleniu

Podczas szkolenia przedstawione zostaną tematy:
- środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne według ustawy o rachunkowości
- środki trwałe w przepisach podatkowych (podatek dochodowy)
- wartości niematerialne i prawne w przepisach podatkowych (podatek dochodowy)
- rzeczowe aktywa trwałe oraz wartości niematerialne wg MSR
- umowy leasingowe – aspekt bilansowy i podatkowy
Kto powinien wziąć udział?

Zapraszamy wszystkie zainteresowane osoby.

Program szkolenia

DZIEŃ I

Środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne według ustawy o rachunkowości

1. Definicje zasady rozpoznawania w księgach rachunkowych.
2. Dokumenty księgowe dotyczące środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
3. Wycena początkowa na moment przyjęcia do użytkowania (cena nabycia/ koszt wytworzenia).
4. Kapitalizacja kosztów finansowania przy długoterminowej budowie/ dostosowywaniu środków trwałych.
5. Ustalanie okresu ekonomicznej użyteczności, wartości rezydualnej i podstawy amortyzacji.
6. Dopuszczalne metody amortyzacji oraz dokonywanie odpisów amortyzacyjnych.
7. Coroczna weryfikacja okresów/ stawek amortyzacyjnych.
8. Nakłady ponoszone po przyjęciu środka trwałego do użytkowania (modernizacja/ odtworzenie).
9. Trwała utrata wartości – szacowanie odpisów aktualizujących.
10. Zasady usuwania aktywów trwałych z bilansu – sprzedaż i likwidacja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
11. Wymogi dot. przeprowadzania inwentaryzacji aktywów trwałych.
12. Wymogi w zakresie ujawnień w sprawozdaniu finansowym.

DZIEŃ II

Środki trwałe w przepisach podatkowych (podatek dochodowy)

1. Zasady zaliczania składników do środków trwałych w prawie podatkowym (Klasyfikacja Środków Trwałych).
2. Obowiązek ujęcia składnika w ewidencji środków trwałych.
3. Zasady ustalania wartość początkowej środków trwałych.
4. Wykaz stawek amortyzacyjnych oraz ich wpływ na powstawanie dodatnich i ujemnych różnic przejściowych dla celów podatku odroczonego.
5. Dopuszczalne metody amortyzacji podatkowej.
6. Odpisy amortyzacyjne niebędące kosztami uzyskania przychodów.
7. Rzeczowe aktywa trwałe o niskiej wartości nieprzekraczającej 10.000 zł.
8. Nakłady ponoszone po przyjęciu środka trwałego do użytkowania (modernizacja/ odtworzenie).
9. Odłączenie oraz przyłączenie części składowej/ peryferyjnej środka trwałego.
10. Realizacja inwestycji w obcych środkach trwałych.
11. Likwidacja środków trwałych oraz inwestycji w obcych środkach trwałych.

Wartości niematerialne i prawne w przepisach podatkowych (podatek dochodowy)

1. Zasady zaliczania składników do wartości niematerialnych i prawnych w prawie podatkowym.
2. Obowiązek ujęcia składnika w ewidencji wartości niematerialnych i prawnych.
3. Zasady ustalania wartość początkowej wartości niematerialnych i prawnych.
4. Wykaz stawek amortyzacyjnych oraz ich wpływ na powstawanie dodatnich i ujemnych różnic przejściowych dla celów podatku odroczonego.
5. Dopuszczalne metody amortyzacji podatkowej.
6. Odpisy amortyzacyjne niebędące kosztami uzyskania przychodów.
7. Wartości niematerialne i prawne o niskiej wartości nieprzekraczającej 10.000 zł.
8. Nakłady ponoszone po przyjęciu wartości niematerialnych i prawnych do użytkowania.
9. Likwidacja wartości niematerialnych i prawnych.

DZIEŃ III

Rzeczowe aktywa trwałe oraz wartości niematerialne wg MSR

1. Rzeczowe aktywa trwałe:
a) MSR 16 – rzeczowe aktywa trwałe – zakres standardu i definicje,
b) zasady ustalania wartości początkowej środków trwałych,
c) ustalanie okresu ekonomicznej użyteczności, wartości rezydualnej i podstawy amortyzacji,
d) rachunkowość komponentów w zakresie MSR 16,
e) dopuszczalne metody amortyzacji oraz dokonywanie odpisów amortyzacyjnych,
f) nakłady ponoszone po przyjęciu środka trwałego do użytkowania (modernizacja/ odtworzenie),
g) kapitalizacja kosztów finansowania przy długoterminowej budowie/ dostosowywaniu środków trwałych – MSR 23,
h) odpisy z tytułu utraty wartości (MSR 16 oraz MSR 36).
2. Wartości niematerialne:
a) MSR 38 – wartości niematerialne – zakres standardu i definicje,
b) dopuszczalne metody amortyzacji oraz dokonywanie odpisów amortyzacyjnych,
c) nakłady ponoszone po przyjęciu wartości niematerialnych do użytkowania,
d) zasady przyjmowania wartości niematerialnych wytworzonych we własnym zakresie,
e) zasady ujmowania i rozliczania wartości firmy oraz zysku na okazyjnym nabyciu (poprz. ujemna wartość firmy),
f) odpisy z tytułu utraty wartości (MSR 38 oraz MSR 36).
3. Aktywa trwałe przeznaczone do zbycia i/lub wydania – MSSF 5 – zakres standardu, wycena w momencie przekwalifikowania, zasady przekwalifikowania.
4. Wymogi w zakresie ujawnień w sprawozdaniu finansowym sporządzonym zgodnie z MSR/ MSSF.

DZIEŃ IV

Umowy leasingowe – aspekt bilansowy i podatkowy

1. Rodzaje leasingu (leasing operacyjny, finansowy oraz zwrotny).
2. Uregulowanie leasingu w prawie podatkowym dla celów podatku dochodowego (wybrane aspekty podatkowe działań realizowanych w trakcie umowy leasingowej).
3. Zasady klasyfikacji umów leasingowych w przepisach rachunkowych – omówienie warunków klasyfikacyjnych.
4. Prezentacja umów leasingowych w sprawozdaniach finansującego.
5. Zasady ewidencji księgowej leasingu finansowego:
a) początkowe ujęcie, zasady wyceny,
b) bieżąca wycena zasady rozliczania kosztów finansowych i naliczania amortyzacji,
c) zasady księgowania wstępnej opłaty leasingowej i jej rozliczenie,
d) podział rat leasingowych na część kapitałową i część odsetkową,
e) ewidencja transakcji leasingu,
f) prezentacja w sprawozdaniu finansowym – ujawnianie informacje o leasingu.
6. Zasady ewidencji księgowej leasingu operacyjnego:
a) ewidencja transakcji leasingu,
b) prezentacja w sprawozdaniu finansowym – ujawnianie informacje o leasingu.
7. Leasing zwrotny i jego ujęcie w księgach (podatkowe regulacje leasingu nieruchomości szczególne zasady ewidencji leasingu zwrotnego).

Czas trwania

Wrocław:
Cz. I 21-22.01.2021
Cz. II 9-10.02.2021
Warszawa:
Cz. I 28-29.01.2021
Cz. II 15-16.02.2021
Warszawa:
Cz. I 22-23.02.2021
Cz. II 4-5.03.2021

Dzień I, III 10:00 – 15:45
Dzień II, IV 8:30 – 14:00

Prelegenci

Cytat

Marcin Grzywacz – biegły rewident, doświadczenie o obszarze rachunkowości i rewizji zdobywał pracując w największych podmiotach uprawnionych do badania działających na rynku polskim, w tym w jednej z firm z tzw. „wielkiej czwórki”. Przez wiele lat realizował badania jednostkowych oraz skonsolidowanych sprawozdań finansowych przedsiębiorstw, badania wydatków z realizacji projektów finansowanych ze środków unijnych, badania pakietów konsolidacyjnych przygotowywanych w oparciu o MSSF oraz HBII, prace atestacyjne w oparciu o uzgodnione procedury, usługi z zakresu due diligence finansowego, przygotowywania dokumentacji zabezpieczeń, badania prospektów emisyjnych, modelowania finansowego, doradztwa rachunkowego.

Ewa Kilian – doradca podatkowy, biegły rewident, partner w kancelarii doradztwa podatkowego HMDP Husarski Michalski Doradcy Podatkowi. Swoją wiedzę opiera na wieloletniej praktyce w zakresie podatku dochodowego, z uwzględnieniem tematyki cen transferowych, opodatkowania transgranicznego oraz procesów restrukturyzacji spółek. Może pochwalić się również praktyczną znajomością zagadnień z zakresu podatku akcyzowego oraz podatku od towarów i usług. Swoje doświadczenie zdobywała głównie w międzynarodowych korporacjach działających w branży FMCG oraz w branży budowlanej. Wieloletni trener z zakresu podatków oraz rachunkowości, posiadający praktyczne doświadczenie w zakresie wykorzystywania systemów informatycznych do optymalizacji procesów obliczania, planowania i raportowania podatków dochodowych, w tym odroczonych.

Gabriela Suski-Borek – absolwentka wydziału rachunkowości Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach oraz Bezpieczeństwa i Higieny Pracy Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu. Wieloletni wykładowca zagadnień księgowych i finansowych, oraz doświadczony praktyk. W latach 1999-2010 pracownik naukowy Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu. Trener w zakresie rachunkowości finansowej, finansów, rachunku kosztów, rachunkowości zarządczej, finansów przedsiębiorstw, rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej, prowadzenia działalności gospodarczej, księgowości projektów unijnych, przygotowywania biznes planów, zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej, zarządzania finansami w firmie. Samodzielny księgowy spółki produkcyjnej i usługowej korzystającej z wielu dotacji unijnych, zastępca skarbnika miasta, specjalista do spraw obsługi finansowej projektu, konsultant w Punkcie Konsultacyjnym dla małych i średnich przedsiębiorstw. Autorka artykułów na temat rachunkowości i finansów. Bogate doświadczenie zawodowe przekłada się na jakość prowadzonych zajęć, dzięki temu są ciekawe oraz użyteczne.

Beata Bartoś – Biegły rewident. Magister matematyki, absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Inwestycji kapitałowych w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, Podyplomowe Studium Ubezpieczeń w zakresie matematyki ubezpieczeniowej na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Kierownik projektów dot. wdrażania strategii produktowej i nowych rozwiązań IT. Menedżer projektów audytowych. Prowadzi badania jednostkowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych sporządzonych zgodnie z ustawą o rachunkowości lub zgodnie z MSR/MSSF. Swoje doświadczenie w dziedzinie rachunkowości i audytu zdobywała współpracując z renomowanymi firmami audytorskimi. Realizuje projekty związane z przeglądem śródrocznych sprawozdań finansowych, badaniem planów przekształceń, podziałów i połączeń jednostek gospodarczych, audytem projektów finansowanych z dotacji unijnych oraz usługami atestacyjnymi, doradztwa i zarządzania wymagającymi posiadania wiedzy z zakresu rachunkowości, rewizji finansowej, prawa podatkowego oraz organizacji i funkcjonowania przedsiębiorstw. Posiada wieloletnie doświadczenie w branży finansowej. Doświadczony trener w zakresie rachunkowości oraz produktów/usług finansowych.

Gdzie i kiedy

Warszawa 22 lutego - 5 marca 2021
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Warszawa 28 stycznia - 16 lutego 2021
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Wrocław 21 stycznia - 10 lutego 2021
brak danych

Wrocław

woj. dolnośląskie

Zapisz się

Cena
za osobę
1990 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się

Organizator

ADN Akademia Sp. z o.o. Sp. k.
00-844 Warszawa
ul. Grzybowska 56
woj. mazowieckie
ADN Akademia (dawniej Akademia Biznesu MDDP) jest organizatorem szkoleń i konferencji z zakresu prawa podatkowego, rachunkowości, a także zarządzania i finansów. Realizujemy projekty dedykowane dla firm, dostarczając wiedzę, która zapewnia stabilny w...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o zgłoszenie z użyciem formularza rejestracji online dostępnego na górze strony. Skontaktujemy się z Państwem celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

ADN Akademia Sp. z o.o. Sp. k.
00-844 Warszawa ul. Grzybowska 56
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!