Trening medialny – warsztaty kamerowe z Maciejem Orłosiem

O szkoleniu

Nowoczesny świat, ze swoim niezwykłym tempem, wymaga zupełnie innego sposobu budowania relacji z Klientem, Partnerem, Pracownikiem, Szefem. To także – paradoksalnie – bardzo emocjonalna i realna, a nie wirtualna więź partnerska. Skończyły się czasy anonimowych pracowników. Kamera jest wszędzie. Samoświadomość w biznesie, umiejętność spojrzenia na elementy swojego wizerunku, komunikacji niewerbalnej i przesłania z perspektywy klienta, widza, słuchacza, odbiorcy mediów elektronicznych jest potrzebna nam wszystkim. Dzięki temu możemy świadomie dopasowywać używane środki wyrazu do konkretnego zadania i tym samym zwiększać skuteczność perswazyjną przekazu.

Dlaczego warto wziąć udział?

Cele i korzyści:

  • Samoświadomość w biznesie – uczestnicy uczą się spojrzenia na elementy swojego wizerunku, komunikacji niewerbalnej i przesłania z perspektywy widza, słuchacza, odbiorcy mediów elektronicznych. Dzięki temu mogą świadomie dopasowywać używane środki wyrazu do konkretnego zadania i tym samym zwiększać skuteczność perswazyjną przekazu
  • Nauka zachowania przed kamerą
  • Nowa, warsztatowa metoda oswajania się ze światem współczesnych mediów oraz praktyczne przygotowanie do skutecznego przekazywania swojego komunikatu i budowania zawodowego wizerunku w mediach
  • Uczestnicy ćwiczą używanie krótkiej formy wypowiedzi eksperckiej – „setki TV”, która jest podstawą skutecznej wypowiedzi medialnej. Sprawność w używaniu tej formy przekazu przekłada się na podniesienie skuteczności we wszystkich formach wystąpień publicznych
  • Uczestnicy uczą się rozpoznawać manipulacje i bronić się przed nimi. Nabywają umiejętność rozmowy z mediami w trudnych sytuacjach oraz dobrego odpowiadania (lub nie) na trudne pytania
  • Umiejętności zdobyte podczas szkolenia mogą być NATYCHMIAST wykorzystane w codziennej praktyce zawodowej
Kto powinien wziąć udział?

Dwudniowe warsztaty kierujemy do:

  • Osób publicznych, menedżerów, rzeczników prasowych, osób z obszaru PR, marketingu, urzędników państwowych, których praca wiąże się z reprezentowaniem organizacji w mediach, w tym social mediach
  • Tych, którzy chcieliby poznać zasady świadomego kreowania wizerunku swojego/swojej organizacji
  • Tych, którzy wierzą, że stworzenie odpowiedniego wizerunku ma znaczący wpływ na zwiększenie efektywności wykonywanej przez nich pracy

Program szkolenia

1. Wprowadzenie do tematu – trochę teorii

  • Samoświadomość w biznesie – czyli umiejętność spojrzenia na elementy swojego wizerunku, komunikacji niewerbalnej i przesłania z perspektywy widza, słuchacza, odbiorcy mediów elektronicznych
  • Świadome dopasowywanie używanych środków wyrazu do konkretnego zadania i tym samym zwiększanie skuteczności perswazyjnej przekazu
  • Najważniejsze aspekty skutecznych prezentacji i wystąpień biznesowych

2. Komunikacja niewerbalna

  • Ćwiczenia z zakresu kontroli gestów, aury emocjonalnej, kontaktu wzrokowego i ruchu scenicznego,
  • Aura emocjonalna – dlaczego należy mieć uśmiech w oczach i jak się uśmiechać, gdy nie masz na to ochoty?
  • Kontakt wzrokowy w wystąpieniach medialnych i online
  • Ruch przed kamerą – ogólne zasady, gestykulacja w TV/ruch przed kamerą TV/online
  • Jesteś wizytówką Twojej firmy – oceniaj książkę po okładce
  • Kadr, światło, tło – czyli profesjonalizm online
  • Jak się ubrać, jakich błędów unikać?
  • Spójność wizerunku z rolą społeczną
  • Dźwięk w wystąpieniach publicznych
  • Przykłady ćwiczeń oraz rozgrzewka aparatu mowy
  • Tempo oraz rytm – zmiana biegów
  • Mikrofon – bezprzewodowy vs. nagłowny/krawatowy

3. Komunikacja werbalna

  • Zasada wycieraczek samochodowych – „informacja-ilustracja”
  • Jak ilustrować wypowiedzi
  • Opowiadanie historii: analogia, efekt zaskoczenia, rekwizyt, interakcja, imponujące dane, cytat, przysłowia, słowa piosenki, dialog z filmu, fragment wiersza jako sposoby na ilustrowanie i uatrakcyjnianie wypowiedzi
  • Krótka forma – dlaczego jest trudna
  • Warsztat profesjonalisty
  • Autentyczność – key word
  • Start with why – zacznij od dlaczego, jaka jest wartość dodana twojej prezentacji

4. Ćwiczenia praktyczne – wystąpienia i autoprezentacja

  • Wystąpienie biznesowe – „kilka słów” o sobie i swojej firmie, prezentacja oferty
  • Współpraca z dziennikarzami, o czym pamiętać, co warto wiedzieć

5. Praca przed kamerą – warsztaty

  • Setka – co to jest i jak ją wypracować?
  • Rozmowa z dziennikarzem – dlaczego należy pójść z własnym celem?
  • Teleprompter – używać czy nie używać?
  • Kamery są wszędzie

6. Podsumowanie

Czas trwania

1 dzień, 9.00-16.30

Prelegenci

Maciej Orłoś - dziennikarz nowych mediów i influencer, laureat 4 Wiktorów i 2 Telekamer. Przez ponad 25 lat prowadził Teleexpress i inne programy dla TVP. Do niedawna był gospodarzem programów w Telewizji WP, a obecnie prowadzi autorski kanał YouTube.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

EY Academy of Business

00-609 Warszawa

Aleja Armii Ludowej 26

woj. mazowieckie

Rejestracja

Cena szkolenia
2 150
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się

Organizator

EY Academy of Business
00-609 Warszawa
Aleja Armii Ludowej 26
woj. mazowieckie
EY Academy of Business istnieje na polskim rynku szkoleniowym od 1994 roku, oferując szeroki zakres specjalistycznych szkoleń, zróżnicowanych pod względem tematyki i metodyki ich prowadzenia. Nasi wykładowcy mają doświadczenie zarówno akademickie, ja...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: EY Academy of Business
  • Ulica i nr: Aleja Armii Ludowej 26
  • Kod pocztowy: 00-609
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5262697016

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

EY Academy of Business
00-609 Warszawa Aleja Armii Ludowej 26
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!