Baza szkoleń i kursów w całej Polsce dotyczących budowania wizerunku!

  • Rozwijaj umiejętności budowania wizerunku firmy oraz wizerunku osobistego
  • Sprawdź terminy szkoleń wizerunkowych online i stacjonarnych
  • Dobierz szkolenie dla siebie i zaplanuj udział już dzisiaj!

Szkolenia z budowania wizerunku: 20

  • już od 1 532 zł
1 532 zł
  • już od 1 518 zł
1 518 zł
  • już od 720 zł
720 zł
  • już od 785 zł
785 zł
  • już od 882 zł
882 zł
  • już od 1 348 zł
1 348 zł
  • już od 1 595 zł
1 595 zł
  • już od 882 zł
882 zł
  • już od 1 590 zł
1 590 zł
  • już od 1 251 zł
1 251 zł
  • już od 990 zł
990 zł
  • już od 990 zł
990 zł
  • już od 1 057 zł
1 057 zł
Artykuł

Wizerunek w biznesie

Każdy człowiek, firma, instytucja, a nawet produkt ma jakiś wizerunek – niezależnie od tego, czy o niego dba. Nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę, ale to właśnie on często ma ogromny wpływ na sukces. W końcu „jak cię widzą, tak cię piszą”! Dlaczego wizerunek jest tak ważny? W jaki sposób może przyczynić się do sukcesu? Jak sprawić, by pracował na Twoją korzyść?

Czym jest wizerunek i dlaczego jest tak istotny?

Czym jest wizerunek? To sposób, w jaki dany podmiot jest postrzegany przez tzw. świat zewnętrzny. W biznesie to przede wszystkim konsumenci, klienci, partnerzy biznesowi, pracownicy, media czy konkurencja. Na wizerunek składa się wiele czynników – zarówno skojarzenia wizualne (np. w przypadku firmy kolory, logo, a w przypadku ludzi wygląd, ubiór), jak i różnego rodzaju wyobrażenia, oczekiwania i odczucia, które są subiektywne. Wpływa na niego przede wszystkim sposób komunikacji ze światem – reklamy, autopromocji. Ważna jest osobowość, kultura, misja, strategia i wszelkie zasady, jakimi kieruje się dana organizacja czy osoba oraz sposoby, jakimi próbuje się wyróżnić.

Od wizerunku zależy bardzo wiele – współcześnie to właśnie on w znacznej mierze decyduje o sukcesie. Kompetencje, doświadczenie czy atrakcyjna oferta również są ważne, ale na pewno nie najważniejsze. Dlatego kreowanie wizerunku powinno być jednym z głównych zadań każdej firmy i organizacji, która chce znaleźć się na szczycie. Warto zadbać również o swój osobisty wizerunek, który na pewno pomoże Ci zdobyć lepszą pozycję na rynku pracy lub w biznesie.
 

Jak dbać o wizerunek firmy?

Na wizerunek firmy składa się bardzo wiele czynników. Warto pamiętać, że zwykle buduje się go miesiącami, a nawet latami. Jego zniszczenie jest natomiast znacznie łatwiejsze – czasami wystarczy jeden fałszywy ruch, aby organizacja na zawsze straciła to, co tak sumiennie sobie wypracowała. Najważniejsze elementy wizerunku firmy lub wytworzonej przez nią marki to:

  • identyfikacja wizualna – wszystkie elementy graficzne, w tym logo, wzór opakowań, hasło reklamowe, kolory, czcionki, szata graficzna strony internetowej itp.; muszą być spójne, przyjemne dla oka i łatwe do zapamiętania;
  • komunikacja z otoczeniem – począwszy od nazwy firmy, jej misji czy hasła reklamowego, a skończywszy na treści reklam czy sposobie prowadzenia dialogu z klientami;
  • kultura organizacyjna – wyznawane wartości, przestrzegane normy, relacje wewnątrz i na zewnątrz firmy, stosowany język, prezentowane zachowania itp.;
  • znajomość i zaufanie do marki – budowane poprzez wszystkie działania firmy (jakość usług, obsługę klienta itp.).

Działania w kierunku budowania i poprawy wizerunku należy prowadzić od samego początku funkcjonowania firmy. Obecnie biznesy mają dostęp do szerokiego spektrum działań (m.in. z zakresu marketingu internetowego, content marketingu czy zarządzania marką), które nie są kosztowne, a mogą być bardzo skuteczne.
 

Wizerunek osobisty – recepta na sukces

Rozpatrując kwestię wizerunku w biznesie, na pewno nie można zapomnieć o wizerunku osobistym. Takie cechy jak styl bycia i komunikacji z otoczeniem, autorytet, sposób autoprezentacji, a nawet ubiór i styl niesamowicie wpływają na to, jak jesteśmy postrzegani. To zaś przekłada się na autorytet, poważanie czy też po prostu sympatię. Warto podkreślać to, co wyróżnia Cię wśród innych i dbać o spójność swojego przekazu. Dzięki temu będziesz postrzegany jako poważny, zmotywowany człowiek, a także ktoś, kto po prostu wie, co robi. To dlatego największe sukcesy nie zawsze odnoszą ci, którzy najwięcej wiedzą czy potrafią. Znacznie częściej przypada on w udziale tym, którzy po prostu wiedzą, jak się „sprzedać”.
 

Wizerunek w biznesie – dowiedz się więcej

Jak dbać o wizerunek w biznesie – swój własny czy też swojej organizacji? Niektórzy mają do tego naturalny talent, ale większość osób nabywa te umiejętności. W jaki sposób? Poprzez doświadczenie, obserwację, a także szkolenia z budowania wizerunku. Dobrze zorganizowany kurs na ten temat pomoże Ci zdobyć niezbędną wiedzę i przećwiczyć metody komunikacji czy autoprezentacji, a także wystąpień publicznych czy prowadzenia prezentacji. To propozycja dla wszystkich tych, którzy dopiero wkraczają do świata biznesu i chcą poznać rządzące nim zasady, a także dla tych, którzy mimo doświadczenia nie do końca radzą sobie z kreowaniem wizerunku. Szkolenie to niewielka inwestycja, która może przynieść ogromne zyski. Dlatego z pewnością warto ją podjąć.

Wizerunek w biznesie