Szkolenie

szkolenie pewne TRENING ASERTYWNEJ KOMUNIKACJI. ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW I OBRONA PRZED MANIPULACJĄ

O szkoleniu

Podczas szkolenia uczestnicy poznają znaczenie asertywnej komunikacji zarówno w relacjach zespołowych, jak i w kontaktach z klientami.
Kto powinien wziąć udział?
Trening asertywności przeznaczony jest dla osób, które chcą zwiększyć swoją efektywność i poprawić komunikację ze współpracownikami, przełożonymi, podwładnymi oraz klientami

Program szkolenia

1. Wprowadzenie do zagadnień komunikowania się
o proces komunikacji i jego etapy

o znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej

o techniki i narzędzia skutecznego porozumiewania się.



2. Zasady skutecznej komunikacji, jako element zasadniczy w efektywnych kontaktach w organizacji

o autoanaliza własnego stylu komunikowania się

o błędy w komunikacji

o bariery komunikacyjne

o etapy tworzenia kontaktu interpersonalnego

o komunikacja bezpośrednia a komunikacja telefoniczna.



3. W zgodzie z sobą i w dobrych stosunkach z innymi - koncepcja zachowań asertywnych

o pojęcie asertywności

o twoje własne prawa

o kiedy decydujesz się być asertywnym

o typy zachowań: zachowania agresywne, uległe, asertywne

o budowanie komunikatów „ja” jako podstawa asertywnego wyrażania opinii, sądów i emocji

o dlaczego boimy się powiedzieć "nie" - co nas powstrzymuje

o samoocena wypływająca z asertywnego traktowania samego siebie.



4. Co to znaczy szanować ciebie i siebie - co się stanie jak wyrazimy zgodę lub odmówimy

o umiejętność odmawiania i przyjmowania odmowy

o umiejętność argumentowania

o obrona przed manipulacją

o przyjmowanie ocen negatywnych i pozytywnych, reagowanie na formy krytyki

o udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej.



5. Konflikt, różnica zdań czy kłótnia? Definicja pojęcia konflikt.

o Czym jest konflikt - istota i typy konfliktów

o Rodzaje konfliktów ze względu na uczestników.

o Kiedy konflikt interpersonalny staje się konfliktem wewnętrznym – teoria Kurta Lewina


6. Skąd się to bierze? Czyli o głównych źródłach konfliktów:

o Każdy ciągnie w swoją stronę -różnice w celach

o moje zawsze lepsze - różnice wartości lub poglądów

o kto jest kim czyli - niejednoznaczność organizacyjna


7. Nie taki diabeł straszny – czyli czy konflikt zawsze przeszkadza? Konflikty funkcjonalne i dysfunkcjonalne:

o czy każdy konflikt jest niszczący dla zespołu?

o kiedy konflikt buduje?

o od czego zależy budująca lub niszcząca siła konfliktu?


8. Kiedy patrząc na to samo widzimy coś innego czyli zniekształcenia postrzegania występujące w konflikcie:

o znaczenie osobistego nastawienia i motywacji w konflikcie

o co nam utrudnia a co pomaga zobaczyć istotę konfliktu

o jak wejść w cudze buty czyli spojrzeć na konflikt oczami innych


9. Dynamika konfliktu - czy każdy konflikt przebiega tak samo?

o Sygnały ostrzegawcze

o Prowokacja czyli jak się to zaczyna

o Eskalacja-kiedy nikt nie chce się dogadać

o Twarzą w twarz – faza konfrontacji

o Droga mistrza - Jak postąpić w każdej fazie


10. O konflikcie który pomaga i rozwija - asertywne i rozwojowe wykorzystanie konfliktów w pracy zespołu:

o umiejętności asertywne przydatne w rozwiązywaniu konfliktów

o Jak zamienić ołów w złoto czyli jak sprawić, by konflikt dał pozytywny efekt w pracy zespołu?


11. Techniki asertywnych zachowań

o nie chodzi o to co mówisz, ale jak to robisz

o asertywność jako droga obrony przed manipulacją

o asertywne wywieranie wpływu na innych


12. Stawanie się osobą asertywną

o wskazówki dotyczące wdrożenia nabytych umiejętności w praktyce

o wyznaczanie własnych celów

o asertywne myślenie

o asertywność to umiejętność, której można się nauczyć.

Czas trwania

3 dni, 18h

Prelegenci

Cytat
Trener z dużym doświadczeniem w prowadzeniu zajęć z powyższej tematyki, wysoko oceniany przez słuchaczy.

Gdzie i kiedy

Zakopane 25 - 27 marca 2015
hotel 3*

34-500 Zakopane

.

woj. małopolskie

Zapisz się

Cena 1
pln netto
1860 PLN
Cena zawiera:
  • – zakwaterowanie w pokoju 2 osobowym o wysokim standardzie – pełne wyżywienie – od kolacji w dniu poprzedzającym szkolenie do obiadu ostatniego dnia szkolenia – udział w zajęciach – zestaw materiałów szkoleniowych – przerwy kawowe – udział w imprezach regionalnych – imienne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia Rezerwacja pokoju 1osobowego za dodatkową opłatą 130 zł/doba+VAT Pobyt osoby towarzyszącej jest możliwy po wcześniejszym uzgodnieniu z Organizatorem. Istnieje możliwość udziału w szkoleniu w opcji bez zakwaterowania i wyżywienia. W celu uzyskania bliższych informacji prosimy o kontakt z biurem.
Zapisz się

Organizator

EDU-SKILLS SZKOLENIA
20-053 Lublin
Legionowa 2/42
woj. lubelskie
Misją EDU-SKILLS SZKOLENIA I DORADZTWO jest świadczenie usług szkoleniowych i doradczych na najwyższym poziomie oraz przekazywanie aktualnej wiedzy i praktycznych umiejętności niezbędnych w zarządzaniu nowoczesnym przedsiębiorstwem. Doświadczenie ...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

przesłanie podpisanej karty zgłoszenia
fax, mail, formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie Organizatora szkolenia: www.edu-skills.pl

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

EDU-SKILLS SZKOLENIA
20-053 Lublin Legionowa 2/42
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!