O szkoleniu
- środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne według ustawy o rachunkowości
- środki trwałe w przepisach podatkowych (podatek dochodowy)
- wartości niematerialne i prawne w przepisach podatkowych (podatek dochodowy)
- rzeczowe aktywa trwałe oraz wartości niematerialne wg MSR
- umowy leasingowe – aspekt bilansowy i podatkowy
Zapraszamy wszystkie zainteresowane osoby.
Program szkolenia
DZIEŃ I
Środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne według ustawy o rachunkowości
1. Definicje zasady rozpoznawania w księgach rachunkowych.
2. Dokumenty księgowe dotyczące środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
3. Wycena początkowa na moment przyjęcia do użytkowania (cena nabycia/ koszt wytworzenia).
4. Kapitalizacja kosztów finansowania przy długoterminowej budowie/ dostosowywaniu środków trwałych.
5. Ustalanie okresu ekonomicznej użyteczności, wartości rezydualnej i podstawy amortyzacji.
6. Dopuszczalne metody amortyzacji oraz dokonywanie odpisów amortyzacyjnych.
7. Coroczna weryfikacja okresów/ stawek amortyzacyjnych.
8. Nakłady ponoszone po przyjęciu środka trwałego do użytkowania (modernizacja/ odtworzenie).
9. Trwała utrata wartości – szacowanie odpisów aktualizujących.
10. Zasady usuwania aktywów trwałych z bilansu – sprzedaż i likwidacja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
11. Wymogi dot. przeprowadzania inwentaryzacji aktywów trwałych.
12. Wymogi w zakresie ujawnień w sprawozdaniu finansowym.
DZIEŃ II
Środki trwałe w przepisach podatkowych (podatek dochodowy)
1. Zasady zaliczania składników do środków trwałych w prawie podatkowym (Klasyfikacja Środków Trwałych).
2. Obowiązek ujęcia składnika w ewidencji środków trwałych.
3. Zasady ustalania wartość początkowej środków trwałych.
4. Wykaz stawek amortyzacyjnych oraz ich wpływ na powstawanie dodatnich i ujemnych różnic przejściowych dla celów podatku odroczonego.
5. Dopuszczalne metody amortyzacji podatkowej.
6. Odpisy amortyzacyjne niebędące kosztami uzyskania przychodów.
7. Rzeczowe aktywa trwałe o niskiej wartości nieprzekraczającej 10.000 zł.
8. Nakłady ponoszone po przyjęciu środka trwałego do użytkowania (modernizacja/ odtworzenie).
9. Odłączenie oraz przyłączenie części składowej/ peryferyjnej środka trwałego.
10. Realizacja inwestycji w obcych środkach trwałych.
11. Likwidacja środków trwałych oraz inwestycji w obcych środkach trwałych.
Wartości niematerialne i prawne w przepisach podatkowych (podatek dochodowy)
1. Zasady zaliczania składników do wartości niematerialnych i prawnych w prawie podatkowym.
2. Obowiązek ujęcia składnika w ewidencji wartości niematerialnych i prawnych.
3. Zasady ustalania wartość początkowej wartości niematerialnych i prawnych.
4. Wykaz stawek amortyzacyjnych oraz ich wpływ na powstawanie dodatnich i ujemnych różnic przejściowych dla celów podatku odroczonego.
5. Dopuszczalne metody amortyzacji podatkowej.
6. Odpisy amortyzacyjne niebędące kosztami uzyskania przychodów.
7. Wartości niematerialne i prawne o niskiej wartości nieprzekraczającej 10.000 zł.
8. Nakłady ponoszone po przyjęciu wartości niematerialnych i prawnych do użytkowania.
9. Likwidacja wartości niematerialnych i prawnych.
DZIEŃ III
Rzeczowe aktywa trwałe oraz wartości niematerialne wg MSR
1. Rzeczowe aktywa trwałe:
a) MSR 16 – rzeczowe aktywa trwałe – zakres standardu i definicje,
b) zasady ustalania wartości początkowej środków trwałych,
c) ustalanie okresu ekonomicznej użyteczności, wartości rezydualnej i podstawy amortyzacji,
d) rachunkowość komponentów w zakresie MSR 16,
e) dopuszczalne metody amortyzacji oraz dokonywanie odpisów amortyzacyjnych,
f) nakłady ponoszone po przyjęciu środka trwałego do użytkowania (modernizacja/ odtworzenie),
g) kapitalizacja kosztów finansowania przy długoterminowej budowie/ dostosowywaniu środków trwałych – MSR 23,
h) odpisy z tytułu utraty wartości (MSR 16 oraz MSR 36).
2. Wartości niematerialne:
a) MSR 38 – wartości niematerialne – zakres standardu i definicje,
b) dopuszczalne metody amortyzacji oraz dokonywanie odpisów amortyzacyjnych,
c) nakłady ponoszone po przyjęciu wartości niematerialnych do użytkowania,
d) zasady przyjmowania wartości niematerialnych wytworzonych we własnym zakresie,
e) zasady ujmowania i rozliczania wartości firmy oraz zysku na okazyjnym nabyciu (poprz. ujemna wartość firmy),
f) odpisy z tytułu utraty wartości (MSR 38 oraz MSR 36).
3. Aktywa trwałe przeznaczone do zbycia i/lub wydania – MSSF 5 – zakres standardu, wycena w momencie przekwalifikowania, zasady przekwalifikowania.
4. Wymogi w zakresie ujawnień w sprawozdaniu finansowym sporządzonym zgodnie z MSR/ MSSF.
DZIEŃ IV
Umowy leasingowe – aspekt bilansowy i podatkowy
1. Rodzaje leasingu (leasing operacyjny, finansowy oraz zwrotny).
2. Uregulowanie leasingu w prawie podatkowym dla celów podatku dochodowego (wybrane aspekty podatkowe działań realizowanych w trakcie umowy leasingowej).
3. Zasady klasyfikacji umów leasingowych w przepisach rachunkowych – omówienie warunków klasyfikacyjnych.
4. Prezentacja umów leasingowych w sprawozdaniach finansującego.
5. Zasady ewidencji księgowej leasingu finansowego:
a) początkowe ujęcie, zasady wyceny,
b) bieżąca wycena zasady rozliczania kosztów finansowych i naliczania amortyzacji,
c) zasady księgowania wstępnej opłaty leasingowej i jej rozliczenie,
d) podział rat leasingowych na część kapitałową i część odsetkową,
e) ewidencja transakcji leasingu,
f) prezentacja w sprawozdaniu finansowym – ujawnianie informacje o leasingu.
6. Zasady ewidencji księgowej leasingu operacyjnego:
a) ewidencja transakcji leasingu,
b) prezentacja w sprawozdaniu finansowym – ujawnianie informacje o leasingu.
7. Leasing zwrotny i jego ujęcie w księgach (podatkowe regulacje leasingu nieruchomości szczególne zasady ewidencji leasingu zwrotnego).
Czas trwania
Cz. I 21-22.01.2021
Cz. II 9-10.02.2021
Warszawa:
Cz. I 28-29.01.2021
Cz. II 15-16.02.2021
Warszawa:
Cz. I 22-23.02.2021
Cz. II 4-5.03.2021
Dzień I, III 10:00 – 15:45
Dzień II, IV 8:30 – 14:00
Prelegenci

Marcin Grzywacz – biegły rewident, doświadczenie o obszarze rachunkowości i rewizji zdobywał pracując w największych podmiotach uprawnionych do badania działających na rynku polskim, w tym w jednej z firm z tzw. „wielkiej czwórki”. Przez wiele lat realizował badania jednostkowych oraz skonsolidowanych sprawozdań finansowych przedsiębiorstw, badania wydatków z realizacji projektów finansowanych ze środków unijnych, badania pakietów konsolidacyjnych przygotowywanych w oparciu o MSSF oraz HBII, prace atestacyjne w oparciu o uzgodnione procedury, usługi z zakresu due diligence finansowego, przygotowywania dokumentacji zabezpieczeń, badania prospektów emisyjnych, modelowania finansowego, doradztwa rachunkowego.
Ewa Kilian – doradca podatkowy, biegły rewident, partner w kancelarii doradztwa podatkowego HMDP Husarski Michalski Doradcy Podatkowi. Swoją wiedzę opiera na wieloletniej praktyce w zakresie podatku dochodowego, z uwzględnieniem tematyki cen transferowych, opodatkowania transgranicznego oraz procesów restrukturyzacji spółek. Może pochwalić się również praktyczną znajomością zagadnień z zakresu podatku akcyzowego oraz podatku od towarów i usług. Swoje doświadczenie zdobywała głównie w międzynarodowych korporacjach działających w branży FMCG oraz w branży budowlanej. Wieloletni trener z zakresu podatków oraz rachunkowości, posiadający praktyczne doświadczenie w zakresie wykorzystywania systemów informatycznych do optymalizacji procesów obliczania, planowania i raportowania podatków dochodowych, w tym odroczonych.
Gabriela Suski-Borek – absolwentka wydziału rachunkowości Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach oraz Bezpieczeństwa i Higieny Pracy Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu. Wieloletni wykładowca zagadnień księgowych i finansowych, oraz doświadczony praktyk. W latach 1999-2010 pracownik naukowy Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu. Trener w zakresie rachunkowości finansowej, finansów, rachunku kosztów, rachunkowości zarządczej, finansów przedsiębiorstw, rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej, prowadzenia działalności gospodarczej, księgowości projektów unijnych, przygotowywania biznes planów, zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej, zarządzania finansami w firmie. Samodzielny księgowy spółki produkcyjnej i usługowej korzystającej z wielu dotacji unijnych, zastępca skarbnika miasta, specjalista do spraw obsługi finansowej projektu, konsultant w Punkcie Konsultacyjnym dla małych i średnich przedsiębiorstw. Autorka artykułów na temat rachunkowości i finansów. Bogate doświadczenie zawodowe przekłada się na jakość prowadzonych zajęć, dzięki temu są ciekawe oraz użyteczne.
Beata Bartoś – Biegły rewident. Magister matematyki, absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Inwestycji kapitałowych w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, Podyplomowe Studium Ubezpieczeń w zakresie matematyki ubezpieczeniowej na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Kierownik projektów dot. wdrażania strategii produktowej i nowych rozwiązań IT. Menedżer projektów audytowych. Prowadzi badania jednostkowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych sporządzonych zgodnie z ustawą o rachunkowości lub zgodnie z MSR/MSSF. Swoje doświadczenie w dziedzinie rachunkowości i audytu zdobywała współpracując z renomowanymi firmami audytorskimi. Realizuje projekty związane z przeglądem śródrocznych sprawozdań finansowych, badaniem planów przekształceń, podziałów i połączeń jednostek gospodarczych, audytem projektów finansowanych z dotacji unijnych oraz usługami atestacyjnymi, doradztwa i zarządzania wymagającymi posiadania wiedzy z zakresu rachunkowości, rewizji finansowej, prawa podatkowego oraz organizacji i funkcjonowania przedsiębiorstw. Posiada wieloletnie doświadczenie w branży finansowej. Doświadczony trener w zakresie rachunkowości oraz produktów/usług finansowych.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Warszawa
woj. mazowieckie
Wrocław
woj. dolnośląskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o zgłoszenie z użyciem formularza rejestracji online dostępnego na górze strony. Skontaktujemy się z Państwem celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
