Wellbeing jako kluczowy filar organizacji. Utopia czy szansa do wykorzystania?

O szkoleniu

Według raportu Deloitte Global Human Capital Trends z 2018 roku, 84% badanych organizacji uważa za niezwykle ważne wdrożenie strategii wellbeingowych w swojej firmie. Jak wynika z danych zawartych w tym badaniu wellbeing ma szansę stać się najbardziej wartościowym i dającym wymierne korzyści elementem zarządzania współczesnymi organizacjami. A właściwie wdrożony wellbeing będzie stanowił o wygranej pracowników, organizacji, rynku i społeczeństwa.

Kluczowym celem szkolenia jest pomóc organizacjom poznać istotę wellbeingu i sprawić, aby wdrożenie jej w kulturę organizacyjną stało się nie tylko skuteczne, ale też w sposób naturalny, niewymuszony wygenerowało wartość dodaną dla wszystkich jej członków.

Firma, która rozumie, że jej największym kapitałem są ludzie jednocześnie powinna na co dzień dbać o ich dobre samopoczucie. Zadowolony pracownik, który ma poczucie sensu, czuje się zadbany i ma możliwość samodzielnego realizowania swoich wartości życiowych pracuje lepiej, chętniej przychodzi do pracy i daje z siebie więcej. Jak wskazuje Deloitte w swym raporcie 43% badanych organizacji wierzy, że wellbeing wzmacnia ich misję i wizję, 60% wykazuje poprawienie retencji pracowników, a 61% ocenia wzrost produktywności, a co za tym idzie i wyników biznesowych.

Szczęśliwy pracownik funkcjonujący w zdrowej społeczności i w przyjaznym środowisku, świadomy swoich potrzeb i potrafiący je zaspokajać i równoważyć, nie tylko pracuje wydajniej i chce tworzyć coraz lepiej i coraz więcej, ale także tworzy silniejsze więzi z pracodawcą, rozumie i szanuje misje organizacji i chce ją po partnersku realizować. W ten sposób buduje również równowagę pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym, gdzie jedno i drugie wzajemnie i bezkonfliktowo się przenika.

Wellbeing zakłada, że nasze zdrowie ma wiele wymiarów i jego ostateczny stan będzie zależał od umiejętnego ich dostrzeżenia i zadbania o każdy z nich.

Zatem zadaniem dla organizacji deklarującej dbałość o pracownika jest wyniesienie wellbeingu do miana jednej z kluczowych wartości i skutecznego wzbogacenia o niego swojej kultury organizacyjnej. Żeby korzyści były zgodne z oczekiwaniami, wellbeing nie może być ładnym opakowaniem organizacji, ale musi stać się jej naturą, cechą, przeniknąć, aż do kości i zostać z nią już na zawsze.

Dlaczego warto wziąć udział?

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Dostarczenie wiedzy w zakresie idei wellbeingu i jej wdrażania w organizacji
  • Wzrost konkurencyjności i wzmocnienie wizerunku firmy jako pracodawcy, który dba o dobrostan pracownika
  • Zwiększenie lub wykreowanie przewagi konkurencyjnej
  • Kreowanie atrakcyjnego dla pracownika środowiska pracy
  • Zmniejszenie absencji i radzenie sobie ze zjawiskiem preseenteizmu
  • Lepsze zarządzanie budżetem kierowanym na wellbeing
  • Wzrost efektywności pracy pracowników
  • Inspiracja i wymiana doświadczeń z wprowadzania wellbeingu w firmie

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Work-life balance, czyli możliwość równoważenia różnych elementów życia, jak praca, dom, rodzina
  • Poprawa warunków pracy i lepsze samopoczucie, które skutkuje większą efektywnością
  • Zwiększenie poziomu satysfakcji wynikające z wykonywania pracy na rzecz tego konkretnego pracodawcy
  • Wzrost poczucia szczęścia i zadowolenia, dzięki temu, że nasze życiowe potrzeby są zaspokajane i  poszanowane również w miejscu pracy
  • Poprawa zdrowia i samopoczucia
  • Poczucie sensu i chęć działania dla dobra całej organizacji i jej odbiorców

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Możliwość zbudowania autentycznej organizacji partnerskiej
  • Budowanie korzystnej relacji typu „win-win”
  • Współtworzenie atmosfery sprzyjającej rozwojowi i poprawie jakości pracy
  • Wzrost przywiązania i budowanie trwałej relacji pracownik-pracodawca, co daje możliwość działania dla dobra siebie i organizacji, której jesteśmy częścią
  • Zwiększony poziom zaangażowania, dzięki utożsamianiu się z wartościami i celami organizacji
  • Wzrost zaufania społecznego oraz pracowników do firmy
Kto powinien wziąć udział?

Dla kogo jest szkolenie?

  • dla osób, które zaczynają swoją karierę i chcą uporządkować wiedzę
  • dla pracowników HR
  • dla specjalistów komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej
  • dla managerów

Program szkolenia

CZĘŚĆ MERYTORYCZNA.
CZYM JEST PODEJŚCIE WELLBEINGOWE?

1. Idea wellbeingu, czyli czym jest wellbeing?

  • Definicja i istota wellbeingu.
  • Wellbeing – stan, czy działanie?
  • 8 źródeł Wellbeingu osobistego:
    • Dobrostan fizyczny (energia, forma, witalność, siła)
    • Dobrostan duchowy (poczucie sensu w życiu, wartości życiowe, duchowość)
    • Dobrostan psychiczny/ emocjonalny (świadomość emocji i umiejętność w zarządzaniu nimi, radzenie sobie ze stresem)
    • Dobrostan intelektualny (otwartość umysłu, chęć poznawania, uczenia się)
    • Relacje (budowanie wspierających relacji z innymi ludźmi, kontakty, przynależność)
    • Finanse (poczucie bezpieczeństwa finansowego, zarządzanie finansami, stosunek do pieniędzy)
    • Kariera i rozwój (spójność pomiędzy tym, co robimy a naszymi talentami, poczucie tworzenia, wartości dla siebie i innych, sens, możliwości rozwoju, użyteczność społeczna)
    • Środowisko naturalne

2. Wellbeing w organizacji:

  • Wellbeing jako wartość, działanie, wydarzenie, czy strategia w organizacji?
  • Cele organizacji w kontekście wellbeingu

 

CZĘŚĆ PRAKTYCZNA.
BUDOWANIE STRATEGII WELLBEINGU W TWOJEJ ORGANIZACJI.

1. Zastosowanie MODELU WELLBEINGOWEGO w organizacji:

  • kluczowe pytania diagnozujące organizację
  • Badanie poziomu dobrostanu organizacji
  • Jak przełożyć teorię na praktykę, czyli o wdrożeniu skutecznej strategii słów kilka

2. Jak poprawić wellbeing w organizacji? Budowanie strategii krok po kroku

  • Dlaczego jesteśmy na takim poziomie wellbeingu? Analiza przyczynowo-skutkowa zależności istniejących w firmie
  • Po co i dla kogo chcemy wdrożyć rozwiązania lub strategię? Ustalanie celów i odbiorców
  • Co można zrobić, aby polepszyć nasz stan? Generowanie rozwiązań
  • Co faktycznie zrobimy, aby poziom wellbeingu wzrósł? Jak dokonać wyboru rozwiązań?
  • Kiedy i jak to zrobimy? Tworzenie planu działania
  • Przygotowanie do działania i komunikacja.
  • Let’s do it. Działanie
  • Czy to działa? Kontrolowanie, wskaźniki i mierniki
  • Pętla sprzężenia zwrotnego. Proaktywne zarządzanie procesem.

3. Well – being w mojej Organizacji:

  • Faktyczne potrzeby organizacji
  • Weryfikacja i ulepszenie dotychczasowych działań
  • Wypracowanie długoterminowej strategii (kompleksowy charakter, osadzenie w czasie, analiza dostępnych zasobów)
  • Stworzenie gotowego planu działania pozwalającego na wdrożenie szytej na miarę strategii wellbeingu w organizacji

4. Well – being w praktyce, czyli dobre i mniej dobre praktyki wdrażania do organizacji:

  • Analiza różnych wdrożeń wellbeingu w Polskich i zagranicznych organizacjach
  • Najlepsze praktyki – praca na Case study
  • Czego lepiej unikać przy wdrażaniu strategii wellbeingowych – anty case study
  • Burza mózgów

Czas trwania

2 dni, 9:00 - 13:30

Prelegenci

AGATA PELC

Dyrektor zarządzająca Wellbeing Institute, audytor i doradca. Na co dzień dba o realizację strategii instytutu, tworzy programy i procesy dla klientów. Trener biznesu, doradca i praktyk, który towarzyszy ludziom i organizacjom od ponad 15 lat. W tym czasie zdobyła doświadczenie w pracy z małymi przedsiębiorcami i korporacjami. Od lat pomaga w zakresie maksymalizacji osobistego potencjału w zgodzie ze sobą opierając się na psychologii pozytywnej, mindfulnessie i metodzie Kaizen. Jej pasją stało się wspieranie biznesu w zakresie budowania kultury organizacyjnej opartej o wartości, ze szczególnym naciskiem na poczucie dobrostanu ludzi, którzy te organizacje tworzą. Wierzy, że nadszedł najwyższy czas, aby organizacje postawiły w centrum człowieka. Specjalizuje się w tworzeniu programów wellbeingowych dla firm i aktywnej pomocy we wdrażaniu skutecznych, mierzalnych, opartych na potrzebach ludzi i organizacji programów wellbeingowych, które efektywnie wpłyną na zmianę nawyków organizacji oraz zbudują w niej kulturę opartą o wartości.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Online 7-8 wrzesień 2022

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
1 300
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Gamma Sp. z o.o. Sp.k.
01-612 Warszawa
Mysłowicka 15
woj. mazowieckie
W firmie szkoleniowej Gamma dbamy, aby wszystkie realizowane przez nas projekty szkoleniowe przyczyniały się do podnoszenia efektywności osobistej ich uczestników, a także zespołów i całych przedsiębiorstw. Staramy się wspierać naszych klientów w dos...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Zachęcamy do wypełnienia i przesłania formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony szkolenia. Po jego oodebraniu skontaktujemy się z Państwem celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Gamma Sp. z o.o. Sp.k.
01-612 Warszawa Mysłowicka 15
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!