O szkoleniu
Według raportu Deloitte Global Human Capital Trends z 2018 roku, 84% badanych organizacji uważa za niezwykle ważne wdrożenie strategii wellbeingowych w swojej firmie. Jak wynika z danych zawartych w tym badaniu wellbeing ma szansę stać się najbardziej wartościowym i dającym wymierne korzyści elementem zarządzania współczesnymi organizacjami. A właściwie wdrożony wellbeing będzie stanowił o wygranej pracowników, organizacji, rynku i społeczeństwa.
Kluczowym celem szkolenia jest pomóc organizacjom poznać istotę wellbeingu i sprawić, aby wdrożenie jej w kulturę organizacyjną stało się nie tylko skuteczne, ale też w sposób naturalny, niewymuszony wygenerowało wartość dodaną dla wszystkich jej członków.
Firma, która rozumie, że jej największym kapitałem są ludzie jednocześnie powinna na co dzień dbać o ich dobre samopoczucie. Zadowolony pracownik, który ma poczucie sensu, czuje się zadbany i ma możliwość samodzielnego realizowania swoich wartości życiowych pracuje lepiej, chętniej przychodzi do pracy i daje z siebie więcej. Jak wskazuje Deloitte w swym raporcie 43% badanych organizacji wierzy, że wellbeing wzmacnia ich misję i wizję, 60% wykazuje poprawienie retencji pracowników, a 61% ocenia wzrost produktywności, a co za tym idzie i wyników biznesowych.
Szczęśliwy pracownik funkcjonujący w zdrowej społeczności i w przyjaznym środowisku, świadomy swoich potrzeb i potrafiący je zaspokajać i równoważyć, nie tylko pracuje wydajniej i chce tworzyć coraz lepiej i coraz więcej, ale także tworzy silniejsze więzi z pracodawcą, rozumie i szanuje misje organizacji i chce ją po partnersku realizować. W ten sposób buduje również równowagę pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym, gdzie jedno i drugie wzajemnie i bezkonfliktowo się przenika.
Wellbeing zakłada, że nasze zdrowie ma wiele wymiarów i jego ostateczny stan będzie zależał od umiejętnego ich dostrzeżenia i zadbania o każdy z nich.
Zatem zadaniem dla organizacji deklarującej dbałość o pracownika jest wyniesienie wellbeingu do miana jednej z kluczowych wartości i skutecznego wzbogacenia o niego swojej kultury organizacyjnej. Żeby korzyści były zgodne z oczekiwaniami, wellbeing nie może być ładnym opakowaniem organizacji, ale musi stać się jej naturą, cechą, przeniknąć, aż do kości i zostać z nią już na zawsze.
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:
- Dostarczenie wiedzy w zakresie idei wellbeingu i jej wdrażania w organizacji
- Wzrost konkurencyjności i wzmocnienie wizerunku firmy jako pracodawcy, który dba o dobrostan pracownika
- Zwiększenie lub wykreowanie przewagi konkurencyjnej
- Kreowanie atrakcyjnego dla pracownika środowiska pracy
- Zmniejszenie absencji i radzenie sobie ze zjawiskiem preseenteizmu
- Lepsze zarządzanie budżetem kierowanym na wellbeing
- Wzrost efektywności pracy pracowników
- Inspiracja i wymiana doświadczeń z wprowadzania wellbeingu w firmie
KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:
- Work-life balance, czyli możliwość równoważenia różnych elementów życia, jak praca, dom, rodzina
- Poprawa warunków pracy i lepsze samopoczucie, które skutkuje większą efektywnością
- Zwiększenie poziomu satysfakcji wynikające z wykonywania pracy na rzecz tego konkretnego pracodawcy
- Wzrost poczucia szczęścia i zadowolenia, dzięki temu, że nasze życiowe potrzeby są zaspokajane i poszanowane również w miejscu pracy
- Poprawa zdrowia i samopoczucia
- Poczucie sensu i chęć działania dla dobra całej organizacji i jej odbiorców
KORZYŚCI WSPÓLNE:
- Możliwość zbudowania autentycznej organizacji partnerskiej
- Budowanie korzystnej relacji typu „win-win”
- Współtworzenie atmosfery sprzyjającej rozwojowi i poprawie jakości pracy
- Wzrost przywiązania i budowanie trwałej relacji pracownik-pracodawca, co daje możliwość działania dla dobra siebie i organizacji, której jesteśmy częścią
- Zwiększony poziom zaangażowania, dzięki utożsamianiu się z wartościami i celami organizacji
- Wzrost zaufania społecznego oraz pracowników do firmy
Dla kogo jest szkolenie?
- dla osób, które zaczynają swoją karierę i chcą uporządkować wiedzę
- dla pracowników HR
- dla specjalistów komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej
- dla managerów
Program szkolenia
CZĘŚĆ MERYTORYCZNA.
CZYM JEST PODEJŚCIE WELLBEINGOWE?
1. Idea wellbeingu, czyli czym jest wellbeing?
- Definicja i istota wellbeingu.
- Wellbeing – stan, czy działanie?
- 8 źródeł Wellbeingu osobistego:
- Dobrostan fizyczny (energia, forma, witalność, siła)
- Dobrostan duchowy (poczucie sensu w życiu, wartości życiowe, duchowość)
- Dobrostan psychiczny/ emocjonalny (świadomość emocji i umiejętność w zarządzaniu nimi, radzenie sobie ze stresem)
- Dobrostan intelektualny (otwartość umysłu, chęć poznawania, uczenia się)
- Relacje (budowanie wspierających relacji z innymi ludźmi, kontakty, przynależność)
- Finanse (poczucie bezpieczeństwa finansowego, zarządzanie finansami, stosunek do pieniędzy)
- Kariera i rozwój (spójność pomiędzy tym, co robimy a naszymi talentami, poczucie tworzenia, wartości dla siebie i innych, sens, możliwości rozwoju, użyteczność społeczna)
- Środowisko naturalne
2. Wellbeing w organizacji:
- Wellbeing jako wartość, działanie, wydarzenie, czy strategia w organizacji?
- Cele organizacji w kontekście wellbeingu
CZĘŚĆ PRAKTYCZNA.
BUDOWANIE STRATEGII WELLBEINGU W TWOJEJ ORGANIZACJI.
1. Zastosowanie MODELU WELLBEINGOWEGO w organizacji:
- kluczowe pytania diagnozujące organizację
- Badanie poziomu dobrostanu organizacji
- Jak przełożyć teorię na praktykę, czyli o wdrożeniu skutecznej strategii słów kilka
2. Jak poprawić wellbeing w organizacji? Budowanie strategii krok po kroku
- Dlaczego jesteśmy na takim poziomie wellbeingu? Analiza przyczynowo-skutkowa zależności istniejących w firmie
- Po co i dla kogo chcemy wdrożyć rozwiązania lub strategię? Ustalanie celów i odbiorców
- Co można zrobić, aby polepszyć nasz stan? Generowanie rozwiązań
- Co faktycznie zrobimy, aby poziom wellbeingu wzrósł? Jak dokonać wyboru rozwiązań?
- Kiedy i jak to zrobimy? Tworzenie planu działania
- Przygotowanie do działania i komunikacja.
- Let’s do it. Działanie
- Czy to działa? Kontrolowanie, wskaźniki i mierniki
- Pętla sprzężenia zwrotnego. Proaktywne zarządzanie procesem.
3. Well – being w mojej Organizacji:
- Faktyczne potrzeby organizacji
- Weryfikacja i ulepszenie dotychczasowych działań
- Wypracowanie długoterminowej strategii (kompleksowy charakter, osadzenie w czasie, analiza dostępnych zasobów)
- Stworzenie gotowego planu działania pozwalającego na wdrożenie szytej na miarę strategii wellbeingu w organizacji
4. Well – being w praktyce, czyli dobre i mniej dobre praktyki wdrażania do organizacji:
- Analiza różnych wdrożeń wellbeingu w Polskich i zagranicznych organizacjach
- Najlepsze praktyki – praca na Case study
- Czego lepiej unikać przy wdrażaniu strategii wellbeingowych – anty case study
- Burza mózgów
Czas trwania
Prelegenci

AGATA PELC
Dyrektor zarządzająca Wellbeing Institute, audytor i doradca. Na co dzień dba o realizację strategii instytutu, tworzy programy i procesy dla klientów. Trener biznesu, doradca i praktyk, który towarzyszy ludziom i organizacjom od ponad 15 lat. W tym czasie zdobyła doświadczenie w pracy z małymi przedsiębiorcami i korporacjami. Od lat pomaga w zakresie maksymalizacji osobistego potencjału w zgodzie ze sobą opierając się na psychologii pozytywnej, mindfulnessie i metodzie Kaizen. Jej pasją stało się wspieranie biznesu w zakresie budowania kultury organizacyjnej opartej o wartości, ze szczególnym naciskiem na poczucie dobrostanu ludzi, którzy te organizacje tworzą. Wierzy, że nadszedł najwyższy czas, aby organizacje postawiły w centrum człowieka. Specjalizuje się w tworzeniu programów wellbeingowych dla firm i aktywnej pomocy we wdrażaniu skutecznych, mierzalnych, opartych na potrzebach ludzi i organizacji programów wellbeingowych, które efektywnie wpłyną na zmianę nawyków organizacji oraz zbudują w niej kulturę opartą o wartości.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Zachęcamy do wypełnienia i przesłania formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony szkolenia. Po jego oodebraniu skontaktujemy się z Państwem celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
