Asertywność. Trening budowania profesjonalnej postawy w sytuacjach zawodowych i pewności siebie w sytuacjach prywatnych
O szkoleniu
Po szkoleniu uczestnicy będą:
- potrafili odróżnić zachowania asertywne od agresywnych i uległych
- potrafili budować pozytywne relacje międzyludzkie oparte na zaufaniu i wyrażaniu własnych emocji
- znali zasady obrony przed krytyką i będą potrafili skutecznie argumentować własne poglądy
- potrafili zadbać o własne interesy w harmonii z otoczeniem i własnym odczuciem
- z właściwej perspektywy oceniać problemy, ludzi i relacje
- potrafili dopasować formę wypowiedzi do sytuacji i osoby
- potrafili zamieniać styl krytyki na użyteczną informację zwrotną
- umieli neutralizować stresy obniżające poczucie własnej wartości
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:
Wśród technik aktywizujących uczestników pojawią się m.in.:
- dyskusje
- studium przypadku
- ćwiczenia indywidualne i grupowe
- kwestionariusze i testy zachowań
- odgrywanie scenek/ról
- gry symulacyjne
- burze mózgów
osób, które chciały podnieść swoje kompetencje komunikacyjne na tle zawodowym i prywatnym.
Program szkolenia
MODUŁ I. ASERTYWNOŚĆ
Podczas tego modułu uczestnicy dowiedzą się czy jest asertywność i w jakich obszarach możemy ją rozwijać. Każdy przyglądnie się też swoim postawom i sprawdzi w jakich sytuacjach jest, a w jakich nie jest asertywny.
- Budowanie postawy asertywnej
- Co to jest asertywność?
- Zachowanie asertywne, jako opozycja do zachowania agresywnego i uległego
- Asertywność w ujęciu analizy transakcyjnej
- Spójność komunikatów werbalnych i niewerbalnych
- Komunikat ja - jako technika zmniejszania oporu u odbiorcy
- Mapa asertywności - diagnoza obszarów wymagających dalszego rozwoju umiejętności asertywnych
- Asertywność wobec siebie samego - zwiększenie poczucia własnej wartości
MODUŁ II. PRAKTYKA POSTAWY ASERTYWNEJ
Ten moduł jest nastawiony na ćwiczenie praktycznych aspektów postawy asertywnej. Uczestnicy poznają i przećwiczą narzędzia związane z obroną swoich praw i aspekty wyrażania wprost swoich opinii.
- Stawianie granic
- Obrona i reakcja na krytykę
- Obrona swoich praw i przekonań
- Umiejętność odmawiania i wyrażania swoich uczuć
- Asertywne radzenie sobie w sytuacjach trudnych
- Umiejętność obrony przed psychologicznym poniżeniem
- Wyrażanie uczuć pozytywnych i negatywnych
- Asertywność w informacji zwrotnej
MODUŁ III. ASERTYWNOŚĆ W UJĘCIU ANALIZY TRANSAKCYJNEJ
Analiza transakcyjna to ważna teoria pokazująca w jaki sposób komunikujemy się i budujemy relacje z innymi. Moduł ten poświęcony jest pracy nad budowaniem własnych komunikatów i reagowaniem na komunikaty innych. Uczestnicy przyglądną się też w jaki sposób „wchodzimy” w gry psychologiczne i jak z nich się wydostać, bazując na postawie Ja ok, Ty ok.
- Style komunikacji jakimi posługujemy się na codzień
- Co to są transakcje? - rodzaje transakcji i ich zastosowanie
- Obrona komunikacyjna przed wykorzystaniem i poniżaniem
- Gry psychologiczne - schemat i wejście w grę
- Trójkąt dramatyczny i trójkąt zwycięzcy
- Budowanie postawy Ja ok - Ty ok
Prelegenci


Aleksandra Chrapko
Certyfikowany Coach ACC ICF, doświadczony specjalista HR, ekspert w dziedzinie zarządzania ludźmi i umiejętności "miękkich", konsultant stanowisk kierowniczych.
Pasjonat, w "lekki" sposób mówiący o nie zawsze "lekkich" sprawach.
Dlaczego szkolę?
Ponieważ teoria nie jest wystarczająca, a szkolenia dają możliwość przełożenia jej na praktyczne rozwiązania. Cieszy mnie, gdy uczestnicy po szkoleniu zostają wyposażeni w konkretne narzędzia, które mogą zastosować bezpośrednio w swojej pracy. Po każdym szkoleniu, zachęcam do skorzystania w życiu zawodowym z przynajmniej jednej poznanej metody/ narzędzia - bo wiem, że wszystkiego od razu nie uda się wdrożyć, ale dla tej jednej rzeczy, która sprawi, że będzie łatwiej - warto było poświęcić swój czas.
Dla mnie osobiście, takie spotkania są również okazją do realizowania mojej pasji - przekazywania wiedzy i bycia wśród ludzi.
Doświadczenie
Ukończyłam studia filozoficzne oraz posiadam specjalizację w zakresie Zarządzania personelem. Wieloletnie doświadczenie trenerskie zdobyłam, realizując szereg projektów szkoleniowych i doradczych dla firm usługowych i produkcyjnych oraz urzędów i instytucji około–biznesowych, a także jako wykładowca Wyższej Szkoły Europejskiej w Krakowie. Posiadam także doświadczenie w realizacji projektów szkoleniowych dofinansowywanych z UE.W 2010 roku uzyskałam dyplom instruktora Terapii Ekspresyjnych.
Obszary specjalizacji
W sposób szczególny specjalizuję się w szkoleniach z zakresu:
- zarządzania ludźmi (kierowanie, motywowanie, budowanie efektywnego zespołu i współpraca w zespole)
- rozwijania umiejętności społecznych (komunikacja, sztuka prezentacji, zarządzanie sobą w czasie, efektywne radzenie sobie ze stresem i asertywność, rozwój zawodowy i osobisty)
- podstaw sprzedaży, negocjacji i obsługi klienta
Moje najciekawsze szkolenie
Oczywiście każde spotkanie z nowymi ludźmi jest ciekawe i niepowtarzalne. Spośród wielu sytuacji szkoleniowych, szczególnie jedna utkwiła mi w pamięci. Było to szkolenie dla kadry zarządzającej, jednej z firm branży usługowej. Tak się złożyło, że większość uczestników była dużo starsza ode mnie. Oczywiście nigdy nie stanowiło to dla mnie problemu, niemniej jednak kontakt z wieloletnimi, doświadczonymi pracownikami jest zawsze pewnego rodzaju wyzwaniem, i wzbudza zrozumiały respekt. Po zakończeniu szkolenia, podszedł do mnie jeden z uczestników mówiąc, iż dobrze jest, że są młode osoby, które potrafią uczyć, a nie pouczać. Dodał także, że szkolenie wskazało mu kolejne obszary, w których może się rozwijać. Ta sytuacja utwierdziła mnie w przekonaniu, że zawsze jest czas na doskonalenie, a moja praca ma sens.
Hobby
Interesuję się tańcem, szczególnie towarzyskim, który przez 10 lat trenowałam. Zimą jeżdżę na nartach. Uwielbiam podróżować, zwłaszcza do krajów, w których nie brakuje słońca i ciepła ;-)
Weź udział
- - Autorskie materiały szkoleniowe - Certyfikat ukończenia szkolenia - Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik będzie mógł kontaktować się z Trenerem mailowo lub/i telefonicznie w celu uzyskania pomocy przy wdrażaniu umiejętności zdobytych podczas szkolenia)
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego powyżej.
- Po jego otrzymaniu będziemy się kontaktować z Państwem, potwierdzać udział oraz przekazywać informacje dotyczące organizacji szkolenia oraz zasad płatności.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
