Szkolenie

Asertywność. Trening budowania profesjonalnej postawy w sytuacjach zawodowych i pewności siebie w sytuacjach prywatnych

O szkoleniu

Asertywność to jest umiejętność bycia w zgodzie ze sobą, obrony własnych granic i wyrażania swoich opinii z pełnym szacunkiem dla tych samych praw innych. Dobra wiadomość jest taka, że asertywności można się uczyć, jest to więc postawa, którą możemy rozwijać i kształtować. Do udziału w szkoleniu zapraszamy osoby zainteresowane doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych z asertywnością w sytuacjach zawodowych.
 

Po szkoleniu uczestnicy będą:

- potrafili odróżnić zachowania asertywne od agresywnych i uległych

- potrafili budować pozytywne relacje międzyludzkie oparte na zaufaniu i wyrażaniu własnych emocji

- znali zasady obrony przed krytyką i będą potrafili skutecznie argumentować własne poglądy

- potrafili zadbać o własne interesy w harmonii z otoczeniem i własnym odczuciem

- z właściwej perspektywy oceniać problemy, ludzi i relacje

- potrafili dopasować formę wypowiedzi do sytuacji i osoby

- potrafili zamieniać styl krytyki na użyteczną informację zwrotną

- umieli neutralizować stresy obniżające poczucie własnej wartości


Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:
Wśród technik aktywizujących uczestników pojawią się m.in.:

- dyskusje

- studium przypadku

- ćwiczenia indywidualne i grupowe

- kwestionariusze i testy zachowań

- odgrywanie scenek/ról

- gry symulacyjne

- burze mózgów
Kto powinien wziąć udział?

osób, które chciały podnieść swoje kompetencje komunikacyjne na tle zawodowym i prywatnym.

Program szkolenia

MODUŁ I. ASERTYWNOŚĆ
Podczas tego modułu uczestnicy dowiedzą się czy jest asertywność i w jakich obszarach możemy ją rozwijać. Każdy przyglądnie się też swoim postawom i sprawdzi w jakich sytuacjach jest, a w jakich nie jest asertywny. 

  1. Budowanie postawy asertywnej
  2. Co to jest asertywność?
  3. Zachowanie asertywne, jako opozycja do zachowania agresywnego i uległego
  4. Asertywność w ujęciu analizy transakcyjnej
  5. Spójność komunikatów werbalnych i niewerbalnych
  6. Komunikat ja - jako technika zmniejszania oporu u odbiorcy
  7. Mapa asertywności - diagnoza obszarów wymagających dalszego rozwoju umiejętności asertywnych
  8. Asertywność wobec siebie samego - zwiększenie poczucia własnej wartości


MODUŁ II. PRAKTYKA POSTAWY ASERTYWNEJ
Ten moduł jest nastawiony na ćwiczenie praktycznych aspektów postawy asertywnej. Uczestnicy poznają i przećwiczą narzędzia związane z obroną swoich praw i aspekty wyrażania wprost swoich opinii. 

  1. Stawianie granic
  2. Obrona i reakcja na krytykę
  3. Obrona swoich praw i przekonań
  4. Umiejętność odmawiania i wyrażania swoich uczuć
  5. Asertywne radzenie sobie w sytuacjach trudnych
  6. Umiejętność obrony przed psychologicznym poniżeniem
  7. Wyrażanie uczuć pozytywnych i negatywnych
  8. Asertywność w informacji zwrotnej


MODUŁ III. ASERTYWNOŚĆ W UJĘCIU ANALIZY TRANSAKCYJNEJ
Analiza transakcyjna to ważna teoria pokazująca w jaki sposób komunikujemy się i budujemy relacje z innymi. Moduł ten poświęcony jest pracy nad budowaniem własnych komunikatów  i reagowaniem na komunikaty innych. Uczestnicy przyglądną się też w jaki sposób „wchodzimy” w gry psychologiczne i jak z nich się wydostać, bazując na postawie Ja ok, Ty ok. 

  1. Style komunikacji jakimi posługujemy się na codzień
  2. Co to są transakcje? - rodzaje transakcji i ich zastosowanie
  3. Obrona komunikacyjna przed wykorzystaniem i poniżaniem
  4. Gry psychologiczne - schemat i wejście w grę
  5. Trójkąt dramatyczny i trójkąt zwycięzcy
  6. Budowanie postawy Ja ok - Ty ok

Prelegenci

Cytat

Aleksandra Chrapko

Certyfikowany Coach ACC ICF, doświadczony specjalista HR, ekspert w dziedzinie zarządzania ludźmi i umiejętności "miękkich", konsultant stanowisk kierowniczych.

Pasjonat, w "lekki" sposób mówiący o nie zawsze "lekkich" sprawach.

Dlaczego szkolę?

Ponieważ teoria nie jest wystarczająca, a szkolenia dają możliwość przełożenia jej na praktyczne rozwiązania. Cieszy mnie, gdy uczestnicy po szkoleniu zostają wyposażeni w konkretne narzędzia, które mogą zastosować bezpośrednio w swojej pracy. Po każdym szkoleniu, zachęcam do skorzystania w życiu zawodowym z przynajmniej jednej poznanej metody/ narzędzia - bo wiem, że wszystkiego od razu nie uda się wdrożyć, ale dla tej jednej rzeczy, która sprawi, że będzie łatwiej - warto było poświęcić swój czas.

Dla mnie osobiście, takie spotkania są również okazją do realizowania mojej pasji - przekazywania wiedzy i bycia wśród ludzi.

Doświadczenie

Ukończyłam studia filozoficzne oraz posiadam specjalizację w zakresie Zarządzania personelem. Wieloletnie doświadczenie trenerskie zdobyłam, realizując szereg projektów szkoleniowych i doradczych dla firm usługowych i produkcyjnych oraz urzędów i instytucji około–biznesowych, a także jako wykładowca Wyższej Szkoły Europejskiej w Krakowie. Posiadam także doświadczenie w realizacji projektów szkoleniowych dofinansowywanych z UE.W 2010 roku uzyskałam dyplom instruktora Terapii Ekspresyjnych.

 

Obszary specjalizacji

W sposób szczególny specjalizuję się w szkoleniach z zakresu:

  • zarządzania ludźmi (kierowanie, motywowanie, budowanie efektywnego zespołu i współpraca w zespole)
  • rozwijania umiejętności społecznych (komunikacja, sztuka prezentacji, zarządzanie sobą w czasie, efektywne radzenie sobie ze stresem i asertywność, rozwój zawodowy i osobisty)
  • podstaw sprzedaży, negocjacji i obsługi klienta

 

Moje najciekawsze szkolenie

Oczywiście każde spotkanie z nowymi ludźmi jest ciekawe i niepowtarzalne. Spośród wielu sytuacji szkoleniowych, szczególnie jedna utkwiła mi w pamięci. Było to szkolenie dla kadry zarządzającej, jednej z firm branży usługowej. Tak się złożyło, że większość uczestników była dużo starsza ode mnie. Oczywiście nigdy nie stanowiło to dla mnie problemu, niemniej jednak kontakt z wieloletnimi, doświadczonymi pracownikami jest zawsze pewnego rodzaju wyzwaniem, i wzbudza zrozumiały respekt. Po zakończeniu szkolenia, podszedł do mnie jeden z uczestników mówiąc, iż dobrze jest, że są młode osoby, które potrafią uczyć, a nie pouczać. Dodał także, że szkolenie wskazało mu kolejne obszary, w których może się rozwijać. Ta sytuacja utwierdziła mnie w przekonaniu, że zawsze jest czas na doskonalenie, a moja praca ma sens.

Hobby

Interesuję się tańcem, szczególnie towarzyskim, który przez 10 lat trenowałam. Zimą jeżdżę na nartach. Uwielbiam podróżować, zwłaszcza do krajów, w których nie brakuje słońca i ciepła ;-)

Gdzie i kiedy

Katowice 10 - 11 sierpnia 2020
Hotel*** Quality Silesian

40-502 Katowice

Szybowcowa 1A

woj. śląskie

Weź udział

Cena 1
zł + 23% VAT za osobę
1580 PLN
Cena zawiera:
  • - Autorskie materiały szkoleniowe - Certyfikat ukończenia szkolenia - Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik będzie mógł kontaktować się z Trenerem mailowo lub/i telefonicznie w celu uzyskania pomocy przy wdrażaniu umiejętności zdobytych podczas szkolenia)
Weź udział

Organizator

AVENHANSEN Sp. z o.o.
30-218 Kraków
ul. Podłączne 31
woj. małopolskie
Jesteśmy profesjonalną firmą szkoleniową. Nasz profesjonalizm opiera się na wiedzy o prowadzeniu firmy szkoleniowej i umiejętnościach obsługi naszych Klientów. To również otwartość na informacje płynące do nas z zewnątrz, umiejętność słuchania naszyc...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego powyżej.
  2. Po jego otrzymaniu będziemy się kontaktować z Państwem, potwierdzać udział oraz przekazywać informacje dotyczące organizacji szkolenia oraz zasad płatności.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Wiadomość została wysłana!
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

AVENHANSEN Sp. z o.o.
30-218 Kraków ul. Podłączne 31
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!