O szkoleniu
Udział w szkoleniu przygotuje uczestników do swobodnego zachowania asertywnego, zawsze kiedy tego będą potrzebować. Usługa pozwoli utrwalić nawyk asertywnego reagowania w trudnych sytuacjach, zachowując przy tym szacunek do siebie i rozmówcy.
Uczestnik po szkoleniu:
- Definuje czym jest a czym nie jest asertywność
- Rozpoznaje różnice pomiędzy zachowaniami asertywnymi, agresywnymi, uległymi i manipulacyjnymi
- Analizuje własnych reakcji w codziennym działaniu
- Definuje czym jest proaktywna komunikacja asertywna
- Stosuje reaktywne techniki asertywne
- Reaguje w sposób asertywny w różnorodnych sytuacjach
Szkolenie adresowane jest do wszystkich osób, które są zainteresowane rozwojem umiejętności przyjmowania asertywnej postawy w relacjach zarówno prywatnych jak i zawodowych.
Program szkolenia
Asertywność to wyrażanie Twoich oczekiwań, potrzeb, emocji oraz mówienie o nich, w taki sposób, który nie narusza granicy, przestrzeni, uczuć czy praw innych osób. W teorii takie proste, jednak w praktyce nieco bardziej skomplikowane podejście do naszych działań. Zarówno w życiu prywatnym jak i w pracy często spotykamy się z różnymi postawami i zachowaniami, które nie do końca są dla nas akceptowalne. Często może nie potrafimy dokładnie określić co nam nie odpowiada, częściej mówimy „Czuję się niekomfortowo”, „nie wiem jak inaczej mogę zareagować kiedy ktoś próbuje mnie namówić do czegoś czego nie chcę”, „nie wiem jak i czy w ogóle mogę powiedzieć NIE” czy też „dla świętego spokoju się zgodzę”. Różne sytuacje wymagają od nas różnych zachowań, warto jednak wiedzieć jakie mamy możliwości i jak zadbać o siebie w różnych trudnych sytuacjach. Jak możemy stawiać granice, kiedy być bardziej uległym a kiedy bardziej stanowczym.
Proponowany program 2- dniowych warsztatów
I. Zrozumienie tematu asertywności
1. Czym jest, a czym nie jest asertywność
2. Nasze trudne sytuacje w codziennym działaniu
3. Mapa asertywności - „ja jestem OK, Ty jesteś OK”
4. Granice - czym są i jak możemy je stawiać
II. Bycie asertywnymi w komunikacji
1. Style komunikacji społecznej vs postawa asertywna
2. Udzielenie informacji zwrotnej - proaktywność w komunikacji
3. Obrona przed manipulacją - reaktywne techniki asertywne
4. Narzędzia asertywnej komunikacji
III. Konflikty i radzenia sobie z nimi
1. Skąd się biorą konflikty i jak mogą wpływać na relacje
2. Schematy reagowania w sytuacjach konfliktowych
3. Jak dojść do sytuacji win-win i czy to w ogóle jest możliwe
4. Trening umiejętności reagowania w trudnych sytuacjach
IV. Budowanie własnego wizerunku
1. Mowa ciała vs różne typy zachowań
2. Budowanie wewnętrznej siły
3. Strefy kontaktu i pilnowanie własnych granic
4. Pierwsze wrażenie, a obraz publiczny
Czas trwania
2 dni (2x7h)
Prelegenci

trenerka biznesu, tłumaczka języka angielskiego oraz nauczycielka języka angielskiego. Specjalizuje się w wspieraniu rozwoju umiejętności miękkich na wszystkich poziomach zarządzania w firmach. Zakres prowadzonych projektów obejmuje m.in.: komunikacje interpersonalną, rozwijanie konfliktów, team building, asertywność, budowanie wysokowydajnych zespołów, delegowanie, wywieranie wpływów. Posiada bogate doświadczenie w pracy z klientem indywidualnym oraz grupami. Na sali szkoleniowej przepracowane ponad 5800 godzin, w tym ponad 460 godzin w języku angielskim. Spotkania indywidualne (coachingowe) to ponad 49 h pracy z klientem, również obcojęzycznym. Od marca 2020 roku pracuje również online, w języku polskim jak i angielskim - prowadzenie szkoleń, moderowanie spotkań biznesowych, wypracowywanie wspólnych rozwiązań oraz nauka j. angielskiego. Absolwentka studiów filologicznych (Język Biznesu w WSZMiJO w Katowicach, Tłumacz Języka Angielskiego na Akademii Polonijnej w Częstochowie), studiów podyplomowych - Akademia Psychologii Biznesu (WSB w Chorzowie) oraz Akademia Trenerów Biznesu (Uniwersytet SWPS w Katowicach).
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Ważność linku – do zakończenia usługi zgodnie z harmonogramem usługi.
Link przesłany do uczestnika 2 dni przed rozpoczęciem usługi.
Uczestnik będzie mógł logować się do platformy po zainstalowaniu aplikacji na urządzeniu.
W szkoleniu online mogą uczestniczyć maksymalnie 10 osób.
Minimalne wymagania sprzetowe (komputer osobisty, tablet):
Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy;
2GB pamięci RAM;
System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Android
Wymagane jest korzystanie z najaktualniejszych oficjalnych wersji przegladarek internetowych Google Chrome, Mozilla Firefox.
Konieczne jest posiadanie kamery internetowej, mikrofonu lub zestawu słuchawkowego, lub głośników podłączonych do urządzenia.
Wymagania sieciowe: predkość nadawania i pobierania min. 5 Mbps.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Masz pytania? Napisz do nas
